BMW E12 '78

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: BMW E12 '78

Мнение от M.Velichkov » 19 Дек 2012, 9:08

Т'ва и е чара бе Дани :mhihi:
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: BMW E12 '78

Мнение от akula » 19 Дек 2012, 14:37

ясно, разбрах. така погледнато, си заслужава. и на мен ми е мечта Е12 + голям двг, ама май ще си остана само с мечтата :roll:
ПП нищо му няма на мелеза м20 бре, ще заспи в някоя е21ка, нищо че е с карбураторната глава и тоя смотан 4а1 :mrgreen:
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: BMW E12 '78

Мнение от DMC » 19 Дек 2012, 14:43

Много си прав - в една 21-чка ще отиде :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: BMW E12 '78

Мнение от DMC » 06 Яну 2013, 22:12

Продължение:

Износен банан (обтегач на веригата) и чисто нов банан:

Изображение

Понеже веригата на маслената помпа беше разтегната подложих между нея и блока едни тънки ламелки, специално изрязани от неръждавейка с цел да се повдигне маслената помпа и да се опъне малко веригата. Не знам точно колко е дебелината на ламелките, но сложих една и значително се подобри хлабината на веригата. На следващата снимка леко се вижда ламелата между маслената помпа и блока:

Изображение

А ето я и самата ламелка:

Изображение

Гарнитура за картера :

Изображение

Блокът с окомплектована "долница" :

Изображение

И тъкмо когато вече бяхме готови да пускаме блока в коша....

Изображение

Хоп-паааа - ИЗНЕНАДА! Мостовете за М20 и М30 са различни :banghead: Мамка му! Добре, че момчето, от което взех мотора още пази и предния мост. Чакам го следващата седмица да пристигне и да приключвам с тия драми.

Междувременно смених предните амортисьори с чисто ново маслено BOGE с BMW щампи на него. Смених и пружините отпред, понеже колата беше много клекнала. Сложих пружини от шестцилиндрова Е21ца. Ето разликите:

Изображение

В дясно е пружината от Е12, в ляво от Е21. След като ги сложихме, колата се вдига с около 3см. Нещата си дойдоха на мястото. Очаквам като пусна тежкото М30 и го накича с всичко на падне малко предницата.

Докато чакам да дойде предния мост се захванахме да ревизираме задния мост от Е28 донора:

Свалени носачи, чакат за тампони, за нови спирачни тръбички и жила за ръчната:

Изображение

Изображение

Греда на задния мост, с току-що изгорени и отстранени тампони:

Изображение

Изображение

Нови тампони:

Изображение

Вече монтирани тампони:

Изображение

Изображение

Следва да почистя от ръжда и носачите и гредатаи да ги боядисам някакси. Не толкова да изглеждат красиво, колкото да спра корозията поне временно.

Следващата седмица очаквам вече да съм с монтиран мост, двигател, скорости и кардан.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: BMW E12 '78

Мнение от VesoPesa » 07 Яну 2013, 22:20

Моста трябваше първо да го занесеш на песакоструй и прахово боядисване и после да му слагаш тампоните, същата схема и с носачите, ама там още имаш време като гледам. Разкомплектоваш изцяло и действаш.

Също и това с горенето на тампоните не е добра идея по ред причини. Има много далеч по-културни и съвсем не скъпи начини ;)

При вече набитите тампони може да почистиш моста с бормашина и телена четка, после отиваш в баумакс-а и купуваш 2 флакона реактивен грунд и 2 флакона черен мат универсален или ако случайно пак има - удароустойчив.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1095
Регистриран на: 21.04.2004
Местоположение: Norge
Пол: Мъж
Кара: е21

Re: BMW E12 '78

Мнение от magareto_yori » 07 Яну 2013, 22:58

тва с горенето и аз не го удобрявам,особено ако моста е на мястото си :mrgreen: Ако се разреже металния пръстен на тампона,същия излиза на ръка.Така на свален мост би трябвало да стане за под 10мин.На колата се иска креативност,но пак става:)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: BMW E12 '78

Мнение от DMC » 08 Яну 2013, 10:34

За тампоните имахме всякакви инструменти под ръка, но наистина не успяхме да измислим нищо друго. Не виждам как могат да бъдат разрязани или избити по друг начин. Честно казано докато не видя как се прави не вярвам, че могат да бъдат свалени културно. След изгарянето пак падна много блъскане за да свалим останалите метални втулки вътре. В крайна сметка мостът е здрав, не сме го загрявали много, не е отслабен материала и няма механични деформации. Иначе за пясъкоструя и аз си го мислех. Но ако ще минава пясък, то най-добре да мине и на прахово. Иначе да го изпясъкоструя и да го пръсна със спрей за 5лв е подогравка - той ще падне след 1 седмица. Докато праховото боядисване отлага доста здрав и твърд слой боя. Но сметнах, че не ми се дават пари за това. Сега ще изшкуря и почистя до колкото мога и моста и носачите, ще ги боядисам с една боя, която пише, че е 3 в 1 - ръждопреобразувател, грунд и боя и това е. Каквото стане :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: BMW E12 '78

Мнение от M.Velichkov » 08 Яну 2013, 10:42

Жоре, пробвал съм с такава боя брат-става да си боядисащ пощенската кутия ама за моста няма да има ефект. Весо ти дава добър съвет, изжули моста с телена "камбана" и после с грунда ;)
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: BMW E12 '78

Мнение от M10 » 08 Яну 2013, 13:50

Що бе, аз си боядисах цялата врата на двора с такова и е ок :mhihi: Вземай телена четка за шлайфа, не камбана ами от плоските, отъркай го колкото търпение имаш и мажи с грунд и после някаква боя. Може и епоксиден грунд директно и така да си остане, не е по-скъп от 3в1-то.
Купето е супер, ще стане кола от това :) На твое място бих сложил полиуретан на моста, ще знам че няма да ги сменям пак и моста няма да се гъне като кашкавал.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: BMW E12 '78

Мнение от M.Velichkov » 08 Яну 2013, 15:44

Епоксидния също върши работа, и наистина е по скъп с такова съм клепал на калника и съм много доволен :yes:
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1095
Регистриран на: 21.04.2004
Местоположение: Norge
Пол: Мъж
Кара: е21

Re: BMW E12 '78

Мнение от magareto_yori » 08 Яну 2013, 21:48

http://www.maxbimmer.com/forums/showthread.php?t=146168

виж тука как е разрязан тампона.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: BMW E12 '78

Мнение от M10 » 09 Яну 2013, 0:04

moksika написа:Епоксидния също върши работа, и наистина е по скъп с такова съм клепал на калника и съм много доволен :yes:

По цялата ми е30ка беше плъзнала повърхностна ръжда, остъргах половината под, праговете и основата на калниците до лъскав метал и после с епоксиден и отгоре бои антикори, още не е мръднало... ползвах някакъв съмнителен полски за 15лв една кутия+втвърдител. 3в1 е към 10лв за 500 грама... даже май идва по-скъпо. Праховото няма спор че изглежда по-добре от мазано с четка или шпрейче, но издържа ли? Понеже е като коричка, не се ли дели от метала и отдолу да тръгват ръждите (като скапаните антикори).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: BMW E12 '78

Мнение от VesoPesa » 09 Яну 2013, 0:25

Аз едни 34-ков мост съм го правил с телената четка и спрейовете - вече 2 години не е мръднал ;)

А за тампоните, като почнеш от това че може да го завлачиш в ДАРУ и за не повече от 20 лева и 20 минути да си готов, минеш през пресата с подходяща черупка от стар лагер та стигнеш до купуване на тая скоба дето я ползват в ДАРУ ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 25.12.2011
Пол: Мъж
Кара: к-8 1000,Е-28 м20б20-засега
Мечтае да кара: bmw B10-ALPINA Bi TURBO
Детайли за колата: KozaNostra Konkordiya

Re: BMW E12 '78

Мнение от messoto » 09 Яну 2013, 15:27

Честито колега добро попадение:))))))) А и виждам че си почнал веднага да работиш по него:) Аз по моето :(((((((((((((((((( още търся малко части и ще го започвам и аз .....Е не съм ПРОФИ като вас ама много ми е голям------- мерака :)))))))))))))))) ще ви питам и се надявам с квот можем да си помагаме за общата кауза:)))))))) :lalala:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 19.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е28 520 Xi
Мечтае да кара: с бензин по 1 лев!!!

Re: BMW E12 '78

Мнение от lunatikbmwfen » 09 Яну 2013, 17:26

Жорка,близо сте до мене!!имам преса,не вършете глупости.....и наистина е хубаво да го занесеш на песъкоструй :mhihi:

ПредишнаСледваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook