Запечатване на подкалници с Шегре?
Модератор: Общи модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
- Мнения: 1926
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
Запечатване на подкалници с Шегре?
Здравейте, искам да намажем колата за да няма ръжда за вбъдеще, обаче има мн различни мнения по върпоса. Главно става въпрос ламарината на подкалниците. (колата няма ръжда, или някоя точка повърхностно ако е излезнала) Въпроса ми е да се намаже с ръждопреобразувател, имах предвид Вюрт, но един бояджия ми препоръча друг (около 70лв литър). Ръждопреобразувателя е с цела да няма ръжда за вбъдеще но след него с какво да го запечатаме? Някои казват грудн, другие Шегре? Един колега ми каза че след запечатване с шегре, след 2 години много влага задържало там и започвало ръжди и гниене? Главния въпрос е след ръждопреобразувателя с какво да се намаже отгоре за най сигурно?
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 728
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Запечатване на подкалници с Шегре?
На изцяло гол метал аз съм третирал с епоксиден грунд и след това някакво еластично поктирие от типа на шегре, че да не се наранява от камъчета. 6-7 години беше около мен тази кола и нямаше дори наченки на ръжда на третираните места.
Епоксидния грунд е ужас за нанасяне, голяма смрад. Освен това ти трябват бояджийски пистолет, маски и тн
Епоксидния грунд е ужас за нанасяне, голяма смрад. Освен това ти трябват бояджийски пистолет, маски и тн
Re: Запечатване на подкалници с Шегре?
Преобразувател се нанася само ако има ръжда. В противен случай не е необходимо.За гол метал има специални висококачествени продукти като NOVOL или Dinitrol например
https://spsupplies.co.uk/product/novol- ... -500ml-x2/
https://www.rust.co.uk/product/dinitrol ... ing-1l-220
https://www.dinitroldirect.com/product- ... underbody/
https://spsupplies.co.uk/product/novol- ... -500ml-x2/
https://www.rust.co.uk/product/dinitrol ... ing-1l-220
https://www.dinitroldirect.com/product- ... underbody/
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6217
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Запечатване на подкалници с Шегре?
Най- добре си я проверявай след всяка зима- ако нещо се е появило го обработвай локално. Когато омажеш всичко, няма да знаеш какво се случва от долу.
Re: Запечатване на подкалници с Шегре?
Аз пръскам колата всяка есен. Видеото е старо, но това е идеята.
https://www.youtube.com/watch?v=h2ro8UStP48
Имам дупки в праговете, колонките, вратите и задния капак. Оттам пръскат вътре нещо подобно на "течна" грес. Колата после е цялата като намазана с мас. Едно време беше зелено и капеше. Сега не капе нищо след пръскане. Мирише 15-20мин от това, което е попаднало върху ауспуси и гърнета. Правя го всяка есен.
Не мисля, че има нещо, което решава проблема завинаги.
https://www.youtube.com/watch?v=h2ro8UStP48
Имам дупки в праговете, колонките, вратите и задния капак. Оттам пръскат вътре нещо подобно на "течна" грес. Колата после е цялата като намазана с мас. Едно време беше зелено и капеше. Сега не капе нищо след пръскане. Мирише 15-20мин от това, което е попаднало върху ауспуси и гърнета. Правя го всяка есен.
Не мисля, че има нещо, което решава проблема завинаги.
- DiscontroL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 150
- Регистриран на: 1.08.2019
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: ВАЗ 2106 Turbo / BMW E46 330xi
- Мечтае да кара: E30 M3 SPORT EVOLUTION / Е36 М3 / E46 M3
- Детайли за колата: E36 - M43B18 --> M50B20 (Продадена)
Re: Запечатване на подкалници с Шегре?
Най-добрия вариант за малки повърхностни ръжди е да се свали всичко до гол метал с телена четка (най-добре за флекс, като тези на снимките). След това обработка с ръждопреобразувател, грундове, шагре и на края парафин (вакса, восък, или който както иска да му вика).
Също така е хубаво със подходящи накрайници да се напълнят с парафин праговете, всички греди, рогове, кухини, вратите и капаците от вътре... Чувал съм, че читавите парафини са на Car System и оригиналния на BMW
Също така е хубаво със подходящи накрайници да се напълнят с парафин праговете, всички греди, рогове, кухини, вратите и капаците от вътре... Чувал съм, че читавите парафини са на Car System и оригиналния на BMW
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Race cars is my escape from all bullshit in life...
Re: Запечатване на подкалници с Шегре?
Ако нямаш ръжда и не искаш да се впускаш във филми с шкурене ти предпоръчвам
Dinitrol ML вакса с инхибитори, която пръскаш и по повърхността но и също и в джобове, кухини и подобни 'скришни' места. А огоре му на местата където може да има контакт с камъчки, третираш с dinitrol 3125/4941/4942.
ML-a работи чудесно защото прониква в тесни цепнатини и около заварките които съединяват (spot/pinch welds) и обработва повърхността за 3125.
След 1-2 години можеш да поддържаш черното покритие само с ML, който съживява 3125 и затваря порите които се образуват със стареенето.
Препоръчвам да се използва компресор и специален пистолет за шагре от този тип: https://www.korrosionsschutz-depot.de/media/image/46/31/e0/03200_600x600.jpg
пс. тази зима проектът ще е обработка на шасито на моята каляска, че е започнала с ръжди и старото битумно покритие не бачка особено много вече. Та може би ще напиша една тема с моя опит.
пс2. Тези телени четки, със усукани или прави четчици не вършат правилната работа. Been there done that. Маха повърхностно ръждата заглажда и изглежда че е лъскаво, но остава структура... и ако се разчегърта с отвертка отдолу веднага излиза още ръжда.
Правилния метод е диск за шлайфане:
това или това
И с двете трябва да се внимава де, защото може да вземе твърде много от метала.
Dinitrol ML вакса с инхибитори, която пръскаш и по повърхността но и също и в джобове, кухини и подобни 'скришни' места. А огоре му на местата където може да има контакт с камъчки, третираш с dinitrol 3125/4941/4942.
ML-a работи чудесно защото прониква в тесни цепнатини и около заварките които съединяват (spot/pinch welds) и обработва повърхността за 3125.
След 1-2 години можеш да поддържаш черното покритие само с ML, който съживява 3125 и затваря порите които се образуват със стареенето.
Препоръчвам да се използва компресор и специален пистолет за шагре от този тип: https://www.korrosionsschutz-depot.de/media/image/46/31/e0/03200_600x600.jpg
пс. тази зима проектът ще е обработка на шасито на моята каляска, че е започнала с ръжди и старото битумно покритие не бачка особено много вече. Та може би ще напиша една тема с моя опит.
пс2. Тези телени четки, със усукани или прави четчици не вършат правилната работа. Been there done that. Маха повърхностно ръждата заглажда и изглежда че е лъскаво, но остава структура... и ако се разчегърта с отвертка отдолу веднага излиза още ръжда.
Правилния метод е диск за шлайфане:
това или това
И с двете трябва да се внимава де, защото може да вземе твърде много от метала.
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
- Мнения: 1926
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
Re: Запечатване на подкалници с Шегре?
M17cH написа:Ако нямаш ръжда и не искаш да се впускаш във филми с шкурене ти предпоръчвам
Dinitrol ML вакса с инхибитори, която пръскаш и по повърхността но и също и в джобове, кухини и подобни 'скришни' места. А огоре му на местата където може да има контакт с камъчки, третираш с dinitrol 3125/4941/4942.
ML-a работи чудесно защото прониква в тесни цепнатини и около заварките които съединяват (spot/pinch welds) и обработва повърхността за 3125.
След 1-2 години можеш да поддържаш черното покритие само с ML, който съживява 3125 и затваря порите които се образуват със стареенето.
Препоръчвам да се използва компресор и специален пистолет за шагре от този тип: https://www.korrosionsschutz-depot.de/media/image/46/31/e0/03200_600x600.jpg
пс. тази зима проектът ще е обработка на шасито на моята каляска, че е започнала с ръжди и старото битумно покритие не бачка особено много вече. Та може би ще напиша една тема с моя опит.
пс2. Тези телени четки, със усукани или прави четчици не вършат правилната работа. Been there done that. Маха повърхностно ръждата заглажда и изглежда че е лъскаво, но остава структура... и ако се разчегърта с отвертка отдолу веднага излиза още ръжда.
Правилния метод е диск за шлайфане:
това или това
И с двете трябва да се внимава де, защото може да вземе твърде много от метала.
https://www.youtube.com/watch?v=MypFwcHL4c0
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
Re: Запечатване на подкалници с Шегре?
Да разбирам че ловен джип ще третираш?
едит: Аз ще използвам тези 3 гид-а за работата, като ще позаменя някои от продуктите.
обработка на ръждиво място: https://www.korrosionsschutz-depot.de/media/pdf/27/7c/f6/unterbodenschutz_nacharbeiten.pdf
Изграждане на защита на 'дъното' на автомобил от механично почистен метал: https://www.korrosionsschutz-depot.de/media/pdf/b9/31/87/radhaus_schutzanstrich.pdf
Ако вече имаш някакво старо битумно покритие: https://www.korrosionsschutz-depot.de/media/pdf/81/83/59/unterboden_auffrischen.pdf
Иначе за динитрола има и по-добри продукти разбира се, стига да ти се занимава с печки, загряване на вакси и стриктно контролирани условия на апликация
едит: Аз ще използвам тези 3 гид-а за работата, като ще позаменя някои от продуктите.
обработка на ръждиво място: https://www.korrosionsschutz-depot.de/media/pdf/27/7c/f6/unterbodenschutz_nacharbeiten.pdf
Изграждане на защита на 'дъното' на автомобил от механично почистен метал: https://www.korrosionsschutz-depot.de/media/pdf/b9/31/87/radhaus_schutzanstrich.pdf
Ако вече имаш някакво старо битумно покритие: https://www.korrosionsschutz-depot.de/media/pdf/81/83/59/unterboden_auffrischen.pdf
Иначе за динитрола има и по-добри продукти разбира се, стига да ти се занимава с печки, загряване на вакси и стриктно контролирани условия на апликация
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани