За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
Хедърсите заспаха без абсюлютно никакво преправяне, за разлика от емковите. Това ми е 2рият сериозен вързал по тая кола след като кардана пасна чудесно на м52ката без удължаване или скъсяване. Единственият проблем е, че тая по-широката тръба малко натиска стабилизиращата щанга, но имам идея как да я излъжа, само че ще се случи след като предният мост се върне от пясък, боя и всички нови компоненти по предницата пристигнат.
До преди половин час се заигравах със смукателя. Това ще е предполагаемото място за компресора. Без кулер, директно през дебиломера на дросела. Едно че ще се спестят много пътища, дето така или иначе няма от къде да минат, друго че ще е далече от топлото.Пък и с тея тънкостенни кюнци, мисля че и кулер с водно охлаждане няма да ме спаси.
Много ме е яд, че свалих (олекотяване! ) шайбата на вала, която върти климатичният компресор. Още повече ме е яд, че съм я хвърлил някъде и сега не мога да я намеря. (Ако някой добър човечец четящ темата има излишна и би желал да се раздели с нея срещу символична сума - нека не го е срам, ами да ми пише - за #2 става въпрос. http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-C ... #1735358_2 )
В момента съм етап мислене на стойка и обтягане и съчиняване на тръба, която да отива отново зад алуминиевата преграда на филтъра, но и тея идеи ги нахвърлях на един бърз чертеж, че да не ми изкочат от акъла.
Преди коледните празници се надявам да успея да направя новата шайба за чарджера - 60 мм (при мерцедес оригинално съотношението е 2:1, така че с оригиналната шайба на климатика 127 мм, мисля че ще се докара...), за да може да се работи после върху стойката и съосието.
Тъкмо си мислих, че проекта е завършен и Краси Ацалов реши да се прави на дедо мраз ...
До преди половин час се заигравах със смукателя. Това ще е предполагаемото място за компресора. Без кулер, директно през дебиломера на дросела. Едно че ще се спестят много пътища, дето така или иначе няма от къде да минат, друго че ще е далече от топлото.Пък и с тея тънкостенни кюнци, мисля че и кулер с водно охлаждане няма да ме спаси.
Много ме е яд, че свалих (олекотяване! ) шайбата на вала, която върти климатичният компресор. Още повече ме е яд, че съм я хвърлил някъде и сега не мога да я намеря. (Ако някой добър човечец четящ темата има излишна и би желал да се раздели с нея срещу символична сума - нека не го е срам, ами да ми пише - за #2 става въпрос. http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-C ... #1735358_2 )
В момента съм етап мислене на стойка и обтягане и съчиняване на тръба, която да отива отново зад алуминиевата преграда на филтъра, но и тея идеи ги нахвърлях на един бърз чертеж, че да не ми изкочат от акъла.
Преди коледните празници се надявам да успея да направя новата шайба за чарджера - 60 мм (при мерцедес оригинално съотношението е 2:1, така че с оригиналната шайба на климатика 127 мм, мисля че ще се докара...), за да може да се работи после върху стойката и съосието.
Тъкмо си мислих, че проекта е завършен и Краси Ацалов реши да се прави на дедо мраз ...
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- Atsalov
- Ацалов
- Мнения: 3412
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
Дано, само ме повозят след всичките тези ъпгрейди.
- bobit
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 79
- Регистриран на: 18.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e28 520
- Детайли за колата: Old but gold
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
Ех начи , всеки път като ти отворя темата и пускам лиги. Жесток проект колега.
Класиката не е ретро , тя е вечна.
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
bobit написа:Ех начи , всеки път като ти отворя темата и пускам лиги. Жесток проект колега.
Благодаря
Тази вечер пак се замотах до късно.
Както казах в предният пост стигнахме до работата по предният мост.
За да върви всичко добре и безболезнено, реших да лашна моста от 525е донора, заедно със стабилизищата щанга на биалетките, ушичките за тампоните, щангата между двете греди на купето и стойките на амортисьорите към които се закрепят носачите.Идеята ми да ги обработя по ред - пясък, боя (все още се чудя дали да ги дам на прахово или на поцинковане) и след като събера всичко по предницата (малко по малко я събирам, че се оказа над 700 лв ) - колата на канала, мотора се подпира, лашка се нейният мост с амортисьорите, слага се направо готовият и се надявам че всичко ще приключи за ден.
От донора всичко беше яко клеясало. Но след около 1 час иновации в псуването компонентите се разделиха един от друг и нещата бяха сортирани. Изключително много помогна един замразяващ спрей на FÖRCH, който охлажда моментно до -45 градуса. Иначе нямаше да се разделят никога. Имайте предвид да имате един такъв наоколо, когато разглабяте яко клеясали железа по предницата.
Мисля си тея дни да лашна и амортисьорите на 535то. Вероятно са билщайн б6, но при положение че съм с чисто нови по-скоро може да си ги оставя за резерва, ако не се появи желаещ да ги отнася. Интересни са ми пружините. Един вътрешен глас в мен твърди че са м-тех, но това ще се разбере съвсем скоро. Ако се окажа прав, при монтажа на моста ще се сменят и пружини
В момента ровя bmwfans и изкарвам един по един всички болтове и гайки по предницата за да мога и тях да ги взема нови тези дни, да ги наредя в пликчета и да чакат деня за монтаж
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- nqmam_bmw
- Потребител
- Мнения: 45
- Регистриран на: 2.11.2013
- Местоположение: гр.София, зона Б-5
- Кара: A3, Sportback, 1.8 TFSI, 160 bhp;
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
В един телефон, който седи в шкафа от много време намерих една снимка, която не съм качвал тук.
Снимката означава много за мен, защото я направих, когато за първи видях акулата.
Когато за първи път отвориха гаража, пръстите ми се плъзнаха по ламарините, като оставяха следи в прахта.
Няма да забравя как закачихме само минуса и м20то запали моментално. Този звук.
Когато общо взето започна цялата тази мания и лудост ...
Снимката означава много за мен, защото я направих, когато за първи видях акулата.
Когато за първи път отвориха гаража, пръстите ми се плъзнаха по ламарините, като оставяха следи в прахта.
Няма да забравя как закачихме само минуса и м20то запали моментално. Този звук.
Когато общо взето започна цялата тази мания и лудост ...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
Ти запази ли оригиналното м20 или то замина? Някой ден да не ти дожалее и да искаш да я направиш ОЕМка?
Последна промяна host на 13 Дек 2015, 17:59, променена общо 1 път
- ивчо
- старши ентусиаст
- Мнения: 1792
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
Аз ли да поясня, или
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
host написа:Ти запази ли оригиналното м20 или то замина? Някой ден да не ти дожалее и да искаш да я направиш ОЕМка?
ивчо написа:Аз ли да поясня, или
Начи оригиналното м20, дето се предполагаше че ета, се оказа че е сменяно някога с 20ка. Та тоя мотор отиде при тоя дето иска да пояснява и се оказа че буталцата са му малко 20кови Та общо взето това което беше в коша като взех колата, сега в момента сигурно са направени 20тина тигана от него и може би половин 17ка джанта на некъв хюндай
Интересното обаче е съдбата че помага. Ви въртя, пак му намерих ета, дето си е баш ета тоя път , ся гледам иска да я резели с некви куци глави
---------------
Ся по темата.
Тая вечер пак имаше кОпон до зори
Реших да разгледам с кво разполагат донорите.
Етата се оказа, че е ползвана за добитък. 2 счупени задни пружини, пръднали задни амортисьори, сменяни предни амортисьори с некви турски - пръднали също, предни пружини здрави, като моите. Мерси имам си вече. На кантарааааааа
С 535то оцелихме бингото, щото както незнаете мтехник окачването е опция. Може да го има, може да го няма - тва че е 535 нищо не означава. Още по-интересното е, че се оказва че специално мтех окачването рядко фигурира в опциите по вин. Тоест тва е като да си купиш билетче от лафка. Триеш, нищо не ти се пада, ама няма се отчайваш докато не разглобиш - може да те изтеглят в телевизионната игра.
Та тая вечер върза яко, щото се оказахме с яките пружини. 15 мм по-ниски, 1 мм по-дебели, с една витка повече.
Ето ги сравнени до тези на ета-та. Ще се мятат с новата предница и лъснатият мост.
Естествено, нема как предните да са яките, па задните да са 20кови
Ето ги пак наредени до ето-вите. 535цовите са на жълтият билщайн. Същата дебелина, 1 брой повече витки
но............ като ги свалих от амортисьора се оказаха с 30 мм по-високи от тези на етата.
Може би щото резервоара на 535то е с 10 кила повече, дифа е typ210, в легена на резервната гума има заводска огромна метална плоча - за баланс най-вероятно и най-вече щото e с голямата кутия с инструменти в багажника - не знам
Та за сега планирам само слагане на предните пружини.
Освен тва тъкмо се измих и се заканих да си ходя, когато една странна мисъл ме навя.
Компресор = принудително пълнене = налягане = манометър = ??????????????
Та хвърлих един бърз поглед на допълнителните уреди и се замислих от кой мога да се лиша.
Тогава се сетих, че преди време видях един волтметър на платка във викиват. Реално си имах, ма аз обичам такива джунджории и се изръсих 20 кинта за да го прибера в склада само . Естествено почна едно ровене в архивите и го открих, след това открих и дремела и обработих за 1 час едно резервно капаче до ключа за халогени (там принципно седи ел.реглажа на фаровете, но си е рядка екстра, която нямам и планирам да нямам ) . Като за да седи максимално минимално като подарено използвах и оформих една рамчица от бутон за ел.стъкла на е36. Резултата за мен лично е задоволителен. Няма да се монтира още, като нагласим компресора и последният дерт ни е манометъра - тогава ще сложа и него. За сега ми стига, че е готово и чака.
Тествах го на един умрял акумулатор. Диша.
ПП. Един жокер за всички които мислят да слагат, стил 5 джанти - без значение 15 или 16 цола. Трябва да смените предните капачки на централната гайка с такива от е34 или е36. Оригиналната е равна и пречи да щракне капачката на джантата. Тези от е34 и е36 са вдлъбнати по-ръба и крачетата на капачето влизат идиално.
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- TukBaTa
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
само да кажа нещо, нали знаеш, че принципно повече навивки при еднакви пружини значи по-мека пружина
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
TukBaTa написа:само да кажа нещо, нали знаеш, че принципно повече навивки при еднакви пружини значи по-мека пружина
Не съм съгласен.
На практика пружина с повече навивки и по-дебела, както е в случая при максимална компресия, ще се свие по-малко, а на теория едва ли на м30 ще сложат по-меки пружини от колкото на м20.
Ако имаш предвид под пружини с повече навивки - тези на койлоувърите, там е съвсем друга бира. Едно че са много по-тънки, друго че материала е друг и са много по-меки, друго, че предните често са по два броя за което има причина също.
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- TukBaTa
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
Аз не искам да се съгласяваш, има си литература всеки може да се образова (и на теория и на практика)
Аз не съм механик, електротехник съм... учил съм го и е така и просто го казах, за да го имаш предвид, иначе това, че е по-дебела несъмнено я прави по-твърда и най-вероятно е
Аз не съм механик, електротехник съм... учил съм го и е така и просто го казах, за да го имаш предвид, иначе това, че е по-дебела несъмнено я прави по-твърда и най-вероятно е
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
Предвид разликата в теглото на м20 и м30, повечето и по-твърди витки, съм убеден че ще щръкне много.
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
M10 написа:Предвид разликата в теглото на м20 и м30, повечето и по-твърди витки, съм убеден че ще щръкне много.
Самняям са
Ако бехте си направили труда да чекнете фенса, щехте да видите, че тея пружини се слагат на е30 с м10 и м20 за южно африканският пазар, както и на IX-a за американският пазар. Да, южна африка имат масово климатици, пък IX-а има допълнителни карантии по 4x4то, но съм склонен да вярвам, че м52то тежи малко повече от м20, освен това имам и разни други шукари дето отежняват още предницата, така че всичко идва на място горе-долу.
Освен тва понеже са опция, както казахме,е възможен монтаж на почти всички е28ци. Условието е че ако искаш такива пружини трябва си заводски с билщайна и да не си с м10 . Като тези които са с м30 имат една допълнителна гумена гривна от горната страна, под тампона, която обикновенно е 3мм, а в случая 9 именно заради теглото на м30то.
Така, че спокойно - поживеем у видим.
Най-лошият вариант който прогнозирам е същата височина, но много по-твърда предница, макар че лично според мен ще клекне малко колата ;
TukBaTa написа:Аз не искам да се съгласяваш, има си литература всеки може да се образова (и на теория и на практика)
Аз не съм механик, електротехник съм... учил съм го и е така и просто го казах, за да го имаш предвид, иначе това, че е по-дебела несъмнено я прави по-твърда и най-вероятно е
Добре, ти сега си противоречиш. Значи хем казваш, че като е с повече витки е по-мека, хем като била по-дебела била по-твърда ?
Последно ? Щото тази хем е по-ниска, с повече витки и по-дебели навсичкото отгоре
Освен да е няква меко-твърда Предните ще ги избистрим след монтажа, но задните ?
1. Резервоара на 535 събира повече гориво спрямо на м20ковите.
2. Дифа на 535 е по-тежък от typ188
3. 535то отзад е с 1 мм по-дебела щанга от м20ковите, с черешки, инструменти, допълнителна помпа в резервоара и т.н. Не е кой знае кво ама пак са си едно 5 кила само от глупости.
4. В багажника, под резервната гума, както казах има огромна, плътна метална плоча (вероятната причина е баланс преден-заден мост)
Така като я гледам е поне едно 20-30 кила.
Тоест до тук 535то само от оборудване има едни 50-60 кила върху задният мост отколкото м20.
И ти искаш да ми кажеш, че са му сложили по-меки или същите пружини като на 20ката ?
По тая логика 535 е28 с пълен багажник и 2ма човека отзад щеше да изглежда като старите ситроени - с половин гума прибрана в калника при спряло положение, преди да се одървят сферите
Задачата е примерна и много проста.
Имаш 2 пружини. Едната е с 8 витки, другата с 9. С еднаква дебелина са, да речем 10 мм, че се смята по-лесно.
Натискаш двете пружини до долу, така че напълно сгънати, да опира витка във витка и какъв ще е резултата. ?
Едната пружина ще бъде 80 мм, а друга 90 мм ...
Примера е импровизиран и може да има много "но"-та, но основната идея е, че каквито и сметки да правиш, по-високата пружина винаги остава по-висока.
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- krika
- ...и то хидравличен :)
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
Re: За децата без спирачки и акулите без зъби. Моето е28 :)
Не си прав. На кантара М52B28 е с около 20 кг по-лек от М20 при еднакво оборудвани мотори.ogata написа: но съм склонен да вярвам, че м52то тежи малко повече от м20
Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани