Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 269
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: e46 320Ci '01

Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28

Мнение от fancooler » 14 Юни 2012, 13:57

Здравейте, колеги!

Колицата е е28 518 от 83-та година с мотор м10б18, 90 или 98 коня - карбуратор с електроника. От доста време нещата с карането й на бензин са сложни, а вече стана невъзможно (не иска да пали). Всичко започна с глупавата идея да се монтира газова уредба на горката кола. Оттам започнаха проблемите... Първоначално моторът започна да мени оборотите си, постепенно в ниските започна да прекъсва и да гасне, от което карането на бензин в един момент стана невъзможно. Държа да отбележа, че на газ двигателят работи нормално!

Още през 2004-та година в М-Кар Пловдив направиха основен ремонт на м10-ката и тогава хората си казаха, че нещата с карбуратора са зле, а за новия посочиха сума, която в онзи момент (и все още) за мен се оказа непосилна. Разбрах, че има вариант да се приспособи карбуратор от Лада или от Москвич, но не искам да правя такива експерименти с колата. Достатъчен е факта, че предишните й собственици (аз съм някъде 3-4 ред) само са юркали колата и нищо не са правили за нея. За всичките тези години колата се кара само на газ... :banghead:

Преди около две години успях да позакрепя купето - беше много изгнило. Тази година мисля отново да я пребоядисам. Освен нуждата от два предни амортесьора за момента нямам по-сериозни проблеми по колата. Предница и окачване са в добро състояние.

Навсякъде, където търсих читав карбуратор ми казаха, че не могат да помогнат, а тези които имаха същия модел казаха, че е в същото окаяно състояние като на моя. Така в мен се породи идеята да опитам да заменя карбуратора с инжекционна система...

Възможно ли е това? Ако е възможно някой правил ли го е?

Благодаря предварително!
:)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 2.04.2005
Местоположение: София, Кърджали
Пол: Мъж
Кара: BMW E21 320i, E21 315, E38 735i

Re: Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28

Мнение от Gecallica » 14 Юни 2012, 20:59

fancooler написа:Здравейте, колеги!

Колицата е е28 518 от 83-та година с мотор м10б18, 90 или 98 коня - карбуратор с електроника. От доста време нещата с карането й на бензин са сложни, а вече стана невъзможно (не иска да пали). Всичко започна с глупавата идея да се монтира газова уредба на горката кола. Оттам започнаха проблемите... Първоначално моторът започна да мени оборотите си, постепенно в ниските започна да прекъсва и да гасне, от което карането на бензин в един момент стана невъзможно. Държа да отбележа, че на газ двигателят работи нормално!

Още през 2004-та година в М-Кар Пловдив направиха основен ремонт на м10-ката и тогава хората си казаха, че нещата с карбуратора са зле, а за новия посочиха сума, която в онзи момент (и все още) за мен се оказа непосилна. Разбрах, че има вариант да се приспособи карбуратор от Лада или от Москвич, но не искам да правя такива експерименти с колата. Достатъчен е факта, че предишните й собственици (аз съм някъде 3-4 ред) само са юркали колата и нищо не са правили за нея. За всичките тези години колата се кара само на газ... :banghead:

Преди около две години успях да позакрепя купето - беше много изгнило. Тази година мисля отново да я пребоядисам. Освен нуждата от два предни амортесьора за момента нямам по-сериозни проблеми по колата. Предница и окачване са в добро състояние.

Навсякъде, където търсих читав карбуратор ми казаха, че не могат да помогнат, а тези които имаха същия модел казаха, че е в същото окаяно състояние като на моя. Така в мен се породи идеята да опитам да заменя карбуратора с инжекционна система...

Възможно ли е това? Ако е възможно някой правил ли го е?

Благодаря предварително!
:)

Напълно възможно и не много трудно, да не кажа изобщо :winky:
don't stop for nothing
it's full speed or nothing
Изображение Изображение Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28

Мнение от DMC » 14 Юни 2012, 22:30

Не е трудно колега. Даже наскоро имаше цял М10Б18 L-jetronic за някакви 150-200лв тук във форума. Може да поровиш в търговския раздел. След като си намериш донор всичко е лесно. Не забравяй заедно с мотора да си купиш и ECU, както и горивна помпа. Горивна помпа си търси непотопяема като тези при Е30 двоен стоп, Пежо 405, мисля и Рено 19, както и разни други коли (само, че да са пълна инжекция - 3 бара налягане!)
Успех!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28

Мнение от M10 » 14 Юни 2012, 22:46

В момента има един за 100лв :mhihi: Главите са различни между другото, според мен е добре да се сложи и глава от мотор с инжекция. Също ти е нужен късмет да попаднеш на невзривен работещ дебитомер, такива за моторите с L-Jetronic са дефицит щото нали е дърт гнил кош и се кара на гъс :confused:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28

Мнение от DMC » 14 Юни 2012, 22:58

Ето ти го донора:
viewtopic.php?f=134&t=28913

Колегата М10 е прав. Главата от инжекциона е малко по-висока, с по-ниска степен на сгъстяване. От тук идва въпроса - добре де, ако оставя мотора по-сгъстен кво ли ще стане :twisted:
Не съм сигурен за фазите на разпределителните валове, но мисля, че и на двата са еднакви. Ако останеш с карбураторната глава ще трябва да разкараш механичната горивна помпа, която ти стои на главата. Ще трябва да и запушиш и дупката :)

великият шестак
Аватар
Мнения: 1330
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Plovdiv
Кара: няколко и киселее

Re: Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28

Мнение от Turbo_Ted » 14 Юни 2012, 23:09

имат разлика и в диаметъра на всмукателните клапани при инжекциона и карбуратора при м10б18. струва си, но още повече и струва да се мине към м20 конверсия - малко по-нов мотор и има повечко части за него :bchug:
Изображение
оооо велики шестако :bowdown: да пребъдат сегментите ти ... все у високи обороти да стоиш :bowdown: и да живее шпера ти :bowdown: АМИН :bowdown:

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Re: Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28

Мнение от krika » 15 Юни 2012, 1:00

DMC написа:Ето ти го донора:
viewtopic.php?f=134&t=28913

Колегата М10 е прав. Главата от инжекциона е малко по-висока, с по-ниска степен на сгъстяване. От тук идва въпроса - добре де, ако оставя мотора по-сгъстен кво ли ще стане :twisted:
Не съм сигурен за фазите на разпределителните валове, но мисля, че и на двата са еднакви.

Карбураторният М10 е с по-ниска степен 9.5:1 срещу 10:1 за L-Jet. Говорим от донор Е30, щото е по-вероятно от него да намери. При оригиналното Е28 М10В10 инж. е 9.5:1 - колкото и на карба. По-големите камери на инж. главата не означават по-малка степен, а напротив заради по-изпъкналите форми на челата на инж. бутала при Е30. Инж. главата е с най-големите клапани. Валовете са еднакви, има разлика и в камерите. Най-добре направо един готов окомплектован 18i се ревизира и се мята в коша, или се насажда L-Jet-а на карбураторния двигател без да се пипат глави.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 12.12.2007
Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет

Re: Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28

Мнение от TheStorm » 15 Юни 2012, 1:22

Колектор (с инжектори), компютър и помпа .... нещо друго трябва ли за най-простата конверсия ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28

Мнение от DMC » 15 Юни 2012, 7:24

krika написа:Карбураторният М10 е с по-ниска степен 9.5:1 срещу 10:1 за L-Jet. Говорим от донор Е30, щото е по-вероятно от него да намери. При оригиналното Е28 М10В10 инж. е 9.5:1 - колкото и на карба.


Опс, така е, сгрешил съм в горния си пост :oops: . Благодаря за корекцията, Крик :mrgreen:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28

Мнение от M.Velichkov » 15 Юни 2012, 8:19

Боже боже колко мъка :mhihi: аз пак ще съм наопаки на всичко изписано :mhihi: :mhihi: защо 30 г.+ запушена инжекция да е по добро решение от сервизиран карбуратор? Какво толкова им се плашите на карбураторите? Защо Ви е страх да ги отворите и да ги почистите?Мисля знам къде продават комплект гарнитури за Солекс-а, ще видя дали имат и ще ти обесня от къде да ги напазаруваш. Проблема им е, че след толкова години експлоатация гарнитурите са се накъсали и смуче въздух от кадели не. След като се отвори, разглоби, почистят се жигльорите и се сменята гарнитурите на практика имаш нов карбуратор. Грубата настройка мисля няма да ми се опре, за финната ще те насоча към едно Гуру :yes: А и винаги можеш за едни 150 лв. да си вземеш едни Делорто, за още 100 лв. да ти врътнат фланците и повярвай ми само пари за бензин да има :mhihi: :mhihi:
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 2.04.2005
Местоположение: София, Кърджали
Пол: Мъж
Кара: BMW E21 320i, E21 315, E38 735i

Re: Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28

Мнение от Gecallica » 15 Юни 2012, 21:32

moksika написа:Боже боже колко мъка :mhihi: аз пак ще съм наопаки на всичко изписано :mhihi: :mhihi: защо 30 г.+ запушена инжекция да е по добро решение от сервизиран карбуратор? Какво толкова им се плашите на карбураторите? Защо Ви е страх да ги отворите и да ги почистите?Мисля знам къде продават комплект гарнитури за Солекс-а, ще видя дали имат и ще ти обесня от къде да ги напазаруваш. Проблема им е, че след толкова години експлоатация гарнитурите са се накъсали и смуче въздух от кадели не. След като се отвори, разглоби, почистят се жигльорите и се сменята гарнитурите на практика имаш нов карбуратор. Грубата настройка мисля няма да ми се опре, за финната ще те насоча към едно Гуру :yes: А и винаги можеш за едни 150 лв. да си вземеш едни Делорто, за още 100 лв. да ти врътнат фланците и повярвай ми само пари за бензин да има :mhihi: :mhihi:



:OT:

А за тези карбуратори на 315 е21 има ли комплект гарнитури и евентуално жигльори, че ми е мерак да събудя един газо-запекъл такъв 8)
don't stop for nothing
it's full speed or nothing
Изображение Изображение Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 269
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: e46 320Ci '01

Re: Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28

Мнение от fancooler » 15 Юни 2012, 22:36

Благодаря Ви много за отговорите, колеги! :) :bowdown:

Много ме обнадеждавате, със сигурност ще пристъпя към смяна на карба с инжекционна система.
Разгледах в "продава", но не успях да намеря никакви части за въпросната интервенция. Ако познавате някой от форума, към когото да се обърна за помощ ще съм ви много благодарен! :bchug:



M10 написа:В момента има един за 100лв...


Ако става за донор искам да го купя. Моля, пиши ми ЛС.

DMC написа:Ето ти го донора:
viewtopic.php?f=134&t=28913


Нещо май линка не е този, който трябва да е... ;)

TheStorm написа:Колектор (с инжектори), компютър и помпа .... нещо друго трябва ли за най-простата конверсия ?


Това ли е наистина, което е необходимо за успешно преправяне? Спрях се на варианта с оригиналната глава, защото моторът ми е на около 70000 км след основен ремонт и е в добро състояние. Ако обаче това не е най-удачният вариант съм склонен да сменя и главата.

moksika написа:Боже боже колко мъка :mhihi: аз пак ще съм наопаки на всичко изписано :mhihi: :mhihi: защо 30 г.+ запушена инжекция да е по добро решение от сервизиран карбуратор? Какво толкова им се плашите на карбураторите? Защо Ви е страх да ги отворите и да ги почистите?Мисля знам къде продават комплект гарнитури за Солекс-а, ще видя дали имат и ще ти обесня от къде да ги напазаруваш. Проблема им е, че след толкова години експлоатация гарнитурите са се накъсали и смуче въздух от кадели не. След като се отвори, разглоби, почистят се жигльорите и се сменята гарнитурите на практика имаш нов карбуратор. Грубата настройка мисля няма да ми се опре, за финната ще те насоча към едно Гуру :yes: А и винаги можеш за едни 150 лв. да си вземеш едни Делорто, за още 100 лв. да ти врътнат фланците и повярвай ми само пари за бензин да има :mhihi: :mhihi:


За съжаление не съм със Солекс, а с по-капризния му събрат Пиербург 2БЕ, за когото ми казаха, че много трудно се ремонтира. Затова се отказах от идеята. Иначе съм привърженик на "заводското" и не харесвам особено модификациите :cry:

PS: Днес качих снимки на колицата, можете да я видите 8)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28

Мнение от M10 » 16 Юни 2012, 16:16

Идеята за главата ми беше че инжекционната е с по-големи клапани... ако твоя мотор е добър няма смисъл да отваря и да се сменя :)
Ето я обявата за 100лв http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=134&t=289132&p=3344642#p3344642 не го познавам човека
Не съм виждал Е28 карб, но предполагам че е с маркучи за ниско налягане за бензина - ще трябва да прокараш и бензинопроводи за високо налягане, (или поне един а да ползваш съществуващия за обратното гориво)

Gecallica - аз пък съм се замислял относно 315ките - мотора им е на 9.5:1, ранната 316ка е на 8.3:1... би следвало ако се сложи читав двукамерен карб да се съживи доста :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 2.04.2005
Местоположение: София, Кърджали
Пол: Мъж
Кара: BMW E21 320i, E21 315, E38 735i

Re: Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28

Мнение от Gecallica » 16 Юни 2012, 18:01

M10 написа:Идеята за главата ми беше че инжекционната е с по-големи клапани... ако твоя мотор е добър няма смисъл да отваря и да се сменя :)
Ето я обявата за 100лв http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=134&t=289132&p=3344642#p3344642 не го познавам човека
Не съм виждал Е28 карб, но предполагам че е с маркучи за ниско налягане за бензина - ще трябва да прокараш и бензинопроводи за високо налягане, (или поне един а да ползваш съществуващия за обратното гориво)

Gecallica - аз пък съм се замислял относно 315ките - мотора им е на 9.5:1, ранната 316ка е на 8.3:1... би следвало ако се сложи читав двукамерен карб да се съживи доста :roll:


:OT:
Не си ме разбрал правилно, аз не търся вървеж, а искам да изхвърля газовото и да си я подкарам както си е била едно време на бензин, но карба е пресъхнал жестоко. Сложих му чисто нова помпа и до него бензин стига, но не пуска нищо. За съжаление нямах възможност да го разглобявам, а и не искам да го пипам преди да имам частите за него.

Сори пак за оф-топика :driving:
don't stop for nothing
it's full speed or nothing
Изображение Изображение Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Монтиране на инжекционна система на m10b18 е28

Мнение от M10 » 16 Юни 2012, 20:44

и аз сори за офтопика. Разбрах те много добре, просто споделих идея :)

Следваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook