Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Мнение от TukBaTa » 28 Апр 2015, 7:26

май имаше и вариант с преминаване на 5х120 на колата, но нека някой който го е правил да каже

Стоманени преходни фланци ще станат доста тежки, има вариант алуминиевите да станат пак толкова здрави

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Мнение от K_Ilkov » 28 Апр 2015, 8:41

Ако има вариант да се мине на 5х120 надеждно е по-перспективния вариант ...

иначе заваряване и разпробиване става, но имай предвид, че тези джанти са с ЦО 74.1 от е39
и 4х100 дупките ще дойдат въз близичко до главината ...
Друго - виж как ти идва спирачния апарат защото при мен опира главината на джантата в предния сп. апарат и съм с 10мм фланец (на е30 това)
Може би в тая връзка решението с фланеца и 5х100 > 5х120 ще ти реши и този евентуален проблем
Още - ако редрилваш помисли как да запазиш захвата на капачката ...

Ето моя вариант, но на 8j x 16 et23 от е38 при мен ми направиха и ЦО на 57.1
За съжаление човека дето ги прави смени попрището :confused:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Мнение от Djelebov » 28 Апр 2015, 8:52

За преминаването- за отпред ставало с главини от е12, за отзад филма бил свързан с преправяния или смяна на моста (отказах се да чета за целия филм)....., но целта не е да се направи колата на 5x120, a просто да сложа тези джанти, че ми изпаднаха на далавера :-)

К_Ilkov, супер са станали :) ,Днес ще попитам на едно място дали могат да ги направят така, ако не - фланци.
Изображение

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Мнение от K_Ilkov » 28 Апр 2015, 9:06

Пак да кажа, помисли за захвата на капачката, ЦО-то и, другите променливи на монтажа ...
Личен съвет - обмисли хубаво цялата концепция около джанти, спирачки, и главини преди да предприемеш нещо :yes:

Разпробиването е лесен вариант, по който и аз тръгнах, но има и минуси ...
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Мнение от Djelebov » 28 Апр 2015, 15:11

K_Ilkov написа:Пак да кажа, помисли за захвата на капачката, ЦО-то и, другите променливи на монтажа ...
Личен съвет - обмисли хубаво цялата концепция около джанти, спирачки, и главини преди да предприемеш нещо :yes:

Разпробиването е лесен вариант, по който и аз тръгнах, но има и минуси ...


Джантите ги свалих от една е34-ка, а при мен предните спирачки и апарати ще са от е34 - на предната страница ги има на снимките с окачването, в края на седмицата ще са при мен. На джантите вече им пълнят отворите. Конусът на новите отвори няма да е толкова вдълбан дълбоко в джантата както са оригиналните отвори - ще е няколко милиметра нагоре (колкото позволява капачката) за по сигурно. Естествено ще сложа и по-дълги болтове. Като видя на живо какво е разстоянието от отворите 4x100 до оригиналния централен отвор, ще реша дали на се наварява по централния отвор или да ползвам втулка...,която пак може да е алуминиева и да се завари за джантата..
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Мнение от Djelebov » 29 Апр 2015, 18:36

Голяма греда! - Джантите са изправени, отворите са заварени, купих гуми 205/45/16,....НО, не намерих къде да пробият отворите. При Първия сервиз с координатна фреза, в който отидох, имаха толкова много работа, че могат да ги направят накрая на другата седмица.. Във втория - звъннах на телефона оставен на вратата (в работно време) и човека ми се накара, че му звъня докато е в банята, като говореше за себе си в трето лице :mhihi: Не знам тоя совалки ли дяла с фрезата, но самочувствието му е на ниво... та сега нов въпрос:

Къде в Бургаска област могат да пробият по 4 отвора на 4 джанти, за по-малко от 10 дена и без да ми се карат много. Днес пробвах при Барото, чиято фреза наистина се оказа доста заета (но остава като вариант) и при Жеката (пак Меден Рудник), който "е в банята" и не искам да го притеснявам никога повече. Има ли други сервизи с подходяща техника в региона???
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Мнение от cod-cdbp » 30 Апр 2015, 8:40

Djelebov написа:Голяма греда! - Джантите са изправени, отворите са заварени, купих гуми 205/45/16,....НО, не намерих къде да пробият отворите. При Първия сервиз с координатна фреза, в който отидох, имаха толкова много работа, че могат да ги направят накрая на другата седмица.. Във втория - звъннах на телефона оставен на вратата (в работно време) и човека ми се накара, че му звъня докато е в банята, като говореше за себе си в трето лице :mhihi: Не знам тоя совалки ли дяла с фрезата, но самочувствието му е на ниво... та сега нов въпрос:

Къде в Бургаска област могат да пробият по 4 отвора на 4 джанти, за по-малко от 10 дена и без да ми се карат много. Днес пробвах при Барото, чиято фреза наистина се оказа доста заета (но остава като вариант) и при Жеката (пак Меден Рудник), който "е в банята" и не искам да го притеснявам никога повече. Има ли други сервизи с подходяща техника в региона???


Искренно ме разсмя и ми направи утрото :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Мнение от Djelebov » 12 Май 2015, 13:24

Здравейте, ето малко развитие по темата: Намерих сервиз с координатни фрези, стругове и др. ...и от седмица джантите са там. За седмица успяха да ги изпилят отпред и изравнят отзад, всеки момент чакам да ми звъннат, че са готови разпробити...бавно бачкат :( Междувременно дойдоха съединител Sachs комплект, Масло Мотул 15W50, оригинален термостат, всичко необходимо за хубава искра и обслужване...но колата е на стойки, защото е с койловърите с големите спирачки и си чака джантите. Много ме зарадва, че след смяна на свещи, капачка и палец вече е21-то се стряска все едно няма маховик :mhihi: много й се кефя. Но понеже темата е за въпроси да не се отплесвам:

8. Въпрос за K-jetronic: Както се вижда на снимката на мотора (на предната страница в темата), масата "-" на termo time switch-а, която е маса и за 5-ия инжектор, е директно свързана за капака на клапаните с бяло "афтърмаркет" кабелче. Червеният кабел за "+" е изведен също по "афтърмаркет" начин в купето, където го управлявам с тунинг копче....предполагаемо заради заминал termo switch. Ленко ми подари работещ termo time switch :bowdown: и сега кабелчето за "-" вече не е нужно, махнах го. При оригиналното окабеляване трябва колата да си играе с "-", а докато е на контакт да има постоянен "+" към Termo time switch-a и 5-я инжектор:
K-jetronig wiring.jpg

И така, възстанових оригиналното окабеляване - при студен старт 5-тият инжектор работи, но малко се престарава и след 10-20 секунди започва да я дави... :help:

9. И един сравнително по-лесен въпрос - от кои модели мога да взема шпер, без да сменям заден мост?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Мнение от Lenco » 12 Май 2015, 15:19

Не е точно така, както си го обяснил/свързал, термо ключа и петия инжектор взимат "+" от стартера и само, когато върти имат "+". Ако е студено по време на въртенето термо ключа подава минус на инжектора.
Предполагам не въртиш по 25 секунди :conf:
На 9-и въпрос отговора е 323/е21 :mhihi:
Изображение

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Мнение от K_Ilkov » 12 Май 2015, 15:51

Djelebov написа:За седмица успяха да ги изпилят отпред и изравнят отзад, всеки момент чакам да ми звъннат, че са готови разпробити...бавно бачкат :(

Те да ги направят, пък бавно бързо ... всичките са така :confused:

Lenco написа:На 9-и въпрос отговора е 323/е21 :mhihi:

Неприятен отговор :mhihi:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Мнение от Djelebov » 12 Май 2015, 18:54

Доста неприятен отговор, да, аз се надявах на една идея по-голям избор :)

Lenco написа:Не е точно така, както си го обяснил/свързал, термо ключа и петия инжектор взимат "+" от стартера и само, когато върти имат "+". Ако е студено по време на въртенето термо ключа подава минус на инжектора.
Предполагам не въртиш по 25 секунди :conf:
На 9-и въпрос отговора е 323/е21 :mhihi:


Аз май съм го обяснил по-зле от колкото съм го направил :roll:
Току що тествах петия инжектор и термо суича - и двете неща работят. Впръсква се допълнително гориво с 5-тия инжектор докато водата достигне 35 градуса, (както пише на термо суича) и после спира :) Ето каква е ситуацията с кабелите:
DSC_0089.JPG

Минусът не съм го снимал, просто махнах кабелчето, което взимаше маса от капака на клапаните. За плюса ситуацията се вижда от снимката - оригинално идват 12V "+" от стартера в посока 5-тия инжектор и термо суича, но кабелът беше прекъснат и тия 12V се пускаха с копче отвътре. По-късият червен кабел на снимката свързва инсталацията както си е била оригинало, но се оказа, че по нея не идват "+" 12V при въртене на стартера. Това си го обяснявам лесно - паленето е с копче, а контакт давам също с копче - ключа го слагам само с цел да не се заключи волана, друга функция няма...някой нещо е правил, то е ясно. За това към възстановеният, но не работеш "+" свързах отново тунинг копчето (дългия червен кабел на снимката). После запалих колата студена и държах копчето, което дава 12V на петия инжектор и термо суича. В един момент й дойде осезаемо богата смес, но във всички случаи доста по-добра отколкото бедната смес при отсъствие на 5-я инжектор. След няколко минути температурата достигна 35 градуса - вече дали натискам копчето или не нямаше значение - thermo time switch-а проработи и инжектора спря да пръска независимо дали му давам "+" ръчно или не :)
Иначе празния ход при загряла кола също страда от кофти смес, но докато е на стойки само можем да гадаем защо. Като дойдат джантите и стане мобилна, ще й настроя сместа, празния ход и искрата и тогава ще се види има ли наистина проблем с к-джетроника или не.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Djelebov на 12 Май 2015, 19:10, променена общо 1 път
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Мнение от Lenco » 12 Май 2015, 19:09

Прочети внимателно, какво съм ти писал и ако нещо не разбираш, питай.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Мнение от Djelebov » 12 Май 2015, 19:17

Lenco написа:Прочети внимателно, какво съм ти писал и ако нещо не разбираш, питай.


Усетих се - тоя петия инжектор няма отношение към работата на мотора след запалването, а е само за паленето, но са го направили да пръска ръчно, защото при студен мотор сместа беднее зверски и ако не е той колата гасне :( То дори на диаграмата дето постнах по-горе го има, че взимат ток само от стартера, но не го забелязах..
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Мнение от Lenco » 12 Май 2015, 19:37

Точно така, за празния ход при недостатъчно загрял двигател има друга вина.
Трябва да има клапан, който подава повече въздух при студен мотор.
Трябва да се регулира и горивото от инжекцията, но тук може да помогнат колегите....
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Мнение от Djelebov » 12 Май 2015, 20:02

Как се регулира сместа намерих случайно преди седмица в youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=2Eu-Y_uXVJI
Човекът се води по ламбдата, а аз дори имам къде да я закача с широколентова ламбда, ама нали няма джанти още и..
Ще направя празният ход, сместа и искрата при загрял мотор и после другото. До тогава - четене на .pdf..
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook