Акумулатор какъв ?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 8.05.2007
Местоположение: Русе

Re: Акумулатор какъв ?

Мнение от miro20 » 09 Фев 2014, 16:03

west bam написа:.......... но по принцип ако го дават по малко и сложиш по голям акумулатор това респективно ще доведе до по бърза амортизация на алтернатора защото постоянно ще работи и няма да изключва затова ..............

Недейте заблуждава така хората... Тези неща много отдавна са опровергани като пълни глупости. :)
И на туинго да сложиш 100 Ач. няма никакъв проблем, стига да си караш и обслужваш колата и да е изправна ел системата.
Вземайте си максималния капацитет който може да си позволите без да робувате на марки, и койтоакумулатор разбира се, да може да влезе по габарити в колата.

пс
Да, на по големия акумулатор му трябва малко повече каране докато се подзареди...
А замисляте ли се, а на малкия акумулатор, дали не му трябва същото време ? :)
генератора дава ток колкото за стотици-амперчасов акумулатор, и не знам кой "умник" би казал че "не му достигало" :)
Пълни смешки :)

И на туингото , и на БМВ-то генераторите дават в пъти повече ток , отколкото акумулатора решава да "вземе" :) затова и обикновенно се регулира по напрежение /с уговорка за по новите системи , където са по умни/
така че споко.
Проблема е единствено във времето . Иначе дори да имате супер мощен автомобил, ако го карате до барчето и обратно .. и най новия бош силвър8 ще се скапе :)
КАквито примери има много :) :)
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Акумулатор какъв ?

Мнение от Lenco » 16 Яну 2017, 14:20

От къде купувате евтини акумулатори, за София става въпрос.
Колата е 318ци, някой е сложил обаче м52б28, пали без проблем. Ползвал съм Гигават и съм доволен, та има ли смисъл от БОШ, ВАРТА или ЕКСАЙД.
Приемам всякакви съвети, за които благодаря предварително.
https://maxcar.bg/akumulatori/gigawatt-74ah-680a-r
https://maxcar.bg/akumulatori/varta-blu ... 4ah-680a-r
https://maxcar.bg/akumulatori/exide-excell-74ah-680a-r
https://maxcar.bg/akumulatori/bosch-sil ... 4ah-680a-r
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: Акумулатор какъв ?

Мнение от pimpo » 16 Яну 2017, 14:45

miro20 написа:
west bam написа:..... но по принцип ако го дават по малко и сложиш по голям акумулатор това респективно ще доведе до по бърза амортизация на алтернатора защото постоянно ще работи и няма да изключва затова ..............

Недейте заблуждава така хората...


Колеги, и двамата сте прави по малко. Истината отново е посредата.
Ако сложиш по-голям акумулатор, то тока с който той се зарежда след палене също е по-голям и ако е надвишен капацитета с повече 10-15% това вече може да е проблем за алтернатора! Ще обясня защо. Алтернатора се изчислява спрямо максималния заряден ток на оригиналния акумулатор + някакъв запас за останалите консуматори в колата. Ако не ги ползвате, този запас ще покрие по-големия заряд на акумулатора, НО ако навън е -15 и едвам сте запалили дизела, включите си подгрев на седалки и задно стъкло, карате на фарове и сте набримчили парното, е тогава вече има проблем! Уверявам ви че при тази ситуация, дори с правилния акумулатор, алтернатора е прретоварен (не може да поддържа 14.4 волта). Та тогава вече идва проблема с големите акумулатори.
Затова моя съвет е: Акумулатора може да е до 10% по-голям капацитет, но при палене в ниски температури, не бързайте с включването на фарове и ел. подгреви. Нека колата поработи поне 2-5 мин, да съживи малко акумулатора (оттам да спадне зарядния ток) и чак тогава включете консуматорите, които ви трябват.

@Lenco - в Дървеница до читалището има еидн пич в тенекиена бутка, предлага някакви акумулатори Moll, на дооооста добри цени. Вероянто скоро ще ги пробвам. Иначе досега съм купувал предимно български (Монбат и Искра) и като за парите мисля че са добри. Но не са Варта все пак :)
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 558
Регистриран на: 8.04.2008
Местоположение: кестен сити
Пол: Мъж
Кара: 545i
Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe

Re: Акумулатор какъв ?

Мнение от Wierdo » 16 Яну 2017, 14:55

Ще дам мнение за Бош С5, защото имам личен опит с него.

Взех го нов, мисля 62ач или 65ач, не помня точно, преди 5-6 години за 36цата.

В следствие на утечка и неправилна екслоатация (и аз и жената сме забравяли плафоните светнати) акумулатора е разреждан безобразно много точно 7 пъти. Винаги след това съм си го зареждал на токоизправител и всичко е тип топ. Продължава да бъде на колата и да я пали до ден днешен. След като отстраних утечката и научих жената, че трябва да гаси плафоните няма никакви проблеми. Леееекинко се е надул, но наистина пренебрежимо малко.

Когато го купувах много хора ме разубеждаваха- бил скъп, нямало смисъл и тн. В крайна сметка, аз съм адски доволен. Първо, заради факта, че въпреки упоритите опити не умря, второ колата се кара предимно градско, на не много дълги разстояния, често с консумация от музиката (нямам кондензатор) и никакви проблеми.

От два месеца 36цата е в гаража за освежаване и не беше палена. Тази събота, макар и по-трудно от обикновеното, пак си запали. Имайки предвид, че гаража е външен, не е изолиран и като температура не се различава от външната (даже в събота навън беше по-топло, отколкото вътре) и успя да я запали, аз съм очарован и не съжалявам за покупката.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е53

Re: Акумулатор какъв ?

Мнение от Cyberloner » 16 Яну 2017, 16:33

на едната кола съм с Бош С2, на другата с някакъв гигават и на третата не знам какъв дори, откакто съм я взел си е с него - и трите са си ОК.
Работата е, че когато колата не е палена известно време(над 10 дни зимата и над 20 лятото) си закачам зарядното както си е на колата и след няколко часа съм сигурен че всичко е точно.
Та маркат на каумулатора не е толквоа важна - важно е как се експлоатира.
По-"марковите" акумултори просто по-добре понасят кофти експлоатацията и дългите периоди на бавно разреждане(консумация от аларма, и т.н.)

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Акумулатор какъв ?

Мнение от Lenco » 16 Яну 2017, 17:17

Общо взето така съм прецаквал всичките си акумулатори до сега, а те не са малко. Последния някъв български не обслужваем 62Ач на 3-4 години, домързя ме да рина сняг и да цапам колата из кишата, стоя 2 седмици на паркинга и явно се е поразредил (паднала гъстотата), и чорбата е замръзнала при големите минусови температури. Преди това до -7 на 6-7 дни си палеше без ядове. Заредих го, но с крушка 55 Вт свети 2 часа и умира, явно си е отишъл.
Та май ще го зареждам и откачам едната клейма, поне зимата на новия, но каква марка да е?
То и щом новото 330 е четири цилиндъра, баси света на къде е тръгнал :dummy:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 25.12.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW

Re: Акумулатор какъв ?

Мнение от Ganchev__ » 16 Яну 2017, 17:23

От макскар напазарувах една Varta 77Ah Silver Dynamic тази зима, там беше най-добра цената.Щом е за София пробвай и при колегата laviatan.Иначе тази зима взех и един Mutlu 90Ah.Първоначално бях много скептично настроен, щото турски акумулатор...На същата цена и клас със премиум марките, но беше със 100А пусков ток повече.Като се разрових в нета намерих само добри отзиви, слагат ги за първоначално вграждане в доста марки, та да видим.
П.П На брат ми колата е с една Varta 74Аh дето кара 11-та година и никога не е профилактирана, вярно паднал и е пусковия ток с 200А, но си върти и пали без проблеми, колата е дизелова, стои във външен гараж. :shock:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 723
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Акумулатор какъв ?

Мнение от Don_Diego » 16 Яну 2017, 18:50

Oт acdc.bg съм взимал няколко акумулатора Stern и вече почти 3 години няма грижи (взех обслужваеми и всяка година лято и зима ги проверявам и дозареждам). Тази зима имах съмнения с големия 92ка, но след зареждане и тест на товарна вилка се оказа, че е перфектен :yes:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Акумулатор какъв ?

Мнение от Borymeckata » 17 Яну 2017, 12:36

Аз отскоро съм със сребърна Varta на колата и за момента няма ядове:
Изображение

Изображение


За Yuasa никой нищо не каза. На Ямахата ми е такъв и мисля, че е оригиналният, защото е 2006 год. - като мотора.
Изображение

Миналото лято се предаде, точно на 10 години. Държи тока, но като постои няколко дена - не може да даде амперите за стартера. Иначе ако успея да го забутам (двигателят е 1000 кубика и даже на втора влачи задната гума) само да превърти вала един път и пали. Също и ако го включа на зарядното - пали и после няма ядове, цял ден си пали на стартер. Но първото палене е проблем... Tази пролет ще търся същата батерия. Вярно, че е цифра, но ако ми изкара още 10 години - друго не ми трябва.
Excellent! Steven is my name!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Акумулатор какъв ?

Мнение от Elesar74 » 17 Яну 2017, 14:42

На моя шофер, чисто нова Varta някъде към 60 Ah мисля, за 180 лв., сдаде багажа след 2 г. експлоатация(към края на гаранцията), колата(Опел Омега 2.0) се кара всеки ден. Моя абсолютно no name акумулатор за 120 лв., ама 90Ah, си кара без проблем, даже и след повечко стоене на паркинга и вече му изтече гаранцията. Мисля, време е да се развали.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 187
Регистриран на: 8.03.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW E36 320i touring
Mercedes c230 cl203 sport coupe
Opel Corsa C 1.2

Re: Акумулатор какъв ?

Мнение от Mpower94 » 17 Яну 2017, 16:38

Gigawatt за 100 лв 74ah 4- та година , за сега няма признаци да си отива, разреждан е често веднъж дори беше тотално разреден.Музиката е останала да си свири цял ден, а тя си консумира доволно. Касетофона изгаснал чак, до сега не е ваден за зареждане. Каквото зареди алтернатора това обаче и колата се кара често и си минава едно 30 40 км всеки ден.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Акумулатор какъв ?

Мнение от Jordana » 17 Яну 2017, 20:09

pimpo написа:
miro20 написа:
west bam написа:..... но по принцип ако го дават по малко и сложиш по голям акумулатор това респективно ще доведе до по бърза амортизация на алтернатора защото постоянно ще работи и няма да изключва затова ..............

Недейте заблуждава така хората...


Колеги, и двамата сте прави по малко. Истината отново е посредата.
Ако сложиш по-голям акумулатор, то тока с който той се зарежда след палене също е по-голям и ако е надвишен капацитета с повече 10-15% това вече може да е проблем за алтернатора! Ще обясня защо. Алтернатора се изчислява спрямо максималния заряден ток на оригиналния акумулатор + някакъв запас за останалите консуматори в колата. Ако не ги ползвате, този запас ще покрие по-големия заряд на акумулатора, НО ако навън е -15 и едвам сте запалили дизела, включите си подгрев на седалки и задно стъкло, карате на фарове и сте набримчили парното, е тогава вече има проблем! Уверявам ви че при тази ситуация, дори с правилния акумулатор, алтернатора е прретоварен (не може да поддържа 14.4 волта). Та тогава вече идва проблема с големите акумулатори.
Затова моя съвет е: Акумулатора може да е до 10% по-голям капацитет, но при палене в ниски температури, не бързайте с включването на фарове и ел. подгреви. Нека колата поработи поне 2-5 мин, да съживи малко акумулатора (оттам да спадне зарядния ток) и чак тогава включете консуматорите, които ви трябват.

@Lenco - в Дървеница до читалището има еидн пич в тенекиена бутка, предлага някакви акумулатори Moll, на дооооста добри цени. Вероянто скоро ще ги пробвам. Иначе досега съм купувал предимно български (Монбат и Искра) и като за парите мисля че са добри. Но не са Варта все пак :)

Истината с големия малкия акумулатор даже не е в средата , а някъде още по-натам и встрани . Поради няколко съвсем елементарни причини . Алтернатора е предвиден да работи с определен максимален товар , този товар е променлив заради акумулатора който приемаме от горните коментари че "бърка" алтернатора и заради различните консуматори . Алтернатора изменя своята мощност според подмагнитващия ток на възбудителната намотка , тоест той не може да отдаде по-голям ток върху товара - акумулатор от този за който е предвиден . Това е при условие че акумулатора съответства на номинала предвиден за колата , защото е важно вътрешното съпротивление на акумулатора . При зареден акумулатор това съпротивление е по-малко от колкото при незареден , тоест ако сте въртели при -15 големия акумулатор няма как да претовари нищо , защото си увеличава вътрешното съпротивление заради сулфатизацията . Същото е и при малкия . Другото което е важно да се знае е че акумулатора не се зарежда с някакъв номинален заряден ток както при заряд на зарядно 10% от капацитета или нещо подобно . Алтернатора пуска ток в електрическата система с определено напрежение което реле регулатора подържа в определни граници чрез подмагнитване на възбудителната намотка . Алтернатора не регулира ток а напрежение , затова в определни моменти когато пада напрежението заради разреден акумулатор може да имаме и 40-50-60 ампера зарядане ток в определени моменти . Хайде сега си помислете кой акумулатор ще има по-голям спад в напрежението след студения старт - малкия или големия ? И съответно кой ще натовари повече алтернатора ? Не казвам претовари защото такова нещо не съществува - алтернатора не може да отдаде по-голям ток от максималния за него по причина която обясних по-горе . Единствения проблем който може да възникне и то ако сложите много по-голям капацитет примерно вместо 60 - 100 или 140 амперчаса акумулатор , заради вече осезателната разлика във вътрешното съпротивление той да "поеме " повече ток в определени моменти в следствие на което ще има спад на напрежението в инсталацията която алтернатора не може да компенсира и така може да не достига ток за други консуматори в амтомобила . За 10 -20 % разлика в номиналния капацитет на акумулатора няма и не може да има никакви проблеми за алтернатора и автомобила .
Последна промяна Jordana на 18 Яну 2017, 16:33, променена общо 1 път
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: Акумулатор какъв ?

Мнение от pimpo » 18 Яну 2017, 14:38

Да, прав си за вътрешното съпротивление, но въпреки това сам го каза че зарядния ток може да варира много. А капацитета на акумулатора е фактор в това уравнение. При равни други обстоятелства, по-големия акумулатор има по-голям заряден ток.
Отноно претоварването. Регулатора на алтернатора е източник на напрежение. Тогава когато тока нарастне до макс. допустим за регулатора, то той вече не може да поддържа желаното напрежение и то пада. Така че ОК, няма да го наричаме претоварване, ще го наречем пълно натоварване. Но както и да го наричаме, това е фактор за по-скорошния му край.
Последна промяна pimpo на 19 Яну 2017, 10:19, променена общо 1 път
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Акумулатор какъв ?

Мнение от ~Мишо~ » 18 Яну 2017, 18:39

pimpo написа:... При варни други обстоятелства, по-големия акумулатор има по-голям заряден ток...

В случая зарядния ток се управлява от пада на напрежението, т.е. разликата м/у напрежението на акумулатора и алтернатора. Колкото по-изтощен е един акумулатор, толкова зарядния ток е по-голям. От тук и следва че не е добра идея да се зарежда силно изтощен акумулатор на колата, понеже зарядния ток е много по-голям от оптималния. При палене, напрежението на по-големия акумулатор ще спадне по-малко, от което следва че зарядния ток после няма да е по-голям от на малкия акумулатор, но за сметка на това ще му трябва повече време за зареждане, поради по-големия капацитет. Големия акумулатор просто си иска повече време за зареждане, градския режим постепенно ще го изтощи.

Legendary
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: F10 530d, F25 30iX

Re: Акумулатор какъв ?

Мнение от MadChicken » 18 Яну 2017, 19:48

Тук пък се намесват AGM акумулаторите, които по дефиниция "понасят" значително по-голям заряден ток, съответно се справят по-добре в градски условия тип start-stop.
Only dead fish follow the stream...

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook