помощ за създаване на нова Е21

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 119
Регистриран на: 1.01.2007

помощ за създаване на нова Е21

Мнение от gogo_glavata » 22 Яну 2012, 11:13

Здравеите колеги пускам тази тема,защото съм решил скоро да започна нещо, за което се подготвам дълго,но все не му идва ред. :D
понакупил съм донори всъшност имам 3 е21 ци и всяка се надявам да ми даде по нещо за създаване на 21 чката,която е в главата ми
А тя е-червена 320 6 так карбуратор 5 скоростна кутия,черен кожен салон,серво,отварящи задни прозорци,работещ шибидах.

Моля за предложения за наи доброто като карбуратор които може да се сложи на М20 то.
Ще съм благодарен на всички предложения :D :D
Последна промяна gogo_glavata на 22 Яну 2012, 18:59, променена общо 1 път
GTR R32
Legnum VR4
Impreza STI
Mici Starion 2.6t
Lexus GS300
няколко е21(първата любов)

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: помощ за създаване на нова Е21

Мнение от alpina-ma6inata » 22 Яну 2012, 11:36

.....
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: помощ за създаване на нова Е21

Мнение от DEMIURGE » 23 Яну 2012, 9:00

gogo_glavata написа:Моля за предложения за наи доброто като карбуратор които може да се сложи на М20 то.
Ще съм благодарен на всички предложения :D :D

Най-искрено те съветвам, ако имаш възможност - откажи се от карбураторите изобщо.
Освен, ако не гониш визуален ефект с много лъскави тръби и индивидуални за всеки цилиндър (или по двойки) дроселови клапи.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: помощ за създаване на нова Е21

Мнение от M.Velichkov » 23 Яну 2012, 9:25

Мите к'ви са тея точки бе :mhihi:
Здравей колега, сетъпа към който аз съм се насочил са Дел Орто или Вебер 40/45. Разговарях с едно гуру на крабураторите доста дълго и изводите който си извадих, и акъла дето ми наби:
1. Митове са това, че с този вариант колата почва да харчи безмно много. Харчи ако карбовете не са синхронизирани читаво и/или са в лошо техническо състояние. И/или ти е много тежък педала на гаста :mhihi: Защото доста увлича....
2. При добре регулирани смеси колата става невероятно адекватна от ниските.
3. При добре регулирани ИЗПРАВНИ карбове колата дори сваля разхода!!! Защото с тези от вертикален тип има страшно много загуби и време докато горивото измине целия този път до цилиндрите, докато тези от хоризонтален тип са директно на входящите портове на главата.
При мен 12-ката също е с м20б20 с карб Солекс 4а1(мисля и на б25-ците го слагат, както и на някой Мергели), играх си доста с него но ефекта е почти никакъв. Ремонтния комплект за Солекс е изключително труден за намирене и безбожно скъп. Има Солекси от хоризонтален тип, но съм безмислено сложни, трудни за подръжка и далеч от евтини.....същото се отнася с пълна сила и за Зенит-а. Всеизвестните Вебери са си извоювали някакво име през миналия век и търсенето определя цената. Читави ревизирани Вебери вървят от порядъка 400-600 лв. за двойка( демек за м20-то ти трябва още един сдвоен). Дел Орто по нищо не отсъпва на Вебера нито по-показатели, нито по-качество! Единствения зор с него, че частите малко по-трудно се намират от тези за Веберите(защото са по-масови), в ценово отношение са с около 100-150 лв. надолу. Проблем ще срещнеш ако решиш да го правиш по този начин, с фланеца за залрепване към главата(един читъв стругар не би се затруднил), намирането на "майстор" който да ги синхронизира(не останаха много такива), и пари :mhihi:
Надявам се да съм бил полезен, аз поне така ги виждам нещата. :yes:
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: помощ за създаване на нова Е21

Мнение от alpina-ma6inata » 23 Яну 2012, 11:08

moksika написа:Мите к'ви са тея точки бе :mhihi:

Разбрахме се с колегата. :)
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 119
Регистриран на: 1.01.2007

Re: помощ за създаване на нова Е21

Мнение от gogo_glavata » 23 Яну 2012, 11:10

Благодаря за включванията :D
Не търся визуален ефект,просто по ми идва правилно автомобил от тези години да е със карбуратор
ако сложа М20Б25 мога ли да го храня с тези вебери които колегата по долу препоръча?
ако някои има такива за даване да пусне лично
въпроса със сервото как седи? :D
GTR R32
Legnum VR4
Impreza STI
Mici Starion 2.6t
Lexus GS300
няколко е21(първата любов)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: помощ за създаване на нова Е21

Мнение от DEMIURGE » 23 Яну 2012, 15:51

gogo_glavata написа:Не търся визуален ефект,просто по ми идва правилно автомобил от тези години да е със карбуратор
ако сложа М20Б25 мога ли да го храня с тези вебери които колегата по долу препоръча?
ако някои има такива за даване да пусне лично
въпроса със сервото как седи? :D

Ако не търсиш визуален ефект и спортен ретро-вид - все пак помисли за инжекционна система.
Апропо, и преди посочените години БМВ използва системи за "впръскване" на горивото - така че, твоята е21 няма да е анахронизъм.
Ако наистина мислиш за М20В25 - той си е направо за инжекция.
Посочените от Марто карбуратори определено в някои среди се считат за култови и поради тази причина са доста скъпи.
Съмнявам се да можеш да ги намериш за прилична, според разбиранията в България, сума. Периодически се появяват в eBay, но струват прекалено скъпо - повече от цял напълно оборудван М20В25.
Един запазен инжекционен М20В25 или преработен В27 ще върви прилично, без съмнение не по-лошо от всеки карбураторен модел, както ще бъдеш по доволен и от разхода. Иначе, да, има много "вървежни" карбураторни модели, но там нещата в голяма степен идват и от другаде - например специални разпределителни валове, олекотени и заздравени карантии, променени форми и т.н.
Относно сервото - от всички е21-ци които имаш - има ли такъв преден мост, който да е предвиден за серво?
Освен това, е21 е относително лека кола, и ако не я караш с широки гуми - няма да е проблем да въртиш волана и на място, разбира се, няма да е с два пръста, но това при по-високи скорости е даже полезно, защото едва ли ще направиш адаптивна към скоростта кормилна система.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 12.12.2007
Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет

Re: помощ за създаване на нова Е21

Мнение от TheStorm » 23 Яну 2012, 17:24

Да се включа за това последното - Е21цата ми е ежедневка и нямам серво, и да ти кажа честно нямам никакъв проблем с това. Да... не е като на Пунто 2ка с Сити включено .. ама не е особен зор.
Даже и по витоша :mhihi: по разни дрифтове нема проблем. А я карах лятото с 195 50 15 гуми отпред, а сега са 185 ама 14ки отпред.
Важи естествено като при Е30, че ти трябват Жанти с малко ЕТ (или фланци) иначе опират в кормилния накрайник (това до 15ки .. 16 + май го нямат проблема с накрайника...)

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2702
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: помощ за създаване на нова Е21

Мнение от Lenco » 23 Яну 2012, 19:14

16" все още имат проблем с опиране в накрайника, 17" вече го прескачат.
Серво, оригинално за е21 си е по-трудно от e30/m3/Cecotto, ако ти хареса преправянето ми потърси някоя от старите теми, как става от е36/RHD
Най-доброто, като карбуратор за М20 се казва Motronic 1.3, що годе читави, вървящи и се подлагат на пипане.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: помощ за създаване на нова Е21

Мнение от DEMIURGE » 23 Яну 2012, 20:14

Lenco написа:Най-доброто, като карбуратор за М20 се казва Motronic 1.3, що годе читави, вървящи и се подлагат на пипане.

:mhihi:
Като че ли и аз съм чувал за такъв карбуратор. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: помощ за създаване на нова Е21

Мнение от M10 » 23 Яну 2012, 22:25

Motec и разните там стендалоуни разправят били по-добри "карбуратори", но ние обикновените скрапери само сме чували за тях :)

Някой има ли практически опит с карбураторите от мотор? По чуждите сайтове много се пише за тях, хората си къртят инжекциите и слагат такива - били икономични и лесни за настройка (прости като устройство). Вървят на комплекти по 4 и цените им са прилични :dunno:
Ето и малко матрял по въпроса: http://www.totalvauxhall.co.uk/files/le ... h60697.pdf

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2702
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: помощ за създаване на нова Е21

Мнение от Lenco » 23 Яну 2012, 22:44

Такова понятие, като икономичен и лесен за настройване карбуратор, НЯМА. До това заключение са стигнали всички, които са си ремонтирали 4А-то или са се мъчили да синхронизират 4 или 6 еднокамерни, или 3 двукамерни :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: помощ за създаване на нова Е21

Мнение от DEMIURGE » 24 Яну 2012, 0:16

Lenco написа:Такова понятие, като икономичен и лесен за настройване карбуратор, НЯМА. До това заключение са стигнали всички, които са си ремонтирали 4А-то или са се мъчили да синхронизират 4 или 6 еднокамерни, или 3 двукамерни :mhihi:

За мое съжаление съм длъжен да се присъединя към гореизложеното. Моят опит се ограничава само със синхронизирането на двойката много "вървящи" двойни Zenith Inat, но и това ми стига...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 119
Регистриран на: 1.01.2007

Re: помощ за създаване на нова Е21

Мнение от gogo_glavata » 24 Яну 2012, 11:28

Колеги мерси за включванията,но нещо не хванахте идеята ми. :D
Не искам 21ца която да върви,намират ми се доста стоиностни спортни автомобили.
Не се вълнувам как ще върви,просто искам усещането за моята класическа е21 ца,както ми е в главата.
Ако просто исках що годе читава такава бих се разделил отдавна с 2.5-3 евра и да се начеша,
тези които харесвам в Немско ми идват скъпи кам 10 евра, а за толкова не ми останаха сили.
Дано най накрая си я направя,незапочнат проект от поне 6-7 години :lol:
Хванала ме е носталгията по първата любов :D
GTR R32
Legnum VR4
Impreza STI
Mici Starion 2.6t
Lexus GS300
няколко е21(първата любов)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: помощ за създаване на нова Е21

Мнение от DEMIURGE » 24 Яну 2012, 15:10

gogo_glavata написа:Хванала ме е носталгията по първата любов :D

Първата любов "ръжда не хваща" :)
Ако това важеше и за колите - щеше да е повече от прекрасно...
Иначе, ОК, стана ясно, какви са крайните цели.
Въпреки това, разбира се без да настоявам, препоръчвам за М20В20 инжекционен вариант.
Това е един разумен вариант.

Следваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook