Замяна на часовник с оборотомер

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 4.01.2012
Местоположение: Ловеч
Пол: Мъж
Кара: Е21
Детайли за колата: '81 Е21 м10

Замяна на часовник с оборотомер

Мнение от Slavkov_e21 » 18 Ное 2015, 12:37

Здравейте колеги,

искам да заменя таблото с часовника с такова което има оборотомер. Или поне за да заменя само часовника с оборотомер. Четох из форуми че имало изкарана букса независимо колата с оборотомер ли е или не. Още не съм разглабял моята да видя тъй като исках първо тук да питам как седят нещата. Та въпроса ми е дори и да я има тази букса какво представлявя, защото гледам на снимки че има две места. 3 пина точно на гърба на оборотомера и една 5-пинова букса която си мисля че е за модула за настройка на ел. часовника. Снимката която съм качил е просто примерна. Нямам ме много по токовете и по жиците, просто не ми е там силата и не обичам да пипам там където не разбирам, не че в 21 има толкова електроника, но все пак.. извинете ме за това :)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: Замяна на часовник с оборотомер

Мнение от DMC » 18 Ное 2015, 13:16

Оборотомерът има 3 клеми отзад, една за плюс, една за минус и една свързана към минуса на бобината. В момента не мога да ти кажа каква им е поредността, но мисля, че около тях трябва да има означения. Важно е плюсът, който пуснеш да не е директно от акумулатора, а да мине през стартерния ключ. Ако го вържеш директно към акумулатора (както бях направил аз) след няколко дена ще се усмихнеш с паднал акумулатор :)

Като ида в гаража ще гледам да ти снимам един Е21цов оборотомер и да ти покаже кое къде се връзва.
А дали има пуснати фабрично жици - не мога да ти кажа.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 4.01.2012
Местоположение: Ловеч
Пол: Мъж
Кара: Е21
Детайли за колата: '81 Е21 м10

Re: Замяна на часовник с оборотомер

Мнение от Slavkov_e21 » 18 Ное 2015, 14:14

DMC написа:Оборотомерът има 3 клеми отзад, една за плюс, една за минус и една свързана към минуса на бобината. В момента не мога да ти кажа каква им е поредността, но мисля, че около тях трябва да има означения. Важно е плюсът, който пуснеш да не е директно от акумулатора, а да мине през стартерния ключ. Ако го вържеш директно към акумулатора (както бях направил аз) след няколко дена ще се усмихнеш с паднал акумулатор :)

Като ида в гаража ще гледам да ти снимам един Е21цов оборотомер и да ти покаже кое къде се връзва.
А дали има пуснати фабрично жици - не мога да ти кажа.


Супер си :bowdown: благодаря :yes:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 29.01.2010
Местоположение: Плиска
Пол: Мъж
Кара: E30-compact
Мечтае да кара: ЗАЗ 965

Re: Замяна на часовник с оборотомер

Мнение от radara » 21 Ное 2015, 17:52

На е21 инсталацията е предвидена за оборотомер.Няма нужда от допълнителни кабели.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 4.01.2012
Местоположение: Ловеч
Пол: Мъж
Кара: Е21
Детайли за колата: '81 Е21 м10

Re: Замяна на часовник с оборотомер

Мнение от Slavkov_e21 » 21 Ное 2015, 18:42

radara написа:На е21 инсталацията е предвидена за оборотомер.Няма нужда от допълнителни кабели.


Бе и аз така чувах, но не бях сигурен.. разглобих има изкарани някакви кабели ама не бях сигурен, значи това ще да е, няма да има нужда от прекарване на нови кабеляци, че от както един приятел си прави сам по инсталацията неща и си запали колата ме е страх да пипам дето не разбирам много както казах :)
Изображение

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook