Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Тези клипове не са кой знае колко показателни. Навремето, като излезе Туарег с 5.0тди, пак дърпаше някакви самолети. Разбира се с демултипликатор и няколко тона баласт на борда.
- T-1000
- Потребител
- Мнения: 37
- Регистриран на: 17.07.2018
- Пол: Мъж
- Кара: E61
- Мечтае да кара: DeLorean time machine
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Електрическите (и хибридните) автомобили имат и минало:
https://de.wikipedia.org/wiki/Lohner-Porsche
https://de.wikipedia.org/wiki/Lohner-Porsche
- T-1000
- Потребител
- Мнения: 37
- Регистриран на: 17.07.2018
- Пол: Мъж
- Кара: E61
- Мечтае да кара: DeLorean time machine
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
И още нещо от миналото на електрическите автомобили :
La Jamais Contente (английски: The Never Satisfied ) - първото пътно превозно средство, което преминава над 100 километра в час:
https://en.wikipedia.org/wiki/La_Jamais_Contente
La Jamais Contente (английски: The Never Satisfied ) - първото пътно превозно средство, което преминава над 100 километра в час:
https://en.wikipedia.org/wiki/La_Jamais_Contente
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
премиера днеска в 4пм българско време
https://newsroom.porsche.com/en/2019/pr ... 18445.html
едит:
0-100 2.8 сек
0.22 цд
800 волта
93.5 киловата акумулатор
https://newsroom.porsche.com/en/2019/pr ... 18445.html
едит:
0-100 2.8 сек
0.22 цд
800 волта
93.5 киловата акумулатор
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Честно казано не съм особено впечатлен с оглед на това което обикновенно може да се очаква от Порше. В някой отношения не успяха да стигнат собствените си заявки.
Но най-много ме подразни Taycan Turbo Такива евтини маркетингови трикове не отиват на компания като Порше и общо взето винаги са работили срещу производителите които се опитват да "доят кравата" по този начин.
Архитектурата с по-висок волтаж е интресно решение. Но единственият "real world" показател по който успява да победи Модел С е времето за зареждане и то далеч не с колкото очакваха, особено когато се смятат "заредени мили".
Планът им за зареждачките също изглежда прекалено консервативен на фона на догонването което имат да правят.
Но най-много ме подразни Taycan Turbo Такива евтини маркетингови трикове не отиват на компания като Порше и общо взето винаги са работили срещу производителите които се опитват да "доят кравата" по този начин.
Архитектурата с по-висок волтаж е интресно решение. Но единственият "real world" показател по който успява да победи Модел С е времето за зареждане и то далеч не с колкото очакваха, особено когато се смятат "заредени мили".
Планът им за зареждачките също изглежда прекалено консервативен на фона на догонването което имат да правят.
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Панамера на електрическа архитектура? Добър ход, че го правят с голяма кола, но още по-добре щеше да е ако е Кайен.
За мен SUV-та по-добре може да скрият теглото/обема на батериите.
За мен SUV-та по-добре може да скрият теглото/обема на батериите.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
TheDriver написа:Честно казано не съм особено впечатлен с оглед на това което обикновенно може да се очаква от Порше. В някой отношения не успяха да стигнат собствените си заявки.
за кое си разочарован? колата ще е 2.5 секунди до 100- от опит ти казвам., че по-добро време на улични гуми няма как да дадеш. седи прекрасно на пътя (най- бързата електричка с 4 врати на ринга), има място за 4 нормални човека, зарежда се доста по-бързо от конкуренцията... изглежда добре... кое не ти харесва?
за турбо-то... нямам мнение - както искат да ги наричат...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Tycan-a с какво превъзхожда Теслата ? С мега фалшив TURBO (S) надпис на електричка
Аман от пишман коли като BMW X4, X1, Active Tourer, явно и при Порше влизат тия модерни мениджъри и смотаните юзъри, които искат да пише TURBO в крайна сметка явно Това ми напомня на 90те когато колите като имаха турбо го пишеше на 200 места с гигантски букви, без значение каква на каква убита кола е.... Кофти време в което живеем - марката и емблемата по-важна от всичко друго.
Не че изглежда зле, ама освен с по-качествена сглобка, не виждам с какво превъзхожда модел S от преди 2-3 години
Аман от пишман коли като BMW X4, X1, Active Tourer, явно и при Порше влизат тия модерни мениджъри и смотаните юзъри, които искат да пише TURBO в крайна сметка явно Това ми напомня на 90те когато колите като имаха турбо го пишеше на 200 места с гигантски букви, без значение каква на каква убита кола е.... Кофти време в което живеем - марката и емблемата по-важна от всичко друго.
Не че изглежда зле, ама освен с по-качествена сглобка, не виждам с какво превъзхожда модел S от преди 2-3 години
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Теслата като поведение на пътя е дърво... карал съм доста п100д и ускорението по права линия не е панацеята на живота... колата просто не е динамична и няма спортно усещане... а ако просто искам практична електричка ще си взема една Киа Ниро ЕВ за 1/3 от парите на теслата...
И друго- моето лично усещане е, че тесла като автомобилна компания няма да я бъде още дълго...
И друго- моето лично усещане е, че тесла като автомобилна компания няма да я бъде още дълго...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Различна ни е гледната точка и по отношение на Taycan и по отношение на електрическите автомобили като цяло
До колкото разбирам ти разглеждаш Taycan по-скоро като спортна електрическа кола с фокус върху спорта, докато при мен фокусът е върху електричеката кола в ежедневието.
Аз не виждам защо някой би си купил Taycan ако търси спортно усещане(освен ако не е решил ексклузивно да троли бегачки по улиците с ускорение)
Потенциалните купувачи са едни и същи и за Теслата и за Поршето и приоритет определено не им е спортното усещане, като изключим въпросното време за ускорение до 100 км/ч.
Ако оставим спорта на страна единственото нещо с което Поршето е по-добро от конкуренцията( а тя е само една Тесла Модел С) е времето за зареждане. Което неминуемо ще е привлекателно за част от тези купувачи, но за повечето няма да има значение. А и въпросното време за зареждане е постижимо само на спцеиалните зарядни чиято мрежа няма да се разраства толкова бързо. Т.е. притежателите на Тайкан ще си зареждат или вкъщи или ще кибичат на "нормалните" зарядни с останалите през повечето време.
Това което очаквах аз беше батерия която по "power density" да е много близо до батериите на Тесла. Зареждане 0-80% за 15мин както беше заявката( много е важно да можеш да кажеш, че съкращаваш на половина времето за зареждане спрямо Модел С), сега разликата е 20% и спокойно може да бъде пренебрегната от някои купувачи.
Очаквах опит за атака срещу Тесла на технологичния фронт/джажите в колите(за нас е глупаво, но купувачите на тия коли търсят точно това). Иновация в дисплейте, интересни функции, поне заявка за автономност и т.н. Това което видях поне до момента е едно догонване - класически оформено табло, набито с максимално много дисплеи. Един вид са си казали - "управлението с тъч скрийн е новия тренд, така че зарязваме копчетата. Никакви рискове с формата на таблото обаче"
По отношение на Тесла, мисля че нямат стигане в САЩ, в Европа големите производители вероятно ще успеят да натделеят, освен ако не се забавят много с новите модели или не объркат нещо кардинално.
До колкото разбирам ти разглеждаш Taycan по-скоро като спортна електрическа кола с фокус върху спорта, докато при мен фокусът е върху електричеката кола в ежедневието.
Аз не виждам защо някой би си купил Taycan ако търси спортно усещане(освен ако не е решил ексклузивно да троли бегачки по улиците с ускорение)
Потенциалните купувачи са едни и същи и за Теслата и за Поршето и приоритет определено не им е спортното усещане, като изключим въпросното време за ускорение до 100 км/ч.
Ако оставим спорта на страна единственото нещо с което Поршето е по-добро от конкуренцията( а тя е само една Тесла Модел С) е времето за зареждане. Което неминуемо ще е привлекателно за част от тези купувачи, но за повечето няма да има значение. А и въпросното време за зареждане е постижимо само на спцеиалните зарядни чиято мрежа няма да се разраства толкова бързо. Т.е. притежателите на Тайкан ще си зареждат или вкъщи или ще кибичат на "нормалните" зарядни с останалите през повечето време.
Това което очаквах аз беше батерия която по "power density" да е много близо до батериите на Тесла. Зареждане 0-80% за 15мин както беше заявката( много е важно да можеш да кажеш, че съкращаваш на половина времето за зареждане спрямо Модел С), сега разликата е 20% и спокойно може да бъде пренебрегната от някои купувачи.
Очаквах опит за атака срещу Тесла на технологичния фронт/джажите в колите(за нас е глупаво, но купувачите на тия коли търсят точно това). Иновация в дисплейте, интересни функции, поне заявка за автономност и т.н. Това което видях поне до момента е едно догонване - класически оформено табло, набито с максимално много дисплеи. Един вид са си казали - "управлението с тъч скрийн е новия тренд, така че зарязваме копчетата. Никакви рискове с формата на таблото обаче"
По отношение на Тесла, мисля че нямат стигане в САЩ, в Европа големите производители вероятно ще успеят да натделеят, освен ако не се забавят много с новите модели или не объркат нещо кардинално.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
TheDriver написа:До колкото разбирам ти разглеждаш Taycan по-скоро като спортна електрическа кола с фокус върху спорта, докато при мен фокусът е върху електричеката кола в ежедневието.
разбира се, че фокуса ми е върху спортната страна на нещата. както казах в предишното си мнение ако ежедневието е важно тогава един шеви болт (не волт) или една киа ниро ев са колите...
Аз не виждам защо някой би си купил Taycan ако търси спортно усещане(освен ако не е решил ексклузивно да троли бегачки по улиците с ускорение)
това не го разбрах. една кола която дава 7.40 горе долу на ринг-а не е сериозен спортен седан? при положение, че м5 и е63с са горе долу и те там? ако ринга беше по-техничен и по-бавен тайкана щеше да е по-бърз от тях...
Потенциалните купувачи са едни и същи и за Теслата и за Поршето и приоритет определено не им е спортното усещане, като изключим въпросното време за ускорение до 100 км/ч.
познавам доста народ които имат тесли или поршета. вярвай ми- аудиторията е много различна. едните са зелени либерали другите са яки капиталисти с бензин в кръвта. най- общо казано. сечението им е адвокати и доктори, но те са по-скоро изключенията
По отношение на Тесла, мисля че нямат стигане в САЩ, в Европа големите производители вероятно ще успеят да натделеят, освен ако не се забавят много с новите модели или не объркат нещо кардинално.
тесла ще ги закопае самозабравилия се мъск. сега като се напълни пазара с други електрически оферти и почне рецесията и свършат чуждите пари и тесла ще има сериозен проблем.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Както казах имаме различен поглед.
За мен аудиторията и на двете коли са въпросните зелени либерали +/- хора които ги купуват, защото искат най-новата играчка, ускорение от 0 до 100 и т.н.
Не виждам защо човек с бензин в кръвта би избрал електрически Тайкан пред 911 или Панамера и т.н. Освен разбира се, ако не си е направил сметката, че иска да наказва на стартове от 0. Може и да съм в грешка разбира се, предстои да видим
Колкото до Болт, и моделите на КИА - те са за съвсем различен тип клиенти чисто ценово. Тези които са готови да платят парите за 100Д едва ли биха искали да се возят в КИА Отделно като показатели Теслата е много напред, да не говорим за зареждачките.
Според мен моментът в които Мъск и Модел 3 можеха да обърнат каруцата мина, винаги може да забърка нова глупост, но сега ситуацията с производството е доста по-различна.
Кравата Модел 3 едва сега започва да бъде доена, роудстъра няма да е проблем за фабриките какъвто беше Модел 3.
За мен това което ще ги задържи доминиращи са мрежата от зарядни, стабилната фен/клиентска база и лидерството при автономията.
В Европа все още могат да бъдат настигнати/спряни при зарядните, автономията далеч не е толкова важна, а фанатичните последователи са далеч по-малко.
Според теб коя кола(настояща или очаквана)+система за зареждане може да спре възхода на Модел 3 в САЩ?
За мен аудиторията и на двете коли са въпросните зелени либерали +/- хора които ги купуват, защото искат най-новата играчка, ускорение от 0 до 100 и т.н.
Не виждам защо човек с бензин в кръвта би избрал електрически Тайкан пред 911 или Панамера и т.н. Освен разбира се, ако не си е направил сметката, че иска да наказва на стартове от 0. Може и да съм в грешка разбира се, предстои да видим
Колкото до Болт, и моделите на КИА - те са за съвсем различен тип клиенти чисто ценово. Тези които са готови да платят парите за 100Д едва ли биха искали да се возят в КИА Отделно като показатели Теслата е много напред, да не говорим за зареждачките.
Според мен моментът в които Мъск и Модел 3 можеха да обърнат каруцата мина, винаги може да забърка нова глупост, но сега ситуацията с производството е доста по-различна.
Кравата Модел 3 едва сега започва да бъде доена, роудстъра няма да е проблем за фабриките какъвто беше Модел 3.
За мен това което ще ги задържи доминиращи са мрежата от зарядни, стабилната фен/клиентска база и лидерството при автономията.
В Европа все още могат да бъдат настигнати/спряни при зарядните, автономията далеч не е толкова важна, а фанатичните последователи са далеч по-малко.
Според теб коя кола(настояща или очаквана)+система за зареждане може да спре възхода на Модел 3 в САЩ?
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Тесла изпуснаха нещата. Мъск си мисли, че сега като изкара мега бързия роудстър, ще си направи толкова силна реклама, че всички ще се избият да купуват модел 3. Само дето до тогава корейци и европейци ще наводнят пазара с достъпни Ел автомобили а за супер спортни електрически, се видя че горе долу всеки може да пусне 1000-1500кс.
Преди 2 години, когато бе на върха на славата си, Мъск трябваше да инвестира в производствени мощности, по-богата гама или поне 1 модел който да не прилича на китайски таблет отвътре и на ютия отвън. Все пак, когато след 7-8 години се разбере че няма батерии, нещата ще си утихнат, хибридите пак ще се върнат на мода и така до развитието на водорода и осигуряването на евтин ток за електролиза.
Ако трябва да правим аналог на Тесла с Епъл, то и от Китай трявба да очакваме много силно включване. Там има такава остра нужда от електрически градски автомобили, че съвсем скоро очаквам нещо като автомобилния хуауей и ксиоми.
Преди 2 години, когато бе на върха на славата си, Мъск трябваше да инвестира в производствени мощности, по-богата гама или поне 1 модел който да не прилича на китайски таблет отвътре и на ютия отвън. Все пак, когато след 7-8 години се разбере че няма батерии, нещата ще си утихнат, хибридите пак ще се върнат на мода и така до развитието на водорода и осигуряването на евтин ток за електролиза.
Ако трябва да правим аналог на Тесла с Епъл, то и от Китай трявба да очакваме много силно включване. Там има такава остра нужда от електрически градски автомобили, че съвсем скоро очаквам нещо като автомобилния хуауей и ксиоми.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Те ксиоми как са тръгнали може скоро и кола да пуснат за 1000 долара
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани