"Феродов" диск за Getrag 265?

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

"Феродов" диск за Getrag 265?

Мнение от немо » 04 Дек 2011, 23:26

Така,....въпросната кутия се слага на М30 мотори на Е28 и Е23(и на още някои?).Поне така казва нет-а.....
Диаметър на диска 240мм. 10 шлица.
1.Дискът с демпфери ли е?
2.Някои има ли такъв негоден диск,колкото за проба за съответствие?
3.Тука някъде четох,че Гетраг 265 е Гетраг 262 с прибавена 5-та скорост!Тва значи ли,че всичко освен 5-та е еднакво или аз нещо не съм разбрал правилно?
4.Доколкото знам има и други 240мм с 10 шлица,веднъж бях взел такъв за проба(не помня от какво БМВ беше, без демпфери),но имаше разлика в размера на шлиците и не щеше да се нахлузи на вала...коментар?
5.Става въпрос за Опелска кутия..... с отстъпки диска (по парт.номер) ми струва около 400лв.,което си е цифра,та съм решил да проверя дали няма БМВ да помогне :lol: Къстъм диск без демпфери ми е най-най-последен вариант,мислил съм го и него,но не ми се ще...по-скоро ще напазарувам LuK за гореспоменатите пари....
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: "Феродов" диск за Getrag 265?

Мнение от michev » 04 Дек 2011, 23:31

Мисля, че трябва да си е с демпфери, тея дивотий с двумасовите маховици и феродови без демпфер, се появиха доста след времето на М30.
only rear wheel drive

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: "Феродов" диск за Getrag 265?

Мнение от DEMIURGE » 05 Дек 2011, 0:37

Кутията 265 се слага на е28 само за около година и малко - през останалото време е с 260.
Иначе се слага на всички стари М30 мотори. На е3, е9, е12, е24 до май 1982 година, на е23 и частично на е28.
Също така, се слага на е30 М3, на ягуар и опел (не помня конкретните модели).
1. Ако имаш предвид демпферни пружини - да, с 6 броя.
2. Моят е за смяна, но не знам, кога ще се сваля, иначе имам някъде друг из "боклучките", но наистина ще ми е трудно да го намеря.
3. Това за 262 и 265 вероятно съм го писал аз и съм имал предвид габаритите и кожуха на 262, към който се добавя около 10 см. секция за 5 скорост - така става 265. Иначе, като вътрешности - чарковете са предимно различни - имам предвид валове и зъбни колелета (предавките са различни). Вероятно някои лагери и синхропръстени са еднакви, но ти едва ли питаш именно за това.
4. За това не знам...
5. При старите опели, от типа на сенаторите (не съм сигурен в модела) се използва кутия 265 едно към едно.
Какъв е съединителят за опел, обаче не знам (както и за феродовия диск)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: "Феродов" диск за Getrag 265?

Мнение от DEMIURGE » 05 Дек 2011, 0:42

Дебелината на новия диск е от 10.0 до 10.9 мм.
Максимално износване - не повече от 0.6 мм, измерено на радиус 119 мм на диска.
Последните стойности ги извадих от сервизна документация. Влиза малко в противоречие с първите данни за дебелината, но това е, което имам...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: "Феродов" диск за Getrag 265?

Мнение от немо » 05 Дек 2011, 1:10

Не ми е проблем "феродото",а това,че около демпферните пружини е "изядено"...
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: "Феродов" диск за Getrag 265?

Мнение от DEMIURGE » 05 Дек 2011, 10:23

Това, че е "изядено" около демпферните пружини, без съмнение - не е добре.
Предполагам, известно е, че ролята на тези радиални демпферни пружини и да обират ротационните удари.
Ако са счупени или ги няма или даже свободно се движат на пръсти (хлопат) - както вече казах, не е добре.
В моя случай има подобно съмнение. Има много странни и неприятни шумове (но не точно виене), като от "тръгнала" скоростна кутия. По този повод кутията беше сменена с друга, за която се знае, че е напълно изправна и няма шумове.
Подменихме и маслото в "новата" кутия, подменена беше и основната помпа (master) на съединителя (на тази на скоростната кутия (slave) бяха сменени гумичките). След сглобяване и проби се установи, че неприятният шум е останал.
Интересен е фактът, че той практически изчезва след 2000, 2000 и нещо оборота. След известно умуване с Любака, стигнахме до заключението, че или в рамките до 2000 оборота пружините "бръждят" и впоследствие, от центробежната сила заемат крайни до упор позиции. По същите причини, при малки обороти на двигателя, но при силно натоварване - шумът е значително по-малък.
Не е изключено този неприятен шум да се дължи и на "заминал си" изхвърлящ лагер. Освен това съединителят отлепва твърде надолу, което не е толкова страшно, но достатъчно рязко и изведнъж, което довежда до гаснене на мотора, ако не си стъпил здраво на газта.

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 19.01.2007
Местоположение: Sofia

Re: "Феродов" диск за Getrag 265?

Мнение от 30e » 05 Дек 2011, 19:26

немо написа:1.Дискът с демпфери ли е?
2.Някои има ли такъв негоден диск,колкото за проба за съответствие?
3.Тука някъде четох,че Гетраг 265 е Гетраг 262 с прибавена 5-та скорост!Тва значи ли,че всичко освен 5-та е еднакво или аз нещо не съм разбрал правилно?
4.Доколкото знам има и други 240мм с 10 шлица,веднъж бях взел такъв за проба(не помня от какво БМВ беше, без демпфери),но имаше разлика в размера на шлиците и не щеше да се нахлузи на вала...коментар?
5.Става въпрос за Опелска кутия..... с отстъпки диска (по парт.номер) ми струва около 400лв.,което си е цифра,та съм решил да проверя дали няма БМВ да помогне :lol: Къстъм диск без демпфери ми е най-най-последен вариант,мислил съм го и него,но не ми се ще...по-скоро ще напазарувам LuK за гореспоменатите пари....


1. Да за съжаление
2. Нямам
3. Не
4. Има какви ли не
5. Последно като проверявах преди години идваше на 270-80 кинта клиент - Сакс, Люк или нещо подобно - драсни едно ЛС утре да ме подсетиш ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: "Феродов" диск за Getrag 265?

Мнение от немо » 05 Дек 2011, 20:49

30e написа:1. Да за съжаление
Що за съжаление?По-кофти е прецакан демпферен маховик!
2. Нямам
Е нещо и ти да нямаш :mhihi: а и аз питам за БМВ част,не за хлОпелска :mhihi: :bchug:
5. Последно като проверявах преди години идваше на 270-80 кинта клиент - Сакс, Люк или нещо подобно - драсни едно ЛС утре да ме подсетиш ;)
Бе аз попитах тук-там,Сакс не го предлага вече, на ЛюК е 370-380 кинта,за тва реших да попитам тука!Като ми остане време ще видя мога ли да взема един от БМВ за проба,и то ще взема,ако е достатъчно по-евтин (в което леко се съмнявам,ама ще видим)

Аз съм далеч от съединителя,ама ме дразнят проблеми с неизвестно решение :ranting:

И една снимка да се види какъв е проблемът:

Изображение
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: "Феродов" диск за Getrag 265?

Мнение от DEMIURGE » 05 Дек 2011, 21:22

немо написа:И една снимка да се види какъв е проблемът:

Както писах по-горе - оригиналният диск има 6 пружини, при това с различен брой витки и дебелина.
По памет - 4 броя по 5 витки (тънки) и 2 броя с по 3 витки (дебели), срещуположно.
Най-евтините комплекти с притискателен диск и лагер в eBay бяха за около 190 Евро в Германия.
Фирма-производител - неясна...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 651
Регистриран на: 21.06.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: `81 E21 335

Re: "Феродов" диск за Getrag 265?

Мнение от GRINGO » 05 Дек 2011, 22:14

Имам такъв диск. :yes:
The power is nothing without control.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: "Феродов" диск за Getrag 265?

Мнение от немо » 05 Дек 2011, 22:26

Доколкото съм наясно чрез пружините всъщност се предава В.М. от маховика към ск.кутия.Що в единият случай са 4,а в другия-6...... нямам идея,но кубатурите и В.М. са приблизително еднакви,така че не би трябвало да има проблем.....
Както и да е....ако има възможност ще пробвам практически става ли комбинация.....
Благодаря за мненията !
Последна промяна немо на 05 Дек 2011, 22:29, променена общо 1 път
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: "Феродов" диск за Getrag 265?

Мнение от немо » 05 Дек 2011, 22:28

GRINGO написа:Имам такъв диск. :yes:

Какъв "такъв"?От М30 с getrag 265?
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 651
Регистриран на: 21.06.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: `81 E21 335

Re: "Феродов" диск за Getrag 265?

Мнение от GRINGO » 05 Дек 2011, 22:38

немо написа:
GRINGO написа:Имам такъв диск. :yes:

Какъв "такъв"?От М30 с getrag 265?

Мисля, че да. Ще го снимам утре да го видиш. :yes:
The power is nothing without control.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: "Феродов" диск за Getrag 265?

Мнение от DEMIURGE » 05 Дек 2011, 23:01

немо написа:Доколкото съм наясно чрез пружините всъщност се предава В.М. от маховика към ск.кутия.Що в единият случай са 4,а в другия-6...... нямам идея,но кубатурите и В.М. са приблизително еднакви,така че не би трябвало да има проблем.....

Не е така. При отпускане на педала на съединителя, хидравлично се задейства долната помпа (на камбаната). Нейният лост избутва освобождаващия (изхвърлящия) лагер срещу диафрагмата на притискателния диск (някои му викат "слънце"). Вследствие на това, притискателния диск "притиска" феродовия диск към маховика. Входящият вал на скоростната кутия чрез шлици е свързан с феродовия диск и т.н.
DEMIURGE написа:Предполагам, известно е, че ролята на тези радиални демпферни пружини и да обират ротационните удари.

Относно броя на пружините - даже и по теория - добре е да има повече срещуположни двойки пружини от различен вид (като геометрия, брой витки, дебелина и диаметър на пружината).
За първи път виждам така износен при леглата на пружините феродов диск.
Явно стоманата там или не е качествена или не е достатъчно дебела. В повечето случаи винаги се износва самото феродо, без да броим екстремните износвания и счупвания. Затова ми се струва, че този диск не е подходящ за 200 коня двигател и 300 Нютон-метра въртящ момент.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: "Феродов" диск за Getrag 265?

Мнение от немо » 06 Дек 2011, 0:05

DEMIURGE написа:Не е така. При отпускане на педала на съединителя, хидравлично се задейства долната помпа (на камбаната). Нейният лост избутва освобождаващия (изхвърлящия) лагер срещу диафрагмата на притискателния диск (някои му викат "слънце"). Вследствие на това, притискателния диск "притиска" феродовия диск към маховика. Входящият вал на скоростната кутия чрез шлици е свързан с феродовия диск и т.н.

Да,ама как е свързан?Чрез пружините!!Говорим за демпферен(с пружини) фрикционен(феродов)диск!

DEMIURGE написа:Предполагам, известно е, че ролята на тези радиални демпферни пружини и да обират ротационните удари.


Е тез ротационни удари от къде ще дойдат?От завъртането на феродото спрямо шлица към входящия вал на ск.кутия...!!

DEMIURGE написа:За първи път виждам така износен при леглата на пружините феродов диск.
Явно стоманата там или не е качествена или не е достатъчно дебела. В повечето случаи винаги се износва самото феродо, без да броим екстремните износвания и счупвания. Затова ми се струва, че този диск не е подходящ за 200 коня двигател и 300 Нютон-метра въртящ момент.

Дискът си е Сакс оригинал с GM парт. номер,а това,че може да е излишно тормозен е друга тема....

http://www.vbox7.com/play:a38d3633
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

Следваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook