Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- fancooler
- младши ентусиаст
- Мнения: 269
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320Ci '01
Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28
Здравейте, колеги!
Колицата е е28 518 от 83-та година с мотор м10б18, 90 или 98 коня - карбуратор с електроника. От доста време нещата с карането й на бензин са сложни, а вече стана невъзможно (не иска да пали). Всичко започна с глупавата идея да се монтира газова уредба на горката кола. Оттам започнаха проблемите... Първоначално моторът започна да мени оборотите си, постепенно в ниските започна да прекъсва и да гасне, от което карането на бензин в един момент стана невъзможно. Държа да отбележа, че на газ двигателят работи нормално!
Още през 2004-та година в М-Кар Пловдив направиха основен ремонт на м10-ката и тогава хората си казаха, че нещата с карбуратора са зле, а за новия посочиха сума, която в онзи момент (и все още) за мен се оказа непосилна. Разбрах, че има вариант да се приспособи карбуратор от Лада или от Москвич, но не искам да правя такива експерименти с колата. Достатъчен е факта, че предишните й собственици (аз съм някъде 3-4 ред) само са юркали колата и нищо не са правили за нея. За всичките тези години колата се кара само на газ...
Преди около две години успях да позакрепя купето - беше много изгнило. Тази година мисля отново да я пребоядисам. Освен нуждата от два предни амортесьора за момента нямам по-сериозни проблеми по колата. Предница и окачване са в добро състояние.
Навсякъде, където търсих читав карбуратор ми казаха, че не могат да помогнат, а тези които имаха същия модел казаха, че е в същото окаяно състояние като на моя. Така в мен се породи идеята да опитам да заменя карбуратора с инжекционна система...
Възможно ли е това? Ако е възможно някой правил ли го е?
Благодаря предварително!
Колицата е е28 518 от 83-та година с мотор м10б18, 90 или 98 коня - карбуратор с електроника. От доста време нещата с карането й на бензин са сложни, а вече стана невъзможно (не иска да пали). Всичко започна с глупавата идея да се монтира газова уредба на горката кола. Оттам започнаха проблемите... Първоначално моторът започна да мени оборотите си, постепенно в ниските започна да прекъсва и да гасне, от което карането на бензин в един момент стана невъзможно. Държа да отбележа, че на газ двигателят работи нормално!
Още през 2004-та година в М-Кар Пловдив направиха основен ремонт на м10-ката и тогава хората си казаха, че нещата с карбуратора са зле, а за новия посочиха сума, която в онзи момент (и все още) за мен се оказа непосилна. Разбрах, че има вариант да се приспособи карбуратор от Лада или от Москвич, но не искам да правя такива експерименти с колата. Достатъчен е факта, че предишните й собственици (аз съм някъде 3-4 ред) само са юркали колата и нищо не са правили за нея. За всичките тези години колата се кара само на газ...
Преди около две години успях да позакрепя купето - беше много изгнило. Тази година мисля отново да я пребоядисам. Освен нуждата от два предни амортесьора за момента нямам по-сериозни проблеми по колата. Предница и окачване са в добро състояние.
Навсякъде, където търсих читав карбуратор ми казаха, че не могат да помогнат, а тези които имаха същия модел казаха, че е в същото окаяно състояние като на моя. Така в мен се породи идеята да опитам да заменя карбуратора с инжекционна система...
Възможно ли е това? Ако е възможно някой правил ли го е?
Благодаря предварително!
- Gecallica
- младши ентусиаст
- Мнения: 548
- Регистриран на: 2.04.2005
- Местоположение: София, Кърджали
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E21 320i, E21 315, E38 735i
Re: Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28
fancooler написа:Здравейте, колеги!
Колицата е е28 518 от 83-та година с мотор м10б18, 90 или 98 коня - карбуратор с електроника. От доста време нещата с карането й на бензин са сложни, а вече стана невъзможно (не иска да пали). Всичко започна с глупавата идея да се монтира газова уредба на горката кола. Оттам започнаха проблемите... Първоначално моторът започна да мени оборотите си, постепенно в ниските започна да прекъсва и да гасне, от което карането на бензин в един момент стана невъзможно. Държа да отбележа, че на газ двигателят работи нормално!
Още през 2004-та година в М-Кар Пловдив направиха основен ремонт на м10-ката и тогава хората си казаха, че нещата с карбуратора са зле, а за новия посочиха сума, която в онзи момент (и все още) за мен се оказа непосилна. Разбрах, че има вариант да се приспособи карбуратор от Лада или от Москвич, но не искам да правя такива експерименти с колата. Достатъчен е факта, че предишните й собственици (аз съм някъде 3-4 ред) само са юркали колата и нищо не са правили за нея. За всичките тези години колата се кара само на газ...
Преди около две години успях да позакрепя купето - беше много изгнило. Тази година мисля отново да я пребоядисам. Освен нуждата от два предни амортесьора за момента нямам по-сериозни проблеми по колата. Предница и окачване са в добро състояние.
Навсякъде, където търсих читав карбуратор ми казаха, че не могат да помогнат, а тези които имаха същия модел казаха, че е в същото окаяно състояние като на моя. Така в мен се породи идеята да опитам да заменя карбуратора с инжекционна система...
Възможно ли е това? Ако е възможно някой правил ли го е?
Благодаря предварително!
Напълно възможно и не много трудно, да не кажа изобщо
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28
Не е трудно колега. Даже наскоро имаше цял М10Б18 L-jetronic за някакви 150-200лв тук във форума. Може да поровиш в търговския раздел. След като си намериш донор всичко е лесно. Не забравяй заедно с мотора да си купиш и ECU, както и горивна помпа. Горивна помпа си търси непотопяема като тези при Е30 двоен стоп, Пежо 405, мисля и Рено 19, както и разни други коли (само, че да са пълна инжекция - 3 бара налягане!)
Успех!
Успех!
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28
В момента има един за 100лв Главите са различни между другото, според мен е добре да се сложи и глава от мотор с инжекция. Също ти е нужен късмет да попаднеш на невзривен работещ дебитомер, такива за моторите с L-Jetronic са дефицит щото нали е дърт гнил кош и се кара на гъс
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28
Ето ти го донора:
viewtopic.php?f=134&t=28913
Колегата М10 е прав. Главата от инжекциона е малко по-висока, с по-ниска степен на сгъстяване. От тук идва въпроса - добре де, ако оставя мотора по-сгъстен кво ли ще стане
Не съм сигурен за фазите на разпределителните валове, но мисля, че и на двата са еднакви. Ако останеш с карбураторната глава ще трябва да разкараш механичната горивна помпа, която ти стои на главата. Ще трябва да и запушиш и дупката
viewtopic.php?f=134&t=28913
Колегата М10 е прав. Главата от инжекциона е малко по-висока, с по-ниска степен на сгъстяване. От тук идва въпроса - добре де, ако оставя мотора по-сгъстен кво ли ще стане
Не съм сигурен за фазите на разпределителните валове, но мисля, че и на двата са еднакви. Ако останеш с карбураторната глава ще трябва да разкараш механичната горивна помпа, която ти стои на главата. Ще трябва да и запушиш и дупката
- Turbo_Ted
- великият шестак
- Мнения: 1330
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Plovdiv
- Кара: няколко и киселее
Re: Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28
имат разлика и в диаметъра на всмукателните клапани при инжекциона и карбуратора при м10б18. струва си, но още повече и струва да се мине към м20 конверсия - малко по-нов мотор и има повечко части за него
- krika
- ...и то хидравличен :)
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
Re: Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28
DMC написа:Ето ти го донора:
viewtopic.php?f=134&t=28913
Колегата М10 е прав. Главата от инжекциона е малко по-висока, с по-ниска степен на сгъстяване. От тук идва въпроса - добре де, ако оставя мотора по-сгъстен кво ли ще стане
Не съм сигурен за фазите на разпределителните валове, но мисля, че и на двата са еднакви.
Карбураторният М10 е с по-ниска степен 9.5:1 срещу 10:1 за L-Jet. Говорим от донор Е30, щото е по-вероятно от него да намери. При оригиналното Е28 М10В10 инж. е 9.5:1 - колкото и на карба. По-големите камери на инж. главата не означават по-малка степен, а напротив заради по-изпъкналите форми на челата на инж. бутала при Е30. Инж. главата е с най-големите клапани. Валовете са еднакви, има разлика и в камерите. Най-добре направо един готов окомплектован 18i се ревизира и се мята в коша, или се насажда L-Jet-а на карбураторния двигател без да се пипат глави.
Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
- TheStorm
- младши ентусиаст
- Мнения: 796
- Регистриран на: 12.12.2007
- Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
- Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет
Re: Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28
Колектор (с инжектори), компютър и помпа .... нещо друго трябва ли за най-простата конверсия ?
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28
krika написа:Карбураторният М10 е с по-ниска степен 9.5:1 срещу 10:1 за L-Jet. Говорим от донор Е30, щото е по-вероятно от него да намери. При оригиналното Е28 М10В10 инж. е 9.5:1 - колкото и на карба.
Опс, така е, сгрешил съм в горния си пост . Благодаря за корекцията, Крик
- M.Velichkov
- ентусиаст
- Мнения: 1071
- Регистриран на: 4.12.2006
- Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
- Пол: Мъж
- Кара: ретро ръжди
Re: Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28
Боже боже колко мъка аз пак ще съм наопаки на всичко изписано защо 30 г.+ запушена инжекция да е по добро решение от сервизиран карбуратор? Какво толкова им се плашите на карбураторите? Защо Ви е страх да ги отворите и да ги почистите?Мисля знам къде продават комплект гарнитури за Солекс-а, ще видя дали имат и ще ти обесня от къде да ги напазаруваш. Проблема им е, че след толкова години експлоатация гарнитурите са се накъсали и смуче въздух от кадели не. След като се отвори, разглоби, почистят се жигльорите и се сменята гарнитурите на практика имаш нов карбуратор. Грубата настройка мисля няма да ми се опре, за финната ще те насоча към едно Гуру А и винаги можеш за едни 150 лв. да си вземеш едни Делорто, за още 100 лв. да ти врътнат фланците и повярвай ми само пари за бензин да има
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......
- Gecallica
- младши ентусиаст
- Мнения: 548
- Регистриран на: 2.04.2005
- Местоположение: София, Кърджали
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E21 320i, E21 315, E38 735i
Re: Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28
moksika написа:Боже боже колко мъка аз пак ще съм наопаки на всичко изписано защо 30 г.+ запушена инжекция да е по добро решение от сервизиран карбуратор? Какво толкова им се плашите на карбураторите? Защо Ви е страх да ги отворите и да ги почистите?Мисля знам къде продават комплект гарнитури за Солекс-а, ще видя дали имат и ще ти обесня от къде да ги напазаруваш. Проблема им е, че след толкова години експлоатация гарнитурите са се накъсали и смуче въздух от кадели не. След като се отвори, разглоби, почистят се жигльорите и се сменята гарнитурите на практика имаш нов карбуратор. Грубата настройка мисля няма да ми се опре, за финната ще те насоча към едно Гуру А и винаги можеш за едни 150 лв. да си вземеш едни Делорто, за още 100 лв. да ти врътнат фланците и повярвай ми само пари за бензин да има
А за тези карбуратори на 315 е21 има ли комплект гарнитури и евентуално жигльори, че ми е мерак да събудя един газо-запекъл такъв
- fancooler
- младши ентусиаст
- Мнения: 269
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320Ci '01
Re: Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28
Благодаря Ви много за отговорите, колеги!
Много ме обнадеждавате, със сигурност ще пристъпя към смяна на карба с инжекционна система.
Разгледах в "продава", но не успях да намеря никакви части за въпросната интервенция. Ако познавате някой от форума, към когото да се обърна за помощ ще съм ви много благодарен!
Ако става за донор искам да го купя. Моля, пиши ми ЛС.
Нещо май линка не е този, който трябва да е...
Това ли е наистина, което е необходимо за успешно преправяне? Спрях се на варианта с оригиналната глава, защото моторът ми е на около 70000 км след основен ремонт и е в добро състояние. Ако обаче това не е най-удачният вариант съм склонен да сменя и главата.
За съжаление не съм със Солекс, а с по-капризния му събрат Пиербург 2БЕ, за когото ми казаха, че много трудно се ремонтира. Затова се отказах от идеята. Иначе съм привърженик на "заводското" и не харесвам особено модификациите
PS: Днес качих снимки на колицата, можете да я видите
Много ме обнадеждавате, със сигурност ще пристъпя към смяна на карба с инжекционна система.
Разгледах в "продава", но не успях да намеря никакви части за въпросната интервенция. Ако познавате някой от форума, към когото да се обърна за помощ ще съм ви много благодарен!
M10 написа:В момента има един за 100лв...
Ако става за донор искам да го купя. Моля, пиши ми ЛС.
DMC написа:Ето ти го донора:
viewtopic.php?f=134&t=28913
Нещо май линка не е този, който трябва да е...
TheStorm написа:Колектор (с инжектори), компютър и помпа .... нещо друго трябва ли за най-простата конверсия ?
Това ли е наистина, което е необходимо за успешно преправяне? Спрях се на варианта с оригиналната глава, защото моторът ми е на около 70000 км след основен ремонт и е в добро състояние. Ако обаче това не е най-удачният вариант съм склонен да сменя и главата.
moksika написа:Боже боже колко мъка аз пак ще съм наопаки на всичко изписано защо 30 г.+ запушена инжекция да е по добро решение от сервизиран карбуратор? Какво толкова им се плашите на карбураторите? Защо Ви е страх да ги отворите и да ги почистите?Мисля знам къде продават комплект гарнитури за Солекс-а, ще видя дали имат и ще ти обесня от къде да ги напазаруваш. Проблема им е, че след толкова години експлоатация гарнитурите са се накъсали и смуче въздух от кадели не. След като се отвори, разглоби, почистят се жигльорите и се сменята гарнитурите на практика имаш нов карбуратор. Грубата настройка мисля няма да ми се опре, за финната ще те насоча към едно Гуру А и винаги можеш за едни 150 лв. да си вземеш едни Делорто, за още 100 лв. да ти врътнат фланците и повярвай ми само пари за бензин да има
За съжаление не съм със Солекс, а с по-капризния му събрат Пиербург 2БЕ, за когото ми казаха, че много трудно се ремонтира. Затова се отказах от идеята. Иначе съм привърженик на "заводското" и не харесвам особено модификациите
PS: Днес качих снимки на колицата, можете да я видите
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28
Идеята за главата ми беше че инжекционната е с по-големи клапани... ако твоя мотор е добър няма смисъл да отваря и да се сменя
Ето я обявата за 100лв http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=134&t=289132&p=3344642#p3344642 не го познавам човека
Не съм виждал Е28 карб, но предполагам че е с маркучи за ниско налягане за бензина - ще трябва да прокараш и бензинопроводи за високо налягане, (или поне един а да ползваш съществуващия за обратното гориво)
Gecallica - аз пък съм се замислял относно 315ките - мотора им е на 9.5:1, ранната 316ка е на 8.3:1... би следвало ако се сложи читав двукамерен карб да се съживи доста
Ето я обявата за 100лв http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=134&t=289132&p=3344642#p3344642 не го познавам човека
Не съм виждал Е28 карб, но предполагам че е с маркучи за ниско налягане за бензина - ще трябва да прокараш и бензинопроводи за високо налягане, (или поне един а да ползваш съществуващия за обратното гориво)
Gecallica - аз пък съм се замислял относно 315ките - мотора им е на 9.5:1, ранната 316ка е на 8.3:1... би следвало ако се сложи читав двукамерен карб да се съживи доста
- Gecallica
- младши ентусиаст
- Мнения: 548
- Регистриран на: 2.04.2005
- Местоположение: София, Кърджали
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E21 320i, E21 315, E38 735i
Re: Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28
M10 написа:Идеята за главата ми беше че инжекционната е с по-големи клапани... ако твоя мотор е добър няма смисъл да отваря и да се сменя
Ето я обявата за 100лв http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=134&t=289132&p=3344642#p3344642 не го познавам човека
Не съм виждал Е28 карб, но предполагам че е с маркучи за ниско налягане за бензина - ще трябва да прокараш и бензинопроводи за високо налягане, (или поне един а да ползваш съществуващия за обратното гориво)
Gecallica - аз пък съм се замислял относно 315ките - мотора им е на 9.5:1, ранната 316ка е на 8.3:1... би следвало ако се сложи читав двукамерен карб да се съживи доста
Не си ме разбрал правилно, аз не търся вървеж, а искам да изхвърля газовото и да си я подкарам както си е била едно време на бензин, но карба е пресъхнал жестоко. Сложих му чисто нова помпа и до него бензин стига, но не пуска нищо. За съжаление нямах възможност да го разглобявам, а и не искам да го пипам преди да имам частите за него.
Сори пак за оф-топика
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28
и аз сори за офтопика. Разбрах те много добре, просто споделих идея
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани