Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
63 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- TukBaTa
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси
май имаше и вариант с преминаване на 5х120 на колата, но нека някой който го е правил да каже
Стоманени преходни фланци ще станат доста тежки, има вариант алуминиевите да станат пак толкова здрави
Стоманени преходни фланци ще станат доста тежки, има вариант алуминиевите да станат пак толкова здрави
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси
Ако има вариант да се мине на 5х120 надеждно е по-перспективния вариант ...
иначе заваряване и разпробиване става, но имай предвид, че тези джанти са с ЦО 74.1 от е39
и 4х100 дупките ще дойдат въз близичко до главината ...
Друго - виж как ти идва спирачния апарат защото при мен опира главината на джантата в предния сп. апарат и съм с 10мм фланец (на е30 това)
Може би в тая връзка решението с фланеца и 5х100 > 5х120 ще ти реши и този евентуален проблем
Още - ако редрилваш помисли как да запазиш захвата на капачката ...
Ето моя вариант, но на 8j x 16 et23 от е38 при мен ми направиха и ЦО на 57.1
За съжаление човека дето ги прави смени попрището
иначе заваряване и разпробиване става, но имай предвид, че тези джанти са с ЦО 74.1 от е39
и 4х100 дупките ще дойдат въз близичко до главината ...
Друго - виж как ти идва спирачния апарат защото при мен опира главината на джантата в предния сп. апарат и съм с 10мм фланец (на е30 това)
Може би в тая връзка решението с фланеца и 5х100 > 5х120 ще ти реши и този евентуален проблем
Още - ако редрилваш помисли как да запазиш захвата на капачката ...
Ето моя вариант, но на 8j x 16 et23 от е38 при мен ми направиха и ЦО на 57.1
За съжаление човека дето ги прави смени попрището
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Djelebov
- младши ентусиаст
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси
За преминаването- за отпред ставало с главини от е12, за отзад филма бил свързан с преправяния или смяна на моста (отказах се да чета за целия филм)....., но целта не е да се направи колата на 5x120, a просто да сложа тези джанти, че ми изпаднаха на далавера :-)
К_Ilkov, супер са станали ,Днес ще попитам на едно място дали могат да ги направят така, ако не - фланци.
К_Ilkov, супер са станали ,Днес ще попитам на едно място дали могат да ги направят така, ако не - фланци.
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси
Пак да кажа, помисли за захвата на капачката, ЦО-то и, другите променливи на монтажа ...
Личен съвет - обмисли хубаво цялата концепция около джанти, спирачки, и главини преди да предприемеш нещо
Разпробиването е лесен вариант, по който и аз тръгнах, но има и минуси ...
Личен съвет - обмисли хубаво цялата концепция около джанти, спирачки, и главини преди да предприемеш нещо
Разпробиването е лесен вариант, по който и аз тръгнах, но има и минуси ...
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Djelebov
- младши ентусиаст
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси
K_Ilkov написа:Пак да кажа, помисли за захвата на капачката, ЦО-то и, другите променливи на монтажа ...
Личен съвет - обмисли хубаво цялата концепция около джанти, спирачки, и главини преди да предприемеш нещо
Разпробиването е лесен вариант, по който и аз тръгнах, но има и минуси ...
Джантите ги свалих от една е34-ка, а при мен предните спирачки и апарати ще са от е34 - на предната страница ги има на снимките с окачването, в края на седмицата ще са при мен. На джантите вече им пълнят отворите. Конусът на новите отвори няма да е толкова вдълбан дълбоко в джантата както са оригиналните отвори - ще е няколко милиметра нагоре (колкото позволява капачката) за по сигурно. Естествено ще сложа и по-дълги болтове. Като видя на живо какво е разстоянието от отворите 4x100 до оригиналния централен отвор, ще реша дали на се наварява по централния отвор или да ползвам втулка...,която пак може да е алуминиева и да се завари за джантата..
- Djelebov
- младши ентусиаст
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси
Голяма греда! - Джантите са изправени, отворите са заварени, купих гуми 205/45/16,....НО, не намерих къде да пробият отворите. При Първия сервиз с координатна фреза, в който отидох, имаха толкова много работа, че могат да ги направят накрая на другата седмица.. Във втория - звъннах на телефона оставен на вратата (в работно време) и човека ми се накара, че му звъня докато е в банята, като говореше за себе си в трето лице Не знам тоя совалки ли дяла с фрезата, но самочувствието му е на ниво... та сега нов въпрос:
Къде в Бургаска област могат да пробият по 4 отвора на 4 джанти, за по-малко от 10 дена и без да ми се карат много. Днес пробвах при Барото, чиято фреза наистина се оказа доста заета (но остава като вариант) и при Жеката (пак Меден Рудник), който "е в банята" и не искам да го притеснявам никога повече. Има ли други сервизи с подходяща техника в региона???
Къде в Бургаска област могат да пробият по 4 отвора на 4 джанти, за по-малко от 10 дена и без да ми се карат много. Днес пробвах при Барото, чиято фреза наистина се оказа доста заета (но остава като вариант) и при Жеката (пак Меден Рудник), който "е в банята" и не искам да го притеснявам никога повече. Има ли други сервизи с подходяща техника в региона???
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси
Djelebov написа:Голяма греда! - Джантите са изправени, отворите са заварени, купих гуми 205/45/16,....НО, не намерих къде да пробият отворите. При Първия сервиз с координатна фреза, в който отидох, имаха толкова много работа, че могат да ги направят накрая на другата седмица.. Във втория - звъннах на телефона оставен на вратата (в работно време) и човека ми се накара, че му звъня докато е в банята, като говореше за себе си в трето лице Не знам тоя совалки ли дяла с фрезата, но самочувствието му е на ниво... та сега нов въпрос:
Къде в Бургаска област могат да пробият по 4 отвора на 4 джанти, за по-малко от 10 дена и без да ми се карат много. Днес пробвах при Барото, чиято фреза наистина се оказа доста заета (но остава като вариант) и при Жеката (пак Меден Рудник), който "е в банята" и не искам да го притеснявам никога повече. Има ли други сервизи с подходяща техника в региона???
Искренно ме разсмя и ми направи утрото
- Djelebov
- младши ентусиаст
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси
Здравейте, ето малко развитие по темата: Намерих сервиз с координатни фрези, стругове и др. ...и от седмица джантите са там. За седмица успяха да ги изпилят отпред и изравнят отзад, всеки момент чакам да ми звъннат, че са готови разпробити...бавно бачкат Междувременно дойдоха съединител Sachs комплект, Масло Мотул 15W50, оригинален термостат, всичко необходимо за хубава искра и обслужване...но колата е на стойки, защото е с койловърите с големите спирачки и си чака джантите. Много ме зарадва, че след смяна на свещи, капачка и палец вече е21-то се стряска все едно няма маховик много й се кефя. Но понеже темата е за въпроси да не се отплесвам:
8. Въпрос за K-jetronic: Както се вижда на снимката на мотора (на предната страница в темата), масата "-" на termo time switch-а, която е маса и за 5-ия инжектор, е директно свързана за капака на клапаните с бяло "афтърмаркет" кабелче. Червеният кабел за "+" е изведен също по "афтърмаркет" начин в купето, където го управлявам с тунинг копче....предполагаемо заради заминал termo switch. Ленко ми подари работещ termo time switch и сега кабелчето за "-" вече не е нужно, махнах го. При оригиналното окабеляване трябва колата да си играе с "-", а докато е на контакт да има постоянен "+" към Termo time switch-a и 5-я инжектор:
И така, възстанових оригиналното окабеляване - при студен старт 5-тият инжектор работи, но малко се престарава и след 10-20 секунди започва да я дави...
9. И един сравнително по-лесен въпрос - от кои модели мога да взема шпер, без да сменям заден мост?
8. Въпрос за K-jetronic: Както се вижда на снимката на мотора (на предната страница в темата), масата "-" на termo time switch-а, която е маса и за 5-ия инжектор, е директно свързана за капака на клапаните с бяло "афтърмаркет" кабелче. Червеният кабел за "+" е изведен също по "афтърмаркет" начин в купето, където го управлявам с тунинг копче....предполагаемо заради заминал termo switch. Ленко ми подари работещ termo time switch и сега кабелчето за "-" вече не е нужно, махнах го. При оригиналното окабеляване трябва колата да си играе с "-", а докато е на контакт да има постоянен "+" към Termo time switch-a и 5-я инжектор:
И така, възстанових оригиналното окабеляване - при студен старт 5-тият инжектор работи, но малко се престарава и след 10-20 секунди започва да я дави...
9. И един сравнително по-лесен въпрос - от кои модели мога да взема шпер, без да сменям заден мост?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси
Не е точно така, както си го обяснил/свързал, термо ключа и петия инжектор взимат "+" от стартера и само, когато върти имат "+". Ако е студено по време на въртенето термо ключа подава минус на инжектора.
Предполагам не въртиш по 25 секунди
На 9-и въпрос отговора е 323/е21
Предполагам не въртиш по 25 секунди
На 9-и въпрос отговора е 323/е21
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси
Djelebov написа:За седмица успяха да ги изпилят отпред и изравнят отзад, всеки момент чакам да ми звъннат, че са готови разпробити...бавно бачкат
Те да ги направят, пък бавно бързо ... всичките са така
Lenco написа:На 9-и въпрос отговора е 323/е21
Неприятен отговор
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Djelebov
- младши ентусиаст
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси
Доста неприятен отговор, да, аз се надявах на една идея по-голям избор
Аз май съм го обяснил по-зле от колкото съм го направил
Току що тествах петия инжектор и термо суича - и двете неща работят. Впръсква се допълнително гориво с 5-тия инжектор докато водата достигне 35 градуса, (както пише на термо суича) и после спира Ето каква е ситуацията с кабелите:
Минусът не съм го снимал, просто махнах кабелчето, което взимаше маса от капака на клапаните. За плюса ситуацията се вижда от снимката - оригинално идват 12V "+" от стартера в посока 5-тия инжектор и термо суича, но кабелът беше прекъснат и тия 12V се пускаха с копче отвътре. По-късият червен кабел на снимката свързва инсталацията както си е била оригинало, но се оказа, че по нея не идват "+" 12V при въртене на стартера. Това си го обяснявам лесно - паленето е с копче, а контакт давам също с копче - ключа го слагам само с цел да не се заключи волана, друга функция няма...някой нещо е правил, то е ясно. За това към възстановеният, но не работеш "+" свързах отново тунинг копчето (дългия червен кабел на снимката). После запалих колата студена и държах копчето, което дава 12V на петия инжектор и термо суича. В един момент й дойде осезаемо богата смес, но във всички случаи доста по-добра отколкото бедната смес при отсъствие на 5-я инжектор. След няколко минути температурата достигна 35 градуса - вече дали натискам копчето или не нямаше значение - thermo time switch-а проработи и инжектора спря да пръска независимо дали му давам "+" ръчно или не
Иначе празния ход при загряла кола също страда от кофти смес, но докато е на стойки само можем да гадаем защо. Като дойдат джантите и стане мобилна, ще й настроя сместа, празния ход и искрата и тогава ще се види има ли наистина проблем с к-джетроника или не.
Lenco написа:Не е точно така, както си го обяснил/свързал, термо ключа и петия инжектор взимат "+" от стартера и само, когато върти имат "+". Ако е студено по време на въртенето термо ключа подава минус на инжектора.
Предполагам не въртиш по 25 секунди
На 9-и въпрос отговора е 323/е21
Аз май съм го обяснил по-зле от колкото съм го направил
Току що тествах петия инжектор и термо суича - и двете неща работят. Впръсква се допълнително гориво с 5-тия инжектор докато водата достигне 35 градуса, (както пише на термо суича) и после спира Ето каква е ситуацията с кабелите:
Минусът не съм го снимал, просто махнах кабелчето, което взимаше маса от капака на клапаните. За плюса ситуацията се вижда от снимката - оригинално идват 12V "+" от стартера в посока 5-тия инжектор и термо суича, но кабелът беше прекъснат и тия 12V се пускаха с копче отвътре. По-късият червен кабел на снимката свързва инсталацията както си е била оригинало, но се оказа, че по нея не идват "+" 12V при въртене на стартера. Това си го обяснявам лесно - паленето е с копче, а контакт давам също с копче - ключа го слагам само с цел да не се заключи волана, друга функция няма...някой нещо е правил, то е ясно. За това към възстановеният, но не работеш "+" свързах отново тунинг копчето (дългия червен кабел на снимката). После запалих колата студена и държах копчето, което дава 12V на петия инжектор и термо суича. В един момент й дойде осезаемо богата смес, но във всички случаи доста по-добра отколкото бедната смес при отсъствие на 5-я инжектор. След няколко минути температурата достигна 35 градуса - вече дали натискам копчето или не нямаше значение - thermo time switch-а проработи и инжектора спря да пръска независимо дали му давам "+" ръчно или не
Иначе празния ход при загряла кола също страда от кофти смес, но докато е на стойки само можем да гадаем защо. Като дойдат джантите и стане мобилна, ще й настроя сместа, празния ход и искрата и тогава ще се види има ли наистина проблем с к-джетроника или не.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Djelebov на 12 Май 2015, 19:10, променена общо 1 път
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси
Прочети внимателно, какво съм ти писал и ако нещо не разбираш, питай.
- Djelebov
- младши ентусиаст
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси
Lenco написа:Прочети внимателно, какво съм ти писал и ако нещо не разбираш, питай.
Усетих се - тоя петия инжектор няма отношение към работата на мотора след запалването, а е само за паленето, но са го направили да пръска ръчно, защото при студен мотор сместа беднее зверски и ако не е той колата гасне То дори на диаграмата дето постнах по-горе го има, че взимат ток само от стартера, но не го забелязах..
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси
Точно така, за празния ход при недостатъчно загрял двигател има друга вина.
Трябва да има клапан, който подава повече въздух при студен мотор.
Трябва да се регулира и горивото от инжекцията, но тук може да помогнат колегите....
Трябва да има клапан, който подава повече въздух при студен мотор.
Трябва да се регулира и горивото от инжекцията, но тук може да помогнат колегите....
- Djelebov
- младши ентусиаст
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси
Как се регулира сместа намерих случайно преди седмица в youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=2Eu-Y_uXVJI
Човекът се води по ламбдата, а аз дори имам къде да я закача с широколентова ламбда, ама нали няма джанти още и..
Ще направя празният ход, сместа и искрата при загрял мотор и после другото. До тогава - четене на .pdf..
https://www.youtube.com/watch?v=2Eu-Y_uXVJI
Човекът се води по ламбдата, а аз дори имам къде да я закача с широколентова ламбда, ама нали няма джанти още и..
Ще направя празният ход, сместа и искрата при загрял мотор и после другото. До тогава - четене на .pdf..
63 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани