Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Модератор: Общи модератори
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1866
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
След като се изтри хубавата по мое мнение дискусия и се каза, че не е по темата ел. коли как е бил лансиран дизела, как се лансира сега тока по същия начин, как бензина се натискаше умишлено надолу и щом не може да коментираме там взаимо-следствените връзки, водещи до това как се копаят яко цветни метали за батерии, които пък са голям проблем за рециклиране към днешна дата, нека пишем тук. Тъкмо няма да има търкания защото огромната част от ел. феновете недоволстват като се каже лоша дума за електричките, особено пък ако някой вижда някакво предимство в ДВГ.
Дискусията беше много интересна, не знам дали Стийна отговори какво точно приемат 97-ма в Кийото когато американците не подписват споразумението, японците тръгват по пътя на хибридите, а европейците започват яко да лансират дизела като буквално спират да развиват бензина за цяло едно десетилетие. Според мен имаше излишък на дизел в света, според друг колега беше друго, а Данчо обясни нещо за това споразумение, че просто си разпределят баницата.
Слагам и някаква анкета, умишлено съм споменал среден клас и масови коли защото е ясно, че дори да се мине почти изцяло на ток, някакви екзотики ще има дори след много години ако не изцяло ДВГ, то поне хибридни .
Дискусията беше много интересна, не знам дали Стийна отговори какво точно приемат 97-ма в Кийото когато американците не подписват споразумението, японците тръгват по пътя на хибридите, а европейците започват яко да лансират дизела като буквално спират да развиват бензина за цяло едно десетилетие. Според мен имаше излишък на дизел в света, според друг колега беше друго, а Данчо обясни нещо за това споразумение, че просто си разпределят баницата.
Слагам и някаква анкета, умишлено съм споменал среден клас и масови коли защото е ясно, че дори да се мине почти изцяло на ток, някакви екзотики ще има дори след много години ако не изцяло ДВГ, то поне хибридни .
Последна промяна Top Gun Maverick на 28 Апр 2024, 19:34, променена общо 4 пъти
In God we trust, all others we track.
https://www.facebook.com/share/v/MFFox7BBK7fXcYKu/
I feel the need, the need for speed.
https://www.facebook.com/share/v/MFFox7BBK7fXcYKu/
I feel the need, the need for speed.
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Супер ще е лайномета да се премести тук и в темата за тока да пишем само заинтересованите
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1615
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Няма ли да ви омръзне бързо едно и също да пишете в оная тема ? Как електрокарчето не се разваля щото няма масло в двигателя , батерията е вечна и под какъв ъгъл си мушкате зареждалото в контакто ?
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1561
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Аз пък мисля, че не е нормално/приемливо в темата за бъдещето на ел.коли да пишат само притежателите на такива! Другите нямат ли мнение по въпроса? Какво, като все още нямат такава, ако изобщо някога имат? Не е демократично, според мен!
По темата - мисля, че има още какво да се направи с ДВГ-то. Не е изпяло все още последните си акорди!
По темата - мисля, че има още какво да се направи с ДВГ-то. Не е изпяло все още последните си акорди!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Така де, нека тук се мерят пишки кой докъде стигал с дизела си, а там да си остане само за ток - независимо дали си притежател или не.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1615
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
То дори по начина по който реагирате на критика фен бой групата на тока , си личи че нещо не е баш така с тия електрокарчета както ви се иска да е .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 920
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
ДВГ е динозавър, технологията е изцедена до максимум за да се вмести в Евро 6 изискванията.. А сега работим вече по Евро 7 и Ел. модели.
ДВГ е изцедено и изнудено отдавна от екологията - нископепелни редки масла, алуминиеви блокове, смени бутала, меки сегменти.. DPF, SCR... И даунсайзинг. Новите модели са направени да изкарат гаранцията, след това стават силно не екологични понеже имат разход на масло, избиват сами DPF и т.н. ( DPF има вече и при бензиновите ).
Т.е. такава кола не ви трябва на старо, особено ако караш по много. Най-добре: Вземаш нова, след края на гаранцията ти дават друга, а ти си плащаш вноска на месец.
Респективно същото и за Ел. Колите, които в момента са силно опасни заради горимостта на батерията. Стане ли белята, и си в гараж, е възможно горенето да стопи стомано-бетонната конструкция. Т.е. да се наложи да си събаряш къщата.
Освен това като тръгнеш, не знаеш дали ще стигнеш там за където си тръгнал, понеже дават поносим разход само при умерени външни температури все още.
Скоро идват солид стейт батериите, където се очаква тези проблеми да са решени, но още няма на пазара такива.
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
ДВГ е изцедено и изнудено отдавна от екологията - нископепелни редки масла, алуминиеви блокове, смени бутала, меки сегменти.. DPF, SCR... И даунсайзинг. Новите модели са направени да изкарат гаранцията, след това стават силно не екологични понеже имат разход на масло, избиват сами DPF и т.н. ( DPF има вече и при бензиновите ).
Т.е. такава кола не ви трябва на старо, особено ако караш по много. Най-добре: Вземаш нова, след края на гаранцията ти дават друга, а ти си плащаш вноска на месец.
Респективно същото и за Ел. Колите, които в момента са силно опасни заради горимостта на батерията. Стане ли белята, и си в гараж, е възможно горенето да стопи стомано-бетонната конструкция. Т.е. да се наложи да си събаряш къщата.
Освен това като тръгнеш, не знаеш дали ще стигнеш там за където си тръгнал, понеже дават поносим разход само при умерени външни температури все още.
Скоро идват солид стейт батериите, където се очаква тези проблеми да са решени, но още няма на пазара такива.
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
Последна промяна SpeedyMan на 29 Апр 2024, 5:57, променена общо 1 път
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 920
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Има четки на Ел.двигателите, има масла, има и скоростни кутии и също ще се сменяват доста консумативи. Не се притеснявай, сервизите ще си имат работа.Jordana написа:Няма ли да ви омръзне бързо едно и също да пишете в оная тема ? Как електрокарчето не се разваля щото няма масло в двигателя , батерията е вечна и под какъв ъгъл си мушкате зареждалото в контакто ?
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1615
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Те не ползват колекторни мотори , ползват безчеткови мотори с купища електроника за управление на въртящия момент . Подобно е на голям бръшлес гайковерт Мощностите които развиват пиково са брутални , водна риза на мотора , куплираща муфа съединител , 2 скоростна кутия ...вече има и с 3 скорости . Тези които са с един мотор на мост имат и дифернециал без съмнение . В интерес на истината трябва да се спомене че имаше преди години някои от първите електрокарчета с мотори в главините . Тесла С има 7 отделни мотора водни помпи само в охладителната система ....Проблемите от които EV страдат са същите както и обикновените ДВГ на 95% . Протичане блока на двигателя , чупене на кутии , проблеми с купищата електроника която е поне 5 пъти повече от ДВГ автомобил . Влагата където и да попадне в тоя алектромобил го унищожава . Проблеми с батерията и там не е само деградацията , умира един елемент в батерията и филма приключва . Да , ясно че батерията може да се свали разкапсулова и ремонтира . Но повечето производители не продават нови оригинални клетки , само рециклиране на цялата батерията в заводски условия а някои дори това не предлагат а само замяна с нова . Китайците продават неоригинални клетки за почти всички ЕV на пазара .....щото не се развалят
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Jorixa
- младши ентусиаст
- Мнения: 669
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: F48 xDrive 20d/E87 120d
- Мечтае да кара: 911
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
SpeedyMan написа:Новите модели са направени да изкарат гаранцията, след това стават силно не екологични понеже имат разход на масло, избиват сами DPF и т.н. ( DPF има вече и при бензиновите ).
Това подплатено с факти ли е, или си говорим на изуст? Защото на БМВ примерно последната серия мотори са доста по-надеждни от предшествениците си и карат по 300к+ без проблеми.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1561
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Би трябвало и ходова част да имат електричките... Между другото, трябва да се масовизира производството на универсални катализатори, за да излезнат на приемлива за масите цена. Ще спомогне в постигането на приемливи емисии от старите коли!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 286
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Ще има място за всички и ще си имаме тема за дразги
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 920
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Говоря общо. А новите мотори на BMW тепърва има да се доказват. Т.е. 300к км. са нещо нормално за мен, говорим за над 500к. ,когато си проличават нещата.Jorixa написа:SpeedyMan написа:Новите модели са направени да изкарат гаранцията, след това стават силно не екологични понеже имат разход на масло, избиват сами DPF и т.н. ( DPF има вече и при бензиновите ).
Това подплатено с факти ли е, или си говорим на изуст? Защото на БМВ примерно последната серия мотори са доста по-надеждни от предшествениците си и карат по 300к+ без проблеми.
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 286
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
То Б моторите са вече на близо 10 години. Мислиш ли, че няма на 500к+ ? Не са като М** сериите, но са по-надеждни от N. Донякъде се и вижда по факта в колко поколения се държат вече. Аз даже мисля, че за първи път може да се говори, че новия мотор е по-надежден от стария
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 920
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Е па има. С по 2-3 смени на вериги, че и лагери. Друго си е да не е пипан.TNT написа:То Б моторите са вече на близо 10 години. Мислиш ли, че няма на 500к+ ? Не са като М** сериите, но са по-надеждни от N. Донякъде се и вижда по факта в колко поколения се държат вече. Аз даже мисля, че за първи път може да се говори, че новия мотор е по-надежден от стария
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани