СЪВЕТИ при закупуване на е28

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

СЪВЕТИ при закупуване на е28

Мнение от sonny » 16 Яну 2006, 23:22

От доста време се каня да я пусна тая тема ама все неостава време, дори незнам дали сега ще я довърша или ще има продължение.
Когато човек тръгне да си търси читава е28ца, първите неща които трябва да гледа е ръждата около предните бомбета, там реставрацията е почти невъзможна и ако има заченки на ръжда трябва се погледне дали бомбетата не са тръгнали да се събират. В такива случай е желателно автомобила да се качи на стенд и да се погледнат диагоналите и отвесноста на гумите. При колите произведени през 80-81ва този проблем почти го няма, но при екземплярите произведени от 82-84 е същински ад. Колите от 85-88 са най читавите, тях рак не ги лови. Другото място където са слаби е при педалите и под жабката, ако се погледне отдолу трудно се вижда защото в много случай заводската изолация си седи, но водата я подкожушва с годините и изяжда ламарината невидимо, за да се види дали е здраво там трябва да се вдигне мокета и изолацията. Следващото слабо място е мястото където се захващат тампоните на задния мост, при моделите около 84та често се късат от изгниване. При моделите с М30 двигатели спирачките не са със вакуумен серво усилвател, а с хидравличен. Когато той не е в изправност или автомобила изобщо неспира или при високи обороти неможе да се натисне педала. Обикновенно при колите минали над 500000км се получава доста силно износвоне на кормилната уредба, това се усеща по големия луфт на волана и нетипичното тропане при въртенето му. Друго нещо при по-употребяваните коли е виското, когато хванете перката при студен двигател тя нетрябва да има странищен луфт и трябва да се върти сравнително лесно, а при загрят двигател трябва да се усеща съпротивление. Ако при нормално загрял двигател температурата неседи по средата, а по-надолу или по-нагоре има повреда в термостата. Често срещан дефект при е28ците е кранчето на парното, в повечето случай блокира в отоворено положение. Този вид автомобили имат проблем с моторчето на парно, в много случай след 20 годишна употреба или изгарят или им се износват втулките и оттам перките започват да дерат в корпуса и да се счупят и в същото време да износят корпуса. Поради голямата скорост на постъпващия въздух в парното и големите въздуховоди често се запушва питата на малкото радиаторче и оттам се намалява нейното КПД. Повечето от автомобилите от модела движещи се по родната ни земя са със изпокъсни и избушени седалки. Много често механизмът за реглажи на шофьорската седалка нефункционира.
При покупка на такъв автомобил трябва да се обърне особено внимание на предната престилка, решетките, таблото и стоповете. Това са части от автомобила които се повреждат много лесно и са голям дефицит. В много от е28ците реотаните на задния джам нефункционират всичките. Ако на автомобила е поставян багажник 100% се нараняват уплатненията на вратите и самите те се разместват и престават да се затварят като хората. Много често при моделите от 81-84 се повява дефект при чистачките или започват да се включват сами или да не работят на първа степен, проблема обаче неидва нито от релето, нито от лосчето. Друг проблем е контакният ключ, бързо се износва и в един момент започва да се вади във всяко едно положение. Следващият проблем свързан с контактният ключ е контактната плочка, на по-старите моделитя е бакелитена и с години се разпада, на малко по-новите е пластмасова и изкарва повече. На колите след 86 вече са като на е30 и е34. Понякога инспекшъна започва да играе казачок и трябва да сесменят пустите батериики (б.а. питай Явор). С годинит се износвот втулките на скоростния лост и оттам се скъсва коженото калъфче при включване на задна. Често при стоповете клеясват контактите и трябва да се изчистят основно.
Ако при по-рязко тръгване задния мост чука това означава, че тампоните са за смяна. Ако колата се погледне отзад и гумите са разчекнати трябва да се сменят втулките на носачите. Ако автомобила е доста нисък има по-голяма вероятност да има счупени пружини отколкото някой да я е смъквал умишлено. В много случаи ключалките на вратите нефункционират. В много случаи централното заключване прави каквото си иска, това се дължи на така наречения интерфейс, в него има вградена защита ако колата се обърне да отключи вратите, но когато това реле поостарее започва да прави каквото и когато си иска.
При скорост около 80км ако се натисне спирачката и се получат вибрации, това означава, че втулкита на тампоните са за смяна. Ако при студен двигател, скоростите нейскат да включват хубаво това означава, че маслото в нея е старо и трябва задължително да се смени и скоростната кутия да се промие. Поради скъпата испускателна система в много случай се ипровизира откоето произлизат някои неприятни последици. Възможно е автоболиа да загуби мощност, да сенамали клиренса на автомобила или да се получат неприятни вибрицаий в купето.
За сега е това, със сигурнос съм пропуснал нещо, но като се сетя ще го допълня. Основния ми съвет е ако искате да си купите читава е28ца тя тябва да бъде над 1800лв за М30 и над 1300лв за М20. Автомобили под тези цени са обречени и небиха искарали повече от 8 месеца. Ако ще купувате нещо посредствено, незабравяйте, ИЗКУПУВАМ ГИ. За екстрите поставяни в модела другия път :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 240
Регистриран на: 3.06.2004
Местоположение: ДС
Пол: Мъж
Кара: метро
Мечтае да кара: M Power Electrified

Мнение от Mr Charger » 02 Фев 2006, 10:04

Страхотна тема, Sonny :!: Ще се радвам ако продължиш да я обогатяваш :idea:
Непобедимите - 2002, Е3, Е9, Е12, Е21, Е23, Е24, Е28...

Crash Master
Аватар
Мнения: 1883
Регистриран на: 22.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '86 316; '89 520i
Мечтае да кара: Е28 М5

Мнение от viper » 02 Фев 2006, 15:56

Евала пич :yes: Само никъде не прочетох за култовата версия 518i с Л-джетроника :mhihi:

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 03 Фев 2006, 12:29

viper написа:Евала пич :yes: Само никъде не прочетох за култовата версия 518i с Л-джетроника :mhihi:

ей го тоя пак, няма ли нещо за М10, не го търси :mhihi:
Сони - твоята тема поне е информативна, а не разказваческа, като моите.
Keep up the good work :yes:
ati
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 03 Фев 2006, 22:26

Радвам се, че темата Ви харесва, ама вчера на Екото ме нахраника, че с тая тема едва ли не се опитвам да откажа хората да си купят е28, ама това не е вярно, аз само се опитвам да им покажа къде и какво да гледат за да си вземат нещо читаво.
Вайпъре то М10ката у е30 невърви, ти искаш у е28 да въри, е нема такъв филм :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Иска ми се обаче един човек за когото се говори, че е най-върлия фен и разбирач на тоя вид автомобили да изкаже мнение и това е Роската, защото може да съм изпуснал или збър някъде, нещо и ще се радвам той хвърли още светлина. ;)


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 09 Мар 2006, 11:33

Оказа се, че е28 в комбинация с М10 карбуратор върви понякога без хидравлика. Това доста ме озодочи защото бях готов да се закълна, че е28 без хидравлика няма.

ПС скоро очаквайте продължение на е28 идилята ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 9.06.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e23 735i '81

Мнение от sedmaka » 09 Юни 2006, 0:49

колегата с е28цата много ме накефи тази тема. аз самият имам такава. даже сега я оправям основно. става като нова и доста от тези неща коита написа ги има в моята кола. просто беше пълна с дефекти и разни бумаги по цялата кола преди да я дам на гараж. Ако можеш да дадеш съвет да направя нещо по-интересно снея ще се радвам от съвет от експерти...хехех ;)
Безалкохолната бира е първата стъпка към надуваемата кукла !!!


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 29 Авг 2006, 21:22

Къде по-точно искаш акъл, да видиме с компанията дали щи помогнеме, къде имаш основни проблеми

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 9.06.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e23 735i '81

Мнение от sedmaka » 29 Авг 2006, 23:12

еми всъщност вече е пред боя..а относно акъла имам предвиди нещо интересно някой ако има като идея може да я използвам евентуално ако ми хареса..въпреки че я искам по-изчистена не е лошо ако и се сложи още нещо дето е различно и уникално в нея..това е общо взето вече не издържам...чакам я с нетърпение...ще бъде лимка отвсекаде...ама кога ще стане...?????
Безалкохолната бира е първата стъпка към надуваемата кукла !!!

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 10.09.2006
Местоположение: Самоков

Мнение от ^SANCHO^ » 10 Сеп 2006, 15:54

Благодаря и аз много за тази информацийка къде ли не съм търсил нещичко за Е28-ца. Радвам се , че и аз вече съм част от този форум.
IF YOU'RE LOOKING FOR THE TRUTH , YOU'VE COME TO THE WRONG PLACE....

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 9.06.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e23 735i '81

Мнение от sedmaka » 11 Сеп 2006, 22:19

хора..дайте идеи кви дръжки да си слагам на колата...малко сложно ама..тоя гъзз дето я прай щял да слага некви от е32 понеже пасвали а на мене нещо не ми се верва...цялата работа е понеже вратите ще се отварят като на ролс ройс - предните нормално ама задните наобратно..демек дръжките трябва да са едни до други, предните и задните...ако някой има "страхотна идея" нека я сподели


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 11 Сеп 2006, 22:36

Ми просто я направи без дръжки, да се отваря електрически от дистанционно. хем е стилно, хем е радикално решение за твоя случай

БМВманиачения
Аватар
Мнения: 5148
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: ПЕЧКА понавървяваща
Мечтае да кара: на ядене и пиене

Мнение от bmwfena » 11 Сеп 2006, 23:12

sedmaka написа:хора..дайте идеи кви дръжки да си слагам на колата...малко сложно ама..тоя гъзз дето я прай щял да слага некви от е32 понеже пасвали а на мене нещо не ми се верва...цялата работа е понеже вратите ще се отварят като на ролс ройс - предните нормално ама задните наобратно..демек дръжките трябва да са едни до други, предните и задните...ако някой има "страхотна идея" нека я сподели

а бе направи си я оригинално като си е била :shock: това изобретение наГЪЗЪ го заеби хората да не ти се :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 9.06.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e23 735i '81

Мнение от sedmaka » 13 Сеп 2006, 0:01

така...няма кво да питам вече..гъзът вече взел тия дръжки...ще го бия аз него скро време става вече 2ра година ме мотае...баси..сума и пари дръпна туй БМВ...иначе още си стои варианта с ел.вратите т.е. дистанционно отваряне...бал съм ги и дръжките...сега я чакат бояджиите така че нямам търпение..скоро ще бриши п пътищата...иначе благодарско за съветите...колкото до оригиналните не знам дали вече ги продават някъде :))

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Kris » 14 Фев 2007, 0:41

А да кажете нещо и за дизеловите двигатели? Какво да гледаме, слушаме и т.н.

P.S.

Щото съм се спрял на една 524td и добре изглежда ама нещо не ми харесва двг., но майсторчето ше има последната дума.

Следваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook