Машина за полиране?
Модератор: Общи модератори
55 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 271
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Машина за полиране?
А бе то и всички си мият колите с най-евтините шампоани, ама във форума "батки" на всичко Мен лично ме интересува точно тея евтините за вакса поне стават ли ? И по-скоро тези, които се включват в запалката и са вместо да търкаш на ръка Ясно, че нищо няма да полира. Като искам професионално, ще отида да си платя на някой с "машина за батки" и "паста за батки". Затова в по-международно известните форуми и сайтове си има "про" и "DIY" в класациите. Само във форума всички са "про" 90% от пишещите в темата (изключвам 2-3та човека, които се занимават професионално с това) съм сигурен, че ще има еднакъв ефект с машината за 200 и за 800лв.
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12328
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Машина за полиране?
Тия евтините модели са пълни тояги, нищо не правят.... няма нужда да полагаш вакса с машина... абсурдно е... нанася се на ръка... А пък машина, която се включва в запалката не бях виждал... но това ще е върха на инженерният абсурд.
Дори евтино ротари не си струва да се купува (говоря нещо под 150лв, а не изобщо), защото понякога имат недостатъци... А и за начинаещ ротари-то не е хич добра идея... ако нямаш някой да те научи, по-добре изобщо не се захващай.
Сравнението на получен резултат с машина за 200лв и 800лв - не си много прав... можем да си направим експеримент, ако искаш... дават ти едно ротари за 200лв, аз ти давам една DA машина за 700лв... обясняват ти как се работи с ротари, аз ти обяснявам за DA (ама не цял ден обучение, ми основните неща, макар че ротарито и цял ден обучение няма да ти стигне, че да я владееш поне нормално).... разделяме един преден капак на кола 50:50... и действаш... ако постигнеш същият резултат с ротарито, който съм сигурен, че ще постигнеш с DA... ще ти осигуря цялостно полиране на колата безплатно.
Дори евтино ротари не си струва да се купува (говоря нещо под 150лв, а не изобщо), защото понякога имат недостатъци... А и за начинаещ ротари-то не е хич добра идея... ако нямаш някой да те научи, по-добре изобщо не се захващай.
Сравнението на получен резултат с машина за 200лв и 800лв - не си много прав... можем да си направим експеримент, ако искаш... дават ти едно ротари за 200лв, аз ти давам една DA машина за 700лв... обясняват ти как се работи с ротари, аз ти обяснявам за DA (ама не цял ден обучение, ми основните неща, макар че ротарито и цял ден обучение няма да ти стигне, че да я владееш поне нормално).... разделяме един преден капак на кола 50:50... и действаш... ако постигнеш същият резултат с ротарито, който съм сигурен, че ще постигнеш с DA... ще ти осигуря цялостно полиране на колата безплатно.
- spower
- ентусиаст
- Мнения: 1499
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
Re: Машина за полиране?
Mollov написа:Имай предвид, че т.нар. "ексцентрици" или по английскому "Dual Action Orbital Polisher" отдавна не са това, което повечето фенове на Rotary си мислят, че са...
Съвременното поколение DA са форсирани т.е. не са free spin и имат МНОГО по-висока ефективност. Факт, цените не са 150-200лв, но и самите машини са далеч по-safe спрямо Rotary, а дават кажи-речи същата ефективност, дори в някои случаи дори по-висока ефективност на полиране. Това също се случва, защото последните 2-3 години се разработиха много варианти на цели системи от пасти и гъби, които още повече повишават ефективността на DA, което помага да се надскачат Rotary-тата... в някои случаи, не винаги.
Много хора не умеят да полират с Rotary, не успяват да се научат да владеят подобен тип машина, освен това МНОГО хора, които си мислят, че са много добри, все още не могат да вадят холограми от тъмноцветни автомобили и само търсят вариант да ги маскират. Затова и много ползватели на Rotary обичат да работят с 3М - загряват лака (което в доста случаи е противопоказно) пълнят порите на лака с полираща паста и после си мислят, че "много му разбират", ама след 2-3-4 измивания на колата всичко лъсва...
За холограмите на тъмните цветове се ползва синя капачка на 3м и добре работи, но преди това трябва и с микрофибърна кърпа добре да се забърше остатъка от пастите.
Има си технология, на мен специално ми трябваше време да науча тънкостите и то както се казва занаят се краде
Времето прекарано в подготовка и работа по колите ми ми беше много от полза.
Но нека, който има желание да опита. Ентусиазма трябва да се толерира.
Човекът трябва да се опитва да научи нови неща и да се развива. Грешките в този случай не са непоправими, най-много едно ново боядисване на повреден детайл с прегрят лак да се получи
Преди няколко години си мислех, че боядисването е много сложна работа, но с времето прекарано покрай мой приятел в сервиза учех стъпките. Помагал съм му доста. Като сега вече имам компресор, пистолет, няколко боядисани мотора зад гърба си, не малко детайли боядисани по колите ми във времето.
Практиката помага много, и да сбъркаш има варианти, просто не бива да се отказваш! Това е в основата на научно-техническия прогрес!
Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: https://bit.ly/3fQigcM
- kiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
Re: Машина за полиране?
Е тва е мечтаната машина за мен всичко друго е т@ш@к
https://www.facebook.com/mrynch/videos/ ... kyNzA0NTY/
https://www.facebook.com/mrynch/videos/ ... kyNzA0NTY/
- DigitalExile
- ентусиаст
- Мнения: 910
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Машина за полиране?
Аз още пролетта взех това https://www.ebay.co.uk/itm/Perfectly-Cl ... :rk:1:pf:0
Адски съм доволен, за тия пари смея да кажа,че е доста добра.
Адски съм доволен, за тия пари смея да кажа,че е доста добра.
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12328
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Машина за полиране?
Машината не е лоша, ама е free spin DA и за по-твърди лакове и по-дълбоки драскотини ще падне бая борба... но за личен автомобил и повечко време за работа си е добър вариант, особено за тия пари
- DigitalExile
- ентусиаст
- Мнения: 910
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Машина за полиране?
Така е, но има бая сила и като си бележиш пада и го следиш да се върти всичко става бързо и лесно с минимална загуба на лака
Re: Машина за полиране?
И аз преди няколко месеца взех една Dual Orbiter машина. От алито я поръчах (https://www.aliexpress.com/item/21mm-DA ... 4c4dWDuXEV), кацна за 4-5дни, платих ѝ малко ДДС и от тогава насам само ме радва. Взех си pad-ове и пасти на CarPro, както и дебела и мека "подложка", която белязах с маркер за да следя колко се движи.
Почнах с гледането на клипове в Ютуб, след което плахо и бавно 1-2 панела и взе да се получава. За два уикенда моята и колата на баща ми добиха коренно различен вид - не останаха никакви холограми, дребни драскотини, петна от птичи изпражнения и тн. Единствено дупчиците по предния капак от камъчета и някой дълбоки драскотини.
Мисля веднъж годишно да я "полирам" с полир и след това слагам вакса на "Макгуайър" (от ибей.ком). Колатите стават буквално огледални.
С Dual Orbiter определено човек може задоволи DIY мераците си!
Почнах с гледането на клипове в Ютуб, след което плахо и бавно 1-2 панела и взе да се получава. За два уикенда моята и колата на баща ми добиха коренно различен вид - не останаха никакви холограми, дребни драскотини, петна от птичи изпражнения и тн. Единствено дупчиците по предния капак от камъчета и някой дълбоки драскотини.
Мисля веднъж годишно да я "полирам" с полир и след това слагам вакса на "Макгуайър" (от ибей.ком). Колатите стават буквално огледални.
С Dual Orbiter определено човек може задоволи DIY мераците си!
- Infinity_bg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 186
- Регистриран на: 5.07.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 325i
- Мечтае да кара: M3 e46
- Детайли за колата: BMW 325i леко пипната.
Re: Машина за полиране?
skoklev написа:И аз преди няколко месеца взех една Dual Orbiter машина. От алито я поръчах (https://www.aliexpress.com/item/21mm-DA ... 4c4dWDuXEV), кацна за 4-5дни, платих ѝ малко ДДС и от тогава насам само ме радва. Взех си pad-ове и пасти на CarPro, както и дебела и мека "подложка", която белязах с маркер за да следя колко се движи.
Почнах с гледането на клипове в Ютуб, след което плахо и бавно 1-2 панела и взе да се получава. За два уикенда моята и колата на баща ми добиха коренно различен вид - не останаха никакви холограми, дребни драскотини, петна от птичи изпражнения и тн. Единствено дупчиците по предния капак от камъчета и някой дълбоки драскотини.
Мисля веднъж годишно да я "полирам" с полир и след това слагам вакса на "Макгуайър" (от ибей.ком). Колатите стават буквално огледални.
С Dual Orbiter определено човек може задоволи DIY мераците си!
И по якото е че като е полирана качествено колата, тя се цапа по-трудно и се чисти много лесно само безконтактно!
BMW 325i M3 look.
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12328
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Машина за полиране?
Точно така, да... само безконтактно... та голият и незащитен лак да може да го яде безконтактното на воля... и след няколко месеца (особено ако е мек лака) да няма - ама защо така почна да матира.... защо се появиха тия петна... и какво ли още не..
Трудното цапане и лесното чистене не става точно от самото полиране, защото трябва да си наистина "зловещ" майстор, че да полираш финално лака до максимална гладкост. Трудното цапане и лесното миене идват от защитните препарати (вакса, сийлънт, керамика, фолио), които слагаш върху полираният лак. Иначе кел файда, че си "изтъркал" колата, ако после няма да пазиш така постигнатият ефект.
Масово се прави тая грешка, като се мисли, че след полиране автомобила няма какво да му се прави повече... и после плачат, че след няколко месеца ефекта се е изгубил. Еми много ясно, че ще се изгуби.
Трудното цапане и лесното чистене не става точно от самото полиране, защото трябва да си наистина "зловещ" майстор, че да полираш финално лака до максимална гладкост. Трудното цапане и лесното миене идват от защитните препарати (вакса, сийлънт, керамика, фолио), които слагаш върху полираният лак. Иначе кел файда, че си "изтъркал" колата, ако после няма да пазиш така постигнатият ефект.
Масово се прави тая грешка, като се мисли, че след полиране автомобила няма какво да му се прави повече... и после плачат, че след няколко месеца ефекта се е изгубил. Еми много ясно, че ще се изгуби.
55 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Jordana