Въпрос за главини е28/е12

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: wonderland
Кара: DUB bimmer down the road in style

Въпрос за главини е28/е12

Мнение от lowrider » 05 Дек 2011, 16:35

Колеги, имам следния въпрос предните лагер главини от е28 различават ли се от тези на е34/36. В един чужд форум бях попаднал на информация, че главините от е28 били взаимозаменяеми с такива от е30 м3. В риал оем им дават други номера, но исках да потвърдя с вас, трябват ми за конверсия на е30 към 5х120 отпред, за сега съм се спрял на вариант с главини от е34/е36 разликата с м-ковите, е че трябва втулка за монтирането им на шенкела на е30. Ако обаче шенкелът на е30 и на е28 е с еднаква дебелина, по-добре да си търся такива от е28. Ще бъда благодарен на всякаква информация :bchug:
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: Въпрос за главини е28/е12

Мнение от DEMIURGE » 05 Дек 2011, 16:40

Питай Любака, той е правил подобна конверсия - ако не се лъжа от е36 компакт.
:D Какво ли не прави човек заради едни джанти...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Въпрос за главини е28/е12

Мнение от TukBaTa » 05 Дек 2011, 16:43

:OT: тази тема може да стане полезна ... пиши какво си открил

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: wonderland
Кара: DUB bimmer down the road in style

Re: Въпрос за главини е28/е12

Мнение от lowrider » 05 Дек 2011, 16:48

така сега пак поразгледах в риълоем-а, но като гледам има разлика в шенкелите, гайките са еднакви, но май до там :|
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Въпрос за главини е28/е12

Мнение от VesoPesa » 05 Дек 2011, 17:24

Не съм 100% сигурен, ама е12-те главини са тези дето ти трябват.
Е28-те и Е34-те са лагер-главина(демек не се сменя само лагера, а цялата главина) и по тая причина и други произтичащи от това предполагам не стават на Е30.

Ако съм в грешка ме поправете :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: wonderland
Кара: DUB bimmer down the road in style

Re: Въпрос за главини е28/е12

Мнение от lowrider » 05 Дек 2011, 17:37

Ами е30 е също с лагер главина, как тогава от е12 ще стане?
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Въпрос за главини е28/е12

Мнение от VesoPesa » 05 Дек 2011, 17:38

Мда, грешката е моя, това горе важеше за е21, не за е30 :oops:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: wonderland
Кара: DUB bimmer down the road in style

Re: Въпрос за главини е28/е12

Мнение от lowrider » 05 Дек 2011, 19:43

ОК, значи остава е34/е36 като решение.
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: л Е21, а сега Е28
Детайли за колата: Ниски и бавни.

Re: Въпрос за главини е28/е12

Мнение от KriK4eTo » 21 Дек 2011, 22:22

Здравейте, относно първият пост. Главините от Е36 са най-често срещаната конверсия за Е30. Както си написал, само се правят втулки за да се увеличи диаметъра на шенкелите от Е30. Предполагам се прави главно защото офсета на дисковете и апаратите е сходен и от там ще запазиш офсета на джантите които монтираш и геометрията на окачването, което надали е основен приоритет в случая 8). Също така ъпгрейда на спирачките е сравнително лесен, ако решиш да спираш по-активно. Относно главините от Е12, те са плъг енд плей за Е21, ползват се главините заедно с лагерите. Също така да поясня, че и целия шенкел (ботуш) от Е12 става за Е21.

П.П. Да качиш снимки като приключиш със сетъпа на джантите и стойката. Аз също мисля да ползвам зимата за минимални модификации по кораба и ще покажа резултатите като се стопли. :yes:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 20.10.2011

Re: Въпрос за главини е28/е12

Мнение от retro fan » 22 Дек 2011, 8:49

Аз съм с главини от е36 отпред и диск от е36 не става, офсета е различен, с главини от е34 се изнасят много навън, аз едвам намерих дискове които да станат на главините защото вътрешния диаметър на диска трябва да е поне 137,8 за да влезне на главината и офсета трябва да е 35,5 максимум

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: Въпрос за главини е28/е12

Мнение от ///Явор » 25 Дек 2011, 20:50

при е21 нямаше ли лека разлика в главините на 4 и 6 цил.
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Въпрос за главини е28/е12

Мнение от Lenco » 25 Дек 2011, 20:59

Явор написа:при е21 нямаше ли лека разлика в главините на 4 и 6 цил.

Има, на 4цил шенкела е по-тънък, лагерите са по-малки, всичко се сменя заедно с макферсона.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1296
Регистриран на: 14.09.2006
Местоположение: София, ул. Гурко 16

Re: Въпрос за главини е28/е12

Мнение от Louis » 25 Дек 2011, 22:00

Lenco написа:
Явор написа:при е21 нямаше ли лека разлика в главините на 4 и 6 цил.

Има, на 4цил шенкела е по-тънък, лагерите са по-малки, всичко се сменя заедно с макферсона.

не беше ли само 323 с дебелия?
от 3 м20 дваески които съм виждал нито една не била с дебелия
Упомена!Одере!Сдържам!Учуден! ВанОс! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: л Е21, а сега Е28
Детайли за колата: Ниски и бавни.

Re: Въпрос за главини е28/е12

Мнение от KriK4eTo » 31 Дек 2011, 20:04

В RealOEM дават вси4ки Е21-ци от 2.0 литра нагоре обем на мотора, дори и за М10 моторите са с големите лагери отпред. Това е ново за мен така 4е е хубаво да се знае и от Вас за разни модификации. Относно конверията към 5 болта за Е30, вариантите са няколко. Предполагам този в който се ползват Е36 главини е най-лек финансово така 4е може би и стругарските услуги са на лице в този вариант с което несъвпада6тите размери да се коригират.

П.П. Извинявам се за правописа.
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Въпрос за главини е28/е12

Мнение от Lenco » 01 Яну 2012, 10:10

KriK4eTo написа:В RealOEM дават вси4ки Е21-ци от 2.0 литра нагоре обем на мотора, дори и за М10 моторите са с големите лагери отпред.............

И не само в Реалоема и на живо е така, ако не е хоум мейд де :mhihi:
Louis написа:
Lenco написа:
Явор написа:при е21 нямаше ли лека разлика в главините на 4 и 6 цил.

Има, на 4цил шенкела е по-тънък, лагерите са по-малки, всичко се сменя заедно с макферсона.

не беше ли само 323 с дебелия?
от 3 м20 дваески които съм виждал нито една не била с дебелия

Аха, обсъждаме шенкела и лагерите, за тръбата на макферсона е вярно, че 323 е 51мм, а останалите 45мм (дано не бъркам милиметрите).
Изображение

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook