Питане за инсталация ?

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 436
Регистриран на: 3.04.2003

Питане за инсталация ?

Мнение от NESH » 14 Дек 2012, 13:40

Почти въстанових Е24-ката и стигнах до мотора, който е М30В28 с някакъв L или K-jetronik. Искам да си оставя мотора, но тая допотопна елекртоника с делко определено няма да стои още дълго под капака. Та питането ми е ако ползвам цяла инсталация с бобини от двигател със същата кубатура примерно M50B28 с какво ще трябва да се събразя /променя или добавя/. Под инсталация разбирам: окабеляване, ECU, бобини, рейка с дюзи, MAS, дросел, ...... неизвестните са ми разликата в датчика за коляновия дали да запазя, така също и кое табло да ползвам?
Последна промяна NESH на 14 Дек 2012, 18:12, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Питане за инсталация ?

Мнение от TukBaTa » 14 Дек 2012, 16:12

няма да стане с електроника то м52 почти съм сигурен...
според мен най-добрия вариант, но пак не съм запознат дали е възможен e конверсия към мотроник от е34 535 и след това или чип за по малката кубатура или нещо "stand alone".

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 436
Регистриран на: 3.04.2003

Re: Питане за инсталация ?

Мнение от NESH » 14 Дек 2012, 17:57

Не ми се връща май към дебитомери! По вероятно една Мега с мап да забуча , ама преди да се насоча към този вариант бих желал културно да използвам някоя инсталация от M50B28 наготово измислено от немските инженери точно за мен :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Питане за инсталация ?

Мнение от M10 » 14 Дек 2012, 18:18

Първо М50Б28 няма... всъщност има в някакви редки Z3 ако не се лъжа. От М50 ще стане с всичките датчици, но нищо наготово няма да има. Трябва да правиш крепежи и натъкмявания на нок сензори, датчици на разпределителния и коляновия вал с назъбеното колело, закрепване на бобините.
Какво му е на л-джетроник, ако работи всичко е прилична инжекция откъм вървеж и разход, има мигновен респонс - няма нищо цифрово :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Питане за инсталация ?

Мнение от cod-cdbp » 14 Дек 2012, 20:43

А на мотроника пък какво му е също :roll:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: Питане за инсталация ?

Мнение от DMC » 15 Дек 2012, 0:46

Колега, аз не съм чел много по темата за инжекционите, но мисля, че няма да е много лесна подобна конверсия. Ако искаш да минеш на мега ще ти е по-лесно отколкото ако искаш да присадиш друга електроника. За мегата ще ти трябва назъбен маховик с датчик за коляновия вал, TPS, и още един куп неща. Не вярвам да докараш добър разход с нея обаче. А електрониката от едно М50 примерно, не знам за какъв разпределителен вал е правена, с какви фази на газоразпределението. Там е смятана и за други инжектори вероятно. Мотроник ако слагаш ще махнеш делкото, ама ще ти трябва разпределителен вал от мотроник М30, защото при тях дистрибуторната капачка е на самия разпр. вал. С две думи няма да минеш само с ел. инсталация. Бих те посъветвал да си караш джетроника. Аз до момента не съм имал проблем нито с джетроник, нито с мотроник. Какво не ти харесва?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 436
Регистриран на: 3.04.2003

Re: Питане за инсталация ?

Мнение от NESH » 15 Дек 2012, 0:55

Аз също съм нямал проблеми с Мотроник и затова не ми се минава на Мега....там винаги остава нещо ненастроено. И мислех от някакъв М50 без Ванус мотор да пробвам....ама явно ще си остана с оригиналната инсталация. Благодаря все пак за коментарите :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Питане за инсталация ?

Мнение от akula » 15 Дек 2012, 12:04

колега, категорично няма да стане, не и плъг енд плей. а ако стане- накрая няма да си заслужава разправията, нито парите. най добре цялостна ревизия, ще ти излезе по- евтино , като под евтино нямам предвид само сумата в абсолютна стойност. ултра звук на инжекторите, смяна свещи, кабели, и т.н.,малко профилактика на дебитомера, и :
лджета е много капризен на вакууми: увери се, че вакуумите са правилно наредени, и от никъде няма утечки, и не смуче въздух. после центровка и настройка на запалване и инжекциона, :arrow: и мотора мърка като котенце :lalala:
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 436
Регистриран на: 3.04.2003

Re: Питане за инсталация ?

Мнение от NESH » 15 Дек 2012, 22:02

еи това с вакумите и делкото ме подтикна да започна тая тема :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Питане за инсталация ?

Мнение от cod-cdbp » 16 Дек 2012, 3:44

akula написа:лджета е много капризен на вакууми: увери се, че вакуумите са правилно наредени, и от никъде няма утечки, и не смуче въздух. после центровка и настройка на запалване и инжекциона, :arrow: и мотора мърка като котенце :lalala:


Няма какво да се уверява, на негово място сменям всичките маркучи с такива за обратна нафта, с максимално дебела стена и приключвам въпроса. Да отиде 1-2метра маркуч, което са по-малко от 20лв.
Същото важи за всякакви гарнитурки и други маркучи по всмукателите - най-добре е НОВО, монтирано с мъничко грес или хубав силикон, където е необхдимо. Скобите също - НОВИ.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 436
Регистриран на: 3.04.2003

Re: Питане за инсталация ?

Мнение от NESH » 17 Дек 2012, 17:54

Разбрах си заданието. Нови маркучи и да си оставя сегашната инсталация .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Питане за инсталация ?

Мнение от cod-cdbp » 18 Дек 2012, 7:35

NESH написа:Разбрах си заданието. Нови маркучи и да си оставя сегашната инсталация .


Не си разбрал напълно според мен.
На твое място нещата започват със сваляне на колектора, чистене отвътре с бензин, чистене на дросела, смяна на гофрираните маркучи, както и всичко гумено наоколо. Нови гарнитури към мотора - могат да се изрежат от клингерит.
Също и чистене на самите дюзи - визирам механичко с четка (за зъби например). Смяната и на техните О-пръстени.
Горе-долу тогава може да се каже, че си направил нещо.
Не струва кой знае колко пари, просто гълта време и усилия.
При добро желание, смъкни капака на клапаните и заедно с колектора го боядисай прахово. Заслужава си.

Успех
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 436
Регистриран на: 3.04.2003

Re: Питане за инсталация ?

Мнение от NESH » 18 Дек 2012, 9:10

Мотора ще си претърпи пълната ревизия,защото колата не е била палена 6 години и всички гарнитури са разкиснати. Така че ще го видя на съставни части скоро и няма да се размина само с главата!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Питане за инсталация ?

Мнение от akula » 18 Дек 2012, 14:50

NESH написа:Мотора ще си претърпи пълната ревизия,защото колата не е била палена 6 години и всички гарнитури са разкиснати. Така че ще го видя на съставни части скоро и няма да се размина само с главата!

е, само щото не е пален 6 години... поне според мен не е нужно да го разколачваш целия. ако си бачка безпроблемно, т.е. не чади масло, и не блъска на желязо докато работи, няма сми да се разглобява :dunno: разбира се не пречи да се огледат гарнитурки, семеринги и т.н., да се видят лагерите на какво дередже са, да се почисти капака на клапани и картер от маслени отлагания, там банани и обтегачи и прочее профилактика, ох, абе има си работа, а и финанси са нужни, за съжаление.
но ако не е пален 6 години, задълже ултразвук на инжекторите, и колегата е прав, смяна на О- пръстенчетата им.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 406
Регистриран на: 1.11.2008
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: мноого черно Е28

Re: Питане за инсталация ?

Мнение от BRAAT » 29 Дек 2012, 1:23

Не мога да намеря снимката, мислех , че съм е свалил от нета, но явно не съм. Точно това което искаш да направиш стар дв. не помня точно М20 или М30 но беше с 6 бубини и бяха закрепени на калника. . Не бяха от М50 бяха някви др. като имам време и нет ще се поразровя. но съм сигурен за снимката
SHARK-а му е майката!!!

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook