E-28 525e
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- Mr Charger
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 240
- Регистриран на: 3.06.2004
- Местоположение: ДС
- Пол: Мъж
- Кара: метро
- Мечтае да кара: M Power Electrified
Re: E-28 525e
Колега, моля да пускаш търсачка за такива често обсъждани въпроси.
На въпроса - Е28 525е е много по-икономичен от Е28 525i. Първият модел има двигател М20, който е специално разработен за икономия на гориво, докато вторият е с двигател М30, който не е разработен да икономисва гориво.
Разход на гориво Е28 525е:
5.8 л - при 90 км/ч
7.4 л - при 120 км/ч
11 л - градско
Разход на гориво Е28 525i:
7.2 л - при 90 км/ч
9.1 л - при 120 км/ч
14 л - градско
Тези данни разбира се отнасят за изправни машини с качествен бензин в резервоарите.
Ако си намерилдобро 525е направо вземай, не се чуди! Между другото разхода на етата е същия като на Рено Лагуна 1,6, ха-ха.
На въпроса - Е28 525е е много по-икономичен от Е28 525i. Първият модел има двигател М20, който е специално разработен за икономия на гориво, докато вторият е с двигател М30, който не е разработен да икономисва гориво.
Разход на гориво Е28 525е:
5.8 л - при 90 км/ч
7.4 л - при 120 км/ч
11 л - градско
Разход на гориво Е28 525i:
7.2 л - при 90 км/ч
9.1 л - при 120 км/ч
14 л - градско
Тези данни разбира се отнасят за изправни машини с качествен бензин в резервоарите.
Ако си намерилдобро 525е направо вземай, не се чуди! Между другото разхода на етата е същия като на Рено Лагуна 1,6, ха-ха.
Непобедимите - 2002, Е3, Е9, Е12, Е21, Е23, Е24, Е28...
Re: E-28 525e
благодаря за отговора колега,
търсих в форума за 525е, но не намерих много и за това пуснах темата.
намерил съм едно, което изглежда читаво за сносни пари в германия но е на почти 300,000км.
ще излезе към 5-6000лв тотал да почна да си го карам. т.е непродаваемо в бг ако не се окаже за мен.
надявах се да сподели някой, който е имал такава, защото аз имам намерение да си я ползвам за ежедневна кола, и въпреки факта, че е правена с цел икономия, все пак е 30 годишен 2,7литров двигател.
Имах 525и е28 150коня за известно време и в града си харчеше 17-18, ако разликата между двете ще е 1-2 литра просто пак ми е много и няма смисъл да я взимам.
търсих в форума за 525е, но не намерих много и за това пуснах темата.
намерил съм едно, което изглежда читаво за сносни пари в германия но е на почти 300,000км.
ще излезе към 5-6000лв тотал да почна да си го карам. т.е непродаваемо в бг ако не се окаже за мен.
надявах се да сподели някой, който е имал такава, защото аз имам намерение да си я ползвам за ежедневна кола, и въпреки факта, че е правена с цел икономия, все пак е 30 годишен 2,7литров двигател.
Имах 525и е28 150коня за известно време и в града си харчеше 17-18, ако разликата между двете ще е 1-2 литра просто пак ми е много и няма смисъл да я взимам.
- KriK4eTo
- младши ентусиаст
- Мнения: 492
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: УК
- Пол: Мъж
- Кара: л Е21, а сега Е28
- Детайли за колата: Ниски и бавни.
Re: E-28 525e
Хех, да не забравяме и каква е скоростната кутия в случая, че от там идват едни 1-2 литра разлика. Това в България са си две галончета бира на 100км .
П.П. Моята е 525и, автоматик, на 160к километра и харчи точно 14 в градски условия.
П.П. Моята е 525и, автоматик, на 160к километра и харчи точно 14 в градски условия.
Re: E-28 525e
KriK4eTo написа:Хех, да не забравяме и каква е скоростната кутия в случая, че от там идват едни 1-2 литра разлика. Това в България са си две галончета бира на 100км .
П.П. Моята е 525и, автоматик, на 160к километра и харчи точно 14 в градски условия.
Автоматични скоростни кутии е имало и за 525е и най-вече за 528е (за американския пазар).
Всъщност ръчната скоростна кутия за ета и супер ета модели не е нищо специално - направо стандартна 5-степенна кутия със свръхдиректна 5 скорост с отношение 0.81. Разликата обаче идва от диференциала - той е 2.93.
И вече като умножим предавателните числа на скоростната кутия по тези на диференциала - получаваме търсената разлика. Подобен 2.7 "нормален" бензинов двигател би вървял добре с диференциал 3.25 - подобно на 528i.
Основно обаче икономията идва от "икономичния" разпределителен вал, високата заводска компресия и специалния "икономичен" Мотроник.
Re: E-28 525e
Да ви пусна малко за четене...
2,7-литровият двигател M20B27 е произведен с основната идея за икономичност (ефективност - "е", в гръцката азбука - буквата ЕТА). Двигателят е с 84 мм диаметър на цилиндрите и по-дълъг 81 мм ход, даващи общ работен обем от 2693 куб.см.. Двигателят на ЕТА използва едни и същи отливки на главата тип "200", като при карбураторния М20В20 и модела K-Jetronic 2.3, използвани в модела е21.
М20В27 обаче използва само четири лагера за разпределителния си вал (за намалено вътрешно триене). За щастие - отливката на главите е направена така, че при определено разпробиване на отливката за допълнителни маслени магистрали - има възможност и за разпределителен вал със седем лагера.
Мощността на двигателя е 122 к.с. (91 кВт) при 4250 оборота в минута за всички модели, произведени до 1987 г. включително и 127 к.с. (95 кВт) при 4800 оборота в минута за последната година на производство - 1988 г.
Максималният въртящ момент е 230 Nm при около 3250 оборота в минута за всичките години.
BMW прави този двигател със цел икономия на гориво и добра управляемост при ниски обороти.
Бил е предвиден 2.93:1 диференциал за е28 и (за е30 го слагат от 1986 година). Предишните модели 325e използват диференциал със предавателно число 2.79:1.
"Дългите" предавки на диференциала държат двигателя, и то при различни скорости, в най-добрия му обхват. По този начин се постига изключителна ефективност, но за сметка на пъргавината, която обикновено са свързва с марката БМВ.
Всички ЕТА двигатели, използват Bosch Motronic, които в случая са калибрирани за максимална икономия на гориво.
Този Motronic е имал грижата за достатъчно "сдържан" аванс и времена за впръскване на гориво. Като допълнение, този "мозък" е имал ограничител на оборотите до 4750 об/мин.
М20В27 трудно може да се нарече "спортен" заради много краткото припокриване на отваряне на всмукателните и изпускателните клапани, както и на "късите" гърбици на вала. Също така, дългите и тесни тръби на всмукателния колектор също не допринасят за увеличаване на мощността над 5000 об/мин. Ниската горна граница за обороти е допълнителна гаранция за безопасност, като се има предвид четирите лагера на разпределителния вал и меките пружини на клапаните.
При колите, произведени след септември 1987 г., ЕТА двигателят претърпява значителен "ъпгрейд". Това включва по-новите версии Bosch Motronic 1.1/1.3 с адаптивен контрол при празен ход, както и променена идеология и схемотехника.
Главата (отливката е кръстена "885") е с по-големи клапани, "портнати" отвори и горивни камери с нова форма.
Нови бутала, които да паснат на 2.5 глава. През последната 1988 година се прави и специален всмукателен колектор, отново с тесни канали, но вече разширяващи се към главата, за да се напаснат към новите по-големи отвори към всмукателните клапани. Вече и разпределителният вал лагерува в седем точки. Лимитът за обороти е повишен до 5300
Нова двойна (двутръбна, подобна на 528i) изпускателна генерация.
Честито и на новия оборотомер до 6000 оборота в минута.
2,7-литровият двигател M20B27 е произведен с основната идея за икономичност (ефективност - "е", в гръцката азбука - буквата ЕТА). Двигателят е с 84 мм диаметър на цилиндрите и по-дълъг 81 мм ход, даващи общ работен обем от 2693 куб.см.. Двигателят на ЕТА използва едни и същи отливки на главата тип "200", като при карбураторния М20В20 и модела K-Jetronic 2.3, използвани в модела е21.
М20В27 обаче използва само четири лагера за разпределителния си вал (за намалено вътрешно триене). За щастие - отливката на главите е направена така, че при определено разпробиване на отливката за допълнителни маслени магистрали - има възможност и за разпределителен вал със седем лагера.
Мощността на двигателя е 122 к.с. (91 кВт) при 4250 оборота в минута за всички модели, произведени до 1987 г. включително и 127 к.с. (95 кВт) при 4800 оборота в минута за последната година на производство - 1988 г.
Максималният въртящ момент е 230 Nm при около 3250 оборота в минута за всичките години.
BMW прави този двигател със цел икономия на гориво и добра управляемост при ниски обороти.
Бил е предвиден 2.93:1 диференциал за е28 и (за е30 го слагат от 1986 година). Предишните модели 325e използват диференциал със предавателно число 2.79:1.
"Дългите" предавки на диференциала държат двигателя, и то при различни скорости, в най-добрия му обхват. По този начин се постига изключителна ефективност, но за сметка на пъргавината, която обикновено са свързва с марката БМВ.
Всички ЕТА двигатели, използват Bosch Motronic, които в случая са калибрирани за максимална икономия на гориво.
Този Motronic е имал грижата за достатъчно "сдържан" аванс и времена за впръскване на гориво. Като допълнение, този "мозък" е имал ограничител на оборотите до 4750 об/мин.
М20В27 трудно може да се нарече "спортен" заради много краткото припокриване на отваряне на всмукателните и изпускателните клапани, както и на "късите" гърбици на вала. Също така, дългите и тесни тръби на всмукателния колектор също не допринасят за увеличаване на мощността над 5000 об/мин. Ниската горна граница за обороти е допълнителна гаранция за безопасност, като се има предвид четирите лагера на разпределителния вал и меките пружини на клапаните.
При колите, произведени след септември 1987 г., ЕТА двигателят претърпява значителен "ъпгрейд". Това включва по-новите версии Bosch Motronic 1.1/1.3 с адаптивен контрол при празен ход, както и променена идеология и схемотехника.
Главата (отливката е кръстена "885") е с по-големи клапани, "портнати" отвори и горивни камери с нова форма.
Нови бутала, които да паснат на 2.5 глава. През последната 1988 година се прави и специален всмукателен колектор, отново с тесни канали, но вече разширяващи се към главата, за да се напаснат към новите по-големи отвори към всмукателните клапани. Вече и разпределителният вал лагерува в седем точки. Лимитът за обороти е повишен до 5300
Нова двойна (двутръбна, подобна на 528i) изпускателна генерация.
Честито и на новия оборотомер до 6000 оборота в минута.
- intention
- младши ентусиаст
- Мнения: 548
- Регистриран на: 18.07.2007
- Кара: Е34 Alpinweis Е39 Silver
- Мечтае да кара: BMW с несвалени наелони на седалките!
- Детайли за колата: С Vanos без Vanos - все М50В20
Re: E-28 525e
DEMIURGE
Колега страхотна информация!
Благодаря!
Ако всички колеги бяха така услужливи форума щеше да е дори на още по - високо ниво!
Колега страхотна информация!
Благодаря!
Ако всички колеги бяха така услужливи форума щеше да е дори на още по - високо ниво!
Jordana написа:Аурата на класиките от 80те години леко е претопена в морето от безлични возила .
- павката
- старши ентусиаст
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
Re: E-28 525e
до скоро в софия се продаваше едно 525е мн запазено,ако някой има интерес,ще му кажа подробности
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани