LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 934
Регистриран на: 26.08.2008
Местоположение: Евксиноград
Пол: Мъж
Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от Демирев » 09 Юли 2016, 12:59

rhase написа:Да не дърпа въздух от някъде? Дюзите да са чао вече? Как се чистят мембрани... те не се ли сменят направо?


E това ще е гавра ако са заминали дюзите на газовия инжекцион....тъкмо минаха две години и половина и 50 000 км...откакто го монтираха чисто ново.

За бъдещата си кола много силно се замислям дали да слагам газ....във Варна е абсолютно тотална трагедия с майсторите на газ....всички ремонторат само свои монтажи и чуждо монтирани газови не пипат!

А когато е некадърно монтирано и трябва да ходиш при чужд става трагедия. Въпреки че е ужасно евтина газта съм много силно разочарован от калпавите майстори на газ в морската столица и наглоста им да се занимават само със свои монтажи.
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 601
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от don_gori » 09 Юли 2016, 13:27

Незнам какви рейки ползвате , но и на двете коли които съм имал са били с рейки Valtek и до сега съм нямал проблеми. На BMW-то бях навъртял повече от 80к км без никакви ядове , на сегашната кола съм вече 70+к и пак нямам дертове. Даже наскоро я отварях за почистване , еми вътре си беше като нова никакви налепи , сажди и т.н. :dunno:
Файда за мен има най-голяма да се сменя филтъра на изпарителя , където влиза газта от бутилката. Тоя между изпарителя и рейката го сменям на 15-20к км като до сега разлика не съм усетил преди и след като го сменя :dunno:
Лошото е , че от кофти майстори хората придобиват лошо впечатление за системата на газ като цяло. Вчера за пример правих Хасково-София-Хасково 450км общо с 33 литра газ или 23.5лв (в Х-во газта е 0.71лв :D ) , не се сещам кой ще е тоя дизелов мотор дето ще гори 2.7 l/100км :mhihi:

Поздрави :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от Jordana » 09 Юли 2016, 15:29

Евтините рейки като валтек се разхлопват на 25-30к на 50 вече са за изхвърляне като цяло . То и 100к може да минеш без да пипаш но разхода и комфорта не е такъв като при нова .
Аз също съм доста учуден от тоя филтър по нагоре сниман от колегата , досега такова нещо не съм виждал . На 100к км от тоя филтър изпада точно нищо - филтъра трябва да е абсолютно проходим и чист . Горната картинка говори по скоро за някакъв проблем и това не е нормално състояние на филтъра . Може да се получи при неизправна рейка или неправилно свързани вакууми на изпарителя - прилича да е засмуквал картерни газове през филтъра .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 601
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от don_gori » 09 Юли 2016, 15:36

Jordana написа:Евтините рейки като валтек се разхлопват на 25-30к на 50 вече са за изхвърляне като цяло .

Ти все едно не четеш какво съм написал по горе :dunno: Ако са разпробити на колкото трябва и налягането е в граници не виждам какво може да й стане на рейката. На сегашната ми кола я разглобявах и чистих преди месец някъде просто ей така от любопитство , ми като нова беше а според теб трябва да я хвърлям :mhihi:
Това някой "майстор" газаджия ли ти го каза или говориш на база лични опити :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от Jordana » 09 Юли 2016, 15:50

Износват се стеблата на буталцата и се втвърдяват гумичките , това води до увеличен ход на същите буталца и променя работата на рейката . Аз ти написах че ако искаш може и 100к да си караш - никой не те задължава да си сменяш валтека :winky: Ако си я разглобил и "чистил" без да я калибрираш по предписание наистина може да я хвърлиш тая рейка .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 601
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от don_gori » 09 Юли 2016, 16:29

Явно говориш на база "махленски приказки" и форумни писания. Има си начин да се разглоби и почисти рейката без след това да я калибрираш. И да моята си я разглобих почистих и сглобих без да я калибрирам. Чудно как колата си работи перфектно и всичко си е в норми :dunno:
Добре че не слушам подобни такива форумни специалисти и "доказани" майстори , че може да последвам примера на колегата да търся дизел :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от dreadx » 09 Юли 2016, 16:37

Мисля, че дори човек да си сменя рейката на 30 000 км. като консуматив, пак ще му е много по-евтино с газта.
Има такова нещо с по-евтините от този вид рейки -- че като цяло изкарват по-малко, а след профилактика при подмяна на буталца, гумички и др. трябва да се калибрират. Но не се вживявайте прекалено, ако работи добре колата.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 601
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от don_gori » 09 Юли 2016, 17:13

И аз това казвам , една рейка е 6-70лв нищо пари :dunno: Ама твърдения от сорта евтините рейки изкарват 50к км и след това се хрърлят мисля че са доста заблуждаващи. Заради подобни мнения ей така из интернета мнението за газовите е доста негативно :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 504
Регистриран на: 1.06.2010
Местоположение: София/Русе
Пол: Мъж

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от rhase » 09 Юли 2016, 23:50

Jordana написа:Аз също съм доста учуден от тоя филтър по нагоре сниман от колегата , досега такова нещо не съм виждал . На 100к км от тоя филтър изпада точно нищо - филтъра трябва да е абсолютно проходим и чист . Горната картинка говори по скоро за някакъв проблем и това не е нормално състояние на филтъра . Може да се получи при неизправна рейка или неправилно свързани вакууми на изпарителя - прилича да е засмуквал картерни газове през филтъра .

От почти вече 2 години си го сменям на такъв интервал и все зацапани излизат. Този е първия (от големите) който отварям/разцепвам и виждам как изглежда. Другите като ги почукам в земята и пак си пада по малко такава гняс, графит ли е не знам какво е. По назад в темата бях качил снимка и на малкия филтър при клапана. Той също си се цапа, а там вече не знам какви вакуми или изпарения могат да му влияят. Възможно ли е да е от тръбата - да дава фира; лошо качество; остаряване? Колата си работи идеално, не тресе, не прекъсва, разхода е нормален, обръща газ-бензин без да разбера...
Ето снимка на предишния филтър от есента. Тия дни ще сменя сегашния, да видим какво ще се покаже
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от sean-john » 10 Юли 2016, 8:35

Нещо не ми отваря снимката на колегата по горе,но аз за първи път смених двата филтъра на газ-та на около 25-30к км... големия не съм го отварял,но с почуквания по бетона,абсолютно нищо не падна...малкия в изпарителя беше много леко зацапан сравнен с новия (примерно като средно замърсен въздушен филтър),иначе снимката на 3-4 мнения назад с отворения голям филтър е брутална...след още 10-15к километра (да станат пак 25-30) като сменя моя ще го пръсна да видя какво има вътре.Аз чак това на по 5-8к км да се сменят ми се вижда нереално,не е до парите те са левчета тия филтри,просто аз не виждам смисъл,сега ако ми се задръстват и има някаква промяна да...но когато ги смених дори нямах проблеми или да усетя нещо от нови/стари.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от Jordana » 10 Юли 2016, 8:45

Графита остава във филтъра на изпарителя , там е добре да се чисти на 15-20к км или да се смени елемента . Но нагоре в тоя филтър на газовата фаза не би трябвало да има такава гняз . Или има много кондензат който стига до филтъра или нещо друго нямам представа . Но е абсолютно рядко явление според малкия ми опит с ГИ .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 504
Регистриран на: 1.06.2010
Местоположение: София/Русе
Пол: Мъж

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от rhase » 14 Юли 2016, 13:49

ъпдейт:
преди малко смених малкия филтър в клапана. Прави ми впечетление, че и миналия път, и сега като махам филтъра се разпада от пластмасата която го държи цял. Дали е възможно това да е причината графита да стига до големия филтър- преди дюзите?

Така извадих филтъра днес:
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от dreadx » 14 Юли 2016, 23:33

Ха сега де! Да не би да е някакъв менте-филтър - не би трябвало да се разпада.

Май същите тези филтри, при нас в кварталния магазин газаджийката ги продава едни за по 2 лв., (дето били китайски), едни по 4 лв. (май каза, че са полски - ама не ми харесаха по причина, че им бяха много на гъсто гънките на филтърния елемент. - обаче пробвахме с един такъв и не се разпада като този на снимката), и едни от 9 лв. (някакви уж по-истински, а комплекта включваше и нови уплътнения за газовия клапан.)

Не знам дали е нормално да се разпада - евентуално като се набие с боклуци, да няма от къде да минава газта през филтърния елемент и да успява да пробие отстрани.? (ама теорията е, че по-скоро трябва да спре да пуска газ, отколкото да се разпадне и да пуска боклуците. Въпреки, че имах такъв случай с бензинов филтър - след като филтърът тотално се задръства от ръжда в резервоара, успява да избие покрай филтърния елемент и всичко нататък (дюзите) яко се бяха набили с ръждив прах, а колата започна да работи на половин-един цилиндър. После разкостих целия инжекцион за да търся проблема - последното нещо което ми хрумна беше, че може да са се задръстили 3+ дюзи наведнъж..)

Когато махнеш филтърчето, отвори за малко кранчето на бутилката - яко да изсъска газ и да издуха всичко от тръбата, понеже назад има още такъв прах.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318и M43TU B19
Мечтае да кара: БМВ 750

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от itan75 » 16 Юли 2016, 13:08

Аз лично,като купувах БМВ-то миналата година нов внос от Италия си дойде с газов инжекцион Ланди-Ренцо монтирам в Италия за около 1600 евро през 2012г.Инжекторите бяха МЕД,уж скъпи и хубави инжектори,но точно за около 10х.км с нашата газ се разчукаха и я закарах на единствения оторизиран газаджия в Бургас,който се занимава с Ланди.Проблема за който я закарах е че си купих кабел (за какво ли ми трябваше изобщо) уж да си базикам по компа.Е така хубаво я базикнах с един друг газаджия,че стана пълно мазало :confused: .Не щеше да прехвърля на газ и единственото нещо,което се виждаше на лаптопа бе това,че температурата на газта е -140гр :shock: .Закарах я на бензин до газаджията и той е монтирал температурен датчик,като е разцепил маркуча на парното за да го надене там.След това ми направи впечатление,че много повече време ми трябва за да обърне на газ от студен мотор.Как италианеца го е направил да обръща на газ без температурен датчик,за мен си остава загадка и до сега.Каза ми още че единия инжектор МЕД е заминал и струва около 120лв.Но като смениш единия скоро заминават и другите три,след това и компа понеже бил по-стар модел.За мен остана дилемата дали да дам 480 лв за нова рейка МЕД или да се търси някоя евтина алтернатива като Валтек.Но ядец-Компа на Ланди не се разбирал нещо с Валтекоподобните рейки.Една седмица бях оставил Баварката при него и след няколко опита от негова страна с различни видове рейки ми е сложил Хана.Като си вземах колата преди да платя ми каза,че няколко вида Валтекоподобни рейки след 4000 об/м не са се държали адекватно и затова ми сложил Хана-та,която е на мембрани,а не на буталца и стебълца,които се износват и чукат,като Валтекоподобните.Доволен съм засега от резултата,макар да срещнах протеворечиви отзиви в други форуми,че Хана-та се скапвала от нашата газ на около 20-25 х.км и единствено корейците за БГ не давали гаранция,щото газта ни е леш.
Не спорете с идиоти! Те най-напред те завличат до нивото си, след което побеждават благодарение на опита си.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Мнение от kriso85 » 28 Окт 2017, 12:45

Здравейте, имам следния проблем с газов инжекцион на семейния автомобил
Днес не успя да зареди газ, въпреки че бутилката е почти празна
Колонката на Шел - цариградско тръгва, но не зарежда въобще
При изваждане на пистолета изпушва, но в битилката не влиза и не отчита нищо на колконката
От какво може да е? Газта се зарежда през допълнително завиващ се накрайник. Уредбат е от 3 години, минава си всички прегледи
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook