Отношение скорост - об/мин при Е21
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- jurio
- Потребител
- Мнения: 8
- Регистриран на: 9.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: съгласно ЗДвП
- Мечтае да кара: Integrale EVO II
Отношение скорост - об/мин при Е21
Здравейте колеги,
От 3 години съм горд собственик на ’78 Е21 316 снабдено с 4 степенна скоростна кутия и карбуратор Solex DIDTA 32/32. Почти година бе нужна, за да бъде реставрирана (с много любов и понякога български вълшебни думички )и в последствие я карах предимно на къси разстояния, тъй като за ”черната работа” винаги се намираше някоя всекидневка с не толкова впечатляваща историческа стойност. От известно време ми се налага да карам акулата по-често и по по-дълги маршрути (150 км, 2-3 пъти месечно), тъй като за момента е единственото ми МПС. Започна да ми прави силно впечатление проблем, които преди това някак с лека ръка подминавах, а именно отношението об/мин – км/ч при движение на 4-та предавка. При 3100 оборота скорост от 80 км/ч все още не е достигната, а при засичане с радар и GPS устройство дори се оказа, че показанията на километража са с 3-4 км. над реалното.
Не съм имал възможността да карам или да се возя в друга E21-ца, поради което нямам представа, дали това поведение е нормално. Единственото, което имам като информация по темата е, че преди около 20 години баща ми докарва на ход от Италия Е21 с 1.6 двигател и същата скоростна кутия, но определено е липсвало явление с подобно затормозяване.
Имал съм честта да карам и други антики с 4 степенни кутии като Мерцедес 190d, Пежо 305 1.5 комби и двутактовата машина на времето Вартбург, но при никоя от тях нямаше подобен тормоз на двг-то при скорост 100 – 130 км/ч. Единствената от гореспоменатите коли, при която изпробвах действието pedal to the metal беше Пежото и при скорост над 150 км/ч по никакъв начин не се усещаше, че последната предавка е директна.
Ясно е, че ще се наложи подмяната на някои възли от силовото предаване, за да се отърва от този тормоз. Мисля да започна с диференциала и да го заменя с друг по-дълъг, но първо ще трябва да разбера предавателното число на сегашния. В realОЕМ, по VIN, намерих стойност за предавателното число на тази модификация: 4.11, но нямам представа, дали моят е същия. Не успях да открия надпис с предавателното число върху тялото без да го свалям – има ли го въобще някъде по корпуса или ще се наложи да го търся по сериен номер?
Ще ви бъда много благодарен за всякаква информация, свързана с темата!
Поздрави!
От 3 години съм горд собственик на ’78 Е21 316 снабдено с 4 степенна скоростна кутия и карбуратор Solex DIDTA 32/32. Почти година бе нужна, за да бъде реставрирана (с много любов и понякога български вълшебни думички )и в последствие я карах предимно на къси разстояния, тъй като за ”черната работа” винаги се намираше някоя всекидневка с не толкова впечатляваща историческа стойност. От известно време ми се налага да карам акулата по-често и по по-дълги маршрути (150 км, 2-3 пъти месечно), тъй като за момента е единственото ми МПС. Започна да ми прави силно впечатление проблем, които преди това някак с лека ръка подминавах, а именно отношението об/мин – км/ч при движение на 4-та предавка. При 3100 оборота скорост от 80 км/ч все още не е достигната, а при засичане с радар и GPS устройство дори се оказа, че показанията на километража са с 3-4 км. над реалното.
Не съм имал възможността да карам или да се возя в друга E21-ца, поради което нямам представа, дали това поведение е нормално. Единственото, което имам като информация по темата е, че преди около 20 години баща ми докарва на ход от Италия Е21 с 1.6 двигател и същата скоростна кутия, но определено е липсвало явление с подобно затормозяване.
Имал съм честта да карам и други антики с 4 степенни кутии като Мерцедес 190d, Пежо 305 1.5 комби и двутактовата машина на времето Вартбург, но при никоя от тях нямаше подобен тормоз на двг-то при скорост 100 – 130 км/ч. Единствената от гореспоменатите коли, при която изпробвах действието pedal to the metal беше Пежото и при скорост над 150 км/ч по никакъв начин не се усещаше, че последната предавка е директна.
Ясно е, че ще се наложи подмяната на някои възли от силовото предаване, за да се отърва от този тормоз. Мисля да започна с диференциала и да го заменя с друг по-дълъг, но първо ще трябва да разбера предавателното число на сегашния. В realОЕМ, по VIN, намерих стойност за предавателното число на тази модификация: 4.11, но нямам представа, дали моят е същия. Не успях да открия надпис с предавателното число върху тялото без да го свалям – има ли го въобще някъде по корпуса или ще се наложи да го търся по сериен номер?
Ще ви бъда много благодарен за всякаква информация, свързана с темата!
Поздрави!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- alpina-ma6inata
- '2002' fanatic
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Отношение скорост - об/мин при Е21
Това по принцип си е основен недостатък на 4-те скорости - високи обороти, по-шумна кола и съответно по-висок разход. Вариантите са ти два - разбираш какво число ти е сегашния диф и слагаш по-дълъг или втория, според мен по-добър е 5-степенна кутия.
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- michev
- старши ентусиаст
- Мнения: 2040
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Отношение скорост - об/мин при Е21
Не знам с какъв диф си, но навремето моето Е21 316, 1980 година на 4-та с 3000 оборота бях на 100 км/ч.Само да не те подведа, че минаха бая години, но мисля че така беше.Съгласно реалоема дифа би трябвало да е 3.91 или 4.11. Спомням си че ладите с 4 степенна кутия на 80км. бяха точно с 3000 оборота с диф 3.9, така че може би нещата са си така.Има вариант да не ти работи точно оборотомера.
only rear wheel drive
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Отношение скорост - об/мин при Е21
И аз съм на мнение че оборотомера ти показва 200-300 оборота повече. Вътре трябва да има тример откъдето да се калиброва.
На дълъг път без пета е неприятно... На е30ката ми в момента съм с 4,27 и 5та директна (като твоята 4та) и разхода ми при 120-130 скочи с 3 литра спрямо преди с оригиналната кутия
Според мен единственото разумно решение ще е да търсиш 5 степенна кутия. С дълъг диф ще ускорява като влак и ще е кофти за градско каране.
дай снимки да и се порадваме.
На дълъг път без пета е неприятно... На е30ката ми в момента съм с 4,27 и 5та директна (като твоята 4та) и разхода ми при 120-130 скочи с 3 литра спрямо преди с оригиналната кутия
Според мен единственото разумно решение ще е да търсиш 5 степенна кутия. С дълъг диф ще ускорява като влак и ще е кофти за градско каране.
дай снимки да и се порадваме.
- jurio
- Потребител
- Мнения: 8
- Регистриран на: 9.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: съгласно ЗДвП
- Мечтае да кара: Integrale EVO II
Re: Отношение скорост - об/мин при Е21
michev написа:Има вариант да не ти работи точно оборотомера.
M10 написа:И аз съм на мнение че оборотомера ти показва 200-300 оборота повече.
И аз се замислих за точността на оборотомера, който м/у другото е от Е12 - закачих друг, от италианска бегачка, намиращ ми се под ръка и показанията бяха аналогични.
Колега от форума продава диф с предавателно число 4.2 и мисля да уговарям цена и доставка. Ще ми се първо да видя каква ще е разликата с по-дългия диференциал и след това да търся 5 степенна кутия.
П.С. До колкото съм запознат, за подмяна на кутията с оригинална такава от Е21, ще ми трябва по-къс кардан (предна част) и по-различен лостов механизъм.
- michev
- старши ентусиаст
- Мнения: 2040
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Отношение скорост - об/мин при Е21
То хубаво да търси 5 степенна, ама за Е21 е мисия /почти/ невъзможна, от Е30 пък губи скоростомера.
only rear wheel drive
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Отношение скорост - об/мин при Е21
При желание и ентусиазъм няма нищо невъзможно В старите теми се говореше че на кутиите от първите е30ки може да се присади привод - имали тапа на мястото му, а по-новите просто нямат отвор на корпуса.
- michev
- старши ентусиаст
- Мнения: 2040
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Отношение скорост - об/мин при Е21
Ако е така, важното е под тапата да има безконечник на вторичния вал, щото без него всичко се обезсмисля.
only rear wheel drive
Re: Отношение скорост - об/мин при Е21
Колега от форума продава диф с предавателно число 4.2 и мисля да уговарям цена и доставка.
Ето ти като за начало един хубав линк да си играйкаш http://vexer.com/automotive-tools/speed-rpm-calculator. Въведи си данните и се забавляваай. 50 мили = 80 км; 60 = 96.
Според него излиза че в момента си с 4.10 или близо до това (не знам размера на гумите). Значи ако искаш по ниски обороти трябва да търсиш по бърз диф , т.е по малко от 4.1/1, например 3.7/1 или още по ниско но тогава колата ще е спъната на старт.
Компромиси....компромиси
- jurio
- Потребител
- Мнения: 8
- Регистриран на: 9.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: съгласно ЗДвП
- Мечтае да кара: Integrale EVO II
Re: Отношение скорост - об/мин при Е21
Titus написа:Ето ти като за начало един хубав линк да си играйкаш http://vexer.com/automotive-tools/speed-rpm-calculator.
Благодаря, колега, за полезния линк -има удобно приложение, което ти спестява много време и мисъл!
А за числото на дифа и това, че пиша глупости се усетих веднага след като ми се наложи да размишлявам по темата самостоятелно, а не с помощта на чужд, "компетентен акъл", налят ми от един майстор - бе, направо ме е срам да си призная, че съм бивш възпитаник на ПГТЕ.
Свързах се с няколко близки приятели от райони, покрай които едно време плуваха акули, да поразпитат за скоростна кутия и подобни насипни продукти. Надявам, че ще ми излезе късмета.
И да попитам пак:
Какво допълнително оборудване ще ми трябва, ако намеря 5 степенна кутия от Е21 - само по-къса предна част на кардан или към комплекта ще се наложи добавяне и на лостов механизъм за 5 скорости?
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани