BMW E12 '78
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
- M.Velichkov
- ентусиаст
- Мнения: 1071
- Регистриран на: 4.12.2006
- Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
- Пол: Мъж
- Кара: ретро ръжди
Re: BMW E12 '78
Т'ва и е чара бе Дани
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......
- akula
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: BMW E12 '78
ясно, разбрах. така погледнато, си заслужава. и на мен ми е мечта Е12 + голям двг, ама май ще си остана само с мечтата
ПП нищо му няма на мелеза м20 бре, ще заспи в някоя е21ка, нищо че е с карбураторната глава и тоя смотан 4а1
ПП нищо му няма на мелеза м20 бре, ще заспи в някоя е21ка, нищо че е с карбураторната глава и тоя смотан 4а1
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: BMW E12 '78
Много си прав - в една 21-чка ще отиде
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: BMW E12 '78
Продължение:
Износен банан (обтегач на веригата) и чисто нов банан:
Понеже веригата на маслената помпа беше разтегната подложих между нея и блока едни тънки ламелки, специално изрязани от неръждавейка с цел да се повдигне маслената помпа и да се опъне малко веригата. Не знам точно колко е дебелината на ламелките, но сложих една и значително се подобри хлабината на веригата. На следващата снимка леко се вижда ламелата между маслената помпа и блока:
А ето я и самата ламелка:
Гарнитура за картера :
Блокът с окомплектована "долница" :
И тъкмо когато вече бяхме готови да пускаме блока в коша....
Хоп-паааа - ИЗНЕНАДА! Мостовете за М20 и М30 са различни Мамка му! Добре, че момчето, от което взех мотора още пази и предния мост. Чакам го следващата седмица да пристигне и да приключвам с тия драми.
Междувременно смених предните амортисьори с чисто ново маслено BOGE с BMW щампи на него. Смених и пружините отпред, понеже колата беше много клекнала. Сложих пружини от шестцилиндрова Е21ца. Ето разликите:
В дясно е пружината от Е12, в ляво от Е21. След като ги сложихме, колата се вдига с около 3см. Нещата си дойдоха на мястото. Очаквам като пусна тежкото М30 и го накича с всичко на падне малко предницата.
Докато чакам да дойде предния мост се захванахме да ревизираме задния мост от Е28 донора:
Свалени носачи, чакат за тампони, за нови спирачни тръбички и жила за ръчната:
Греда на задния мост, с току-що изгорени и отстранени тампони:
Нови тампони:
Вече монтирани тампони:
Следва да почистя от ръжда и носачите и гредатаи да ги боядисам някакси. Не толкова да изглеждат красиво, колкото да спра корозията поне временно.
Следващата седмица очаквам вече да съм с монтиран мост, двигател, скорости и кардан.
Износен банан (обтегач на веригата) и чисто нов банан:
Понеже веригата на маслената помпа беше разтегната подложих между нея и блока едни тънки ламелки, специално изрязани от неръждавейка с цел да се повдигне маслената помпа и да се опъне малко веригата. Не знам точно колко е дебелината на ламелките, но сложих една и значително се подобри хлабината на веригата. На следващата снимка леко се вижда ламелата между маслената помпа и блока:
А ето я и самата ламелка:
Гарнитура за картера :
Блокът с окомплектована "долница" :
И тъкмо когато вече бяхме готови да пускаме блока в коша....
Хоп-паааа - ИЗНЕНАДА! Мостовете за М20 и М30 са различни Мамка му! Добре, че момчето, от което взех мотора още пази и предния мост. Чакам го следващата седмица да пристигне и да приключвам с тия драми.
Междувременно смених предните амортисьори с чисто ново маслено BOGE с BMW щампи на него. Смених и пружините отпред, понеже колата беше много клекнала. Сложих пружини от шестцилиндрова Е21ца. Ето разликите:
В дясно е пружината от Е12, в ляво от Е21. След като ги сложихме, колата се вдига с около 3см. Нещата си дойдоха на мястото. Очаквам като пусна тежкото М30 и го накича с всичко на падне малко предницата.
Докато чакам да дойде предния мост се захванахме да ревизираме задния мост от Е28 донора:
Свалени носачи, чакат за тампони, за нови спирачни тръбички и жила за ръчната:
Греда на задния мост, с току-що изгорени и отстранени тампони:
Нови тампони:
Вече монтирани тампони:
Следва да почистя от ръжда и носачите и гредатаи да ги боядисам някакси. Не толкова да изглеждат красиво, колкото да спра корозията поне временно.
Следващата седмица очаквам вече да съм с монтиран мост, двигател, скорости и кардан.
- VesoPesa
- старши ентусиаст
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: BMW E12 '78
Моста трябваше първо да го занесеш на песакоструй и прахово боядисване и после да му слагаш тампоните, същата схема и с носачите, ама там още имаш време като гледам. Разкомплектоваш изцяло и действаш.
Също и това с горенето на тампоните не е добра идея по ред причини. Има много далеч по-културни и съвсем не скъпи начини
При вече набитите тампони може да почистиш моста с бормашина и телена четка, после отиваш в баумакс-а и купуваш 2 флакона реактивен грунд и 2 флакона черен мат универсален или ако случайно пак има - удароустойчив.
Също и това с горенето на тампоните не е добра идея по ред причини. Има много далеч по-културни и съвсем не скъпи начини
При вече набитите тампони може да почистиш моста с бормашина и телена четка, после отиваш в баумакс-а и купуваш 2 флакона реактивен грунд и 2 флакона черен мат универсален или ако случайно пак има - удароустойчив.
- magareto_yori
- ентусиаст
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Norge
- Пол: Мъж
- Кара: е21
Re: BMW E12 '78
тва с горенето и аз не го удобрявам,особено ако моста е на мястото си Ако се разреже металния пръстен на тампона,същия излиза на ръка.Така на свален мост би трябвало да стане за под 10мин.На колата се иска креативност,но пак става:)
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: BMW E12 '78
За тампоните имахме всякакви инструменти под ръка, но наистина не успяхме да измислим нищо друго. Не виждам как могат да бъдат разрязани или избити по друг начин. Честно казано докато не видя как се прави не вярвам, че могат да бъдат свалени културно. След изгарянето пак падна много блъскане за да свалим останалите метални втулки вътре. В крайна сметка мостът е здрав, не сме го загрявали много, не е отслабен материала и няма механични деформации. Иначе за пясъкоструя и аз си го мислех. Но ако ще минава пясък, то най-добре да мине и на прахово. Иначе да го изпясъкоструя и да го пръсна със спрей за 5лв е подогравка - той ще падне след 1 седмица. Докато праховото боядисване отлага доста здрав и твърд слой боя. Но сметнах, че не ми се дават пари за това. Сега ще изшкуря и почистя до колкото мога и моста и носачите, ще ги боядисам с една боя, която пише, че е 3 в 1 - ръждопреобразувател, грунд и боя и това е. Каквото стане
- M.Velichkov
- ентусиаст
- Мнения: 1071
- Регистриран на: 4.12.2006
- Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
- Пол: Мъж
- Кара: ретро ръжди
Re: BMW E12 '78
Жоре, пробвал съм с такава боя брат-става да си боядисащ пощенската кутия ама за моста няма да има ефект. Весо ти дава добър съвет, изжули моста с телена "камбана" и после с грунда
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: BMW E12 '78
Що бе, аз си боядисах цялата врата на двора с такова и е ок Вземай телена четка за шлайфа, не камбана ами от плоските, отъркай го колкото търпение имаш и мажи с грунд и после някаква боя. Може и епоксиден грунд директно и така да си остане, не е по-скъп от 3в1-то.
Купето е супер, ще стане кола от това На твое място бих сложил полиуретан на моста, ще знам че няма да ги сменям пак и моста няма да се гъне като кашкавал.
Купето е супер, ще стане кола от това На твое място бих сложил полиуретан на моста, ще знам че няма да ги сменям пак и моста няма да се гъне като кашкавал.
- M.Velichkov
- ентусиаст
- Мнения: 1071
- Регистриран на: 4.12.2006
- Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
- Пол: Мъж
- Кара: ретро ръжди
Re: BMW E12 '78
Епоксидния също върши работа, и наистина е по скъп с такова съм клепал на калника и съм много доволен
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......
- magareto_yori
- ентусиаст
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Norge
- Пол: Мъж
- Кара: е21
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: BMW E12 '78
moksika написа:Епоксидния също върши работа, и наистина е по скъп с такова съм клепал на калника и съм много доволен
По цялата ми е30ка беше плъзнала повърхностна ръжда, остъргах половината под, праговете и основата на калниците до лъскав метал и после с епоксиден и отгоре бои антикори, още не е мръднало... ползвах някакъв съмнителен полски за 15лв една кутия+втвърдител. 3в1 е към 10лв за 500 грама... даже май идва по-скъпо. Праховото няма спор че изглежда по-добре от мазано с четка или шпрейче, но издържа ли? Понеже е като коричка, не се ли дели от метала и отдолу да тръгват ръждите (като скапаните антикори).
- VesoPesa
- старши ентусиаст
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: BMW E12 '78
Аз едни 34-ков мост съм го правил с телената четка и спрейовете - вече 2 години не е мръднал
А за тампоните, като почнеш от това че може да го завлачиш в ДАРУ и за не повече от 20 лева и 20 минути да си готов, минеш през пресата с подходяща черупка от стар лагер та стигнеш до купуване на тая скоба дето я ползват в ДАРУ
А за тампоните, като почнеш от това че може да го завлачиш в ДАРУ и за не повече от 20 лева и 20 минути да си готов, минеш през пресата с подходяща черупка от стар лагер та стигнеш до купуване на тая скоба дето я ползват в ДАРУ
- messoto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 118
- Регистриран на: 25.12.2011
- Пол: Мъж
- Кара: к-8 1000,Е-28 м20б20-засега
- Мечтае да кара: bmw B10-ALPINA Bi TURBO
- Детайли за колата: KozaNostra Konkordiya
Re: BMW E12 '78
Честито колега добро попадение:))))))) А и виждам че си почнал веднага да работиш по него:) Аз по моето ((((((((((((((((( още търся малко части и ще го започвам и аз .....Е не съм ПРОФИ като вас ама много ми е голям------- мерака ))))))))))))))) ще ви питам и се надявам с квот можем да си помагаме за общата кауза:))))))))
- lunatikbmwfen
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 247
- Регистриран на: 19.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е28 520 Xi
- Мечтае да кара: с бензин по 1 лев!!!
Re: BMW E12 '78
Жорка,близо сте до мене!!имам преса,не вършете глупости.....и наистина е хубаво да го занесеш на песъкоструй
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани