Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
- ID A
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 98
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
MED7 може да управлява и 6 цилиндрови двигатели. А за ел. двигател им трябва само положението на педала, управление на някакво честотно, следене на температурата на батерията.,. А това са все входове и изходи. Това са имали, това са използвали.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
ID A написа:MED7 може да управлява и 6 цилиндрови двигатели. А за ел. двигател им трябва само положението на педала, управление на някакво честотно, следене на температурата на батерията.,. А това са все входове и изходи.
Това е ясно, ама е овъркил, а по принцип са доста пресметливи VW
ID A написа:Това са имали, това са използвали.
Един господ знае Само и единствено, ако са сметнали, че реинженеринга на ново ECU е съизмерим по цена с производството и адаптирането на съществуващия MED7 за нуждите на E-Up! което ме съмнява
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Nickelback написа:ID A написа:MED7 може да управлява и 6 цилиндрови двигатели. А за ел. двигател им трябва само положението на педала, управление на някакво честотно, следене на температурата на батерията.,. А това са все входове и изходи.
Това е ясно, ама е овъркил, а по принцип са доста пресметливи VWID A написа:Това са имали, това са използвали.
Един господ знае Само и единствено, ако са сметнали, че реинженеринга на ново ECU е съизмерим по цена с производството и адаптирането на съществуващия MED7 за нуждите на E-Up! което ме съмнява
https://www.mbs.news/a/2020/01/electric ... f-oil.html
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Хах, това съм го изпусналbum_bum написа:Nickelback написа:ID A написа:MED7 може да управлява и 6 цилиндрови двигатели. А за ел. двигател им трябва само положението на педала, управление на някакво честотно, следене на температурата на батерията.,. А това са все входове и изходи.
Това е ясно, ама е овъркил, а по принцип са доста пресметливи VWID A написа:Това са имали, това са използвали.
Един господ знае Само и единствено, ако са сметнали, че реинженеринга на ново ECU е съизмерим по цена с производството и адаптирането на съществуващия MED7 за нуждите на E-Up! което ме съмнява
https://www.mbs.news/a/2020/01/electric ... f-oil.html
Мисля, че подобни сервизни интервали ги пазят във флаша на клъстера, не в ECU-то. Та там е проблемът май, че не са го кодирали правилно за Е-tron
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- zAcK
- Старши Алкохолик
- Мнения: 3927
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Гледате ли какво се случва с цената на акциите на Тесла тези дни Брутална история Ако не друго, такъв ръст не се вижда често, да не кажа, че може и да не видим скоро Та няма да се изненадам, ако Илънчо се засили да прави още заводи в различни точки на света и т.н.
И това ако не е знак за скапаняците от Германия, че трябва да променят нещо, не знам Още няма смислено електрическо BMW, а iX3 не е ясно въобще кога ще излезе - уж март, ама по-скоро лятото, ама не е сигурно, бла, бла, бла - ДГД
P.S. i3-ката на BMW я карам често - това не е кола, а някаква рециклирана каруца
И това ако не е знак за скапаняците от Германия, че трябва да променят нещо, не знам Още няма смислено електрическо BMW, а iX3 не е ясно въобще кога ще излезе - уж март, ама по-скоро лятото, ама не е сигурно, бла, бла, бла - ДГД
P.S. i3-ката на BMW я карам често - това не е кола, а някаква рециклирана каруца
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Мъск не е собственик на Тесла инкорпорейт а акционер . Притежава дял около или малко повече от 32% от акциите на компанията . Заплата също не получава , приходите му са само от дивиденти . Как и къде ще се развива компанията решават акционерите , не само той . Повишаването на пазарната капитализация на компанията е наистина добър знак за свършената работа , но да не забравяме все пак че това е израз на доверието на пазара в аванс. Доходноста от акциите на тесла трябва да бъде препотвърдена тепърва така че да видим как ще се развият събитията и дали ще се запази това ниво .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
zAcK написа: Още няма смислено електрическо BMW,
Да направят пак читави редови 6-таци и читав V8 Мани ги тея сешоари
- zAcK
- Старши Алкохолик
- Мнения: 3927
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
TNT написа:zAcK написа: Още няма смислено електрическо BMW,
Да направят пак читави редови 6-таци и читав V8 Мани ги тея сешоари
Те скоро ще ги спират V8-ците, та по-скоро може да се надяваш на някоя 3-цилиндова кафемелачка Пък и колко да са читави Читави в момента са само електричките и разни 40i/45e, ама и те са прилично сложни. Само им погледни охлаждането Всички тия проблеми са решени при електричките - няма ги шибаните чупливи агрегати
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
- ID A
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 98
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Ръста при акциите на Тесла не означава свежи пари в компанията. Най-вероятно шортващите сами я напомпаха тази цена.
Иначе за момента най-смислено ми се вижда малка електричка за града и голям двигател на голяма кола за дълги пътувания. Като ги гледам в щатите по тубата, с обикновена кола 5 часа с Тесла 7-8. А някакъв беше правил сравнителен преход от 13-15 часа с обикновена кола до над 20 часа с Тесла. Малко по спомен ми е второто време, че гледах клипа отдавна. Първия само мрънкаше, че бил най-бърза кола на магистралата, а е принуден да се влачи най-бавно заради батерията. при това беше преход от Невада до Калифорния, рано сутрин.
Друг на аутобана се пробваше да следва едно Порше, е за 10 минути само, като на всеки няколко минути му светваше предупреждение, че мощността се ограничава, поради отделяната топлина от батерията и загряването и. Не знам как някои държави си представят до 10 години да минат на електрички на 100%.
Иначе за момента най-смислено ми се вижда малка електричка за града и голям двигател на голяма кола за дълги пътувания. Като ги гледам в щатите по тубата, с обикновена кола 5 часа с Тесла 7-8. А някакъв беше правил сравнителен преход от 13-15 часа с обикновена кола до над 20 часа с Тесла. Малко по спомен ми е второто време, че гледах клипа отдавна. Първия само мрънкаше, че бил най-бърза кола на магистралата, а е принуден да се влачи най-бавно заради батерията. при това беше преход от Невада до Калифорния, рано сутрин.
Друг на аутобана се пробваше да следва едно Порше, е за 10 минути само, като на всеки няколко минути му светваше предупреждение, че мощността се ограничава, поради отделяната топлина от батерията и загряването и. Не знам как някои държави си представят до 10 години да минат на електрички на 100%.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Айде по повод дългите пътувания малко да размишляваме. Не знам колко от тук пишещите и коментиращи са карали наистина преходи от 15-20 часа без да използват хотел и да го карат тоя маршрут 2 дни и дали са карали толкова дълго. Аз многократно съм правил Мездра-Рим и с най-бързото ми каране и без почти никакви спирки само гориво и пикаене съм го правил за 17 часа и бях тоталка като стигнах. Да колата с ДВГ се презарежда за 20 мин на бензиностанцията, но пак имаш умората от натрупаните километри. Една тесла на суперчарджър се пълни за час и малко, но ти през този час и малко можеш да си бутнеш седалката и да легнеш да спиш, а колата ти подсигурява или хладно ако е лято или топло ако е зимата и нямаш нужда от хотели, които да ти вдигнат цената на каране. При сегашното законодателство дори Рено Зое не е бавно на магистрала спазвайки ограниченията и дори неговата батерия стига за 400км с 52кВч батерия. Примерно едно БМВ 5(говорим за последните модели) колко му струва само обсужването за масла (сигурно поне 500лв) и както всички знаем вече ДВГ колко са капризни и как само се говори дюзички, ръмъчета, верижки и само ядове. В една електричка имаш само ел.мотора батерията и съпътстващата електроника и нямаш толкоз компоненти, които да дадът фира. Гледах в тубата една мацка с Тесла Модел 3 направи 900мили преход само с 20 минутни презареждания, всяко едно такова презареждане и пълнеше батерията до 80% и не е прекарвала повече от 25мин на зареждачките. Всеки, който реве за прословутите V8 и V6 колко от тях е притежавал и поддържал или само си плямпаме. В момента чиста енергия може от толкова много места да се добие, я соларен покрив, я вятърни турбини от 500в до 2-3кВ в двора, я ако живееш до река има достатъчно мини турбини за директен монтаж под вода и да ти пляскат точец в батерията. Аз кола в града спрях да карам и си карам Ел.тротинетката 100км пробег ми струват 24 стотинки, а с тротинетката в града няма кола, която да ми вземе дистанцията по-бързо, правили сме опити с приятели и винаги аз съм пръв на точката ,до която трябва да стигнем. Едно Рено Зое с 22кВч батерия се помпи за час и малко до 100% и имате пробег от 200км, колко от вас минават 200км на ден, та дори и да ги минавате за час и половина пак сте в играта. Бъдещето за мен е в ел.колите само трябва цените за покупка да спаднат, за да може масовия човек да си ги позволи.
Дори да не са изцяло електрически, може модела на задвижване да се смени. Тежките машини, говорим за огромните дизелови локомотиви, камионите по мините, които тежат по 300-400тона пак са с двг, но там двг-то работи генерирайки електричество, чрез генератор и ел.мотори задвижват цялата тежест. 6-та серия дизелови локомотиви са с 12 цилиндрови зверове, чрез генератор генерира 2100к.с. и дърпа около 10 натоварени вагона, всеки вагон е около 25т и носи между 40-60 тона. Разхода е около 50-100л на 100км. Айде да направим аналогия с дизелов камион задвижван директно от двигатели дърпа 25-30т в най-добрия случай и харчи 30л нафта, ефективност на двете сами си правете. Същото може да се приложи и в колите, но явно има други интереси бутащи нещата по-този начин.
Дори да не са изцяло електрически, може модела на задвижване да се смени. Тежките машини, говорим за огромните дизелови локомотиви, камионите по мините, които тежат по 300-400тона пак са с двг, но там двг-то работи генерирайки електричество, чрез генератор и ел.мотори задвижват цялата тежест. 6-та серия дизелови локомотиви са с 12 цилиндрови зверове, чрез генератор генерира 2100к.с. и дърпа около 10 натоварени вагона, всеки вагон е около 25т и носи между 40-60 тона. Разхода е около 50-100л на 100км. Айде да направим аналогия с дизелов камион задвижван директно от двигатели дърпа 25-30т в най-добрия случай и харчи 30л нафта, ефективност на двете сами си правете. Същото може да се приложи и в колите, но явно има други интереси бутащи нещата по-този начин.
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Добре, че нямам Тесла, за да не ми се налага да си спя в колата, докато се зарежда
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
По-горе имаше линк, към кола с водородни клетки.
Според мен, това е бъдещето. Още на времето, когато започнаха да ги показват смятах, че това ще е технологията.
Даваха някакви станции за производство на водород за домашни нужди и се захранваха също от слънчеви батерии и домашната мрежа.
Водорода се сипваше в автомобила и всичко беше супер екологично. Дори водата, която излизаше от ауспуха се събираше за повторна употреба.
Самият автомобил можеше да се включи към къщата и да отдава електрически ток за домашни нужди.
Дори по спомени обясняваха, че в Норвегия има "път на водорода", където по някаква отсечка имало необходимото количество станции за зареждане с водород.
Внезапно, за тази технология нещата замлъкнаха и отстъпиха пътя на автомобили с батерии.
Според мен, това е бъдещето. Още на времето, когато започнаха да ги показват смятах, че това ще е технологията.
Даваха някакви станции за производство на водород за домашни нужди и се захранваха също от слънчеви батерии и домашната мрежа.
Водорода се сипваше в автомобила и всичко беше супер екологично. Дори водата, която излизаше от ауспуха се събираше за повторна употреба.
Самият автомобил можеше да се включи към къщата и да отдава електрически ток за домашни нужди.
Дори по спомени обясняваха, че в Норвегия има "път на водорода", където по някаква отсечка имало необходимото количество станции за зареждане с водород.
Внезапно, за тази технология нещата замлъкнаха и отстъпиха пътя на автомобили с батерии.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
https://money.bg/economics/zashto-zabra ... aniya.html
''Aнaлизaтopи oт ІNG cpaвнявaт, чe зa пpoизвoдcтвoтo нa двигaтeлитe c вътpeшнo гopeнe ca нeoбxoдими 1400 paзлични ĸoмпoнeнтa, a зa тoвa нa eлeĸтpичecĸи мoтop ca нeoбxoдими caмo 200 ĸoмпoнeнтa.''
Ето една друга гледна точка за електрическите коли
''Aнaлизaтopи oт ІNG cpaвнявaт, чe зa пpoизвoдcтвoтo нa двигaтeлитe c вътpeшнo гopeнe ca нeoбxoдими 1400 paзлични ĸoмпoнeнтa, a зa тoвa нa eлeĸтpичecĸи мoтop ca нeoбxoдими caмo 200 ĸoмпoнeнтa.''
Ето една друга гледна точка за електрическите коли
..Bayerische Motoren Werke..
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Е.Димитров написа:По-горе имаше линк, към кола с водородни клетки.
Според мен, това е бъдещето. Още на времето, когато започнаха да ги показват смятах, че това ще е технологията.
Даваха някакви станции за производство на водород за домашни нужди и се захранваха също от слънчеви батерии и домашната мрежа.
Водорода се сипваше в автомобила и всичко беше супер екологично. Дори водата, която излизаше от ауспуха се събираше за повторна употреба.
Самият автомобил можеше да се включи към къщата и да отдава електрически ток за домашни нужди.
Дори по спомени обясняваха, че в Норвегия има "път на водорода", където по някаква отсечка имало необходимото количество станции за зареждане с водород.
Внезапно, за тази технология нещата замлъкнаха и отстъпиха пътя на автомобили с батерии.
Водородните клетки имат един огромен проблем и това е, че колкото и да се подобрява технологията за добиване на водород, водородните клетки винаги ще са с около 12% по-ниска ефективност в сравнение с батериите.
Всъщност Тойота Мирай и другите подобни също са електрически автомобили разликата е в нещото което съхранява енергията. При Тесла е батерия при Мирай водородна клетка.
В момента ефективността на схемата с водород е с около 40% по-ниска от тази на батериите.
Борбата ще е в това кой по-бързо ще развива базовата технология - батерии и зарядна инфраструктура срещу производство и съхранение на водород.
Ако се появи пробив при батериите водородът заминава в кофата, ако водородната инфраструктура се подобри ще имаме някаква смес между батерии и водородни клетки.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани