Колко време издържа акумулатора без да е карана колата ?
Модератор: Общи модератори
62 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Колко време издържа акумулатора без да е карана колата ?
Мерси за отговорите и препоръките. И аз съм чувал, че акумулатора се разрежда с 0.5V на седмица. Отделно аларма, компютър и там други модули със сигурност имат някаква консумация, та си мисля вече, че е напълно възможно да падне за 2 седмици . Тея дни ще си взема зарядно 

Не Мы такие, Жизнь такая
- Binev_OuT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 754
- Регистриран на: 15.02.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E36 323i Touring
- Мечтае да кара: някакво М
Re: Колко време издържа акумулатора без да е карана колата ?
От къде ги изкарахте тия месец-два
Нов стар , със 10 без 10 ампера аванс в тия студове е нормално да си пада при положение че не работи.
Тоя акумулатор като си го взел нов е най-добре да се грижиш малко то малко за него.Редовно трябва да работи поне за по 10 мин.
Ако не ти се занимава го сложи в мазето или у вас в килера , по-добре от колкото в колата от вън.

Нов стар , със 10 без 10 ампера аванс в тия студове е нормално да си пада при положение че не работи.
Тоя акумулатор като си го взел нов е най-добре да се грижиш малко то малко за него.Редовно трябва да работи поне за по 10 мин.
Ако не ти се занимава го сложи в мазето или у вас в килера , по-добре от колкото в колата от вън.

Re: Колко време издържа акумулатора без да е карана колата ?
Borymeckata написа:Няма такова нещо. Сметката е проста... Мериш консумацията на колата при изваден ключ на клемата на акумулатота - излиза примерно 0,15А. За едно денонощие: 0,15 х 24 = 3,6Ah
За седмица: 3,6 х 7 = 25,2Аh. За две седмици - 50,4Ah. При 65Аh батерия трябва да се зарежда поне веднъж на 2 седмици (максимум - на 20 денонощия) при тази консумация, и то - ако акумулаторът е съвсем изправен и е оставен напълно зареден. Нали знаете, че киселинният акумулатор не трябва да се разрежда докрай, защото после не се възстановява напълно. По принцип, напрежението в батерията НИКОГА не трябва да пада под 10,5V.
Сметките са верни, с малкото уточнение, че 150мА не е НОРМАЛНА консумация на автомобил в покой. Нормалната, при която се заверява и гаранцията на новите, е до 40мА!
Колко е нормално да издържи един акумулатор зависи от много неща. Консумация на автомобила, състояние на акумулатора, колко е бил зареден преди да бъде "зарязан", какъв е тока на саморазряд.
В случая, падането за 2 седмици и то зимата не е нещо ненормално.
Oversteer is when the passengers are scared, understeer is when the driver is scared.
- DLVasilev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Re: Колко време издържа акумулатора без да е карана колата ?
Вчера мерца запали след почти 3 месеца престой. Беше на косъм да не запали де, спаси го това, че пали от четвърт, ако беше завъртял още веднъж край

ATR-42/72
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Колко време издържа акумулатора без да е карана колата ?
Kroki написа:stefanoff написа:Conqueror написа:Колега нито си споменал колко ампера е нито с какъв мотор си но ако е съобразен с изискванията за ампераж не е нормално да ти пада за толкова време. Направо отивай в гаранциония сервиз да се замери и да се разбере от къде е проблема ако е в акумулатора да ти го подменят.Лично аз имам авариен автомобил който се пали на 1-2 месеца един път(за около ден два каране) акумулатора му е варта 5 годишен. Никога не сам имал проблеми
Има 10А аванс над предписаниятаСтранното е, че като покарах 500 метра и после спрях, след това си запали съвсем нормално
Посабудил си го, и нормално.. и моят беше паднал от 12часа виене на алармата, дадоха ми ток за, запали веднага и после цял ден палене-гаснене нямаше проблем..
Тия аларми made in china, освен че пищят по цяла нощ, ами нищо чудно да докарат и на някой съсед гнева върху калник, панел, капак и други такива. Така де, да знаеш - не са добра идея

Re: Колко време издържа акумулатора без да е карана колата ?
Сметките са верни, с малкото уточнение, че 150мА не е НОРМАЛНА консумация на автомобил в покой. Нормалната, при която се заверява и гаранцията на новите, е до 40мА!
Да, точно така си е - важно е не какъв ти е акумулатора, а колко утечка има.
И да, трудно е да се докара 40ма, просто защото аларми, фалшиви радиота, часовничета и какво ли не качва изключително много консумацията.
И колко е саморазряда на самия акум разбира се има огромно значение.
На старите е доста голям саморазряда - т.е. дори откачен у мазето да седи, пак може да си замине за 1 месец.
Само едно нещо исках да добавя , което не е споменавано в темата - периодичното зареждане на "седящ неработещ" акумулатор, спокойно може да ви докара "мним /фалшив заряд".
Имах такъв случай преди години на ладичката, която не се караше с години - все бодвах акума на зарядното /обикновено/ с надеждата "да се поддържа".
Накрая акума даваше веселите 12.5-13 волта, само дето ... не завърта стартера , като че няма никакъв ток.
после мериш - "уж" не е паднал пак показва 12.5 в. , но не върти.
Това разбира се се лекува, със много бавен разряд с лампичка и импулсно зареждане, но тогава не знаех, и го изхвърлих.
Така че не правете тази грешка с дълго зазимени акумулатори.!
Или освен зареждане правете КТЦ /контролно тренировъчен цикъл/ - бавен разряд до 10.8 в, или до 11.5 в за калциеви , и последващо зареждане.
Така се мери между другото и реалния капацитет на акум-а, като се сметнат ватовете на лампичката по времето за което се разреди / а не колко пише на етикета му/

Разряд под 10.8 в за обикновенни и под 11.5 в за калциеви се води разрушаване и убиване на акум-а.
Калциевите са особенно чувствителни.
"модерните" зарядни СТЕК например , имат режим на поддържане - закачаш го постоянно акума , и СТЕК-а следи като падне напрежението - почва да зарежда само , докато подкачи "саморазряда" или утечката.
Само че... и тези СТЕК-ове не са застраховане от този "мним заряд", и спокойно можете даполучите гореописания случай с ладичката

Решението ? - По добре дайте на някой да ги кара, отколкото да ви седят в мазето, или да го мъчите с фалшивите масови зарядни.
А да, ... и си карайте колите




- djindjiplqktora
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 31.10.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520d
- Мечтае да кара: M, EVO, GTR, WRX STI, OPC, AMG, S и RS
- Детайли за колата: Голяма с малък двигател
Re: Колко време издържа акумулатора без да е карана колата ?
miro20 написа:
Само едно нещо исках да добавя , което не е споменавано в темата - периодичното зареждане на "седящ неработещ" акумулатор, спокойно може да ви докара "мним /фалшив заряд".
Имах такъв случай преди години на ладичката, която не се караше с години - все бодвах акума на зарядното /обикновено/ с надеждата "да се поддържа".
Накрая акума даваше веселите 12.5-13 волта, само дето ... не завърта стартера , като че няма никакъв ток.
после мериш - "уж" не е паднал пак показва 12.5 в. , но не върти.
Това разбира се се лекува, със много бавен разряд с лампичка и импулсно зареждане, но тогава не знаех, и го изхвърлих.
Така че не правете тази грешка с дълго зазимени акумулатори.!
Колега мисля си, че е имало някъде някакъв друг проблем - стартер, нивото на вода в акумулатора, мъртви клетки..... не е нормално това, какво като е бил зазимен, проблема да не е, че е зазимена ладичката? При 12,5V трябва да е пушка. Принципно импулсното зареждане е режима след като се зареди акумулатора и основно е против сулфатизацията. Аз лично имах втора кола, която не използвах зимата, акумулатора в мазето на положителни температури, зареждах го веднъж в месеца. Беше купен втора употреба и мен ме предаде миналото лято след 6 години служба, а щампата му беше 2002г.
miro20 написа:Или освен зареждане правете КТЦ /контролно тренировъчен цикъл/ - бавен разряд до 10.8 в, или до 11.5 в за калциеви , и последващо зареждане.
Така се мери между другото и реалния капацитет на акум-а, като се сметнат ватовете на лампичката по времето за което се разреди / а не колко пише на етикета му/![]()
Разряд под 10.8 в за обикновенни и под 11.5 в за калциеви се води разрушаване и убиване на акум-а.
Калциевите са особенно чувствителни.
"модерните" зарядни СТЕК например , имат режим на поддържане - закачаш го постоянно акума , и СТЕК-а следи като падне напрежението - почва да зарежда само , докато подкачи "саморазряда" или утечката.
Само че... и тези СТЕК-ове не са застраховане от този "мним заряд", и спокойно можете даполучите гореописания случай с ладичката![]()
Аз лично съм правил това с КТЦ, но е доста опасно, изпуснеш ли го под 10.8V за обикновени и под 11.5V за калциеви, може да увредиш сериозно батерията. Друг е въпроса, че това разреждане и последващо зареждане се препоръчва още за нов акумулатор, още преди да го сложиш на колата, но за да ти сложат печат за валидна гаранция, задължително изискват да го сложиш на колата за да видят с какъв волтаж зарежда автомобила ти

miro20 написа:Решението ? - По добре дайте на някой да ги кара, отколкото да ви седят в мазето, или да го мъчите с фалшивите масови зарядни.
А да, ... и си карайте колитете са за това
![]()
По книга дават, че след палене, възстановяването на акумулатора до начално състояние е 30-60 мин работа на двигателя. Вярно е, че е по добре да се ползва акумулатора на колата, но да го дадеш на някой, само за градско каране и то зимата на минусови температури.......не мерси. Не случайно на акумулаторите на такситата, дават наполовина гаранция, спрямо нормалните коли. Това е така защото имат определен брой цикли на разреждане-зареждане. Фатално е да падне напълно заряда.
Има доста писано за правилната поддръжка Едно полезно четиво за акумулатора.
Re: Колко време издържа акумулатора без да е карана колата ?
Колега мисля си, че е имало някъде някакъв друг проблем - стартер, нивото на вода в акумулатора, мъртви клетки..... не е нормално това, какво като е бил зазимен, проблема да не е, че е зазимена ладичката? При 12,5V трябва да е пушка.
Хехе

Виждам че не си срещал този проблем, но и аз не бих повярвал ако не бе ми се случило на мен.
Акум-а както казах дава 12.5-12.6 волта, но не пуска грам ток , дори на късо да цъкнеш клемите.
После мериш - оппааа.. пак 12.5 в.

Именно това е "мнимия" заряд , т.е. процес при който от дългото стоене заряд асе концентрира в горната част , или нещо такова.. да не се впускам в подробности . и реално нищо не отдава като ампераж.
Както споменах - тива се лекува с много малък разряд, с полседващи фокуси със импулсно зареждане и десулфатизация, но... в домашни условия малко трудно става, и мнооого продължително.
Аз лично съм правил това с КТЦ, но е доста опасно, изпуснеш ли го под 10.8V за обикновени и под 11.5V за калциеви, може да увредиш сериозно батерията.
Да и аз това казах - под тези напрежения, акума е директно убит или дори да се възстанови, никога няма да е като нов.
"умните" зарядни обаче правят това автоматично , и дори "разреждането " го правят със различни времеви паузи, т.е. дори да "докосне" таиз граница, изчаква се с пауза да "дигне" пак напрежение, после пак разряд, но никога под тази граница.
Като се поизпомпи по този начин акум-а то моеш да смяташ горе долу точно колко ти е капацитета.
Разбира се, след този разряд следва веднага зареждане пак със подходящи импулсни алгоритми , за да поеме максимално правилно заряда.
"Десулфатизирането" почти всички скъпи зарядни го правят автоматично , независимо от режима.
Единствено масовите китайски по магазините нямат абсолютно никакъв алгоритъм , те са си просто токоизправители, с контрол по напрежение.
Не случайно на акумулаторите на такситата, дават наполовина гаранция, спрямо нормалните коли. Това е така защото имат определен брой цикли на разреждане-зареждане. Фатално е да падне напълно заряда.
Хех.. и тук малко грешиш... точно че при такситата , карани нонстоп , абсолютно никога няма пълен разряд / заряд.
При тях се скапват по скоро от пренапрежения и кипене.
Макар че при новите модели / а те таксиметровите са задължени да си обновяват парка/ алтернаторите са малко "по умни" от старите модели и имат доста по добри параметри при зареждане .
Има доста писано за правилната поддръжка Едно полезно четиво за акумулатора.
Има много правилни неща, които и аз съм споменавал, но други са просто абсолютни вицове...


Доста се посмях.
Не мисе коментира точка по точка, но наистина има много измислици покрай истинските правилни неща.
Например...
- че допустимия минимум е 10.2 в / ако искате умрял акум /
- че ако Т-та е над 40 градуса, да се изключва зарядното

- че признак за зареден акум било напрежението трябвало да се задържи около 16 в / ако поддържа над 14.8-15 в - също изхвърлете зарядното/
- че електролита трябва да е в... еди какви си граници / - да, произведен преди 30 г. акум може, но дори да можете да измерите електролита, не съм виждал съвременен акум , който дапоказва правилно гъстотата, просто защото при съвременните на повърхността е едно , между клетките е съвсем друго, и никога не показва вярно, така че не се хабете да мерите /
- че бурното отделяне на мехурчета , кипенето е признак на зареден акум / да, само че това е признак на "разрушаващ се" акум, и не винаги на "зареден"

Иначе всичко друго е вярно .

- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Колко време издържа акумулатора без да е карана колата ?
Акум-а както казах дава 12.5-12.6 волта, но не пуска грам ток , дори на късо да цъкнеш клемите.
Това искам да го видя...


- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- bobi_81xx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 462
- Регистриран на: 16.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E 46 Sedan 136 Hp
- Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела
Re: Колко време издържа акумулатора без да е карана колата ?



~Мишо~ написа:Акум-а както казах дава 12.5-12.6 волта, но не пуска грам ток , дори на късо да цъкнеш клемите.
Това искам да го видя...Да има напрежение, а да няма капацитет добре, но да го дадеш на късо...
Re: Колко време издържа акумулатора без да е карана колата ?
~Мишо~ написа:Акум-а както казах дава 12.5-12.6 волта, но не пуска грам ток , дори на късо да цъкнеш клемите.
Това искам да го видя...Да има напрежение, а да няма капацитет добре, но да го дадеш на късо...
Като ти е толкова смешно , хайде кажи как се мери с натоварваща вилка ??
Нито си виждал какво е "мним заряд".
Определено не знаеш и не си виждал дори тези неща, щом ти е смешно

И мен ми е смешно .. но за друго ...



Дискретно пояснявам , аджеба се усетите...
"цъкане" на клемите с кабелче въобще не е най страшното което може да се случи на акумулатора.
По едно обикновенно кабелче колко ток може да мине преди да изгори, дори да го задържиш повече от секунда ? - я 10-я 20-30 А максимум ако е по дебело.
Натоварващия тест се прави със 100-200 А . за около 5-7 сек.
И това по стандарт се прави мисля беше около 3 пъти, като пада на напрежение трябва да е .. еди кокло си , след всеки тест , но не по малко накрая от 8-9 волта ....
Та , казвате , кой се смее ?

- bobi_81xx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 462
- Регистриран на: 16.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E 46 Sedan 136 Hp
- Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела
Re: Колко време издържа акумулатора без да е карана колата ?
Това е товарна вилка
Товарната вилка е мощтно товарно съпротивление което се свързва паралелно на клемите на акумулатора на (+) и (-).А волтметъра е свързан паралелно на товарното съпротивление и мери напрежението до като акумулатора се натоварва със предварително зададеният ампераж.

- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Колко време издържа акумулатора без да е карана колата ?
miro20 написа:....
Разбирам че ти е било интересно да научиш нещо за акумулаторите след като си се напатил с ладичката, но не се въодушевявай толкова, и други са виждали акумулатор.

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Re: Колко време издържа акумулатора без да е карана колата ?
Да, и аз се радвах да се сетя за толкова далечен спомен ...
Разбирам че и ти си виждал ВЕЧЕ акумулатор.
браво.
Надявам се един ден и да проумееш и как това чудо работи
Досега разбрах че не знаеш
Да, това е.
Обърнете внимание на обемните клеми, дебелите кабели, и т.н.
Защо ли ?
Надявам се ба'т мишо един ден да разбере неща като "цъкане" накъсо, товарна вилка, ампери, и волтаж.
Ха дано , ама надали

Пък ако не си разбрал /или други/ какво съм казал по горе... няма проблеми... обикновенно всеки стига до моите изводи на малко по късен етап...
Но не пречи да се правите на умници за това "въодушевление" и да повтаряте грешки
Проблема не е мой .
Разбирам че и ти си виждал ВЕЧЕ акумулатор.
браво.
Надявам се един ден и да проумееш и как това чудо работи



Досега разбрах че не знаеш
Това е товарна вилка...
Да, това е.
Обърнете внимание на обемните клеми, дебелите кабели, и т.н.
Защо ли ?

Надявам се ба'т мишо един ден да разбере неща като "цъкане" накъсо, товарна вилка, ампери, и волтаж.
Ха дано , ама надали


Пък ако не си разбрал /или други/ какво съм казал по горе... няма проблеми... обикновенно всеки стига до моите изводи на малко по късен етап...
Но не пречи да се правите на умници за това "въодушевление" и да повтаряте грешки

Проблема не е мой .

- djindjiplqktora
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 31.10.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520d
- Мечтае да кара: M, EVO, GTR, WRX STI, OPC, AMG, S и RS
- Детайли за колата: Голяма с малък двигател
Re: Колко време издържа акумулатора без да е карана колата ?
miro20 написа:Акум-а както казах дава 12.5-12.6 волта, но не пуска грам ток , дори на късо да цъкнеш клемите.
После мериш - оппааа.. пак 12.5 в.
Тоя така наречен от теб "мним заряд" да не е някакво перпетуум мобиле? Склонен съм да се съглася с всичко написано, но това, честно казано искам и аз да го видя.
miro20 написа:...."умните" зарядни обаче правят това автоматично , и дори "разреждането " го правят със различни времеви паузи, т.е. дори да "докосне" таиз граница, изчаква се с пауза да "дигне" пак напрежение, после пак разряд, но никога под тази граница.
Като се поизпомпи по този начин акум-а то моеш да смяташ горе долу точно колко ти е капацитета.
Да разбирам ли, че има зарядни с функция разреждане или КТЦ?!? Аз лично, не съм виждал до сега такова.
miro20 написа:Хех.. и тук малко грешиш... точно че при такситата , карани нонстоп , абсолютно никога няма пълен разряд / заряд.
При тях се скапват по скоро от пренапрежения и кипене.
Макар че при новите модели / а те таксиметровите са задължени да си обновяват парка/ алтернаторите са малко "по умни" от старите модели и имат доста по добри параметри при зареждане .
Не би трябвало да има презареждане при технически изправен автомобил. По твоята логика акумулаторите на градския транспорт трябва вечно да са презаредени, защото се зареждат по повече от 15 часа на ден.
Изглежда съм грешал за гаранцията на акумулаторите на такситата, повечето фирми дават 4-6 месеца, спрямо нормални 24м.
miro20 написа:Има много правилни неща, които и аз съм споменавал, но други са просто абсолютни вицове...![]()
![]()
Доста се посмях.
Не мисе коментира точка по точка, но наистина има много измислици покрай истинските правилни неща.
Например...
- че допустимия минимум е 10.2 в / ако искате умрял акум /
- че ако Т-та е над 40 градуса, да се изключва зарядното/ защото ако зарядно ви грее акума над стайна Т - изхвърлете го/....
Кое е грешното тук? Сам каза, че минимума е 11V и да разбирам, че за теб е нормално акумулатора да загрява доста при зареждане?
Като цяло автора е написал, че е ползвал информация от една стара книга, аз лично нея търсих да постна, но не я намерих. Все пак е разбираемо; написаните данни са за акумулатори преди 20тина години и тук са завишени изискванията и грижите за един акумулатор. Нямало е "умни" зарядни и необслужваеми акумулатори. Просто основата е важна.
п.п. Не приемай написаното от мен като заяждане, или като неопровержима истина, темата ме интересува и искам да обменя информация.
62 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани