За маслените помпи и картерите на М30
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
За маслените помпи и картерите на М30
Здравейте,
вчера започнах да събирам малко по малко долницата на мотора. Понеже от няколко години ме вълнуват формата и вида на картерите и маслените помпи на Е12 и Е28 с М30 двигател, ето най-накрая успях да събера на едно място чарколаци от Е12 и Е28. Направил съм снимки, в случай, че някой някога се чуди като мен дали едната помпа може да се смени с другата, същото и за картерите.
Маслени помпи: в ляво Е12, в дясно Е28
Маслени помпи: горе Е28, долу Е12
Маслени помпи: ляво Е12, дясно Е28
Картери: долу Е12, горе Е28
Вериги за маслени помпи: най-горе М10, в средата Е23, най-долу Е28/Е12
Разлика в дължината на веригите от Е28/12 и Е23 има и тя е 2 звена. Тази от Е23 е по-къса. Дали това се дължи на различна помпа, или просто е различно зъбното колело на помпа не знам. Нямах Е23кова помпа под ръка да сравня. М10 веригата е същата на дължина и стъпка като тази на Е12/Е28, но пък самата верига е с по-тесни звена и не е съвместима. За сведение -ангренажните вериги на М10 и М30 са абсолютно еднакви (ако не броим тези, на първите М30, които са двойни).
Изводът е, че картерите не са съвместими от Е12 и Е28. Но според мен с добър заварчик , може картер от Е28 да се преправи за да пасне на моста на Е12. Обратното може да се направи - картер от Е12 да се сложи на Е28. Маслените помпи са идентични, според мен са съвместими.
Дано информацията някога е полезна някому Поздрави!
вчера започнах да събирам малко по малко долницата на мотора. Понеже от няколко години ме вълнуват формата и вида на картерите и маслените помпи на Е12 и Е28 с М30 двигател, ето най-накрая успях да събера на едно място чарколаци от Е12 и Е28. Направил съм снимки, в случай, че някой някога се чуди като мен дали едната помпа може да се смени с другата, същото и за картерите.
Маслени помпи: в ляво Е12, в дясно Е28
Маслени помпи: горе Е28, долу Е12
Маслени помпи: ляво Е12, дясно Е28
Картери: долу Е12, горе Е28
Вериги за маслени помпи: най-горе М10, в средата Е23, най-долу Е28/Е12
Разлика в дължината на веригите от Е28/12 и Е23 има и тя е 2 звена. Тази от Е23 е по-къса. Дали това се дължи на различна помпа, или просто е различно зъбното колело на помпа не знам. Нямах Е23кова помпа под ръка да сравня. М10 веригата е същата на дължина и стъпка като тази на Е12/Е28, но пък самата верига е с по-тесни звена и не е съвместима. За сведение -ангренажните вериги на М10 и М30 са абсолютно еднакви (ако не броим тези, на първите М30, които са двойни).
Изводът е, че картерите не са съвместими от Е12 и Е28. Но според мен с добър заварчик , може картер от Е28 да се преправи за да пасне на моста на Е12. Обратното може да се направи - картер от Е12 да се сложи на Е28. Маслените помпи са идентични, според мен са съвместими.
Дано информацията някога е полезна някому Поздрави!
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: За маслените помпи и картерите на М30
1. Moже ли малко по-големи снимки?
2. Поради защо си смъкнал помпите, видими износвания, както и коментар към износванията.
3. Мисля че ще е полезно да допълниш как се обтяга веригата на помпата
2. Поради защо си смъкнал помпите, видими износвания, както и коментар към износванията.
3. Мисля че ще е полезно да допълниш как се обтяга веригата на помпата
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: За маслените помпи и картерите на М30
cod-cdbp написа:1. Moже ли малко по-големи снимки?
2. Поради защо си смъкнал помпите, видими износвания, както и коментар към износванията.
3. Мисля че ще е полезно да допълниш как се обтяга веригата на помпата
Здрасти, колега
1.Ще гледам днес да ги наснимам още по-подробно и при по-добра светлина.
2. Помпите съм смъкнал, защото разглобих 3 двигателя, от които си събирам един за мен. Единият е от Е23, другия от Е28, третият от Е12. Та затова съм свалил помпите, защото моторите са разглобени, и исках да направя снимки в сличай, че някой някога се чуди за разликите (както се чудих аз). Помпите не съм ги отварял да гледам износването. Честно казано и нямам идея как точно се износват зъбните помпи, а и не мисля да се задълбочавам в рециклиране. Слагам си 12-ковата и се надявам да вдига добро налягане
3.Веригата на маслената помпа няма обтегач. Обтегач има на ангренажната, т.нар. "банан". Но той не е интересен според мен. При М10 и М30 е еднакъв.
BTW има разлика и в маховиците отпред на двигателя при различните инжекциони. Този на мотроника първо, че е назъбен и второ е осезаемо по-тежък. Диаметрите също са различни. Повече подробности - в следващите дни.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: За маслените помпи и картерите на М30
Oтдавна мисля по темата за маслена помпа на моето М30 и нейната верига.
И то най-вече защото попаднах на тази снимка:
Тук мотора е М70, но не мисля, че е неприложимо и за М30/М10 .
Затова и те попитах за по-хубави снимки
И то най-вече защото попаднах на тази снимка:
Тук мотора е М70, но не мисля, че е неприложимо и за М30/М10 .
Затова и те попитах за по-хубави снимки
- akula
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: За маслените помпи и картерите на М30
здравейте колеги. на последната снимка се вижда, картера на е12 да стърчи малко над този на е28. оптически ефект ли е, или това е причината да не са съвместими. или само легенчето е проблемно?
а картера от е23 , той на кое пасва- на е28 или е12? или пък си е съвсем отделен.
всъщност интересно е как седи въпроса и с е34/е32
ПП колега, не подценявай въпроса с износването на маслената помпа. Все пак вземи провери какво налягане вдига, отделно че някой път клапанчетата на помпата някой път дават фира от нищо, и ако дълго време не е пален мотора, като запали, и бая време свети лампата докато подкачи.
а картера от е23 , той на кое пасва- на е28 или е12? или пък си е съвсем отделен.
всъщност интересно е как седи въпроса и с е34/е32
ПП колега, не подценявай въпроса с износването на маслената помпа. Все пак вземи провери какво налягане вдига, отделно че някой път клапанчетата на помпата някой път дават фира от нищо, и ако дълго време не е пален мотора, като запали, и бая време свети лампата докато подкачи.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- akula
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: За маслените помпи и картерите на М30
akula написа:здравейте колеги. на последната снимка се вижда, картера на е12 да стърчи малко над този на е28. оптически ефект ли е, или това е причината да не са съвместими. или само легенчето е проблемно?
а картера от е23 , той на кое пасва- на е28 или е12? или пък си е съвсем отделен.
всъщност интересно е как седи въпроса и с е34/е32
ПП колега, не подценявай въпроса с износването на маслената помпа. Все пак вземи провери какво налягане вдига, отделно че някой път клапанчетата на помпата някой път дават фира от нищо, и ако дълго време не е пален мотора, като запали, и бая време свети лампата докато подкачи.
всъщност, като се замисля, на е32, м30ката е с предно издаден картер, и доста по- къса маслена помпа.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани