Диференциал
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
Диференциал
Купето ми е Е21 - не знам със какъв двигател е било.Не знам дали е със оригиналната трансмисонна система даже.За4удих се днс - как мога да разбера какъв ми е диференциала.С какво предавателно 4исло е ,имам в предвид.4етох,4е дифовете биват няколко,според предвателното 4исло.Може ли да се намери диф. с най-голямото такова,и какви пари4ки трябва да си приготвя за това И,със 4степенната скоростна кутия,дали ще бъде уда4но?Все пак ще ми спадне макс.скорост,а и за да поддържам същата скорост ,както със моя диференциал,сте трябва да съм в по висо4ки обороти.Но ускорението....
Can't Stop Rock'N'Roll
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
първо си изясни с какъв двигател си - може да е М20, но с тези тъпи преправки може и да е тъпо адаптиран М30, чиято скоростна кутия е различна от на М20. За предавките няма защо да се тревожиш, защото (освен ако не набараш спортните скорости, на които първа им е на мястото на твоя втора, но това е изключително рядко) разликата от 1 - 4 четвърта предавка на двете кутии няма, просто при едната има 5-та с предавателно число 0.8:1, а другата няма.
По въпроса за диференциала - късо предавателно число - бавно ускурение, по-малки обороти при подържане на средна скорост, по-малко вероятно да може да напълни оборотомера на крайна предавка, общо взето това е диф за магистралата, който да пести от горивото (примерно на 2500 си на 120/130), който обаче ще ти създаде много главоболия в града и из планината - колата няма да има мощност при потегляне, няма да може дадърпа така добре нагоре по баира.
обратното важи за диф с по-голямо предавателно число - колата ти е уса, както и в каквито обороти да я ритнеш, тя се изтрелва, при твоя двигател няма да имаш проблеми да потегляш със свирещи гуми дори на 4-та
но пък на 3500 ще си на 90 (примерно) и едно отиване до Варна ще ти струва много нерви ли много бензин при 120 км/ч (защото ще си къде 4500 - 5000 оборота).
Първия е с примерно предавателно число 3.27:1, каквито са били монтирани на 325е Е30 и с малко по--голямо предавателно число на ограничена бройка 323и Е21.
За втория тип гамата при е30 стига до предавателно число 4,11: 1 за 316-ската, швейцарско изпълнение, защото им е мноог нагъната страната и е важно да дърпа, дали максималната скорост ще е 180 или 165 те и без това няма къде да я вдигнеш.
Оптималния вариант е с предавателно число около 3,64:1 за 320-ските, за 323 и нагоре за Германия са монтирани 3,43:1 диф. опитмално значи, че е постигнат най-добрия компромис между това да не ти зависне колата на някой склон и да можеш да подържаш някаква прилична средна скорост на аутобан, ти сам решаваш дали имаш някакви предпочитания и дали си готов да жервташ някое качетсво за сметка на другото. Тук ако избереш по-къс диф ( с други думи диф с по-голямо предавателно число) с монтирането на 5-степенна скоростна кутия може донякъде да компенсираш, но пак няма да можеш да подържаш повече от 100 - 110 на 3500, над което колата започва да харчи повечко. Трябва да отбележа, че за съжаление диф с предавателно число 3,64:1 няма произведен със шпре, който ще ти е от голяма полза при спортно каране. Освен, че ще можеш да въртиш колата си какво си искаш, ще можеш да изгъделичкаш резервите в завой и ще имаш по-добър контрол при оувър-стийр или дрифт.
При наште коли слагаме общо взето каквото дойде, защото касетките на дифовете на е21 и е30 са различни, за нови няма да говорим, та каквото намериш читаво слагай или се приготви за голямо чакане за подходящия диф. Лошото е, че километража при Е21 е вързан са скоростната кутия и при смяна на диф той си губи точността (така при мен при показания 130 аз съм реално с около 160), което е кофти, докато свикнеш, но не е непреодолимо.
По въпроса за диференциала - късо предавателно число - бавно ускурение, по-малки обороти при подържане на средна скорост, по-малко вероятно да може да напълни оборотомера на крайна предавка, общо взето това е диф за магистралата, който да пести от горивото (примерно на 2500 си на 120/130), който обаче ще ти създаде много главоболия в града и из планината - колата няма да има мощност при потегляне, няма да може дадърпа така добре нагоре по баира.
обратното важи за диф с по-голямо предавателно число - колата ти е уса, както и в каквито обороти да я ритнеш, тя се изтрелва, при твоя двигател няма да имаш проблеми да потегляш със свирещи гуми дори на 4-та
но пък на 3500 ще си на 90 (примерно) и едно отиване до Варна ще ти струва много нерви ли много бензин при 120 км/ч (защото ще си къде 4500 - 5000 оборота).
Първия е с примерно предавателно число 3.27:1, каквито са били монтирани на 325е Е30 и с малко по--голямо предавателно число на ограничена бройка 323и Е21.
За втория тип гамата при е30 стига до предавателно число 4,11: 1 за 316-ската, швейцарско изпълнение, защото им е мноог нагъната страната и е важно да дърпа, дали максималната скорост ще е 180 или 165 те и без това няма къде да я вдигнеш.
Оптималния вариант е с предавателно число около 3,64:1 за 320-ските, за 323 и нагоре за Германия са монтирани 3,43:1 диф. опитмално значи, че е постигнат най-добрия компромис между това да не ти зависне колата на някой склон и да можеш да подържаш някаква прилична средна скорост на аутобан, ти сам решаваш дали имаш някакви предпочитания и дали си готов да жервташ някое качетсво за сметка на другото. Тук ако избереш по-къс диф ( с други думи диф с по-голямо предавателно число) с монтирането на 5-степенна скоростна кутия може донякъде да компенсираш, но пак няма да можеш да подържаш повече от 100 - 110 на 3500, над което колата започва да харчи повечко. Трябва да отбележа, че за съжаление диф с предавателно число 3,64:1 няма произведен със шпре, който ще ти е от голяма полза при спортно каране. Освен, че ще можеш да въртиш колата си какво си искаш, ще можеш да изгъделичкаш резервите в завой и ще имаш по-добър контрол при оувър-стийр или дрифт.
При наште коли слагаме общо взето каквото дойде, защото касетките на дифовете на е21 и е30 са различни, за нови няма да говорим, та каквото намериш читаво слагай или се приготви за голямо чакане за подходящия диф. Лошото е, че километража при Е21 е вързан са скоростната кутия и при смяна на диф той си губи точността (така при мен при показания 130 аз съм реално с около 160), което е кофти, докато свикнеш, но не е непреодолимо.
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- KillerLoop
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 139
- Регистриран на: 25.03.2004
- Местоположение: София
Ати аз на моята 316-ка, какъв диф мога да сложа, за да увелича малко ускорението й?
Innocence...
Is what life is.
Is what life is.
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
TOM написа:Ати ,освен че те лъже със скоростта, лъже и с изминатите километри което е по лошото. Какъв ти е дифа?
а де, това забравих да кажа, че платката, на коята пише предавателното число (на диференциалната кутия, ако пък пред предавателното число пише и "S" сте щастлив собственик на шпер) при мен вече отдавна я няма и трябва да смятам
а аз най-старателно я прегледах, понеже направо винаги върти и двете, ама в завой само дясното
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
KillerLoop написа:Ати аз на моята 316-ка, какъв диф мога да сложа, за да увелича малко ускорението й?
първо трябва да видим с какъв е сега и дали има по-къс, който да ти подобри ускурението, но ще е за сметка на макс скорост и средна скорост по магистралата
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
ами за съжаление едното е за сметка на другото, все още не ми е известно да са решили този проблем, освен ако не си вземеш къс диференциал и да караш с огромни гуми за по-добра среда скорост и да ги сменяш с малки гумета преди гонка или каране по завой, ама то пак орташка работа...
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- kay
- просветлен
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
KillerLoop написа:Ати аз на моята 316-ка, какъв диф мога да сложа, за да увелича малко ускорението й?
Не знам за диф, ама може да смениш профила на гумите. Един приятел има 316 и с 205/50R15 гуми казва че имало голямо подобрение. Ефекта е същия като от по-къс диф, но по-лесно се сменят гуми отколкото диференциал
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]