BMW E12 '78

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 12.12.2007
Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет

Re: BMW E12 '78

Мнение от TheStorm » 28 Мар 2013, 23:05

ние май така и не спечелихме нито един търг от немския ибей :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: BMW E12 '78

Мнение от DMC » 02 Апр 2013, 8:51

Снощи посвърших малко работа по колата. Събрах главата:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Главата я събрах много лесно. Кавалите бяха избити много акуратно (HPS сервиз), а и явно главата е идеално права, защото ги вкарах почти без никакво усилие. Главата е обслужена, сменени са гумички, както и 2 криви клапана. Клапаните са напаснати също.
На дневен ред са ми едни гарнитурки, които се чудя да ги изрязвам ли, да си ги купувам ли... Става дума за гарнитурите на: водна помпа, горния капак на ангренажното колело, гарнитурата между тялото на масления филтър и блока, гарнитурата между дросела и всмук. колектор, гарнитурата на капачето на разпред. вал отзад на главата.
Някой има ли идея от къде да си купя клингерит и замби? Май ще взема да си ги изрежа сам тия гарнитури. По магазините ги няма повечето и трябва да ги поръчвам. Другия вариант е да ходя при дядото на ул. цар Симеон и да ги ми изреже той , ама ще ми вземе по 4-5лв на гарнитура, а и ще трябва да го чакам 2 часа.
В крайна сметка може и да му ги дам да ги изреже той.



Докато си събирах главата, оторизирани лица от София Франс Ауто, ремонтираха едно М20 зад мен. Докато се опитваха да разхлабят гайката на коляновия вал отпред, взеха че скъсаха вала :

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 12.12.2007
Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет

Re: BMW E12 '78

Мнение от TheStorm » 02 Апр 2013, 9:33

Бесни сме :D

// само пояснение че СФА е за пежо .. а Автомотор корпорация е за Ситроен :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: BMW E12 '78

Мнение от DMC » 02 Апр 2013, 9:36

TheStorm написа:Бесни сме :D

// само пояснение че СФА е за пежо .. а Автомотор корпорация е за Ситроен :mhihi:


Pretty much the same :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: BMW E12 '78

Мнение от M.Velichkov » 02 Апр 2013, 9:50

Вандали :mhihi: Жоре ако имаш нужда от помощ звънкай :yes:
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: BMW E12 '78

Мнение от TukBaTa » 02 Апр 2013, 10:21

DMC написа:Някой има ли идея от къде да си купя клингерит и замби?


какви дебелини, имам някакъв 0,5мм в нас ако искаш пиши и ще ти дам да си свършиш работа ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: BMW E12 '78

Мнение от DMC » 20 Апр 2013, 21:57

Напоследък се налага пак да пътувам много и не остава време да работя по колата. Останаха ми няколко гарнитури, които трябва да си намеря за да затворя мотора. Реално съм на няколко дена работа от това моторът да е слобен и запален, ама нещо тия няколко дена не мога да ги отделя напоследък. Днес обаче успях да си намеря една интересна част - шпер диференциал от Е30 2.4 дизел >:D Въпросният шпер е с предавателно число 3.25 (точно като на М535) и вероятно е в добро здраве, в предвид на това че е каран на дизелов автомобил. Дифът е точно същият като на другите Е28ци (аз нали съм с Е28цов мост, а не с Е12ков). Единствено трябва да се смени задния капак, заради различното разположенине на крепежния тампон. Сега трябва и тоя диференциал да боядисвам и ревизирам.

Изображение

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: BMW E12 '78

Мнение от DMC » 23 Май 2013, 16:49

Малко развитие по колата:

Изображение

Изображение

Изображение

Вече има ангренажна верига, водна помпа, хидр. помпа, делко, изходящи колектори, входящи колектори, бензинова рейка, инжектори, клапаните са реглулирани. Инжектори ги чистих на ултразвук у дома. Всички гарнитурки покрай главата са сменени с нови с изключние на тези на изх. колектор. В неделя продължавам - трябва да сложа алетернатора, да опъна ремъците, да направя отвор за кабелния сноп на ЕКУ-то и да свържа ел. инсталацията и водните съеднинения.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: л Е21, а сега Е28
Детайли за колата: Ниски и бавни.

Re: BMW E12 '78

Мнение от KriK4eTo » 27 Май 2013, 12:34

Здравейте момци. Изглежда докато не съм влизал във дорума някои хора са поработили и свършили добър мащаб от работа. Поздравления за прогреса и успех за напред. Сигурен съм, че ще е една много приятна 5-ца за каране както и за окото. :yes:
DMC написа:Днес обаче успях да си намеря една интересна част - шпер диференциал от Е30 2.4 дизел >:D Въпросният шпер е с предавателно число 3.25 (точно като на М535) и вероятно е в добро здраве, в предвид на това че е каран на дизелов автомобил

Относно диференциала, мисля че Е30 диф. няма нищо общо с М535 поради това, че корпуса на М535 е `Large(210)`, a E30 e `Medium(188)` от което следва, че 210 корпус не може да се монтира на Е30 без преправяне защото е с около 20мм по широк както и по дълъг. Също предавателното число е различно, за М535 е 3.07 до колкото съм прочел и видял.
Поздрави. :wave:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: BMW E12 '78

Мнение от DMC » 27 Май 2013, 13:55

KriK4eTo написа:Относно диференциала, мисля че Е30 диф. няма нищо общо с М535 поради това, че корпуса на М535 е `Large(210)`, a E30 e `Medium(188)` от което следва, че 210 корпус не може да се монтира на Е30 без преправяне защото е с около 20мм по широк както и по дълъг. Също предавателното число е различно, за М535 е 3.07 до колкото съм прочел и видял.
Поздрави. :wave:


Здрасти, KriK4eTo
Честно да ти кажа не знам как се водят различните корпуси на диференциалите, но сравних Е30ковия диф и Е28цовия диф, сложих ги един до друг и разлика не видях (освен в капака отзад). Ако е имало 2см разлика щях да я забележа. Май в Е30 се слагат няколко вида диференциали може би затова се бъркаш. А числото при Е12 М535 е 3.25, а 3.07 е при М535 Е28. Но това няма особено голямо значение в случая :) Все ще върви!

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4699
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: BMW E12 '78

Мнение от Bavarcho » 27 Май 2013, 18:24

Аз с малко тъп въпрос, но не разбрах (сигуно има отговор на въпроса ми...) Е30 диф рък и тръг ли е на Е12?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: BMW E12 '78

Мнение от DMC » 27 Май 2013, 19:57

Bavarcho написа:Аз с малко тъп въпрос, но не разбрах (сигуно има отговор на въпроса ми...) Е30 диф рък и тръг ли е на Е12?


Не, не е ръг и тръг :) Даже нямат нищо общо. Само, че аз съм сложил заден мост от Е28 на Е12ката и в този случай вече е ръг и тръг :)

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4699
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: BMW E12 '78

Мнение от Bavarcho » 27 Май 2013, 20:17

DMC написа:
Bavarcho написа:Аз с малко тъп въпрос, но не разбрах (сигуно има отговор на въпроса ми...) Е30 диф рък и тръг ли е на Е12?


Не, не е ръг и тръг :) Даже нямат нищо общо. Само, че аз съм сложил заден мост от Е28 на Е12ката и в този случай вече е ръг и тръг :)


:oops:
За миг ме узари мисълта, че може и да е ръг и тръг и забравих све.. аз съм го чел из раздела много пъти, както и темата съм я чел поне два пъти, ама на :lol:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: л Е21, а сега Е28
Детайли за колата: Ниски и бавни.

Re: BMW E12 '78

Мнение от KriK4eTo » 28 Май 2013, 20:21

DMC написа:
KriK4eTo написа:Относно диференциала..:


Здрасти, KriK4eTo
... Все ще върви!

Извинявам се, грешката е в мен. Бях изклучил, че Е12 правят М535. Каквото написах е за М535 и М5 с Е28 шаси. Благодаря за инфото сега зная Е12 с какво идва. Оригинално Е12 е с подобен диф. като на Е21 до колкото съм проучил, много рядък за намиране разбира се. Моста от Е28 пасва ли без преправяне или? :wave:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: BMW E12 '78

Мнение от DMC » 28 Май 2013, 22:16

Ами да, Е28цовия мост пасва на мястото на Е12ковия. Разликата е единствено в мястото на тампона на диференциала. Като съм на канала ще направя снимки. Иначе гредите пасват, носачите също. Различни са шлиците на полуоските за различните мотори - при М10, М20 са с по-малки шлици, съответно и фланците на самите полуоски са по-различни. При М30 са по-дебели полуоските. Точната разлика в момента не мога да кажа, но мога да измеря. В този ред на мисли - търся си задна стаб щанга за Е28. Едва ли някой тук има за продаване, ама все пак ако има нека ми пише :)

ПредишнаСледваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook