М10Б18 карбуратор --> М10Б18 инжекцион
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- fancooler
- младши ентусиаст
- Мнения: 269
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320Ci '01
М10Б18 карбуратор --> М10Б18 инжекцион
Темата е продължение на тази:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=36&t=302753
Колеги, здравейте!
Бях занемарил проекта зает с други проблеми, но сега отново темата за мен е актуална. Поствам няколко снимки, за да добиете представа с какво разполагам до момента. Реално, за да започна ми трябва насока (още по-добре схема) кое как да се пренесе от единия на другия мотор. Проблемът е, че съм просто ентусиаст и не знам кое какво е от електронните елементи, които съм снимал. Разгледайте ги и дано успеете да придобиете представа с какво разполагам. Ако някой от вас може да извърши интервенцията или познава точния човек за тази работа ще съм благодарен да ми пише ЛС.
Поздрави!
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=36&t=302753
Колеги, здравейте!
Бях занемарил проекта зает с други проблеми, но сега отново темата за мен е актуална. Поствам няколко снимки, за да добиете представа с какво разполагам до момента. Реално, за да започна ми трябва насока (още по-добре схема) кое как да се пренесе от единия на другия мотор. Проблемът е, че съм просто ентусиаст и не знам кое какво е от електронните елементи, които съм снимал. Разгледайте ги и дано успеете да придобиете представа с какво разполагам. Ако някой от вас може да извърши интервенцията или познава точния човек за тази работа ще съм благодарен да ми пише ЛС.
Поздрави!
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: М10Б18 карбуратор --> М10Б18 инжекцион
Ако няма навити да помагат на живо може да пробваме онлайн. Като начало, работил ли е донора? От там бензинова помпа и тръба за обратното гориво ако няма. Делкото ти трябва да е безконтактно, така че само ще изхвърлиш инсталацията. Главата ще се сменя ли?
Ще трябва да наредиш само кабелите на моторната букса към купето.
Ще трябва да наредиш само кабелите на моторната букса към купето.
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: М10Б18 карбуратор --> М10Б18 инжекцион
Разликите не са малко, трябват ти доста дреболии... Горивопроводи според мен и двата, сегашния едва ли е предвиден за високо налягане. Помпа с крепежите. Бензинов филтър (не го знам къде стои в Е28, може би в коша?) Трябва да пуснеш и инсталация за помпите за което вече ти трябва схема
Степента на сгъстяване, портовете и клапаните на инж. глава май бяха по големи, откъдето ако прехвърлиш само инжекцията на твоя мотор, конете ще са с няколко по-малко.
Степента на сгъстяване, портовете и клапаните на инж. глава май бяха по големи, откъдето ако прехвърлиш само инжекцията на твоя мотор, конете ще са с няколко по-малко.
Последна промяна M10 на 08 Окт 2012, 22:04, променена общо 1 път
- TukBaTa
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: М10Б18 карбуратор --> М10Б18 инжекцион
M10 написа:Степента на сгъстяване, портовете и клапаните на инж. глава май бяха по големи, откъдето ако прехвърлиш само инжекцията на твоя мотор, конете ще са с няколко по-малко.
почти съм сигурен, че СС на карба е по-голяма, като има вероятност инжекционна (ако е от по-късните) да е с повече от единица по-ниска
още нещо да вметна - ще има разлика и в профилите на буталата, така че сменянето само на главите според мен не е вариант. Ето за какво говоря:
за обратното гориво се ползва настоящия горивопровод(тъй като там налягането е ниско) и се пуска такъв за високо налягане!
а помпата не е ли само една - тази в резервоара ?
според мен най-добре да се прехвърли само инжекцията, работата не е много и ще стане добре!
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: М10Б18 карбуратор --> М10Б18 инжекцион
С Е28 не съм се занимавал, говоря малко наизуст от каквото съм човъркал с л-джетроник относно подкачващата помпа...
СС ми е останало в главата че на инжекционната е30ка е 10, а на карбураторната 9,5?
СС ми е останало в главата че на инжекционната е30ка е 10, а на карбураторната 9,5?
- krika
- ...и то хидравличен :)
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
Re: М10Б18 карбуратор --> М10Б18 инжекцион
Така е, М10 карб е с по-ниска степен, различна камера, малки клапани и различни бутала. Иначе си става само с инжекцията качена на бивш М10 карб. Работеше си до последно без проблеми в е30ка, само да има кой да свърши работа
Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
- TukBaTa
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: М10Б18 карбуратор --> М10Б18 инжекцион
колеги, М10 инжекцион има много СС.
СС 10:1 се слага в 105 коня е28 79-84 година. - до колкото разбрах този мотор е от е30.
В е30 първите мотори са 105 коня със СС 9,5:1 - като на карбураторната версия, по-късните са 102 коня със 9,3:1 (може би най-срещаните), а последните две години мотора е с 102 коня и колкото и странно да ви звучи СС 8,2:1. Тези мотори се различават само във височината на изпъкналата част на буталата съответно - 1,5мм, 4,8мм и 6мм! От тук следва, че само със свалянето на главата ще е ясно този мотор с каква СС е, така само гадаем (при мен боба показва СС или 9,3:1 или 8,2:1)
да главите им са с големите клапани и камерите им се различават по форма от карбураторните модели.
СС 10:1 се слага в 105 коня е28 79-84 година. - до колкото разбрах този мотор е от е30.
В е30 първите мотори са 105 коня със СС 9,5:1 - като на карбураторната версия, по-късните са 102 коня със 9,3:1 (може би най-срещаните), а последните две години мотора е с 102 коня и колкото и странно да ви звучи СС 8,2:1. Тези мотори се различават само във височината на изпъкналата част на буталата съответно - 1,5мм, 4,8мм и 6мм! От тук следва, че само със свалянето на главата ще е ясно този мотор с каква СС е, така само гадаем (при мен боба показва СС или 9,3:1 или 8,2:1)
да главите им са с големите клапани и камерите им се различават по форма от карбураторните модели.
- fancooler
- младши ентусиаст
- Мнения: 269
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320Ci '01
Re: М10Б18 карбуратор --> М10Б18 инжекцион
Благодаря много за отговорите, колеги!
Категорично мисля да оставя оригиналната глава и само да присадя инжекционната система от донора. Колата има (засега) газова уредба. Може ли да използвам тръбите на газовата, за горивопровод? Не разполагам с бензинова помпа, но ще се опитам да намеря оригиналната. Не съм сигурен, че разполагам и с дебитомер. Знаете ли откъде мога да намеря схемата на свързване? Дали Auto Data може да е полезна в случая?
Поздрави!
Категорично мисля да оставя оригиналната глава и само да присадя инжекционната система от донора. Колата има (засега) газова уредба. Може ли да използвам тръбите на газовата, за горивопровод? Не разполагам с бензинова помпа, но ще се опитам да намеря оригиналната. Не съм сигурен, че разполагам и с дебитомер. Знаете ли откъде мога да намеря схемата на свързване? Дали Auto Data може да е полезна в случая?
Поздрави!
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: М10Б18 карбуратор --> М10Б18 инжекцион
Ако не са рязани кабелите всичко си отива по местата. Датчиците също са цветни, като буксите. Ще се наложи само моторната букса към купето да се преправя. Като стигнеш до там ще пиша. Тръбите стават, само си намери сонда за резервоара за е21 от инжекция.
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани