Подводница с А - 98?

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Подводница с А - 98?

Мнение от ati » 30 Мар 2004, 11:41

От известно време обмислям варианта да заредя подводницата с А - 98 Н.
Какво ме спира - незнанието най-напред. Колата като типичен представител на кола с карбуратор, произведена в началото на 80-те е с меки легла на клапаните, които са пригодени за работа с оловен бензин. Има две теории по въпроса - едната е, че в новите горива, които са само безоловни заради катализатора има достатъчно смазочни материали, но защо тогава новите коли са с различни легла на клапаните :?: другата теория гласи, че тези двигатели, работили близо 15 години с оловен бензин са се просмукали с олово, което дори при ниското съдържание на смазочни материали осигурява достатъчно смазване на цилиндро-буталната група. Аз съм привърженик на третата теория, която казва - фак дем и си сипвам от време на време 86 оловен, така че да поработи малко с него колата.
Малко се отклоних от тематиката на въпроса ми, който е следния - сега я карам с безоловен 95, дали да не рискувам да й сипя или дори редовно да я карам с 98 :?:
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 30 Мар 2004, 11:48

Това е много спорен въпрос :arrow: не мога да изкажа много компетентно мнение, но знам старата фиеста дето я карах беше с форсиран двигател който е за 98 но оловен, карахме я доста време с 95 и после само с 98 на яка ръчка и и изгоряха леглата на клапаните, дали защото са се поизносили и каот не затварят добре се ускорява процеса или от бензина :arrow: не знам но е на лице :idea:
А относно моита кола, аз я карам само с 98 (не че е 98 откана но все пак е повече от 95) и съмн ужасно доволен от работата, пък и в книжката е упоменато, че може да се кара следователно няма място за притеснение :wink:
При твоя случай не знам, аз бих я карал с 95 и от време на време с 98 но не постоянно, ти си преценявай :wink:
Дано да има и други по компетентни мнения :idea:
Изображение

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 30 Мар 2004, 11:49

братко аti,
не съм компетентен по въпроса и дори не съм много ин топик
ама да ти кажа пробвах сигурно 10-тина пъти 95 :arrow: 98 :arrow: 95 :arrow: 98 :arrow: 95 :arrow: 98 :arrow: 95 :arrow: ...
аман
разлика никаква :arrow:
сменях бензиностанции :arrow:
разлика никаква
дето викаш фак дем ол :arrow:
почвам да си търся газьол от нейде или оловен 76 или мазут :evil: :twisted: :twisted: :twisted:
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 30 Мар 2004, 11:54

ati, добър въпрос. Следното ми го обясни един механик, на който много му вярвам.

Всичкия бензин идва от едно място. Безоловен, оловен, сичкото тръгва от една и съща фракция при преработката на нефта. Обаче още в началото на века хората открили, че за да изкарат по-голяма мощност трябва по-висока компресия, е да ама сместа почва да детонира. И от там са тръгнали добавките. Оловните незнамсикаквоси и до ден днешен са най-добри; разпространението на пламъка в сместа е по-линейно, по-добре смазват и т.н. Ако имаш стара кола, карай си с оловен. Ако имаш нова, пак е по-добре за двигателя да караш с оловен, но ще си прецакаш катализаторите. Американците и западна Европа нямат избор, там само безоловен може да си купиш и минаваш на тест за емисии, така че и катализатори трябва да сменяш. Някой ден и до нас ще стигне това, ама до тогава си карай с оловния и не тормози колицата. Естествено, нищо няма да и стане от един резервоар безоловен тук и там. Но в дългосрочен план е по-добре оловния.

Дано съм ти бил полезен ;)

Доктор на БМВ науките
Аватар
Мнения: 1854
Регистриран на: 9.02.2004
Местоположение: В хасиенда на края на града
Пол: Мъж
Кара: 400 коня и едно магаре зад волана

Мнение от Vasilen » 30 Мар 2004, 11:54

Моето мнение е че ще се износи по бързо двигателя поради съвсем друга причина.
Оловния тетрахил който се слага в оловните бензини е за да се предотврати така нареченото детонационно горене.
Карайки с по висок октан гориво се усилва (според мен) детонационното горене което създава вредни вибрации :nono: и резултата износване.
May the BMW force be with you!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 541
Регистриран на: 18.12.2002
Местоположение: Варна

Мнение от chefo » 30 Мар 2004, 12:12

Vasilen написа:...Карайки с по висок октан гориво се усилва (според мен) детонационното горене което създава вредни вибрации :nono: и резултата износване.


Ще те разочаровам, ама е точно обратното :idea:

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 30 Мар 2004, 12:26

kay написа:ati, добър въпрос. Следното ми го обясни един механик, на който много му вярвам.

Всичкия бензин идва от едно място. Безоловен, оловен, сичкото тръгва от една и съща фракция при преработката на нефта. Обаче още в началото на века хората открили, че за да изкарат по-голяма мощност трябва по-висока компресия, е да ама сместа почва да детонира. И от там са тръгнали добавките. Оловните незнамсикаквоси и до ден днешен са най-добри; разпространението на пламъка в сместа е по-линейно, по-добре смазват и т.н. Ако имаш стара кола, карай си с оловен. Ако имаш нова, пак е по-добре за двигателя да караш с оловен, но ще си прецакаш катализаторите. Американците и западна Европа нямат избор, там само безоловен може да си купиш и минаваш на тест за емисии, така че и катализатори трябва да сменяш. Някой ден и до нас ще стигне това, ама до тогава си карай с оловния и не тормози колицата. Естествено, нищо няма да и стане от един резервоар безоловен тук и там. Но в дългосрочен план е по-добре оловния.

Дано съм ти бил полезен ;)

Наистина инфото беше полезно, както и споменатия от Василен проблем от покачването на октановото число, което мисля, че няма да довеге до детонации, но като цяло отделената енергия ще е доста повече отколко би могъл да понесе двигателя в дългосрочен план и което ме притеснява.
Ок, значи няма да е 98. Сега въпросът ми е - 95 безоловен или 86 оловен - няма ли да е голяма разликата с минимално изисканото октаново число, което по книжка за Е30 двоен стоп е 91, не вярвам за е21 да е различно :?:
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

Доктор на БМВ науките
Аватар
Мнения: 1854
Регистриран на: 9.02.2004
Местоположение: В хасиенда на края на града
Пол: Мъж
Кара: 400 коня и едно магаре зад волана

Мнение от Vasilen » 30 Мар 2004, 13:18

Значи, според мен най-добре е да е 91 оловен но поради липсата му не знам какво да те посъветвам.
Карай последователно и с двата :? или ги смесвай.
Твърде малко ми се вижда 86 като октаново число, но пък липсата на оловен тетрахил наистина ще вреди на мотора независимо от намаляването на детонациите тях ще ги има :(
May the BMW force be with you!

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 30 Мар 2004, 13:31

Май най-евтиното решение е да ги смесваш? :? С добавки излиза златно...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 30 Мар 2004, 14:21

Ся ,да кажа и аз 2-3 изречения че гледам доста некомпетентни мнения се изразиха ,а аз се занимавам с горива. Та ,всички бензини отделят еднакво енергия при горене и тя НЕ зависи от октановото число; по високото октаново число допринася за ПО-МАЛКО детонации - съответно по-голямо предварение е допустимо (автоматично се увеличава при Motronic) и оттам по нисък разход и повече мощност ;т.е. ако не бутнеш предварението не очаквай да върви повече с по голям октан :wink: ;в тази връзка оловото служи за предотвратяване на детонации и няма нищо общо със смазването на цилиндрите ,при безоловните горива е заменено с друго ,по неефективно вещество ,което обаче не замърсява околната среда ; няма никакъв проблем да се кара кола без катализатор с безоловен бензин ,обратното не важи ,понеже оловото се отлага по питата на катализатора и го поврежда .. дано съм бил полезен :D

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 30 Мар 2004, 14:45

А защо има толкова много инфо в нета за това как безоловния бензин, изгорен в двигател с неработещ или без катализатор, е по-вреден за околната среда от оловните съединения? Защо тунинг компаниите конвертират двигатели да работят от безоловен на оловен бензин?

Доктор на БМВ науките
Аватар
Мнения: 1854
Регистриран на: 9.02.2004
Местоположение: В хасиенда на края на града
Пол: Мъж
Кара: 400 коня и едно магаре зад волана

Мнение от Vasilen » 30 Мар 2004, 15:00

Alexi написа:всички бензини отделят еднакво енергия при горене и тя НЕ зависи от октановото число;

Защо ли не съм съгласен с това :wink: най-простия пример е че върви по бързо с по висок октан ... ако не е така на какво се дължи :?:
Alexi написа:по високото октаново число допринася за ПО-МАЛКО детонации
Това е 3 версия на едно и също нещо, съгласен съм :D
Alexi написа:в тази връзка оловото служи за предотвратяване на детонации и няма нищо общо със смазването на цилиндрите
:yes:
Alexi написа:при безоловните горива е заменено с друго ,по неефективно вещество ,което обаче не замърсява околната среда

Как да кажа мислех че катализатора играе тази роля и че оловния тетрахил е премахнат а не заменен.
Alexi написа:няма никакъв проблем да се кара кола без катализатор с безоловен бензин

Не съм много съгласен даже на по старите коли имаше един ефект "чукане на аванса" при употребата на безоловен бензин
Alexi написа:обратното не важи ,понеже оловото се отлага по питата на катализатора и го поврежда
:yes: абсолютно вярно !
Опитваме се да намерим оптимален вариант за колегата Ати като по този начин помагаме и на други!
Без лични засягания нали :wink: дискутираме :!:
May the BMW force be with you!

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 30 Мар 2004, 16:01

Аз не знам къде в софия има оловен бензин, в някоя по нормална бензиностанция, или поне да е изпитан от хора, а не пак да сменям горивни филтри и помпи :roll:
Иначе и аз съм по съгласен да си карам колата с оловен бензин която и без туй фабрично е без катализатор :!:
Знам една бензиностанция където има 98 оловен, но не знам какво качество е и е на 3 туби бензин от мен :lol: :arrow: към костинброд
Изображение

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 30 Мар 2004, 16:13

Е, ясно ми е, че ще трябва да бутна аванса, само не съм сигурен (не твърдя, че съм прав, само си мисля) дали високооктановото гориво не отделя повече енергия във вид на топлина, която при износен двигател, конструиран да работи с 91 не мисля, че ще е от голяма полза, НО - може и да не съм прав.
Явно за единичен случай като моя е по-добре да е оловен бензина и ще трябва да попитам Пенчев къде е бензиностанцията, която той има предвид.
Аз благодаря за отговорите и нямам нищо напротив да продължите темата, защото е интересна и бих се радвал на още гледни точки :D
Ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 30 Мар 2004, 17:16

Вече споменах защо и при какви условия върви повече с по високооктанов бензин ,и че предварението при съвременнитте инжекционни системи се наглася автоматично в определени граници на базата на сигнали от детонационни и други датчици .. затова Vasilen твоето 520 върви повече с 98 отколкото с 95 без да пипаш нищо.А ефекта "чукане на аванса" е точно детонационно горене и се наблюдава при автомобили с неправилна центровка на запалването; и в тази връзка по-неустойчивия на детонации безоловен бензин причинява "чукане на аванса" при по-стари автомобили. А за отделянето на енергия останах леко недоразбран- имах предвид ако октановото число е единствената разлика между 2 горива то те отделят еднакво енергия. А октановото число не е съставка на някакво вещество в горивото а измерва устойчивостта му на детонации по няква скала ,забравил съм точно каква.В тази връзка разни теории че високооктановото гориво причинявало горене на клапани легла и чела на бутала при по - старите автомобили са пълни глупости - всичко това се получава заради употреба на такова гориво С НЕПРАВИЛНА ЦЕНТРОВКА .Ignition owns :D

Следваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook