bmw e28 Sharky

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 406
Регистриран на: 1.11.2008
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: мноого черно Е28

Re: bmw e28 Sharky

Мнение от BRAAT » 27 Май 2013, 1:56

Здравей, колега. Браво за Е28-мицата. Красива е. Аз също като теб (отзад) е "смъкнах" с рязане на пружините.Доста търсих читаво задно окачване , но не се увенчах с успех:( Затова пребягнах до твоя вариант. Само че ,аз сложих едни гумени тампони(слагат се м/у навивките на пружините) Без тях стандартните пружини са доста меки и доста се "гъне" на завоите. С тези тампони , значително се подобри оправлението и устойчивостта в завоите :) Ако не си сложил, такива тампони, сложи си ще останеш доволен. Отпред с какво окачване си?
Хареса ми това за волтмера, само че съм в чужбина и няма как да видя буксите зад кората. Ако може малко по-подробно да ми кажеш кои точно кабели използва за + и - , кой е зеления кабел който използваш и тази букса ,червената, за кое е? Мерси предварително.
SHARK-а му е майката!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 199
Регистриран на: 18.05.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Сиво E28 524td - A 8602 MM

Re: bmw e28 Sharky

Мнение от Hobbs » 27 Май 2013, 10:15

BRAAT написа:Здравей, колега. Браво за Е28-мицата. Красива е. Аз също като теб (отзад) е "смъкнах" с рязане на пружините.Доста търсих читаво задно окачване , но не се увенчах с успех:( Затова пребягнах до твоя вариант. Само че ,аз сложих едни гумени тампони(слагат се м/у навивките на пружините) Без тях стандартните пружини са доста меки и доста се "гъне" на завоите. С тези тампони , значително се подобри оправлението и устойчивостта в завоите :) Ако не си сложил, такива тампони, сложи си ще останеш доволен. Отпред с какво окачване си?
Хареса ми това за волтмера, само че съм в чужбина и няма как да видя буксите зад кората. Ако може малко по-подробно да ми кажеш кои точно кабели използва за + и - , кой е зеления кабел който използваш и тази букса ,червената, за кое е? Мерси предварително.


Здравей,

Ще погледна за такива тампони, а относно волтметъра - няма значение кои кабели ползваш. Взимаш мултицет (мултиметър) и замерваш кои кабел ти дава ток 12-13 при ключ на контакт и запален двигател и го вързваш там, а масата го вързвай за някой болт на купето, стига да е метал - върши работа. Аз си намерих някаква бука, към която нямам нищо свързано и там сложих кабелите на волтметъра. Ако не съм обяснил ясно, в youtube има много клипчета как се прави, напиши само install voltmeter in car и ще получиш резултат. Дано съм ти бил полезен.

Поздрави!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 199
Регистриран на: 18.05.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Сиво E28 524td - A 8602 MM

Re: bmw e28 Sharky

Мнение от Hobbs » 28 Май 2013, 12:22

Тампоните отпред на 2рите носачи бяха заминали - вече са сменени!

Изображение

Поздрави!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: л Е21, а сега Е28
Детайли за колата: Ниски и бавни.

Re: bmw e28 Sharky

Мнение от KriK4eTo » 28 Май 2013, 20:32

Колега, надявам се тези последните да не си ги монтирал още. Надеждите ми са подхранени от това, че ако имаш шанс да ги подмениш с такива от 7-ца мисля Е32, които тампони са плътни. Това решава проблема със сеенето на волана което е известен проблем при Е28 и Е34.
Поздрави. :wave:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 199
Регистриран на: 18.05.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Сиво E28 524td - A 8602 MM

Re: bmw e28 Sharky

Мнение от Hobbs » 28 Май 2013, 21:54

KriK4eTo написа:Колега, надявам се тези последните да не си ги монтирал още. Надеждите ми са подхранени от това, че ако имаш шанс да ги подмениш с такива от 7-ца мисля Е32, които тампони са плътни. Това решава проблема със сеенето на волана което е известен проблем при Е28 и Е34.
Поздрави. :wave:


Колега, сложени са вече, но това ще го имам предвид като ги сменям пак - вероятно няма да държат кой знае колко много :)

Поздрави и мерси за идеята!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 199
Регистриран на: 18.05.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Сиво E28 524td - A 8602 MM

Re: bmw e28 Sharky

Мнение от Hobbs » 01 Юни 2013, 17:57

И така , поради независещи от мен причини , в момента, а и за напред, няма да мога да се грижа за колата си. Поради тази причина - колата се продава . Благодаря за вниманието на всички в темата . Ето link: viewtopic.php?f=46&t=340283
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 199
Регистриран на: 18.05.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Сиво E28 524td - A 8602 MM

Re: bmw e28 Sharky

Мнение от Hobbs » 03 Юни 2013, 18:58

След смяната на кормилната щанга колата дърпаше на дясно. Днес направен реглаж на преден мост, всичко заспа и вози както си му е реда!

Поздрави!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 199
Регистриран на: 18.05.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Сиво E28 524td - A 8602 MM

Re: bmw e28 Sharky

Мнение от Hobbs » 08 Юли 2013, 22:14

Да си повдигна темата. Още откакто взех колата имаше много странен проблем - като я запаля без значение дали е топла или студена, оборотите играеха в диапазона 1000 до 2200 в рамките на 2-3 секунди, това се повтаряше. Започнах отдалече - смених всички вакуумни маркучи - без резултат, след това смених гофрирания маркуя м/у дросела и дебитомера - без резултат, смених дебитомера с такъв, който на 101% не бе работил на газ - без резултат. Беше някаква пълна мистерия за мен от къде ми идва проблема и как да се реши. Миналата седмица ходих на плаж с колата и попаднах в едно малко задръстване. При 32-34*С навън, на работещ двигател на едно място колата започна доста да загрява, бях на няколко милиметра от червената зона според уреда, притеснително беше, защото дни преди това бях сменил термостата. Както и да е, загасих колата, да не станат фалове, плажувах и след няколко часа, когато беше истинала вече се прибрах. Вчера се ядосах и почнах да мисля отново - какво се оказа - част от малкият кръг на охлаждане не работеше!!! Кой да се досети.... Запалих колата, изчаках 10тина минути и започнах да пипам маркучите от където минава антифриза - всички трябваше да са еднакво топли - да, ама не. В гнездото на термостата има 2 дупки - едната за големият маркуч, който влиза под радиатора и една малка за маркуч, който отива към нагоре към дросела, където има П образно нещо и излиза в нов маркуч, който влиза в нещо като смукач (според мен). Разкачих всичко и се оказа, че на тези две места (смукача - който е с 4 дупки - 2 за въздух и 2 за охладителна течност) и П образното на дросела са ЗАПУШЕНИ от някакви мизерии, вероятно колата е карана с кофти концентрация на антифриз и вода, защото лай*а*а, които изкарах оранжавееха. След като оправих запушванията, вързах всичко обратно 'промих' системата, като 4-5 пъти наливах и изливах вода, за да разкарам и останалите боклуци. След всички тези терзания - колата тръгна страхотно на празех ход, както и температурата е точно на 12 след като загрее без да мръдне и милиметър на ляво или на дясно! Ако някой има подобен проблем - нека погледне пътищата на охладителната течност, за да не се окажат запушени като мойте! Също така, имах проблем с уреда, който показва нивото на бензина в резервоара. Колата преди да я купя беше стояла 9 години някъде в гараж без да мръдне, подплавъка, който изпраща информация към таблото беше яко запецнал. Развих капачето в багажника, избих (да, избих, защото това, което влиза в резервоара е направено да се върти с отвертка и чук, за да го извадиш, няма болтове, както по-новите модели), раздвижих 'плувката' и след монтиране обратно, наливане на бензин - всичко беше 6 точки! В момента леко ме дразни, че на свободен ход оборотите ми леко играят....ако някой има идея - да сподели. Ще започна от свещи и кабели, дано да се окажа по-навреме прав в диагностиката. Дано освен на мен, това да е било и полезно на някой друг.

Поздрави!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 199
Регистриран на: 18.05.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Сиво E28 524td - A 8602 MM

Re: bmw e28 Sharky

Мнение от Hobbs » 15 Юли 2013, 9:51

Така...имам една чуденка и искам да питам по-запознатите. Прикачам отдолу ел. схема за дигиталният часовник при е28. До колкото разбирам, 4 пиновият конектор (Н. 83) от часовника влиза в таблото (instrument cluster N 60), но къде точно (имам бял зад километража, син и жълт по средата на таблото, от които в жълтия нищо не влиза, само в синия и белия). Някой ако може да даде съвет/идея/снимка.

Схема:
shema1.JPG


Обяснение:
shema2.JPG


Поздрави!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 199
Регистриран на: 18.05.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Сиво E28 524td - A 8602 MM

Re: bmw e28 Sharky

Мнение от Hobbs » 16 Юли 2013, 11:36

На въпросът ми отгоре - отговорих си - жълтият куплунг е за часовника, ако някой също го интересува. Онзи ден, реших да си сваля средната конзола, защото изглеждаше така:
20130714_141333.jpg


След лека заигравка на тапицера, както и боя + лак се получи груб продукт това:
20130716_120752.jpg


Имам проект, който надявам се до края на седмицата ще осъщества, който е свързан с това барче, но ще пиша по-нататък заедно със снимков материал.

Поздрави!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: bmw e28 Sharky

Мнение от M.Velichkov » 16 Юли 2013, 12:25

:yes:
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 13.02.2008
Пол: Мъж
Кара: Е21..Е28 и Е46
Мечтае да кара: лагерна количка

Re: bmw e28 Sharky

Мнение от ZARAZA » 16 Юли 2013, 15:39

Hobbs написа:На въпросът ми отгоре - отговорих си - жълтият куплунг е за часовника, ако някой също го интересува. Онзи ден, реших да си сваля средната конзола, защото изглеждаше така:
20130714_141333.jpg


След лека заигравка на тапицера, както и боя + лак се получи груб продукт това:
20130716_120752.jpg


Имам проект, който надявам се до края на седмицата ще осъщества, който е свързан с това барче, но ще пиша по-нататък заедно със снимков материал.

Поздрави!


+лак??? на пластмасата ??? защООО???
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 19.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е28 520 Xi
Мечтае да кара: с бензин по 1 лев!!!

Re: bmw e28 Sharky

Мнение от lunatikbmwfen » 16 Юли 2013, 20:31

ZARAZA написа:
Hobbs написа:На въпросът ми отгоре - отговорих си - жълтият куплунг е за часовника, ако някой също го интересува. Онзи ден, реших да си сваля средната конзола, защото изглеждаше така:
20130714_141333.jpg


След лека заигравка на тапицера, както и боя + лак се получи груб продукт това:
20130716_120752.jpg


Имам проект, който надявам се до края на седмицата ще осъщества, който е свързан с това барче, но ще пиша по-нататък заедно със снимков материал.

Поздрави!


+лак??? на пластмасата ??? защООО???

За да има какво да се цепи :mhihi: :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 199
Регистриран на: 18.05.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Сиво E28 524td - A 8602 MM

Re: bmw e28 Sharky

Мнение от Hobbs » 16 Юли 2013, 22:53

Обещавам като се сцепи да се похваля, но надали ще доживея това да се случи, ще видим ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 199
Регистриран на: 18.05.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Сиво E28 524td - A 8602 MM

Re: bmw e28 Sharky

Мнение от Hobbs » 22 Юли 2013, 20:49

И така, след като оправих барчето, другата част, която реших да направя докато беше свалено е да си реша проблема с висящите кабели в барчето и да си спестя всеки път, когато бъркам за нещо да се оплитам в кабеляците на радиото. Отделно, освен опитането в кабели, дразнеше ме, че немците като са ми правили колата, освен, че не са сложили нищо, което да ми спести оплитаниците, а и вечер абсурд да намеря нещо, освен ако не опипвам. Поправих тези две грешки на немците:

Купих си един лист фазер, който изрязах по вътрешния размер на барчето и разпробих:
Изображение

Купих червени диоди, който не правят точка, а разпръскват светлината, заедно с резистори:
Изображение

След това, боядисах фазера от двете страни в черно, въпреки че не се вижда, естетически е по-добре:
Изображение

Време беше да направя място за бутона - използвах капачето, което е в дясно от радиото, при мен беше просто да запушва дупката. Първо очертах монтажният отвор, след това с дрелката и накрая с пила за максимално точно и финно:
Изображение

Това беше крайният резултат:
Изображение

Накрая накачих инсталацията, която бях планирал на фазера и монтирах за барчето. Ползвам 2 диода и един кондензатор, както се вижда на снимката + ключ:
Изображение

Монтирах всичко в колата и се получи следната картинка:
Изображение

А така изглежда барчето (без дразнещите кабели!!):
Изображение

Изображение

Ето и кратко клипче как изглежда всичко. Извинявам се, че е малко тъмно, но при светло няма да се види добре!

http://www.youtube.com/watch?v=3_LkEObaVJg

Поздрави!
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook