Избор на радар-детектор
Модератор: Общи модератори
Re: Избор на радар-детектор
racing_team_vidin написа:"новата" камера е на 905nm затова радардетекторите мълчат.
http://www.arhungary.hu/doc/arh_s1camera.pdf
Точно в момента пробвам един Whistler и интересното е, че там лазерите имат 6 (шест) различни честоти! Включил съм ги всичките и досега ARH камера не съм срещал, но веднъж ми изпищя аларма за лазерен диапазон 850-900 nm (т.е. извън диапазона на новите ARH камери) като маневрирах зад един нов Нисан (а те нали имали някакви функции, при които облъчвали с лазер). И това ми изглежда супер полезно.
mitakam82 написа:най-полезното с JBV1, отделно от главната му функция е, че може само с едно натискане на екрана да си маркираш ДУПКИТЕ и после като наближиш същото място ти дава гласов сигнал.
Колега, какво разбираш под „дупки“? И маркирането им на принципа на GPS координатите ли е?
И специално относно лазера може ли да потвърдиш дали при V1 лазерните честоти са разделени на няколко диапазона, както при Whistler, или лазерната честота е само една? И често ли получаваш фалшиви аларми за лазер?
Re: Избор на радар-детектор
F30 написа:...Колега, какво разбираш под „дупки“? И маркирането им на принципа на GPS координатите ли е?....
... при V1 лазерните честоти ...
Маркираш с натискане на екрана позиция и се запеметява с GPS координати. Все едно POI (Point of Interest ) както при всяка навигационна система, но тук става много лесно. След това при приближаване ти дава гласово предупреждение "Pothole ahead". И най-готиното е, че това на същото устройство, което ти показва засечени радари/лазери и на всичкото отгоре извлича информация от Waze и ти съобщава и нея. Изобщо всичко в едно. Потърси в Google JBV1 app.
От V1 ръководството:
Operating Frequencies:
10.500 – 10.550 GHz (X band)
24.050 – 24.250 GHz (K band)
23.900 - 24.250GHz (Euro mode - K band)
33.4 – 36.0 GHz (Ka band)
13.400 – 13.500 GHz (Ku band)
820-950 nanometers (Laser)
Няма настройки и сегментиране за лазера - само on/off.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Избор на радар-детектор
mitakam82 написа:От V1 ръководството:
Operating Frequencies:
10.500 – 10.550 GHz (X band)
24.050 – 24.250 GHz (K band)
23.900 - 24.250GHz (Euro mode - K band)
33.4 – 36.0 GHz (Ka band)
13.400 – 13.500 GHz (Ku band)
820-950 nanometers (Laser)
Няма настройки и сегментиране за лазера - само on/off.
Именно
Различните СВЧ (микровълнови) бандове - K, X и т.н. са различни, просто защото могат лесно да се генерират тези различни честоти (въпрос на осцилатор), и по-важното, защото могат лесно да се филтрират според приложението на банда - пак - въпрос на филтър.
900nm вълна има честота около 333терахерца, което е около 4 порядъка над най-високочестотния микровълнов банд. Няма чисто електронен филтър на света (еле пък в радар детектор ), който да отсее дали това са 904 или 905 нанометра
Единствения филтър е чисто физически такъв, разбирайте прозорче пропускащо тия инфрачервени лъчи само. Това прозорче е изключително непрецизно и пропуска в доста широк диапазон. А именно - от доста под, до доста над 900nm. Така, че всеки лидар-детектор няма проблем да детекне каквото и да било облъчване в диапазона
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Избор на радар-детектор
mitakam82 написа:Потърси в Google JBV1 app.
...
Няма настройки и сегментиране за лазера - само on/off.
Благодаря, изглежда супер полезно приложение!
Кажи, моля те, за фалшивите аларми в лазерния диапазон - има ли много?
Re: Избор на радар-детектор
F30 написа:
Кажи, моля те, за фалшивите аларми в лазерния диапазон - има ли много?
На всяка Мазда, Тойота, Волво, Лексус и други с лазерни активни Круиз Контроли и/или системи за предпазване от преден сблъсък. Трафик броячите също.
Nickelback написа: 900nm вълна има честота около 333терахерца, което е около 4 порядъка над най-високочестотния микровълнов банд.
Ето колегата с леко повечко знания ...
Re: Избор на радар-детектор
mitakam82 написа:F30 написа:
Кажи, моля те, за фалшивите аларми в лазерния диапазон - има ли много?
На всяка Мазда, Тойота, Волво, Лексус и други с лазерни активни Круиз Контроли и/или системи за предпазване от преден сблъсък. Трафик броячите също.
Теоретично разбрах, но въпросът ми беше дали НА ПРАКТИКА се срещат често и то конкретно в България. Примерно ти като караш всеки ден или почти всеки ден - колко често ти дава такива фалшиви лазерни предупреждения?
Re: Избор на радар-детектор
F30 написа:Теоретично разбрах, но въпросът ми беше дали НА ПРАКТИКА се срещат често и то конкретно в България. Примерно ти като караш всеки ден или почти всеки ден - колко често ти дава такива фалшиви лазерни предупреждения?
чисто практично ти говоря. не съм ги броил точно. има фалшиви сигнали.
за 100% защита погледни ALP заглушителите.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- stocky
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Избор на радар-детектор
Аз лично доста често засичам от новите Мазди, Аудита и BMW-та. Доста ми възбуждат декетрочето - Whistler XTR335.
Re: Избор на радар-детектор
stocky написа:Аз лично доста често засичам от новите Мазди, Аудита и BMW-та. Доста ми възбуждат декетрочето - Whistler XTR335.
Няма ли различни честотни ленти за лазер? Аз ползвам в момента един Whistler 268XI и има 6 различни честотни ленти за лазер.
А колко често получаваш фалшиви тревоги и къде - в София, друг град, извънградско? И на коя точно честотна лента за лазер (ако имаш повече от 1)?
- stocky
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Избор на радар-детектор
Мисля, че честотната лента за лазер е една, а числото след L означава сила на сигнала или брой източници на този сигнал, не съм сигурен. Новите Мазди и Аудита не ги продават с някви забрани за движение, така че ги срещам абсолютно навсякъде, няма значение в София или Велико Търново. При CITY режим се намалят паразитните сигнали за К честотите, но не хващам и стационарните камери, така че го държа включен постоянно на HIGHWAY.
Преди да ме налазите да уточня нещо - знам, че стационарните камери на К честотата ги хващам прекалено късно, но се случва за една вечер да мина по няколко пъти през някоя такава камера на АМ Тракия и така знам има ли камера в кутията. На следващото минаване, което по случайност често се случва с някое бързо Ауди или Мерц до мен вече знам дали има камера в кутията.
Преди да ме налазите да уточня нещо - знам, че стационарните камери на К честотата ги хващам прекалено късно, но се случва за една вечер да мина по няколко пъти през някоя такава камера на АМ Тракия и така знам има ли камера в кутията. На следващото минаване, което по случайност често се случва с някое бързо Ауди или Мерц до мен вече знам дали има камера в кутията.
Последна промяна stocky на 03 Май 2018, 16:45, променена общо 1 път
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Избор на радар-детектор
Не мога да разбера кое не е ясно... Честотна лента на лазер... Колко да е различна? Ако сравняваме с микровълновите честотни ленти (гигахерцовия обхват) те там варират един, два, до три пъти по-висока честота от най-нискочестотния до най-високочестотния.
Ако искате друга честотна лента за лазер в подобен порядък е, да речем, да минем от 900nm на 500nm, което вече не е невидим инфрачервен лазер, а страхотно видим и то зелен такъв Ама тогава няма да ви трябват лидар-детектор, просто щото ще си го виждате с очи. Зависи как е модулиран де, но все...
Та не, няма различни честотни ленти на носещата на лазера
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Ако искате друга честотна лента за лазер в подобен порядък е, да речем, да минем от 900nm на 500nm, което вече не е невидим инфрачервен лазер, а страхотно видим и то зелен такъв Ама тогава няма да ви трябват лидар-детектор, просто щото ще си го виждате с очи. Зависи как е модулиран де, но все...
Та не, няма различни честотни ленти на носещата на лазера
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- racing_team_vidin
- ентусиаст
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 10.10.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E65 black- sport package
Re: Избор на радар-детектор
Съгласен съм за " честотния" обхват на лазера, но факт че на 905nm мълчи и не индикира изобщо.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Избор на радар-детектор
По-скоро зависи от модулацията. Тоест каква импулсна поредица, с каква честота и какъв коефициент на запълване биват излъчвани на носеща 905nm. Може да няма нищо общо със същото на 904nm...
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Избор на радар-детектор
Мда , интересна дискусия за "честота" на полупроводников лазер ... имам подозрение че всичко се случва под 2 гхц честота на модулация ама може пък тая честота да не е като оная честота
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Избор на радар-детектор
Мислех си, че е в диапазона на стотици килихерци модулиращата, но явно не е подходящо (а опасно) "On" периода да е продължителен за кристала, не знам
Гледам тука е 13ns "On" и 13ns "Off" ~> 26ns период ~> 40MHz модулираща:
@50:45
По-интересното, ако разгледате по-натам (@55:45), е импулсната поредица. Има една "трасираща" импулсна поредица и после множество други А бе интересни са за изследване
https://hackaday.com/2015/07/20/police-lidar-tear-down/
Гледам тука е 13ns "On" и 13ns "Off" ~> 26ns период ~> 40MHz модулираща:
@50:45
По-интересното, ако разгледате по-натам (@55:45), е импулсната поредица. Има една "трасираща" импулсна поредица и после множество други А бе интересни са за изследване
https://hackaday.com/2015/07/20/police-lidar-tear-down/
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ивайло Димов