въпрос за бобини

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

въпрос за бобини

Мнение от akula » 03 Дек 2011, 14:37

Колеги, има ли някой представа дали бобините за инжекторно м30 са взаимнозаменяеми с тези от карбураторно м10?
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: въпрос за бобини

Мнение от Lenco » 03 Дек 2011, 19:25

Не трябва да са еднакви, освен ако м10-а не е с електронно запалване и м30-а не е с Мотроник.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: въпрос за бобини

Мнение от DEMIURGE » 03 Дек 2011, 23:57

Не са еднакви.
По принцип, даже и при еднакви двигатели, но при карбураторни и инжекционни не са еднакви бобините.
За сравнение за първите М30, съпротивление на първичната намотка:
1. Карбуратор - 1.7-2.1 Ома.
2. "Инжекция" - 0.4 Ома.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: въпрос за бобини

Мнение от akula » 05 Дек 2011, 12:50

:D
т.е. не може?
м10ката е с електронно, а м30 е точно мотроник :roll:
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: въпрос за бобини

Мнение от DEMIURGE » 05 Дек 2011, 14:02

Ако е М10-ката има електронно (оригиналното транзисторно) запалване, може и да стане за проба, но не гарантирам.
Преди това виж с омметър съпротивлението на първичната намотка на бобината.
Уредът трябва да е достатъчно добър и точен на обхват 200 Ома или надолу, ако има такъв (вземи предвид и съпротивлението на кабелите на сондите).
Контактът задължително трябва да е много добър.
При еднакви стойности - можеш да пробваш върху колата.

Всъщност какъв е случаят?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: въпрос за бобини

Мнение от akula » 05 Дек 2011, 15:24

DEMIURGE написа:Ако е М10-ката има електронно (оригиналното транзисторно) запалване, може и да стане за проба, но не гарантирам.
Преди това виж с омметър съпротивлението на първичната намотка на бобината.
Уредът трябва да е достатъчно добър и точен на обхват 200 Ома или надолу, ако има такъв (вземи предвид и съпротивлението на кабелите на сондите).
Контактът задължително трябва да е много добър.
При еднакви стойности - можеш да пробваш върху колата.

Всъщност какъв е случаят?

много сложно стана за мен с тия ом-метри и първични намотки.
а колата си е с елктронно запалване оригинално.
случая е балъшки: на чашката на бобината, там където влиза лулата на централния кабел има отчупен фрагмент, и то доста голям и дълбок- на около 2/3 до основата- идея нямам от какво, но съм убеден, че там дава утечка. отделно искрата която дава тази бобина много ми жълтеее, вместо да е синя. с една дума тази бобина не ми вдъхва доверие и искам да я сменя, поне колкото за проба.
разполагам със следните:
шкода :)
москвич :)
м30 мотрон
м30 елджет
м20- карбураторно
м10- неясно каква, но външно беше в лошо състояние, а и отдавна не съм я мяркал.
е, в краен случай, ще си търся баш за м10, карб, поне бобини колкото щеш.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: въпрос за бобини

Мнение от M.Velichkov » 05 Дек 2011, 15:30

Ако ти е за пробата, утре като тръгна на работа ще ти взема една м10-кова карбураторна. Ако искаш драсни едно лс да разменим телефоните :yes:
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: въпрос за бобини

Мнение от Lenco » 05 Дек 2011, 15:49

Карбураторната я мани. Разбирам, че търсиш за м10 с ел. запалване, най-близо е тая от м30-Лджетроник-а. Трябва да стават от м10-карб с ел. запалване и м10-Лджетроник, както и м20-Лджетроник.

ПП:Имам една с отчупена резба, тънката, ако решиш да я оправяш и знаеш как е подарък.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: въпрос за бобини

Мнение от DEMIURGE » 05 Дек 2011, 15:59

Lenco е прав - карбураторно не слагай нищо. Гарантирано ще е различно.
На Мотроника запалването е вкарано в "мозъка" и може да е идея друго.
За М10 с електронно запалване - най-подхожда М30 L-Jetronic (запалването е отделно) за проба.
Много е възможно даже да са еднакви.
А измерването с омметър - няма нищо сложно - само намери уред...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: въпрос за бобини

Мнение от akula » 05 Дек 2011, 16:37

абе то на самата бобина пише някакви параметри, ама аз като съм тъп и не разбирам. а и не съм се занимавал да я свалям де.
благодаря на всички колеги, значи ще сложа от л джет, поне за проба.
сега ще пусна тема да го видите с нова, или поне частично нова боя.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook