M30B28 -> M30B35?
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
M30B28 -> M30B35?
Колеги имам малко въпроси, колко ще е трудно да сложа вал бутала биели от Б35 в Б28? Трябва ли да се маха главата или буталата могат да излязат отдолу? Трябва ли да сменя управлението, или може със старото? Предполагам ще трябва, така че направо да попитам и дали някой има за продаване L-Jetronic управление за М30Б35? И друго, как да проверя, че мотора който имам наистина е 3.5? Не се съмнявам, че са ме излъгали, но може човека да не е запомнил правилно, трябва да съм сигурен преди да тръгна да разглобявам. И последен не много по темата въпрос, за който нищо не намерих в нета - колко са нормалните обороти на М30 на празен ход студен и загрял?
Re: M30B28 -> M30B35?
Да караме поред...
1. Никак не е препоръчително - едва ли ще искаш да увеличиш диаметъра на цилиндрите от 86 на 92 мм. Прави си сметка сам. Стените на В28 са 6 мм в най-добрия случай. Няма да искаш да останеш със стени по-тънки от 3 мм, нали?
Иначе валът ще влезне безпроблемно, както и биелите, но без бутала това не върши работа.
2. Главата може и да не се маха, буталата може да се изкарат отдолу, ако двигателят е нов. При дълго работил и износен двигател, в долната част на цилиндрите се получава ръб от износване и още един ръб от налепи.
В този случай сегментите ще пречат упорито на измъкването. Шансове има, но се поема известен риск.
3. Може да оставиш старото управление, но за да работи нормално двигателя - вариантите са два - или трябва да се бърка в мозъка на Л-Джетроника и да се увеличи малко ширината на импулсите към инжекторите или да се провери, дали към дадения Л-джет може да се върже ламбда-сонда, тогава тя ще се погрижи за ширината на импулса.
Инжекторите, като дебит за старите 2.8 и 3.5 М30 двигатели са еднакви, затова сместа може да се манипулира само по този начин.
4. Л-Джетроник за М30В35 няма. Той е само с Мотроник. Най-първите 3.5 М30 двигатели са били с Л-Джетроник (това е било за кратко), но едва ли ще може да се намери такъв.
5. Най-лесната проверка е да видиш какво пише на блока, ако М30 е междинен - отстрани пише 3.2/3.5, а най-вече го пише при серийния номер. Както и самият сериен номер също дава информация за това. Има още куп белези, които недвусмислено показват какъв двигател имаш - специално за това във форума е говорено доста.
6. Едни обороти около 950 се броят за нормални. Дали е студен или загрял - при читав двигател и читава периферия тези обороти се поддържат независимо от температурата с малки вариации.
1. Никак не е препоръчително - едва ли ще искаш да увеличиш диаметъра на цилиндрите от 86 на 92 мм. Прави си сметка сам. Стените на В28 са 6 мм в най-добрия случай. Няма да искаш да останеш със стени по-тънки от 3 мм, нали?
Иначе валът ще влезне безпроблемно, както и биелите, но без бутала това не върши работа.
2. Главата може и да не се маха, буталата може да се изкарат отдолу, ако двигателят е нов. При дълго работил и износен двигател, в долната част на цилиндрите се получава ръб от износване и още един ръб от налепи.
В този случай сегментите ще пречат упорито на измъкването. Шансове има, но се поема известен риск.
3. Може да оставиш старото управление, но за да работи нормално двигателя - вариантите са два - или трябва да се бърка в мозъка на Л-Джетроника и да се увеличи малко ширината на импулсите към инжекторите или да се провери, дали към дадения Л-джет може да се върже ламбда-сонда, тогава тя ще се погрижи за ширината на импулса.
Инжекторите, като дебит за старите 2.8 и 3.5 М30 двигатели са еднакви, затова сместа може да се манипулира само по този начин.
4. Л-Джетроник за М30В35 няма. Той е само с Мотроник. Най-първите 3.5 М30 двигатели са били с Л-Джетроник (това е било за кратко), но едва ли ще може да се намери такъв.
5. Най-лесната проверка е да видиш какво пише на блока, ако М30 е междинен - отстрани пише 3.2/3.5, а най-вече го пише при серийния номер. Както и самият сериен номер също дава информация за това. Има още куп белези, които недвусмислено показват какъв двигател имаш - специално за това във форума е говорено доста.
6. Едни обороти около 950 се броят за нормални. Дали е студен или загрял - при читав двигател и читава периферия тези обороти се поддържат независимо от температурата с малки вариации.
Re: M30B28 -> M30B35?
Мерси много! операцията отпада в такъв случай, вместо това ще си оправя празния ход, че е 5-600 не повече. И все пак 100% сигурен ли си, че има разлика в диаметъра на цилиндрите, в realoem гледах номерата на блоковете и видях, че съвпадат, затова се замислих за тая операция. Като са еднакви номерата двата блока не са ли съвършено еднакви и разликата в обема да идва само от хода на буталото?
Re: M30B28 -> M30B35?
За съжаление (за твое съжаление) - сигурен съм.
Даже и по-лошо може да бъде. Тези 92 мм са за втората и третата версия на 3.5-литровия М30.
Ако беше първата версия - там диаметърът е 93.4 мм.
Блоковете са еднакви само за В25 и В28, като говорим за база В28.
В Realoem - там номерата не следва да са еднакви, но там можеш да провериш серийния номер на блока, за да се увериш какъв е бил оригинално.
Даже и по-лошо може да бъде. Тези 92 мм са за втората и третата версия на 3.5-литровия М30.
Ако беше първата версия - там диаметърът е 93.4 мм.
Блоковете са еднакви само за В25 и В28, като говорим за база В28.
В Realoem - там номерата не следва да са еднакви, но там можеш да провериш серийния номер на блока, за да се увериш какъв е бил оригинално.
Re: M30B28 -> M30B35?
Уфф ама какво съм гледал и аз... видял съм каквото съм искал да видя различни са номерата сега пак проверих. По принцип мога да дам блока да му набият нови ризи (100% са ръждясали), но за сега ще се постарая да оправя периферията, че има доста неща за смяна.
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: M30B28 -> M30B35?
Exy написа:И друго, как да проверя, че мотора който имам наистина е 3.5?
Да се разбира, че имаш един мотор 3.5 и един 2.8 и искаш да направиш 2.8 на 3.5
Ако е така, защо не направиш ревизия на 3.5 мотора и толкова?
Re: M30B28 -> M30B35?
Ами не в крайна сметка се оказа, че имам два 2.8 А ревизия не мога да му направя, защото от периферията почти нищо нямам.
- TheStorm
- младши ентусиаст
- Мнения: 796
- Регистриран на: 12.12.2007
- Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
- Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет
Re: M30B28 -> M30B35?
Значи имаш един за градски и един за турбо проект
Надувай я смело М30ката - тя държи от раз на 1 бар поне
Надувай я смело М30ката - тя държи от раз на 1 бар поне
Re: M30B28 -> M30B35?
TheStorm написа:Значи имаш един за градски и един за турбо проект
Надувай я смело М30ката - тя държи от раз на 1 бар поне
Е не по принцип не обичам такива интервенции предпочитам да се оглеждам за хубав Б35 Не че с него ще полети де (колата е Е23 с 3 степенен автомат), най-вероятно само ще поосвежа сегашния мотор.
Re: M30B28 -> M30B35?
Съдейки по снимките, положението хич не е зле за кола над 30 години.
Даже гланц има боята (вероятно не е оригиналната), но не е толкова важно...
Даже гланц има боята (вероятно не е оригиналната), но не е толкова важно...
Re: M30B28 -> M30B35?
Наскоро е боядисвана, но за съжаление не е било качествено, на доста места станаха подутинки Но да, има гланц и като я измия хваща окото Обаче като цяло има доста работа и от време на време се отчайвам, но тогава си припомням теми от този подфорум в стил "старт от скрапа"
- павката
- старши ентусиаст
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
Re: M30B28 -> M30B35?
DEMIURGE написа:Да караме поред...
и как става това с буталата отдолу
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани