За задните спирачки на 315
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- magareto_yori
- ентусиаст
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Norge
- Пол: Мъж
- Кара: е21
За задните спирачки на 315
Колеги днес бях на преглед,за да регистрирам акулата, но се издъних по 2 точки.едното беше ,че акумолатора ми не беше стегнат (тва серизно) и другото е ,че отзад от едната страна спирачките хващат по малко от другата.свалих барабаните да прегледам феродото,има около 3-4мм ,което е достатъчно си мисля,а и ръчната си хваща добре.Единственото ,което ми идва на акъла е спирачните цилиндърчета да са блокирали понеже са на има няма 30г аз нови си поръчах вече и пътуват към мен,но въпроса ми е на друго трябва ли да обърна внимание?Или иначе казано може ли проблема да е другаде?
Иначе извън темата мога да кажа,че след днешния преглед,който беше доста интересен,излеза че колата наистина е чук,даже тоя дето я проверява я кара и беше впечатлен.Оказа се че е от наще и има две 325ци е30,един таунус и един тъндърбърд,като е минал и през една 2002ка Иначе прегледа е наистина обстоен щом се стигна до проверка на оригиналното Ет на джантите
Иначе извън темата мога да кажа,че след днешния преглед,който беше доста интересен,излеза че колата наистина е чук,даже тоя дето я проверява я кара и беше впечатлен.Оказа се че е от наще и има две 325ци е30,един таунус и един тъндърбърд,като е минал и през една 2002ка Иначе прегледа е наистина обстоен щом се стигна до проверка на оригиналното Ет на джантите
- raduslaf
- ентусиаст
- Мнения: 901
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i
Re: За задните спирачки на 315
Къде е бил тоя преглед да не ходим там
- dan-dam
- ентусиаст
- Мнения: 1011
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: За задните спирачки на 315
То си пише- в norge тука тия по пунктовете за ПТП не знаят кво е ЕТ
Иначе по темата, логиката казва цилиндърчета, ама може да е и някоя тръбичка. Успех с минаването, колега
Иначе по темата, логиката казва цилиндърчета, ама може да е и някоя тръбичка. Успех с минаването, колега
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: За задните спирачки на 315
Колега, аз на едната кола имах подобен проблем и се оказа спирачен маркуч при мен. Само че, при мен едното колело въобще не спираше. Маркучите са по 8лв, можеш да смениш и тях профилактично. Иначе не виждам от какво друго може да е. Радвам се, че колата се е оказала здрава Успех нататък!
- magareto_yori
- ентусиаст
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Norge
- Пол: Мъж
- Кара: е21
Re: За задните спирачки на 315
благодаря за отговорите,колеги.маркучите ги смених още в БГ.Общо взето всичко по обслужването на колата е направено още докато бях в БГ.Причината да не сменя цилиндърчетата тогава е че като минах там преглед всичко беше наред със спирачките,но явно толкова са гледали.Както и да е, тая неделя ще ги сменя и ще приложа снимков материал,за да е нагледно ако има други след мен.
- magareto_yori
- ентусиаст
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Norge
- Пол: Мъж
- Кара: е21
Re: За задните спирачки на 315
Както бях обещал,прилагам снимков материал на смяната на задните цилиндърчета на е21та.Смяната е общо взето елементарна и логична,но все пак е добре да го има документирано за ентусиазираните Почвас с нужните инструменти:
липсващи на снимката са ключе номер 7 за щуцера на цилиндърчето и маркуч по размер на щуцера,който е нужен при обезвъздушаването.
Така изглеждат нещата отзад:
Сметнах ,че не е нужно да се разкачат спирачките напълно.Накладките се разкачат само в основата си,като се издърпват с ръка от канала в който са легнали (посочено с клещите )
Естествено махат се и прикрепящите скоби,които просто се издърпват с клещи.Трябва да се получи това:
След това следва свалянето на цилиндърчето.Аз лично напръсках с wd40 и почистих мизерията зад гайката на тръбичката,за да може да се движи свободно на ръка:
След като сме разхлабили тръбичката,махаме двата прикрепящи болта след ,което освобождаваме напълно тръбичката.Възможно най-бързо слагаме новото цилиндърче и стягаме на ръка тръбичката след което наместваме добре цилиндърчето в леглото и стягаме болтовете:
Слагаме обратно спирачките и проверяваме дали "човката" на накладките са в леглото на цилиндърчето:
Старото цилиндъче изглеждаше така и беше блокирало от ръжда:
Следва обезвъздушаване,за което са нужни двама.Един ,който да помпи педала на спирачката и един който да отваря щуцера при напомпен и задържан педал,след което се затваря пак.Процедурата се повтаря докато спрат да излизат мехурчета въздух с течността.Добре е да се ползва маркуч ,който се слага на щуцера.Така течността се извежда в бурканче,шише или на друго подходящо място.Много важно е при обезвъздушаване да се долива течност в казанчето на спирачките/съединителя
Това е от мен
липсващи на снимката са ключе номер 7 за щуцера на цилиндърчето и маркуч по размер на щуцера,който е нужен при обезвъздушаването.
Така изглеждат нещата отзад:
Сметнах ,че не е нужно да се разкачат спирачките напълно.Накладките се разкачат само в основата си,като се издърпват с ръка от канала в който са легнали (посочено с клещите )
Естествено махат се и прикрепящите скоби,които просто се издърпват с клещи.Трябва да се получи това:
След това следва свалянето на цилиндърчето.Аз лично напръсках с wd40 и почистих мизерията зад гайката на тръбичката,за да може да се движи свободно на ръка:
След като сме разхлабили тръбичката,махаме двата прикрепящи болта след ,което освобождаваме напълно тръбичката.Възможно най-бързо слагаме новото цилиндърче и стягаме на ръка тръбичката след което наместваме добре цилиндърчето в леглото и стягаме болтовете:
Слагаме обратно спирачките и проверяваме дали "човката" на накладките са в леглото на цилиндърчето:
Старото цилиндъче изглеждаше така и беше блокирало от ръжда:
Следва обезвъздушаване,за което са нужни двама.Един ,който да помпи педала на спирачката и един който да отваря щуцера при напомпен и задържан педал,след което се затваря пак.Процедурата се повтаря докато спрат да излизат мехурчета въздух с течността.Добре е да се ползва маркуч ,който се слага на щуцера.Така течността се извежда в бурканче,шише или на друго подходящо място.Много важно е при обезвъздушаване да се долива течност в казанчето на спирачките/съединителя
Това е от мен
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: За задните спирачки на 315
Регулира ли ексцентриците после (или е21 е с автоматично регулиране?)
- magareto_yori
- ентусиаст
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Norge
- Пол: Мъж
- Кара: е21
Re: За задните спирачки на 315
не съм регулирал нищо,защото мисля ,че няма нужда.утре ще сменям и другото цилиндърче и тогава ще тествам.ръчната със сигурност иска натягане обаче
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: За задните спирачки на 315
Сега се разрових излиза че са като на 2002 са както си мислих
Виж какво пише там и го направи че може пак да нямаш задни спирачки. Трябва леко да се трият накладките, като натиснеш спирачката веднага да почне да спира а не да обира луфта
Виж какво пише там и го направи че може пак да нямаш задни спирачки. Трябва леко да се трият накладките, като натиснеш спирачката веднага да почне да спира а не да обира луфта
- magareto_yori
- ентусиаст
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Norge
- Пол: Мъж
- Кара: е21
Re: За задните спирачки на 315
те сега леко си трият,просто на ръчната жилата са лабави.все пак днес ще ги прегледам основно
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани