Питане за м10б18
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
Питане за м10б18
Колеги имам едно питане.Искам да сложа инжектори с по голям дебит на този мотор.Кои са подходящи за него така че да не предизвикат давене ако са прекалено голями и от кой двигател.Мерси
- M.Velichkov
- ентусиаст
- Мнения: 1071
- Регистриран на: 4.12.2006
- Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
- Пол: Мъж
- Кара: ретро ръжди
Re: Питане за м10б18
А каква ти е идеята за по-голями инжектори? Само с инжектори колата няма да стане м10б25
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......
Re: Питане за м10б18
Ами идеята ми е проста.Разпилване на двигателя и за това искам по големи инжектори.
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Питане за м10б18
С Л-джетроник ли е? Само с по-големи инжектори няма да стане според мен - на някакви обороти ще са ти добре смесите, на други не...
- Turbo_Ted
- великият шестак
- Мнения: 1330
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Plovdiv
- Кара: няколко и киселее
Re: Питане за м10б18
помисли да запазиш тези инжектори и сложи регулатор на горивното налягане с по-високо от твоето
Re: Питане за м10б18
halidon написа:Ами идеята ми е проста.Разпилване на двигателя и за това искам по големи инжектори.
И колко ще "разпилваш" този двигател?
Остави инжекторите за момента, освен ако не ти се харчат излишно пари...
За пример ще ти кажа, че ако не се лъжа, на старите М30 двигатели, за обемите от 2.8 до 3.5 инжекторите са еднакви.
Всичко зависи от мозъка - как ще го манипулираш да дава по-дълги импулси за отваряне на инжекторите - тоест и повече гориво.
Ако ще ползваш дебитомер - най-елементарното е да му "бъзикнеш" пружината.
Ако имаш къде да вържеш ламбда-сонда, няма защо да сменяш инжекторите и да пипаш каквото и да е.
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Питане за м10б18
Но предполагам управляващите модули са различни от 2.8 до 3.5?? (с оглед на това което ще напиша по-долу)
С бутане на дебитомера ще се оправи на частичен товар, проблема е като задейства ключето за пълна газ и същевременно изтавани дебитомера - тогава доколкото помня се пръска някакво фиксирано количество гориво само според оборотите - ламбдата и дебиЛомера са игнорирани, в следствие на което сместа в този режим ще е бедна
...ако е както си мисля, остава да се сложат по-големи дюзи или регулируем регулатор, с което да се налучка/настрои сместа на пълна газ, а с дебитомера да се настрои за частична.
С бутане на дебитомера ще се оправи на частичен товар, проблема е като задейства ключето за пълна газ и същевременно изтавани дебитомера - тогава доколкото помня се пръска някакво фиксирано количество гориво само според оборотите - ламбдата и дебиЛомера са игнорирани, в следствие на което сместа в този режим ще е бедна
...ако е както си мисля, остава да се сложат по-големи дюзи или регулируем регулатор, с което да се налучка/настрои сместа на пълна газ, а с дебитомера да се настрои за частична.
Re: Питане за м10б18
M10 написа:Но предполагам управляващите модули са различни от 2.8 до 3.5?
Да, ECU-тата ("мозъците") са различни, като за старите М30 от 2.8 до 3.5 има Л-Джетроник, за по-новите той остава само за 2.5 и 2.8, останалите преминават на Мотроник. Както и от старите М20В27 е с Мотроник.
M10 написа:С бутане на дебитомера ще се оправи на частичен товар, проблема е като задейства ключето за пълна газ и същевременно изтавани дебитомера - тогава доколкото помня се пръска някакво фиксирано количество гориво само според оборотите - ламбдата и дебиЛомера са игнорирани, в следствие на което сместа в този режим ще е бедна
Да, това в общи линии е така. При охлабена пружина, клапата или вратата на дебитомера ще се отваря по-лесно, което ще доведе до по-богата смес. Реципрочно, по-стегнатата пружина ще иска повече въздух и сместа ще обеднее. Ние разглеждаме първия вариант, понеже сме увеличили обема на двигателя от 1.8 до към 2.0 - например. Не вярвам, пък и няма как да говорим за увеличаване на обема до 2.5. Значи говорим за увеличаване на обема само с около 10 процента. Картината ще се получи следната, поне на теория и ако се улучи натягането на пружината за правилна смес в първоначалните обеми на засмуквания въздух. Та, в по-голямата си част на работа на дебитомера - няма да има никакъв проблем със сместа - тоест тя ще си е около нормалното съотношение 14.7 към едно. Едва в края на потенциометъра на дебитомера ще се получи " лека измама" - кривата си върви горе-долу нормално, НО по-рано стигаме до затваряне на второто ключе но дроселовата клапа, тъй нареченото WOT - за напълно отворена дроселова клапа. Има две новини по този повод - лоша и добра, лошата е, че от двигателя може да се изсмуче още малко мощност, ама един вид няма как - дебитомерът е "свършил", добрата новина е, че при затваряне на WOT ключа, когато мозъкът командва преминаване към твърдо зададена ширина на импулса на отваряне на инжекторите - това е зададено заводски да е на обогатена смес. Изводът е, че при малко увеличаване на обема на двигателя, в случая с 10 процента, си струва да се опита. Разликите са малки. Далеч по-голяма разлика може да се получи от качеството на бензина, а в България има какво да се желае по този повод. Или при неработещи коректно датчици за температура на въздуха, а даже и за корекция на надморското равнище (където го има). Всичко това тук, за което стана дума няма да важи със същата сила при големи разлики, но това е ясно.
При наличие на ламбда-сонда всички тези кахъри се оправят, освен казуса с фиксираното гориво при затворен WOT ключ, но както вече казах - там имаме зададена богата смес, вероятно ще може да се справи с разликата от 10 процента. Даже и при леко бедна смес в края, колата ще върви, няма да спре, макар да е по-добре да бъде богата. Може съвсем леко да се повиши температурата, но при тези малки разлики, вероятно ще е незабележимо.
Не на последно място, ако става дума за Л-Джетроник, който не може да се чипосва - то там може да се промени стойността на един резистор в една времезадаваща верига, която се грижи за ширината на импулсите на отварянето на инжекторите изобщо. При промяната на тази стойност със само 10 процента - всичко ще се нагоди както трябва да бъде по цялата работна крива.
Ако се говори за Мотроник - там може да се римапва чипа.
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Питане за м10б18
DEMIURGE написа: там може да се промени стойността на един резистор в една времезадаваща верига, която се грижи за ширината на импулсите на отварянето на инжекторите изобщо. При промяната на тази стойност със само 10 процента - всичко ще се нагоди както трябва да бъде по цялата работна крива.
само остава да се намери кои са резисторите във веригата за WOT... аз имам информация за прекъсвача само.
Възможен, но леко грозен вариант е последователно на датчика за температура на охл. течност потенциометър с който при напълно загрял двигател да се обогати сместа при WOT и естествено настройка на дебитомера за частична газ.
Хубаво обсъждаме как, но трябва да има и с какво да се мерят смесите, че по метода както дойде не се налучква лесно
А че 20% промяна в съпр. на даден резистор ще даде 20% промяна в настройката, няма как да сме сигурни.
Re: Питане за м10б18
M10 написа::yes: само остава да се намери кои са резисторите във веригата за WOT... аз имам информация за прекъсвача само.
Не става дума за резистор във веригата на WOT, той няма да помогне по никакъв начин - там имаме затворен ключ - контакт и се подава напрежение на определен вход на "мозъка" за да може той да си влезне в "екстремния" нерегулируем режим. Аз говоря за друго - нищо не се пипа никъде (освен обема на двигателя), пиша го отново, променя се само стойността на един определен резистор във времезадаваща верига, която се грижи за ширината на импулсите на отварянето на инжекторите. Със сигурност с колкото процента се промени стойността на резистора - с толкова ще се промени и времето на отваряне на инжекторите.
M10 написа:Възможен, но леко грозен вариант е последователно на датчика за температура на охл. течност потенциометър с който при напълно загрял двигател да се обогати сместа при WOT и естествено настройка на дебитомера за частична газ.
Може, нали и аз това казвам - като се манипулира мозъка - може да бъде излъган да пуска повече гориво при еднакви условия, включително и с температурата на входящия въздух, както и с корекцията на надморското ниво. А що се касае до WOTa - ти сам каза - при задействан WOT вече другите параметри не се взимат под внимание. Ако преди това имаш увеличаване на времето на отваряне на инжекторите по някакъв начин, впоследствие това ще важи и за напълно отворената клапа - към новополученото след корекцията време се добавя още малко време - за да се обогати сместа. При Л-Джетроника неща стават по много по-елементарен схемотехничен начин - няма ги сложните карти на Мотроника.
M10 написа:Хубаво обсъждаме как, но трябва да има и с какво да се мерят смесите, че по метода както дойде не се налучква лесно
Тук идва на помощ ламбда-сондата.
M10 написа:А че 20% промяна в съпр. на даден резистор ще даде 20% промяна в настройката, няма как да сме сигурни.
Сигурни сме, ама трябва да е точно определен резистор, като пак говоря - със същите проценти се увеличава времето на отваряне на инжекторите, което би трябвало да доведе до увеличаване със същия процент гориво, разпръснато в горивната камера.
П.С. Ние май си чешем езиците , няма лошо , такива теми са добри за обсъждане, ама авторът не е казал какво търси като ефект...
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани