Защо не купих БМВ Е12 528i и някои размисли за ръждата

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 240
Регистриран на: 3.06.2004
Местоположение: ДС
Пол: Мъж
Кара: метро
Мечтае да кара: M Power Electrified

Re: Защо не купих БМВ Е12 528i и някои размисли за ръждата

Мнение от Mr Charger » 14 Сеп 2011, 2:47

Така както я описваш тази Е28 не е толкова зле. Това са нормални неща за кола, която е била във влажния английски климат. Ако двигател, скорости, окачване са ок и колата ти харесва, въобще не се чуди.
В САЩ има доста Е28 в движение и не изглеждат толкова ретро, както в България. Всъщност това е кола 1982-1987 г., аз тогава съм бил в първите класове, с тези форми съм израснал, и не го възприемам като ретро. Ретро ми се вижда да речем БМВ 1800.
Никога няма да забравя как през далечната 1988 г. в тихата соц идилия на Дружба едни диваци направиха много як бърнаут с бяло БМВ Е28 за ужас на летовниците. Тогава много се впечатлих и цял ден питах баща ми каква е тази кола. Само си представете – тихо лято, ближи си сладоледа, Дружба, москвичи, ватбурзи, шкоди и снежно бялата Е28…Какво ретро братче, това беше космически кораб, машина на времето…а вие ретро та ретро…Тая машина няма да стане ретро, докато има чисто нови автомобили, които горят повече на градско и дълъг път и вървят по-малко…
Що се отнася за ръждата, чуйте една поучителна история. В началото на 90 г. реших да възстановя напълно семейното соц возило, което беше с прогнили прагове, предни и задни калници и под. Идеята беше, че за едно лято ще се извършат необходимите тенекеджийски работи, ще се боядиса и ще бъде като ново. Да ама не. Сега тук трябва да кажа, че в семейството ми няма тенекеджии, автобояджии и двг специалисти.
Всичко започна с голям ентусиазъм – бяха набавени чисто нови калници, прагове, всички хромирани части и лайсни, нови фарове, мигачи, стопове, нови емблеми и т.н. Първи тенекеджия, грунд му е майката, запечатва всичко, мажи върху заварки и незачистени ръжди, втори тенекеджия, трети тенекеджия, накрая пак бяха останали дупки, които бяха „оправени” с епоксидна смола и марля, много стабилно. После един кофти бояджия довърши работата.
Резултат: 2 лета труд, много време и немалко средства и незадоволителен резултат. „Оправената” машина (нови калници, боя, хром, чисто нов карбуратор и чисто нова глава) беше спазарена за 150 лв., 5 чувала картофи и 2 чувала пипер. Следващата година намерих същия модел на 46 хил. км, гаражен, оригинална боя, без петънце ръжда от един възрастен човек. Мдааа…Ей това е поуката. Знам, че страстта да карате любимата кола е голяма, но по-добре почакай, потърси и вземи нещо запазено, за да не си късаш нервите.
То не напразно, да речем, в САЩ ако искаш да ти възстановят един напълно корозирал автомобил професионално ще ти искат няколко десетки хиляди долара. Ами да речем ако правиш корозирал Форд Мустанг, то ще ти излезе по евтино да си купиш направо едно ново купе от Year One. Както знаете има такива. И като казвам това искам просто да споделя опит, а не да засегна някого. Знам, че има много фенове които воюват с ръждата. Не сте първите, не сте и последните. Пожелавам успех, но битката е трудна, а резултатът зависи от вашето търпение.
Непобедимите - 2002, Е3, Е9, Е12, Е21, Е23, Е24, Е28...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Защо не купих БМВ Е12 528i и някои размисли за ръждата

Мнение от akula » 14 Сеп 2011, 18:31

Mr Charger написа: Знам, че има много фенове които воюват с ръждата. Не сте първите, не сте и последните. Пожелавам успех, но битката е трудна, а резултатът зависи от вашето търпение.


така е колега, но все пак едно е да поръчаш купе за американска кола в щатите, друго е купе за бмв :paranoid:
случки много, още ме е яд че един комшия на село продаде гаражен москвич 12ка на 30 к пробег за 250 лв на един мангал :confused:
или че изпуснах една е21- 318и само с малко ръжда между стоповете за 1200 лева. е, и с изгоряла бензинова помпа. та вместо това сега кърпя 315.
между впрочем почти е готова, само трябва да се пръсне малко. ако има късмет, ще я видите скоро, ако не- по натам :lol:

абе все си мисля, че трябва да има някаква магия с намагнитизиране на купето против корозия, или катодни-анодни защити, отдвна се каня да се разрова в бумагите, ама не ми се занимава с ровене.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 1.01.2003
Местоположение: Асеновград,Пловдив

Re: Защо не купих БМВ Е12 528i и някои размисли за ръждата

Мнение от kompi » 14 Сеп 2011, 20:21

Крикче, за е28-то което си видял, не е било на брат ми. Понеже не беше снижена,лъскава и с големи джанти при предишния собственик -"мърляч" и измамник. Както и да е. А относно слабите места на е28 - мисля, че най-много гният около предните бутуши. Мойта там има изгнило . Чел съм също,че моделите произведени преди 85-та имат по-сериозни проблеми с корозията, следващите са значително по-устойчиви. Но всичко е индивидуално. Успех във възстановяването!
Колега Г-н Чарджър :) ,знаеш (и аз знам от опит) ,че в щатите нещата стоят по коренно различен начин. Цената на труда е около 10-пъти по-висока. А тук не става въпрос за тотално изгнили коли, а просто..... . незнам . И аз съм помагал на баща си да кърпим Ладата и Жигулата ,които имахме и бяха доста по изгнили и от двете е28, които имаме в момента ,въпреки по младата им възраст.Нещата са относителни.
+ това на мен ми е приятно да се занимавам с реставрация от този тип,етап по етап.
Сучииии!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 240
Регистриран на: 3.06.2004
Местоположение: ДС
Пол: Мъж
Кара: метро
Мечтае да кара: M Power Electrified

Re: Защо не купих БМВ Е12 528i и някои размисли за ръждата

Мнение от Mr Charger » 15 Сеп 2011, 3:07

Прав си колега, труда в САЩ е убийствено скъп за нашите разбирания. Направо падаш, като чуеш какви суми се завихрят. Иначе аз нямам против възстановяването етап по етап, ама ако може да е като при г-н Джей Лено. Да си имам майстори, пари и само да отивам да инспектирам прогреса - "А, добре момчета, това сте го направили супер" или пък "Ааа, не така, тук махате тоя праг и почвате отначало. А затова, че сте съсипали оригиналният праг и сте прегорили ламарината ще ви го удържа от надниците". Нали, готино звучи, наслаждаваш се на всеки етап и после когато колата е боядисана и сглобена се кефиш максимално. Проблемът е, че малко могат да изпитат този кеф.
Наистина не искам никой да засягам, само споделям впечатления. Важното е да се съживяват любимите акули, да ръмжат по пътищата и да радват очите :bchug:
Непобедимите - 2002, Е3, Е9, Е12, Е21, Е23, Е24, Е28...

Предишна

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook