Въпроси и отговори за начинаещи!
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
- nappyboy
- младши ентусиаст
- Мнения: 271
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e21 316 м20б25
Въпроси и отговори за начинаещи!
Здравейте колеги. Реших да пусна тази тема за да може всеки който срещне трудност при ремонта на своята акула или има някакви питания да го направи тук, а не да се правят нови теми за най-малките промблемчета. Според мен би било хубаво да има такава тема за да може всичко да е една идея по синтезирано Ако началниците(модераторите) решат че тази моя идея е удачна и им хареса, може да я направят важна, ако ли не... да я изтрият
И така аз ще имам честта да започна с 1вия олигофренски въпрос
Скоро сложих на моята е21ца задни носачи с дискове от 323, но жилата за ръчната не са същите както при барабанните спирачки(накрайниците им са различни) Ходих в един магазин за авточасти и поръчах едни жила. Докараха ги и хорицата от въпросния магазин ме пратиха в техния сервиз да ми ги сменят, но се оказа че не удисват и въпреки че ми бяха одраскали новата боя на предния капак ми взеха и някой лев за неуспешния опит... Та въпроса ми е следния... Някой знае ли как изглеждат накрайниците на жилата за дискови спирачки при е21ците? Сега ми докараха едни други жила и този път искам да си ги сменя сам, но проблема е че ако ги взема от магазина и не станат, немога да им ги върна... А неискам да плащам за нещо, което мога да направя и сам... Поне като ще карам с надраскана боя, да знам че аз съм си я драскал
Благодаря предварително. Поздрави! Митко Трендафилов гр. Сливен
И така аз ще имам честта да започна с 1вия олигофренски въпрос
Скоро сложих на моята е21ца задни носачи с дискове от 323, но жилата за ръчната не са същите както при барабанните спирачки(накрайниците им са различни) Ходих в един магазин за авточасти и поръчах едни жила. Докараха ги и хорицата от въпросния магазин ме пратиха в техния сервиз да ми ги сменят, но се оказа че не удисват и въпреки че ми бяха одраскали новата боя на предния капак ми взеха и някой лев за неуспешния опит... Та въпроса ми е следния... Някой знае ли как изглеждат накрайниците на жилата за дискови спирачки при е21ците? Сега ми докараха едни други жила и този път искам да си ги сменя сам, но проблема е че ако ги взема от магазина и не станат, немога да им ги върна... А неискам да плащам за нещо, което мога да направя и сам... Поне като ще карам с надраскана боя, да знам че аз съм си я драскал
Благодаря предварително. Поздрави! Митко Трендафилов гр. Сливен
- alpina-ma6inata
- '2002' fanatic
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Въпроси и отговори за начинаещи!
За съжаление и да искам не мога да я направя важна, някой от админите ако види темата нека я направи важна.
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2701
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Въпроси и отговори за начинаещи!
Жилата на ръчната при дисковите задни спирачки влизат перпендикулярно на прахоуловителната ламарина и нямат нищо общо с другите, които влизат почти успоредно на ламарината.
- nappyboy
- младши ентусиаст
- Мнения: 271
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e21 316 м20б25
Re: Въпроси и отговори за начинаещи!
Нa някой случaйно дa му се нaмирaт някaкви чертежи или схеми зa изрaботвaне нa преднa и зaднa рaзпункa зa БМВ е21? Ще ви бъдa блaгодaрен, aко някой ги сподели с обществото
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2701
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Въпроси и отговори за начинаещи!
Пръчката се мери на място или я правиш регулируема.
По-големия проблем, е че за да легна на ботушите трябва да се подложат 2-3 шайби и болтовете идват къси, та и те трябва да се подменят с по-дълги.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- nappyboy
- младши ентусиаст
- Мнения: 271
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e21 316 м20б25
Re: Въпроси и отговори за начинаещи!
Здравейте колеги. Така като гледам, само аз питам в тая тема, но...
Въпроса ми сега е следния...
Как да подобря предните спирачки на е21цата? Във форума чета някакви коментари за 302мм предни вентилирани дискове от е34 с оригиналните апарати, ама те тия дискове не са ли на 5х120... моите апарати от 316ката ще вършат ли работа или да търся от 323ка? Някой ако може да даде и чертеж за адапторите за апаратите ще съм ви много благодарен. От там идва въпроса... какво друго трябва да променя по спирачната система за да може нещата да вървят както трябва?
Отзад съм сложил носачи от 323ка със стокови дискове и апарати. Там нещата мисля да си останат така, поне засега Но ако някой има идеи и за задните спирачки, да каже, ако не му е проблем. Може да е от полза на другите колеги. Аз си водя записки
Въпроса ми сега е следния...
Как да подобря предните спирачки на е21цата? Във форума чета някакви коментари за 302мм предни вентилирани дискове от е34 с оригиналните апарати, ама те тия дискове не са ли на 5х120... моите апарати от 316ката ще вършат ли работа или да търся от 323ка? Някой ако може да даде и чертеж за адапторите за апаратите ще съм ви много благодарен. От там идва въпроса... какво друго трябва да променя по спирачната система за да може нещата да вървят както трябва?
Отзад съм сложил носачи от 323ка със стокови дискове и апарати. Там нещата мисля да си останат така, поне засега Но ако някой има идеи и за задните спирачки, да каже, ако не му е проблем. Може да е от полза на другите колеги. Аз си водя записки
- alpina-ma6inata
- '2002' fanatic
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Въпроси и отговори за начинаещи!
С какви дискове си сега отпред? 23-ковите апарати са двубутални, което си е малко... Дори на обикновените 2002-ки (без най-ранните) са 4-бутални и за почти същия размер диск. Не знам каква ти е целта и дали наистина са ти необходими някакви извънземни спирачки, но според мен си вземи дискове от 23-ка вентилирани (не знам от Е30 дали стават точно) с някакви по-сериозни от 23-ка апарати и по-сериозна помпа.. хубави накладки и ревизия на апаратите колата би трябвало да спира достатъчно добре.
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Въпроси и отговори за начинаещи!
Това с колко бутала е едва ли е критерии...
Последна промяна M10 на 19 Юни 2014, 20:57, променена общо 1 път
- nappyboy
- младши ентусиаст
- Мнения: 271
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e21 316 м20б25
Re: Въпроси и отговори за начинаещи!
Чaк извънземни спирaчки, нямa дa ми трябвaт, но ще слaгaм м20б25 тия дни и ще имaм нуждa от подобрения... В моментa съм със стокови дискове и aпaрaти от 316(не ги знaм кaкви сa точно) съответно и помпaтa си ми е оригинaлнaтa...
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2701
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Въпроси и отговори за начинаещи!
nappyboy написа:.....
Чети бре човек, то малко останахме да пишем тука, само професори вече се изживяват.
Двойно серво, спирачна помпа, предни дискове 302х22 и апарати с накладки от е34.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- alpina-ma6inata
- '2002' fanatic
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Въпроси и отговори за начинаещи!
M10 написа:Това с колко бутала е едва ли е критерии...
И защо да няма значение? Може да не е ключовото, но.. чисто и просто по пътя на логиката - ако беше едно и също и нямаше значение всички съвременни коли, наред с тях и бегачките щяха да си им слагат малки апаратчета с по едно буталце на страна и да си карат.
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2701
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Въпроси и отговори за начинаещи!
alpina-ma6inata написа:M10 написа:Това с колко бутала е едва ли е критерии...
И защо да няма значение? Може да не е ключовото, но.. чисто и просто по пътя на логиката - ако беше едно и също и нямаше значение всички съвременни коли, наред с тях и бегачките щяха да си им слагат малки апаратчета с по едно буталце на страна и да си карат.
Taka e, но не малко М-модели на БМВ са с еднобутални спирачки, не че са връхта на сладоледа, но спират над 300 коня автомобили.
А по темата, 1000кг кола с 302мм дискове, без АБС се спира доста забавно, особено в дъжд, а в комбинация с 200 коня с шпер без АСЦ си е атракция
- nyanakiev
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 8.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: Е28
Re: Въпроси и отговори за начинаещи!
Здравейте колеги, някой от вас преправял ли си е добавка за предната броня от друга кола за Е28. Изобщо дали пасва от нещо, защото според мен стой много празно отпред.
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2701
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Въпроси и отговори за начинаещи!
И аз да попитам, някой има ли идея за климатик на е21
По-скоро ме интересува вътре, кво се случва?
По-скоро ме интересува вътре, кво се случва?
- павката
- старши ентусиаст
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
Re: Въпроси и отговори за начинаещи!
Lenco написа:alpina-ma6inata написа:M10 написа:Това с колко бутала е едва ли е критерии...
И защо да няма значение? Може да не е ключовото, но.. чисто и просто по пътя на логиката - ако беше едно и също и нямаше значение всички съвременни коли, наред с тях и бегачките щяха да си им слагат малки апаратчета с по едно буталце на страна и да си карат.
Taka e, но не малко М-модели на БМВ са с еднобутални спирачки, не че са връхта на сладоледа, но спират над 300 коня автомобили.
А по темата, 1000кг кола с 302мм дискове, без АБС се спира доста забавно, особено в дъжд, а в комбинация с 200 коня с шпер без АСЦ си е атракция
ленкич,гумата на какво дередже е,че спирането е тегаво?мерил ли си колата какво показва на кантара с новия двигател?
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани