Ремонт предни спирачни апарати Е 21
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
Ремонт предни спирачни апарати Е 21
Колеги, моля дайте съвет за обслужването на предните спирачни апарати на Е21-цата. Апаратите са свалени, как да извадя буталцата от цилиндърчетата? После като сглобявам трябва ли да смажа буталцата с някаква смазка или те се смазват от спирачната течност?
Ще се радвам на всякакви съвети и напътствия.
Ще се радвам на всякакви съвети и напътствия.
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 949
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Ремонт предни спирачни апарати Е 21
C koмпpecop ce вaдят (тaм, kъдeтo влизa мapkучa), нo внимaвaй, чe пoняkoгa ce изcтpeлвa c гoлямa cилa.. Moжe дa cлoжиш няkakвo дъpвo пpимepнo.
Бyтaлoтo мoжe cъc cпeциaлнa cмaзka дa гo мaцнeш, нo мaлko. Нaй-дoбpe caмo cъc cпиpaчнa тeчнocт. Внимaвaй kaто cлaгаш гyмeнитe yплътнeния и мaншoни. Втyлkитe нa вoдaчитe ги нaмaжи cъc cилиkoнoвa или мeднa гpec.
Cлaгаш нoви мapkyчи и тaкa
Бyтaлoтo мoжe cъc cпeциaлнa cмaзka дa гo мaцнeш, нo мaлko. Нaй-дoбpe caмo cъc cпиpaчнa тeчнocт. Внимaвaй kaто cлaгаш гyмeнитe yплътнeния и мaншoни. Втyлkитe нa вoдaчитe ги нaмaжи cъc cилиkoнoвa или мeднa гpec.
Cлaгаш нoви мapkyчи и тaкa
- Haddess
- младши ентусиаст
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Ремонт предни спирачни апарати Е 21
О да ! за предните не толкова че като излезнат се удрут в супорт.Иначе да надуваш спирачния маркуч с компресор и излизат.При мен задните хвърчаха към един приятел .Водачите ги почистваш с водна шкурка, буталцата също при нужда.Аз нищо не смазвах.
- Wierdo
- младши ентусиаст
- Мнения: 558
- Регистриран на: 8.04.2008
- Местоположение: кестен сити
- Пол: Мъж
- Кара: 545i
- Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe
Re: Ремонт предни спирачни апарати Е 21
Ако има наранявания по буталцето е хубаво да ги смениш. Ако само ги изчистиш, рискуваш пак да наранят новото уплънтение и да почнат отново да задържат. Продават се ремонтни комплекти с бутало и уплътнения, които можеш да вземеш от форумните търговци.
- ивчо
- старши ентусиаст
- Мнения: 1792
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Ремонт предни спирачни апарати Е 21
Тя е с двубутални апарати, нали ?! Не е с плаващ супорт !!!
Нищо не се смазва ! Смяни си само пластинките които натискат накладките
Както са писали преди мен - леееееко с пистолет за въздух и компресор ! Ако нямаш - с помпа за гуми пак става !
Само спирачна течност и ако по самите бутала има нещо - водна 2000 и леко леко всичко пада !
Ако има язви - не ги слагай ! Водещите пинове пак с шкурка !
Тук вече може да ползваш медна смазка !
Нищо не се смазва ! Смяни си само пластинките които натискат накладките
Както са писали преди мен - леееееко с пистолет за въздух и компресор ! Ако нямаш - с помпа за гуми пак става !
Само спирачна течност и ако по самите бутала има нещо - водна 2000 и леко леко всичко пада !
Ако има язви - не ги слагай ! Водещите пинове пак с шкурка !
Тук вече може да ползваш медна смазка !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o
Re: Ремонт предни спирачни апарати Е 21
Първо да кажа едно голямо БЛАГОДАРЯ на всички които се отзоваха!!!
Второ искам да питам какво представлява медната смазка? Дали не е същото нещо на което му казват технически вазелин и го ползват в електротехниката за смазване на контактни пластини на прекъсвачи и други подобни - тоест като прес, само че с много фини медни частици в нея?
Трето самите апарати до последно са работили и не са задържали. Дали има смисъл да вадя буталцата и да сменям уплътнителните пръстени или само да сменя прахозащитните маншони и да карам така? Основната причина да купя ремонтните комплекти е точно в тези прахозащитни маншони на буталцата - че са изпокъсани.
Второ искам да питам какво представлява медната смазка? Дали не е същото нещо на което му казват технически вазелин и го ползват в електротехниката за смазване на контактни пластини на прекъсвачи и други подобни - тоест като прес, само че с много фини медни частици в нея?
Трето самите апарати до последно са работили и не са задържали. Дали има смисъл да вадя буталцата и да сменям уплътнителните пръстени или само да сменя прахозащитните маншони и да карам така? Основната причина да купя ремонтните комплекти е точно в тези прахозащитни маншони на буталцата - че са изпокъсани.
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Ремонт предни спирачни апарати Е 21
Няма нищо общо с технически вазелин.
Извади буталцата и виж за язви, смени, и гумичките, и без това са в комплекта.
Няма нужда да смазваш нищо.
Извади буталцата и виж за язви, смени, и гумичките, и без това са в комплекта.
Няма нужда да смазваш нищо.
Re: Ремонт предни спирачни апарати Е 21
Ще ползвам темата да питам и за нещо друго, ще минавам на вентилирани дискове от 323, имам и необходимите подложки 10 мм за да раздалеча двете половинки на спирачния апарат, но не можах да намеря подходящи болтове. Тоест болтовете са със ситна резба и ми трябват с 10 мм по-дълги от оригиналните. Намерих такива, но са с якост 8,8, а оригиналните до колкото помня са 11 - 12 нещо такова. Дали тези които съм намерил ще издържат или има риск да се пребия качествено?
- Haddess
- младши ентусиаст
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Ремонт предни спирачни апарати Е 21
Това може да ти отговори само човек, който е на ти с металите.
Re: Ремонт предни спирачни апарати Е 21
Тайничко се надявах някой като мен да не е намерил достатъчно яки болтове и да е сложил по-слаби, а след това да напише: "Карай така, няма проблеми!"
- nappyboy
- младши ентусиаст
- Мнения: 271
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e21 316 м20б25
Re: Ремонт предни спирачни апарати Е 21
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=1831-EUR-04-1981-E21-BMW-323i&diagId=34_0341
Номер 5 от схемата ли ти трябва?
Номер 5 от схемата ли ти трябва?
- TheStorm
- младши ентусиаст
- Мнения: 796
- Регистриран на: 12.12.2007
- Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
- Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет
Re: Ремонт предни спирачни апарати Е 21
Номер 5 още може да се поръча
Номенклатурен номер : 34111118948
Описание : болт със шестоъгълна глава
Ед.цена (с ДДС) : 7.66 BGN
Няма наличност
Номенклатурен номер : 34111118948
Описание : болт със шестоъгълна глава
Ед.цена (с ДДС) : 7.66 BGN
Няма наличност
- nappyboy
- младши ентусиаст
- Мнения: 271
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e21 316 м20б25
Re: Ремонт предни спирачни апарати Е 21
Да точно за тези болтове говоря, те са 4 бр. два по два с различна дължина, разликата е 5 мм, но аз монтирах подложки по 10 мм между двете половини на апарата за да мога да вкарам вентилиран диск. Затова и тези болтове трябва да са с 10 мм по-дълги.
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани