Въпроси и отговори за начинаещи!

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: Въпроси и отговори за начинаещи!

Мнение от DMC » 18 Авг 2014, 23:20

Ванка, мостовете за 2 вида - с черешки и без черешки. Стаб щангите са също 2 вида, като и захващането към купето им е различно. Относно дифовете - и аз имам спомен, че 20ковите полуоски са по-тънки и с по-малки шлици от тия на М21 и М30. В момента нямам как да ти го проверя обаче. За седалките може да се ориентираш към Е34ково рекаро - става лесно, с елементарно преправяне за 10мин.

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Въпроси и отговори за начинаещи!

Мнение от Lenco » 18 Авг 2014, 23:22

BRAAT написа:... четох, че махали буталцето от разпределителя на спирачното усилие(рестриктора) за предни/задни спирачки
Така се подобрявали доста , тъй като спирачното усилие ставало равно на 4-те колела, но било доста опасно в завой. Някакви наблюдения върху това някой от шарк сектора има ли?
............

Не е точно разпределител, забавя налягането към задните. Механизма се маха, когато се сложат по-големи предни спирачки, без последствия.
Темата със спирачките е доста сложна, най-добрия вариант е да се прехвърли всичко от по-тежък модел, да се повтори цялата му система.
АБС-а в най-ранните си форми не е особено ефективен, лично мое мнение.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 406
Регистриран на: 1.11.2008
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: мноого черно Е28

Re: Въпроси и отговори за начинаещи!

Мнение от BRAAT » 19 Авг 2014, 4:07

toto_ написа:Защо не пуснеш една тема в форума :)

Имах пусната тема, преди доста години 2008- 2009 :mhihi: :mhihi: viewtopic.php?f=36&t=109860&hilit=%D1%85%D0%B0%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%B2%D0%B0+%D0%BB%D0%B8+%D0%B2%D0%B8+%D1%80%D0%B5%D0%B7%D1%83%D0%BB%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%B0
имаше и доста подобрения след това, но темата бе заключена, и сметнах , че няма нужда да ги показвам. Ако все пак правя нещо по-голямо, като смяна на двигател, или нещо по-интересно, съответно ще помоля модератора , ако е възможно да е отключе, за да е вс. на едно място за самата кола.Ако не, нова тема и готово :)

DMC написа:Ванка, мостовете за 2 вида - с черешки и без черешки. Стаб щангите са също 2 вида, като и захващането към купето им е различно. Относно дифовете - и аз имам спомен, че 20ковите полуоски са по-тънки и с по-малки шлици от тия на М21 и М30. В момента нямам как да ти го проверя обаче. За седалките може да се ориентираш към Е34ково рекаро - става лесно, с елементарно преправяне за 10мин.


Незнаех, че има 2 вида захващане към купето :roll: А за седалките, в момента съм с Е34-кови, но обикновенни с подлакътник. Наистина са доста по-удобни от оригиналните, а и не натоварват кръста на по дулъг път :) Но ще видим.

Lenco написа:.... Механизма се маха, когато се сложат по-големи предни спирачки, без последствия.
Темата със спирачките е доста сложна, най-добрия вариант е да се прехвърли всичко от по-тежък модел, да се повтори цялата му система.
АБС-а в най-ранните си форми не е особено ефективен, лично мое мнение.


Значи, да разбирам така... Слагам 302мм диск от Е34 525и с апаратите, ревизирам спирачките и слагам моста отзад от 524-ката, махам този забавител и + предните 225-ци 18 цола на юкохама, мисля че даже се водят полусликове юкохамата парада спек 2 и задните бриджстоун потенза 245/35/18 8).... И съм готов като цяло със спирачките??? Аз само от гумите каква разлика видях :shock: в спирачния път на колата не е истина. Нещо такова си представих моментално, като прочетох твоя пост(Lenco) Като, най-бърз и безболезнен вариант :ok: А затова , че блокирвали задните спирачки в завой(като се манел този забавител) :mhihi: еми изпатил съм си с тея обикновенни спирачки без абс, та закон Божии, колкото намалиш преди завоя добре, от там нататък в забоя БЕЗ.
SHARK-а му е майката!!!

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Въпроси и отговори за начинаещи!

Мнение от Lenco » 19 Авг 2014, 8:06

Смисъла е такъв, понеже е34 е 302/300, а е28тд-то 284/284, като направиш 302/284 трябва да засилиш налягането към задните.
Добре е да смениш и помпата, на е34 буталата са по-големи, но тя се сменя само със сервото, което застава на мястото си на е28 (имат някакви дребни разлики сервотата по между си при е34).
Успех със спирането :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Въпроси и отговори за начинаещи!

Мнение от ogata » 19 Авг 2014, 17:06

nyanakiev написа:Това е салона за който говоря в предишното си мнение.


Случайно днес във Фейсбук групата видях такъв да се продава.
Ето това е човека - https://www.facebook.com/profile.php?id=100002223960687
eто и снимки :

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 8.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: Е28

Re: Въпроси и отговори за начинаещи!

Мнение от nyanakiev » 26 Сеп 2014, 10:24

Колеги някой преправял ли е парното на Е28, за да духа топло към лицето и ръцете? Ако някой го е правил ще се радва ако сподели каква е процедурата. :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: BMW e21 316 м20б25

Re: Въпроси и отговори за начинаещи!

Мнение от nappyboy » 11 Окт 2014, 19:43

Здравейте колеги.

В главата ми се въртят някои работи, но преди да направя нещо искам да се допитам и до вас.

Искам да сложа на моята е21ца 316 спирачни апарати и вентилирани дискове от е21 323. Въпроса ми е дали трябва да сменя направо целите макферсони или диска и апарата ще паснат на моите?

Другото, което искам да попитам е, какъв е филма с е30ковия диф? Ако си преправя моста, полуоските и кардана ще удисат ли на диф-а, или ще трябва да ги сменям и тях?

Благодаря предварително :yes:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 199
Регистриран на: 18.05.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Сиво E28 524td - A 8602 MM

Re: Въпроси и отговори за начинаещи!

Мнение от Hobbs » 11 Окт 2014, 20:23

nyanakiev написа:Колеги някой преправял ли е парното на Е28, за да духа топло към лицето и ръцете? Ако някой го е правил ще се радва ако сподели каква е процедурата. :)


Виж това, ако помогне - радвам се :)

Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Въпроси и отговори за начинаещи!

Мнение от ogata » 12 Окт 2014, 22:16

Имам няколко въпроса, дето няма къде да ги задам освен тук :

1. Колко бара налягане прави бензиновата помпа на е28 2.7 ета ?

2 . Металните тръби са леко поизгнили към края от към помпата и филтъра (изгнилото е около 10 см - седят на люспи, но не текат.), където се нанизват маркучите. Добра идея ли е да сменя целите метални горивопроводи с маркучи или да резна до здраво и от там да почва маркуча ? Приемам и други идеи ?

3. Резервоара е свален, отвънка знам как да го третирам, но как бих могъл да го промия добре отвътре ?
Източения бензин беше бистър, напълних 2 пъти резервоара с вода - не изтекоха боклуци. Нужно ли е друго ?

4. Имам я ей тая х*иня дето я водят разширителен съд на резервоара. Дали да не я изолирам - като все пак оставя някаква вентилация на резервоара ? Изображение
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Въпроси и отговори за начинаещи!

Мнение от Lenco » 13 Окт 2014, 8:19

1. Зависи от производителя, 5-6бар, но регулатора държи 2,5бар на рейката, както и при доста други мотори.
2. Остави тръбите, като ги скъсиш или ги замени с други, медни примерно, не слагай маркучи, има доста причини.
3. Не.
4. Все тая, но гледай вентилацията да е нависоко, че като пълниш до горе да не прелива.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Въпроси и отговори за начинаещи!

Мнение от ogata » 13 Окт 2014, 8:25

2 и 3 са ясни !. Мерси много за помоща ! :bowdown: :bowdown:

Относно 1 - значи да разбирам, че оригиналната помпа ще може да захрани някоя е36цова пластмаса ? ;)
Относно 4 - На картинката се виждат тръбите за разширителния съд къде са (до гърловината). Мисля, че са достатъчно високо. Просто ще махна всичко останало и ще си ги оставя така да си стърчат, да взима въздух.

Изображение
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Въпроси и отговори за начинаещи!

Мнение от Lenco » 13 Окт 2014, 9:16

ogata написа:Относно 1 - значи да разбирам, че оригиналната помпа ще може да захрани някоя е36цова пластмаса ? ;)
Относно 4 - На картинката се виждат тръбите за разширителния съд къде са (до гърловината). Мисля, че са достатъчно високо. Просто ще махна всичко останало и ще си ги оставя така да си стърчат, да взима въздух.


:yes: за S54 ще трябва друга :)
:yes: малко ще ти понамирисва в купето, но за истински ентусиаст не е особен проблем, не го махай ако е здраво всичко.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: BMW e21 316 м20б25

Re: Въпроси и отговори за начинаещи!

Мнение от nappyboy » 13 Окт 2014, 13:02

nappyboy написа:Здравейте колеги.

В главата ми се въртят някои работи, но преди да направя нещо искам да се допитам и до вас.

Искам да сложа на моята е21ца 316 спирачни апарати и вентилирани дискове от е21 323. Въпроса ми е дали трябва да сменя направо целите макферсони или диска и апарата ще паснат на моите?

Другото, което искам да попитам е, какъв е филма с е30ковия диф? Ако си преправя моста, полуоските и кардана ще удисат ли на диф-а, или ще трябва да ги сменям и тях?

Благодаря предварително :yes:



:dunno:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 12.12.2007
Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет

Re: Въпроси и отговори за начинаещи!

Мнение от TheStorm » 13 Окт 2014, 13:25

апаратите са същите като тия за плътен диск, само че имат една планка като фланец между двете черупки... т.е. ако отвориш един апарат и направиш такава планка ще можеш да ги ползваш. Друг е въпроса къде ще намериш дискове вентилирани .. ама айде :D

отзад носачите са различни

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Въпроси и отговори за начинаещи!

Мнение от ogata » 13 Окт 2014, 19:21

Lenco написа:
ogata написа:Относно 1 - значи да разбирам, че оригиналната помпа ще може да захрани някоя е36цова пластмаса ? ;)
Относно 4 - На картинката се виждат тръбите за разширителния съд къде са (до гърловината). Мисля, че са достатъчно високо. Просто ще махна всичко останало и ще си ги оставя така да си стърчат, да взима въздух.


:yes: за S54 ще трябва друга :)
:yes: малко ще ти понамирисва в купето, но за истински ентусиаст не е особен проблем, не го махай ако е здраво всичко.

s54 не е е36цова пластмаса ! :mhihi:
Всичко е здраво, само маркучите ще подменя и ще си го оставя тогава, ни храна яде, ни вода пие, само теглото малко увеличава ама хайде, ще го преживея :mhihi: :mhihi: :mhihi:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

ПредишнаСледваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook