Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Мнение от Djelebov » 17 Апр 2015, 7:27

Здравейте, колеги,

От вчера съм горд собственик на е21. 318i от 12/1980 с K-jetronic и много алпина елементи - джантички, емблеми и мисля, че предната броня не е оригинална- като снегорин е оформена отдолу... Снимки ще кача по-късно, че снощи изморително я прибирах от София и не съм я снимал.
Колата има доста козметични забележки, но ще я пребоядисам изцяло и не ме притесняват толкова. Освен тях обаче цялото табло е напукано, оборотомера понякога работи, но километража никога :mhihi: Вози много меко и плавно по неравности, но всяка дупка я взима ужасно, предполагам са тампони на амортисьорите, днес ще проверя. Салона е ужас, но интериора ще си го правя аз изцяло, така че не ми пука как е в момента :)
1.Това, което ме интересува най-много е да се направи пълна профилактика на инжекцията - да се почистят/сменят дюзи и да се види системата от някой, който й разбира - в момента нямам нужното време да чета в нета и да се уча на устройство на K-Jetronik, за това ми трябва някой да го направи по възможност в Бургаска или Варненска област.
2. Препоръчайте ми свещи, искам да ги сменя профилактично, заедно с дистрибуторната капачка и палеца. Обичам NGK :)
3. Как седи въпроса със смяната на фарове - колата е с 4 фара отпред, а на мен много повече ми харесва, когато е само с 2. Има ли начин да се сложи фар с лупа от е30,е34,е32...на е21 и да пасне идеално???
4. Иска ми се да я сваля леко, поне отпред - не ми трябват койли, по-скоро спортни пружини просто за външен вид.

Ами това е за сега, за друго не се сещам, отивам да се мушна под колата, защото имам подозрение, че има шпер - вчера не успях да го потвърдя с каране - съединителя се оказа пътник :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Мнение от Djelebov » 17 Апр 2015, 19:49

DSC_0050.JPG


Ето я :)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1095
Регистриран на: 21.04.2004
Местоположение: Norge
Пол: Мъж
Кара: е21

Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Мнение от magareto_yori » 17 Апр 2015, 20:02

Добре дошъл в групата :D Колата изглежда читава за реставрация. Разхвърляй, сменяй с ново и карай.кола на тия години само с профилактика на инжекцията и спортни пружина за вид няма да мине ;) Поне не,ако искаш да и се радваш напълно. И нали знаеш,че спортните пружини вървят с амортисьори (по принцип) :) Мерак явно имаш,време е да почнеш да го гасиш :mrgreen: Успех и ни дръж в течение.Дай още снимки :P
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 375
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: Чирпан/Бургас
Пол: Мъж
Кара: 120L/E28
Мечтае да кара: E24
Детайли за колата: 05.82 Balticblau metallic

Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Мнение от 325_TDS » 17 Апр 2015, 20:13

Охо, още един бургаски шарк фен! Като си дойда ще ти пипа да се запознаем. За инжекцията знам, че в меи Варна ги правят. Свещи кабели и капачка си сложи каквито си ги дават по каталог. На lenco Е21-цата беше с такива фарове с лупи, той може да сподели повече, мен лично не ме кефи с тях.
Oo=00=oO Roses are red, violets are blue, I love my bimmer more than you.

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Мнение от Lenco » 17 Апр 2015, 20:15

Djelebov написа:....

4. Иска ми се да я сваля леко, поне отпред - не ми трябват койли, по-скоро спортни пружини просто за външен вид.

.......)

Ако решиш, че ти се кара истинско окачване в комплект с големи спирачки, може да ми пишеш.
Изображение
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Мнение от Djelebov » 17 Апр 2015, 22:02

Lenco написа:
Djelebov написа:....

4. Иска ми се да я сваля леко, поне отпред - не ми трябват койли, по-скоро спортни пружини просто за външен вид.

.......)

Ако решиш, че ти се кара истинско окачване в комплект с големи спирачки, може да ми пишеш.
Изображение
Изображение


Много добре изглеждат нещата, но за сега реставрацията е с приоритет. За юркане правя е46-цата (за нея взех от теб калници,брони, прагове,..) Акулата първо ще се реставрира както трябва, след това ако ми дойдат пърформънс мисли ще ти пиша :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 палатка и Е38 735и баткомобила
Мечтае да кара: М20-ката дълги години
Детайли за колата: Необикновена

Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Мнение от Pe3a4 » 18 Апр 2015, 13:51

Честито колега :mhihi: със здраве да си я търкаляш ... :driving: успех с проекта !
Fuck replica's, Nur original ist legal.
Изображение Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Мнение от Djelebov » 18 Апр 2015, 17:23

Pe3a4 написа:Честито колега :mhihi: със здраве да си я търкаляш ... :driving: успех с проекта !


Сърдечно благодаря, колега :) ( :OT: утре да не са успиш, че имаме да черпим ;) )

Нови въпроси:

5. Някой да има упътване за тая кола на .pdf. Разбрах, че има допълнителен инжектор за студен старт. В колата имам едно "копче" за обогатяване, което хич не ми изглежда оригинално. Като го "припомпя" оправя сместа докато е студен мотора, ама спра ли да помпя пак почва да се гърчи мотора...Та искам да разбера какво е правил Клаус през 1981, за да му работи мотора добре докато е студен??...и дали въобще е правил нещо или "смукача" е бил автоматичен???

6. Колата не вдига повече от 70-75 градуса. При подобен проблем с по-ново БМВ бих очаквал като се позатопли, колата да прегрее заради забил термостат, но последните 2 дни е жега, а и на почти максимална скорост пак не мина 75 градуса. Което води до следващия въпрос:

7. Тая кола трябва ли да има виско съединител на перката за охлаждане, защото моята няма - на изгасен мотор перката не се върти с ръка, не помръдва

??
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Мнение от Lenco » 18 Апр 2015, 20:24

5. На руски, поне за това се сещам:
https://yadi.sk/d/dCda_oFRCFeYc
Няма такова копче.

6. Смени термостата, но не слагай от Лада, въпреки, че е подобен :mhihi:

7. Няма виско.

1. Инжекциона ако не се оправи с добавка е лошо.

2. Някакви истински.

3. Фаровете се сменят, като сменяш целите блокове, а на 4-те фара става блок от е34 с дребно преправяне.

4. Знаеш телефона :mhihi:

Случва се на 318и да има шпер, но едва ли е оцелял в БГ.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Мнение от Djelebov » 18 Апр 2015, 21:59

Lenco написа:5. На руски, поне за това се сещам:
https://yadi.sk/d/dCda_oFRCFeYc
Няма такова копче.

6. Смени термостата, но не слагай от Лада, въпреки, че е подобен :mhihi:

7. Няма виско.

1. Инжекциона ако не се оправи с добавка е лошо.

2. Някакви истински.

3. Фаровете се сменят, като сменяш целите блокове, а на 4-те фара става блок от е34 с дребно преправяне.

4. Знаеш телефона :mhihi:

Случва се на 318и да има шпер, но едва ли е оцелял в БГ.


Мноого благодаря :D След 1 резервоар V-power колата вече има някакъв въртящ момент и в ниските, но все още се замисля при подаване на газ, а при студен старт се гърчи... понеделник ще споделя разликата с нови свещи, капачка и палец, че днес просто забравих да взема.. За окачването размислих - утре ще се чуем :D
На фаровете явно ще трябва да сменя блоковете с оригинални с 2 фара - явно нямам друг избор, щото ако сложа само 2 фара, но с лупи, ще остана без дълги..
Мерси за ръководството - има много подробно описание на K-джетроника с картинка и легенда отстрани - не знам руски, но легендата ако трябва с гугъл преводач ше я преведа :D
Преди 2 часа щях да погледна отдолу какво пише на диференциала, но колата е на двора, а заваля град с дъжд..остава за утре.
Термостата ще взема понеделник със свещите.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 375
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: Чирпан/Бургас
Пол: Мъж
Кара: 120L/E28
Мечтае да кара: E24
Детайли за колата: 05.82 Balticblau metallic

Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Мнение от 325_TDS » 20 Апр 2015, 1:21

Колега, кога и къде можем да се видим и запознаем? :)
Oo=00=oO Roses are red, violets are blue, I love my bimmer more than you.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Мнение от Djelebov » 20 Апр 2015, 7:47

325_TDS написа:Колега, кога и къде можем да се видим и запознаем? :)


Имаш ЛС :)

Развитие по колата:
На бутона за обогатяване още не съм намерил време да му проследя кабелаците, но забелязах, че ако го задържа при студен старт, колата се държи ок - спира да тресе и да се гърчи и има въртящ момент като на загряла... докато не пусна бутона :mhihi: Шпер нямам :( Поръчах съединител комплект, свещи, дистрибуторна капачка, палец, горивен филтър, въздушен филтър, маслен филтър, термостат, масло, тампони на скоростна кутия и двигател и окачването от Lenco :)
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Мнение от Lenco » 20 Апр 2015, 8:30

Предполагам, че това копче, някой е вързал на 5-я инжектор, който трябва да се управлява от термо датчик-реле (едно като термо датчик на температурата, но по-голямо, кафяво).
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Мнение от Djelebov » 20 Апр 2015, 19:10

Lenco написа:Предполагам, че това копче, някой е вързал на 5-я инжектор, който трябва да се управлява от термо датчик-реле (едно като термо датчик на температурата, но по-голямо, кафяво).


Така е :) Нямах много време за колата днес, щото приготвям другата за боядисване, но като видях какво си писал погледнах този 5-тия инжектор:
cold air injector.JPG

Червеното "афтърмаркет" кабелче отива в купето, но просто нямах време да го проследя...предполагам отива към копчето..
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Купих си е21 :) ..и имам малко въпроси

Мнение от Djelebov » 27 Апр 2015, 23:54

Докато чакам частите да дойдат си купих джанти за без пари:
оригинални 16" 7J ET20 от е39:
DSC_0077.JPG
(В такъв вид ги купих днес - ще станат нормален цвят с полирани бордове)

Та в тази връзка ще ви споделя между кои два варианта за поставяне се чудя:
1. Наваряват се отворите (и петте) на джантата и се разпробива на 4x100 - за мене като се направи качествено риск няма, но чак утре ще разбера какво би струвало ако се направи от човек с репутация.
2.Разпробиват се главините на 5x100 и се поставят преходни стоманени фланци 5x100->5x120. И за фланците утре ще звънна за цена - не знам стоманените по-ефтини ли са или по скъпи, но алуминиеви преходни фланци няма да сложа.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

Следваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook