България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TNT написа:Да, абсолютно това е най-адекватния метод. Ако те хване сняг по средата на път - да си преценил. Надали те е хванало август.
Разбира се, на места като Петрохан пак ще има "с летни сме бе, летно време е още" >>> https://www.youtube.com/watch?v=92RVht9NsTA&t=2s
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Законът (или наредбата все тая, щото изискването за гуми за зимни условия е баш в ЗДВП)... може да се напише по няколко начина.
Да наказва последиците от каране с "неподходящи" гуми по някакъв по-тежък начин от последиците от каране с "подходящи" гуми (визирам ПТП).
Може и да се опита да преотврати карането с "неподходящи" гуми като се заложат изисквания в ГТП и/или състоянието им когато те спре полицай за проверка.
Може да е комбинация от двете, може и да е напълно неутрален и да не ги отчита като фактор за нещо.
Аз затова питах, кое от тия 3те (или комбинация) е правилно за вас? В различни места по света ги има абсолютно всички възможни комбинации.
Да наказва последиците от каране с "неподходящи" гуми по някакъв по-тежък начин от последиците от каране с "подходящи" гуми (визирам ПТП).
Може и да се опита да преотврати карането с "неподходящи" гуми като се заложат изисквания в ГТП и/или състоянието им когато те спре полицай за проверка.
Може да е комбинация от двете, може и да е напълно неутрален и да не ги отчита като фактор за нещо.
Аз затова питах, кое от тия 3те (или комбинация) е правилно за вас? В различни места по света ги има абсолютно всички възможни комбинации.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
- Мнения: 253
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
MirkoO,Уточнил съм "медицински неправоспособен",а не умения на водач на МПС ,за това след определена възраст СУ за МПС се подменя на 5 години .
Стинка ти не правиш разлика между закон и нередба за кво да говорим е байно .!?Щи го напиша като на малцинствен юноша -третокласник,наредбата е написана витиевато и дава поле за тълкуване от водачите,ако се чете дословно в часта си "подходящи за сезона гуми" то би следвало зимата да караш със зимни гуми .Но всеки си я чете както му е угодно и се оправдвава с всякакви алабализми.
Стинка ти не правиш разлика между закон и нередба за кво да говорим е байно .!?Щи го напиша като на малцинствен юноша -третокласник,наредбата е написана витиевато и дава поле за тълкуване от водачите,ако се чете дословно в часта си "подходящи за сезона гуми" то би следвало зимата да караш със зимни гуми .Но всеки си я чете както му е угодно и се оправдвава с всякакви алабализми.
- mirko0
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 90
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E91 320A
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Подмяната на СУМПС и медицинското нямат отношение към регресните права на застраховтеля. Случаите, в които зстрахователя по ГО може да си иска парите от виновния, са изчерпателно изброени именно, за да не се допусне произвол и застрахователите да могат за щяло и нещяло да отказват или да си претендират парите обратно. Изтеклата книжка не те прави неправоспособен и съответно застрахователят е длъжен да плати за причинените виновно от теб вреди и няма право да си иска после платеното.
За обикновения "непросветен" човек няма никакво значение дали нещо е регламентирано със закон или наредба. След като я има разпоредбата, трябва да се спазва. Едва, ако има противоречие между написаното в закона и наредбата, тогава е хубаво да знаеш, че законът е по - висш нормативен акт и следва да се приложи той. Това обаче се случва относително рядко.
За обикновения "непросветен" човек няма никакво значение дали нещо е регламентирано със закон или наредба. След като я има разпоредбата, трябва да се спазва. Едва, ако има противоречие между написаното в закона и наредбата, тогава е хубаво да знаеш, че законът е по - висш нормативен акт и следва да се приложи той. Това обаче се случва относително рядко.
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ивайло Димов написа:...
Изблиците ти на фрустрация показват или слаби комуникационни умения или ниско възпитание, а може би и двете.
ЗДВП
Чл. 139.
4. (нова - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) с гуми, предназначени за зимни условия, или с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 mm през периода от 15 ноември до 1 март.
При така написан закон няма как да нямаш право да ползваш всесезонни гуми И очевидно дори ЛЕТНИ.
Последна промяна steeN на 23 Апр 2024, 16:04, променена общо 1 път
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- alekangg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Разбира се, че няма закон задължаващ да се кара със зимни гуми в определено време у нас, нито някога е имало.
Обаче масово народа говори, как ИМАЛО такъв закон! Даже глобявали
Обаче масово народа говори, как ИМАЛО такъв закон! Даже глобявали
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv ... M60eMYsDGa
Да се върнем малко в реалността В статията има линк към друга статия, с клип какво става. Трябва обаче експерт да види клипа изглежда
Районен съд Пловдив пусна скандално на свобода мъжа, който в събота следобед с над 3 промила алкохол в кръвта блъсна жена на паркинга на ресторант
Да се върнем малко в реалността В статията има линк към друга статия, с клип какво става. Трябва обаче експерт да види клипа изглежда
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alekangg написа:Разбира се, че няма закон задължаващ да се кара със зимни гуми в определено време у нас, нито някога е имало.
Обаче масово народа говори, как ИМАЛО такъв закон! Даже глобявали
Просто е чел закона отдавна. Често се случва с по-стари шофьори, затова честно казано почвам да ставам фен на това всеки път като подновяваш да минаваш теста.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
- Мнения: 253
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Никой никъде не е твърдял ,че има подобен текст или че глобяват заради липса на зимни гуми .Законадателя е описал наредбата с възможност за тълкуване от водачите и спора е дали и възникнало ПТП със сериозни щети или недай бог пострадали и смърт, застрахователя няма ли да подведе водача под съдебна отговорност за МПС с неподходящи за сезона гуми.Като знаем как не обичат да им се бърка в джоба;)
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
https://daleksandrov.eu/2024/04/23/nova ... kn7wyWAytV
Стинката ще се разцепи от кеф Цялата държава в камери за скорост.
Стинката ще се разцепи от кеф Цялата държава в камери за скорост.
- Владо
- старши ентусиаст
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Хубаво се разсъждава тук, а ето какво мисли ВКС...
“...За да придобие „правоспособност за управление на МПС“ дадено лице следва да е провело обучение и да е издържало изпит за придобиване на такава правоспособност, което се удостоверява със СУМПС, издадено по установения в Закона за българските лични документи ред. Съгласно чл. 3, ал. 3 и чл. 50, ал. 1 от същия закон свидетелството за управление на моторно превозно средство е индивидуален удостоверителен документ за правоспособност за управление на моторно превозно средство. Този, издаден от компетентния държавен орган официален документ, има удостоверителна функция към адресата му с призната способност да управлява моторно превозно средство, която е основана на съвкупност от правно регламентирани факти – възраст, образование, физическа годност и издържан изпит, съгласно чл. 150 – 164 ЗДвП. Освен това, в чл. 3, ал. 3 и чл. 50, ал. 2 от ЗБЛД изрично е посочено, че СУМПС служи и като идентификационен документ за самоличност на български граждани на територията на Република България. Следователно свидетелството за управление на моторно превозно средство има две удостоверителни функции. Като страна-членка на ЕС, България е транспонирала в националното си законодателство изискванията на Директива 2006/126/ЕО на ЕС от 20.12.2006 г., изменена с Директива 2009/113/ЕО на Комисията от 25.08.2009 г., Директива 2011/94/ЕС на Комисията от 28.11.2011 г., съответно съгласно § 2 от ПЗР на ЗБЛД (преименуван ЗБДС, ДВ бр.82/2009 г.) и § 35, т.3 от ДР на ЗДвП (ДВ.бр.54/2010г.). И така, докато ЗБЛД урежда условията и реда за издаване, ползване и съхранение на българските лични документи /към които спада и СУМПС/, то в ЗДвП са разписани изискванията за правоспособност на водачите на превозните средства, принудителните мерки и наказанията, които се налагат за нарушаване на правилата за движение по пътищата, с цел опазване живота и здравето на участниците в движението по пътищата, на имуществото на физическите и юридическите лица и на околната среда от замърсяване. Когато дадено лице придобие правоспособност за управление на МПС по правилата на ЗДвП, то за последното възниква правото да получи /респ. за държавата възниква задължението да му издаде/ съответно свидетелство, с което да удостовери така притежаваната правоспособност. Съгласно чл. 2 от ЗБЛД, СУМПС като български личен документ е собственост на държавата, а предвид нормата на чл. 10, ал. 1, т. 5 от същия закон, то се предава на органа, който го е издал, при изтичане на неговата валидност. Съответно, СУМПС не е официален удостоверителен документ, който до края на живота на съответното лице удостоверява притежавана правоспособност. Напротив, законодателят е приел, че в рамките на човешкия живот настъпват обективни и субективни обстоятелства, които имат въздействие върху признатата от правото способност на съответния правен субект да управлява МПС, поради което и разглежданото право е такова със срочен характер. Последното е отразено в официалния удостоверяващ правото документ – свидетелството за управление на МПС. Поради това законодателят в § 1, т.2, б. „ж” от ДР на ЗБЛД изрично е посочил, че личен документ „с изтекъл срок на валидност“ е нередовен. Следователно, с изтичане на срока, за който държавата е признала за съответното лице правото да управлява МПС, правото се прекратява и то повече не съществува.
В българската законодателна уредба съществуват редица примери за това, как не само при първоначалното придобиване на дадено право за упражняването на определена дейност, но и с оглед неговото запазване във времето, носителите му следва след изтичането на определена, предвидена в съответния нормативен акт продължителност, отново да доказват годността си за неговото упражняване – така например правото на лов; на придобиване, съхраняване, носене и употреба на огнестрелни оръжия и боеприпаси; за риболов и т.н., уредени в съответните закони. Така, законодателят освен че урежда изискванията, свързани с учредяването и контрола на определената правоспособност, той обвързва наличието на последната и с даден срок, след изтичането на който тя или се прекратява, или се подновява след надлежното удостоверяване от съответното лице, че то продължава да отговаря на изискванията, необходими за нейното притежаване.
И така, докато СУМПС удостоверява правоспособността на лицето да осъществява тази дейност, то придобиването и запазването й във времето е поставено в зависимост от кумулативното наличие на две групи изисквания, разписани в ЗДвП и подзаконовите нормативна актове по приложението му. Първата група включва съвкупността от знания, умения и поведение, които позволяват управлението на МПС, а към втората група се отнасят физическата и психическата годност за управление на МПС. Последните намират своето отражение както при първоначалното издаване, така и при периодичното подновяване на СУМПС, което, според цитираната Директива на ЕП и ЕС, инкорпорирана в законодателството ни, ще даде възможност за „редовен контрол ... за съответствие” с тези минимални стандарти за постигане на посочените цели, общи за ЕС, поради което те „следва да съвпадат с подновяването ..... и да се определят от срока на валидност на СУМПС”. По този начин всяка държава-членка на ЕС, съобразявайки установените за общността срокове за административна валидност на СУМПС, може да ги и намали за по-ефективен контрол върху годността на водачите на МПС, включително и само за дадена категория МПС с оглед специфичната отговорност на водачите им. Поради това следва да се приеме, че изискването за „съответно свидетелство за управление на МПС” значи да е валидно както с оглед на срока на неговата „административна валидност”, така и за „категорията МПС”, което се управлява от водача /в този смисъл Решение № 44/19.02.2013 г., I НО, ВКС/.
Гореизложените законови положения, тълкувани в спецификата на разглеждания казус, водят до несъмнения извод, че сядайки зад волана на автомобила си със свидетелство за управление с изтекъл срок на валидност, К. С. в действителност е управлявал МПС без съответно СУМПС, тъй като последният не е покрил и обезпечил минималните стандарти за физическа и умствена годност за управление на МПС от съответната категория чрез представянето на нужните доказателства пред оторизираните контролни органи.”
… и съответно си с леко гол задн*к… пред всякакви образи и застрахователи...
“...За да придобие „правоспособност за управление на МПС“ дадено лице следва да е провело обучение и да е издържало изпит за придобиване на такава правоспособност, което се удостоверява със СУМПС, издадено по установения в Закона за българските лични документи ред. Съгласно чл. 3, ал. 3 и чл. 50, ал. 1 от същия закон свидетелството за управление на моторно превозно средство е индивидуален удостоверителен документ за правоспособност за управление на моторно превозно средство. Този, издаден от компетентния държавен орган официален документ, има удостоверителна функция към адресата му с призната способност да управлява моторно превозно средство, която е основана на съвкупност от правно регламентирани факти – възраст, образование, физическа годност и издържан изпит, съгласно чл. 150 – 164 ЗДвП. Освен това, в чл. 3, ал. 3 и чл. 50, ал. 2 от ЗБЛД изрично е посочено, че СУМПС служи и като идентификационен документ за самоличност на български граждани на територията на Република България. Следователно свидетелството за управление на моторно превозно средство има две удостоверителни функции. Като страна-членка на ЕС, България е транспонирала в националното си законодателство изискванията на Директива 2006/126/ЕО на ЕС от 20.12.2006 г., изменена с Директива 2009/113/ЕО на Комисията от 25.08.2009 г., Директива 2011/94/ЕС на Комисията от 28.11.2011 г., съответно съгласно § 2 от ПЗР на ЗБЛД (преименуван ЗБДС, ДВ бр.82/2009 г.) и § 35, т.3 от ДР на ЗДвП (ДВ.бр.54/2010г.). И така, докато ЗБЛД урежда условията и реда за издаване, ползване и съхранение на българските лични документи /към които спада и СУМПС/, то в ЗДвП са разписани изискванията за правоспособност на водачите на превозните средства, принудителните мерки и наказанията, които се налагат за нарушаване на правилата за движение по пътищата, с цел опазване живота и здравето на участниците в движението по пътищата, на имуществото на физическите и юридическите лица и на околната среда от замърсяване. Когато дадено лице придобие правоспособност за управление на МПС по правилата на ЗДвП, то за последното възниква правото да получи /респ. за държавата възниква задължението да му издаде/ съответно свидетелство, с което да удостовери така притежаваната правоспособност. Съгласно чл. 2 от ЗБЛД, СУМПС като български личен документ е собственост на държавата, а предвид нормата на чл. 10, ал. 1, т. 5 от същия закон, то се предава на органа, който го е издал, при изтичане на неговата валидност. Съответно, СУМПС не е официален удостоверителен документ, който до края на живота на съответното лице удостоверява притежавана правоспособност. Напротив, законодателят е приел, че в рамките на човешкия живот настъпват обективни и субективни обстоятелства, които имат въздействие върху признатата от правото способност на съответния правен субект да управлява МПС, поради което и разглежданото право е такова със срочен характер. Последното е отразено в официалния удостоверяващ правото документ – свидетелството за управление на МПС. Поради това законодателят в § 1, т.2, б. „ж” от ДР на ЗБЛД изрично е посочил, че личен документ „с изтекъл срок на валидност“ е нередовен. Следователно, с изтичане на срока, за който държавата е признала за съответното лице правото да управлява МПС, правото се прекратява и то повече не съществува.
В българската законодателна уредба съществуват редица примери за това, как не само при първоначалното придобиване на дадено право за упражняването на определена дейност, но и с оглед неговото запазване във времето, носителите му следва след изтичането на определена, предвидена в съответния нормативен акт продължителност, отново да доказват годността си за неговото упражняване – така например правото на лов; на придобиване, съхраняване, носене и употреба на огнестрелни оръжия и боеприпаси; за риболов и т.н., уредени в съответните закони. Така, законодателят освен че урежда изискванията, свързани с учредяването и контрола на определената правоспособност, той обвързва наличието на последната и с даден срок, след изтичането на който тя или се прекратява, или се подновява след надлежното удостоверяване от съответното лице, че то продължава да отговаря на изискванията, необходими за нейното притежаване.
И така, докато СУМПС удостоверява правоспособността на лицето да осъществява тази дейност, то придобиването и запазването й във времето е поставено в зависимост от кумулативното наличие на две групи изисквания, разписани в ЗДвП и подзаконовите нормативна актове по приложението му. Първата група включва съвкупността от знания, умения и поведение, които позволяват управлението на МПС, а към втората група се отнасят физическата и психическата годност за управление на МПС. Последните намират своето отражение както при първоначалното издаване, така и при периодичното подновяване на СУМПС, което, според цитираната Директива на ЕП и ЕС, инкорпорирана в законодателството ни, ще даде възможност за „редовен контрол ... за съответствие” с тези минимални стандарти за постигане на посочените цели, общи за ЕС, поради което те „следва да съвпадат с подновяването ..... и да се определят от срока на валидност на СУМПС”. По този начин всяка държава-членка на ЕС, съобразявайки установените за общността срокове за административна валидност на СУМПС, може да ги и намали за по-ефективен контрол върху годността на водачите на МПС, включително и само за дадена категория МПС с оглед специфичната отговорност на водачите им. Поради това следва да се приеме, че изискването за „съответно свидетелство за управление на МПС” значи да е валидно както с оглед на срока на неговата „административна валидност”, така и за „категорията МПС”, което се управлява от водача /в този смисъл Решение № 44/19.02.2013 г., I НО, ВКС/.
Гореизложените законови положения, тълкувани в спецификата на разглеждания казус, водят до несъмнения извод, че сядайки зад волана на автомобила си със свидетелство за управление с изтекъл срок на валидност, К. С. в действителност е управлявал МПС без съответно СУМПС, тъй като последният не е покрил и обезпечил минималните стандарти за физическа и умствена годност за управление на МПС от съответната категория чрез представянето на нужните доказателства пред оторизираните контролни органи.”
… и съответно си с леко гол задн*к… пред всякакви образи и застрахователи...
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
- Мнения: 253
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8331
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Владо написа:бла-бла...
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Владо
- старши ентусиаст
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
и последните 4 реда са достатъчни, но ако ти е трудно, не се напъвай… да не разтегнеш нещо…
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TNT написа:https://daleksandrov.eu/2024/04/23/nova-op-za-55-statsionarni-i-28-statsionarno-prenosimi-kameri-za-skorost/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2YlDjZZvoMf8RwAMH5xi8s96oW4YqlY29qN-mkRoq2iS4VtfO4MPjjZR4_aem_AXwVWxoK_19H_AxcnDe8MLAqkkwd_LCuXHPnClIWPYQgvIQDcFtSYwNn0yOx2267mQOew_T4aKT3Uckn7wyWAytV
Стинката ще се разцепи от кеф Цялата държава в камери за скорост.
Оф, гледам двете са тука много близо до нас, едното на разклона за Павел Баня, а другото май Мъглиж ако си нагласям правилно правописната грешка.
Иначе днес пак много шампиони, сигурно хлъзгавия път е виновен защото няма сцепление. От дни говорят, че ще вали силно и пак не ги бърка:
https://btvnovinite.bg/bulgaria/serija- ... akija.html
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: enigma