М10Б18 карбуратор --> М10Б18 инжекцион

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 269
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: e46 320Ci '01

М10Б18 карбуратор --> М10Б18 инжекцион

Мнение от fancooler » 06 Окт 2012, 13:10

Темата е продължение на тази:

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=36&t=302753

Колеги, здравейте!
Бях занемарил проекта зает с други проблеми, но сега отново темата за мен е актуална. Поствам няколко снимки, за да добиете представа с какво разполагам до момента. Реално, за да започна ми трябва насока (още по-добре схема) кое как да се пренесе от единия на другия мотор. Проблемът е, че съм просто ентусиаст и не знам кое какво е от електронните елементи, които съм снимал. Разгледайте ги и дано успеете да придобиете представа с какво разполагам. Ако някой от вас може да извърши интервенцията или познава точния човек за тази работа ще съм благодарен да ми пише ЛС.
Поздрави!
:)

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: М10Б18 карбуратор --> М10Б18 инжекцион

Мнение от Lenco » 08 Окт 2012, 8:04

Ако няма навити да помагат на живо може да пробваме онлайн. Като начало, работил ли е донора? От там бензинова помпа и тръба за обратното гориво ако няма. Делкото ти трябва да е безконтактно, така че само ще изхвърлиш инсталацията. Главата ще се сменя ли?
Ще трябва да наредиш само кабелите на моторната букса към купето.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: М10Б18 карбуратор --> М10Б18 инжекцион

Мнение от M10 » 08 Окт 2012, 9:42

Разликите не са малко, трябват ти доста дреболии... Горивопроводи според мен и двата, сегашния едва ли е предвиден за високо налягане. Помпа с крепежите. Бензинов филтър (не го знам къде стои в Е28, може би в коша?) Трябва да пуснеш и инсталация за помпите за което вече ти трябва схема :)
Степента на сгъстяване, портовете и клапаните на инж. глава май бяха по големи, откъдето ако прехвърлиш само инжекцията на твоя мотор, конете ще са с няколко по-малко.
Последна промяна M10 на 08 Окт 2012, 22:04, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: М10Б18 карбуратор --> М10Б18 инжекцион

Мнение от TukBaTa » 08 Окт 2012, 14:16

M10 написа:Степента на сгъстяване, портовете и клапаните на инж. глава май бяха по големи, откъдето ако прехвърлиш само инжекцията на твоя мотор, конете ще са с няколко по-малко.


почти съм сигурен, че СС на карба е по-голяма, като има вероятност инжекционна (ако е от по-късните) да е с повече от единица по-ниска :winky:

още нещо да вметна - ще има разлика и в профилите на буталата, така че сменянето само на главите според мен не е вариант. Ето за какво говоря:
ИзображениеИзображение

за обратното гориво се ползва настоящия горивопровод(тъй като там налягането е ниско) и се пуска такъв за високо налягане!
а помпата не е ли само една - тази в резервоара ? :dunno:
според мен най-добре да се прехвърли само инжекцията, работата не е много и ще стане добре!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: М10Б18 карбуратор --> М10Б18 инжекцион

Мнение от M10 » 08 Окт 2012, 22:11

С Е28 не съм се занимавал, говоря малко наизуст от каквото съм човъркал с л-джетроник относно подкачващата помпа...
СС ми е останало в главата че на инжекционната е30ка е 10, а на карбураторната 9,5?

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Re: М10Б18 карбуратор --> М10Б18 инжекцион

Мнение от krika » 09 Окт 2012, 0:30

Така е, М10 карб е с по-ниска степен, различна камера, малки клапани и различни бутала. Иначе си става само с инжекцията качена на бивш М10 карб. Работеше си до последно без проблеми в е30ка, само да има кой да свърши работа :idea:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: М10Б18 карбуратор --> М10Б18 инжекцион

Мнение от TukBaTa » 09 Окт 2012, 5:32

колеги, М10 инжекцион има много СС.
СС 10:1 се слага в 105 коня е28 79-84 година. - до колкото разбрах този мотор е от е30.
В е30 първите мотори са 105 коня със СС 9,5:1 - като на карбураторната версия, по-късните са 102 коня със 9,3:1 (може би най-срещаните), а последните две години мотора е с 102 коня и колкото и странно да ви звучи СС 8,2:1. Тези мотори се различават само във височината на изпъкналата част на буталата съответно - 1,5мм, 4,8мм и 6мм! От тук следва, че само със свалянето на главата ще е ясно този мотор с каква СС е, така само гадаем (при мен боба показва СС или 9,3:1 или 8,2:1)

да главите им са с големите клапани и камерите им се различават по форма от карбураторните модели.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 269
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: e46 320Ci '01

Re: М10Б18 карбуратор --> М10Б18 инжекцион

Мнение от fancooler » 10 Окт 2012, 9:15

Благодаря много за отговорите, колеги!
Категорично мисля да оставя оригиналната глава и само да присадя инжекционната система от донора. Колата има (засега) газова уредба. Може ли да използвам тръбите на газовата, за горивопровод? Не разполагам с бензинова помпа, но ще се опитам да намеря оригиналната. Не съм сигурен, че разполагам и с дебитомер. Знаете ли откъде мога да намеря схемата на свързване? Дали Auto Data може да е полезна в случая?
Поздрави!

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: М10Б18 карбуратор --> М10Б18 инжекцион

Мнение от Lenco » 11 Окт 2012, 14:06

Ако не са рязани кабелите всичко си отива по местата. Датчиците също са цветни, като буксите. Ще се наложи само моторната букса към купето да се преправя. Като стигнеш до там ще пиша. Тръбите стават, само си намери сонда за резервоара за е21 от инжекция.
Изображение

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook