Наследено Е21 - положението много зле но съм оптимист
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
Наследено Е21 - положението много зле но съм оптимист
Здравейте,
сдобих се с една колица или по-скоро я отървах от "Надин" (вторични суровини). Предполагам, повече от 3 години седи на едно място полу захвърлена и най-сетне се реших да говоря с човека, той взе, че ми я даде.
Колата е 79-та година, купе, 1.6 бензин. М10 мисля че се води. Какво се случи:
Избутахме я от плевелите, които я бяха обградили и малко я позаметохме от боровите иглички. След което помпане на гуми - перфектни за момента. Сипване на 5л бензин в резервоара + малко в карбуратора. На 2-рия зъб запали. Звук - страхотен. Всичко 6. Направо си стиснахме ръцете и я дотътрих до вкъщи.
Какво ми направи впечатление. Много се е спекла от към кормилна система. Много твърдо. Гумите малко трудно въртят. Спирачки почти няма, доста позагнила.
Сблъсквам се с един прецедент и не знам какво да правя. Имам желание да си я почна сам да я правя с помоща на един приятел, който си разбира или да я карам в сервиз, където да ми обръснат и веждите.
Искам да попитам, някой който се е сблъсквал подобна ситуация, от къде се почва, какво се прави и как да направя този автомобил да живее още поне 10-тина години в движение
Има ли как да се снабдя с части? Къде бихте ми препоръчали да търся?
Искам да запазя правото си да продължа да пиша в темата. Ще кача снимков матерял на процеса.
сдобих се с една колица или по-скоро я отървах от "Надин" (вторични суровини). Предполагам, повече от 3 години седи на едно място полу захвърлена и най-сетне се реших да говоря с човека, той взе, че ми я даде.
Колата е 79-та година, купе, 1.6 бензин. М10 мисля че се води. Какво се случи:
Избутахме я от плевелите, които я бяха обградили и малко я позаметохме от боровите иглички. След което помпане на гуми - перфектни за момента. Сипване на 5л бензин в резервоара + малко в карбуратора. На 2-рия зъб запали. Звук - страхотен. Всичко 6. Направо си стиснахме ръцете и я дотътрих до вкъщи.
Какво ми направи впечатление. Много се е спекла от към кормилна система. Много твърдо. Гумите малко трудно въртят. Спирачки почти няма, доста позагнила.
Сблъсквам се с един прецедент и не знам какво да правя. Имам желание да си я почна сам да я правя с помоща на един приятел, който си разбира или да я карам в сервиз, където да ми обръснат и веждите.
Искам да попитам, някой който се е сблъсквал подобна ситуация, от къде се почва, какво се прави и как да направя този автомобил да живее още поне 10-тина години в движение
Има ли как да се снабдя с части? Къде бихте ми препоръчали да търся?
Искам да запазя правото си да продължа да пиша в темата. Ще кача снимков матерял на процеса.
Приятелите идват и си отиват, а враговете се натрупват.
- Станислав Попов
- младши ентусиаст
- Мнения: 402
- Регистриран на: 24.04.2006
- Местоположение: Казанлък
- Пол: Мъж
- Кара: е30
- Мечтае да кара: е30
Re: Наследено Е21 - положението много зле но съм оптимист
Разглобявай всичко , кърпи и гледай какви части ще са ти необходими . С желание и търпение ще успееш да я върнеш към живота , ама и бюджет си приготви
- retro.boy28
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 156
- Регистриран на: 5.05.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: предимно читави М10-ки :D
Re: Наследено Е21 - положението много зле но съм оптимист
Първо БРАВО за решението ти да върнеш живота на една акула!!! Ако е много гнила части ще намериш готови прагове,вежди ... Но за бомбетата,пода,около стъклата,в багажника ако нямаш добър тенекеджия няма да стане... Ако пък ти си можеш още по-добре . Искам да те посъветвам да не бързаш,всичко по реда си ... ако е много гнила по-добре я вкарвай за кърпене първо,пък спирачки,окачване,рейката ще ги правиш посредством работата. Както каза колегата разглобявай всичко и да се кърпи навсякъде ... Ако имаш пари я закарай на песъкоструй! Само съвет де ... Пък после ще се накичи най-лесно Успех от мен!
Ентусиазмът е заразен. Ти можеш да започнеш епидемия!!!
deyan-enchev написа:Моята по минимум 2-3 пъти на ден я припалвам БЕЗ акумулатор със Спрей ЕТЪР ... супер яко дъни аванса, ама клапаните са здрави.
- alpina-ma6inata
- '2002' fanatic
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Наследено Е21 - положението много зле но съм оптимист
Както казаха колегите - разглобявай всичко. Като казвам всичко си приготви една стойка на колелца и качвай купето там да си я бутате на ръка. Аз така направих с мойта. Намери си хубаво и сухо помещение, където да държиш частите. За изгнилите области е хубаво да отидеш на песъкоструй, но само там. Даваш я на наистина добър тенекеджия, това е доста трудно... Като казвам добър тенекеджия виж мойта тема за 2002-ката малко по-надолу и снимки как трябва да бъде изкърпен един детайл. Трябва после да не си личи къде е кърпено. Това е много важно, защото като бях още малък глупак и не знаех за какво става въпрос я дадох мойта на двама тенекеджии, които ми взеха парите, нищо не направиха, а в същото време аз си мислех, че вече ще отивам за боя. Докато тенекеджията се занимава с тия работи огледай разглобените части и това какво може да се възстанови и рециклира. Което може да се направи - прави го, което не може, купувай го ново. Потърси във форума има места от чужбина с нови части на добри цени. Ако наистина е много зле купето, има липси и т.н. мисли варианта да си вземеш и донор. Рано или късно осъзнаваш, че просто трябва да вземеш такъв.
Филм е, и си е доста изваждане на пари. Реално особено за Е21-ца е по-рентабилно да си вземеш готова в много добро състояние. Друг е въпроса тук е, че колата сигурно има определена сантиментална стойност и наистина би било супер да я върнеш на пътя.
Успех!
Филм е, и си е доста изваждане на пари. Реално особено за Е21-ца е по-рентабилно да си вземеш готова в много добро състояние. Друг е въпроса тук е, че колата сигурно има определена сантиментална стойност и наистина би било супер да я върнеш на пътя.
Успех!
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Re: Наследено Е21 - положението много зле но съм оптимист
alpina-ma6inata написа:Реално особено за Е21-ца е по-рентабилно да си вземеш готова в много добро състояние. Друг е въпроса тук е, че колата сигурно има определена сантиментална стойност и наистина би било супер да я върнеш на пътя.
За мен тази кола няма никаква сантиментална стойност. По-скоро скърбях, като я гледах последните няколко години как умира под един бор. Определено ще я съживя, дори и да останат доста забележки по нея и обещавам да я карам с гордост, а не с угризение. Поради силната липса на пари съм решил да я правя "на парче". Човека от който я взех, спомена, че я е позакърпил тук там, но видимо колата си е тръгнала пак на зле. Затова ще оставя кърпежа по-натам и ще започна от под капака и купето.
btw инфото, което ми давате е много полезно и ще ви държа в течение за какво става дума. Ето и някоя снимка на колата :
Приятелите идват и си отиват, а враговете се натрупват.
- retro.boy28
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 156
- Регистриран на: 5.05.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: предимно читави М10-ки :D
Re: Наследено Е21 - положението много зле но съм оптимист
Е,тя не е толкова зле. Представях си я много по-зле От снимките се вижда добра за реставрация (не е трагедия ) и има потенциал Честита и ще следя темата с интерес
П.П : И хриле дори си има акулчето
П.П : И хриле дори си има акулчето
Ентусиазмът е заразен. Ти можеш да започнеш епидемия!!!
deyan-enchev написа:Моята по минимум 2-3 пъти на ден я припалвам БЕЗ акумулатор със Спрей ЕТЪР ... супер яко дъни аванса, ама клапаните са здрави.
- SPEED_GABROVO
- ентусиаст
- Мнения: 1003
- Регистриран на: 14.12.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: дърто Е30
- Мечтае да кара: моята си,ама с неограничен бюджет
Re: Наследено Е21 - положението много зле но съм оптимист
Браво колега,че си я спасил от претопяване.Малко ,по-малко ще си я нагласиш,само безавараийни километри с нея да имаш.
BMW не е просто марка автомобили,а начин на живот.
- А.Марчев
- ентусиаст
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 1.02.2010
- Местоположение: Габрово
- Мечтае да кара: E60 М5 Еisenmann RACE exhaust
Re: Наследено Е21 - положението много зле но съм оптимист
И аз си помислих ,че е в трагично състояние ,но тя е в цветущоо малко работа по нея и ще се възроди . да имаше повече хора като теб така да правят браво колега само така
- alpina-ma6inata
- '2002' fanatic
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Наследено Е21 - положението много зле но съм оптимист
Pin2 написа:Затова ще оставя кърпежа по-натам и ще започна от под капака и купето.
Много добре огледай цялата кола къде е ръждясала, да не стане така като тръгнеш да я кърпиш да сваляш отново мостове, двигатели и т.н.
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- taran
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 176
- Регистриран на: 3.04.2011
- Местоположение: София
- Кара: каквото набара:)
Re: Наследено Е21 - положението много зле но съм оптимист
Много си е готина колицата,от снимките личи,че нещо е правено по задницата,възможно е да е имала някакъв удар.Качи я на канал и я отгледай отдолу.Прагове и вежди точно за този модел в момента няма.Едни уж ще доставят в началото на май...Ма дали.
Успех със стягането.
Успех със стягането.
- alpina-ma6inata
- '2002' fanatic
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Наследено Е21 - положението много зле но съм оптимист
Все трябва да има прагове. Аз за 2002-ката си намерих нови, пък за Е21 да няма. За ламарини виж в Интеркар 3000. За Е21, Е28 все още има чисто нови. А което го няма се прави - въпроса е както казах да намериш правилния човек. А не някой, който чака да му накупиш всичко ново и директно да цапне новата ламаринка отгоре.
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Re: Наследено Е21 - положението много зле но съм оптимист
Честита акулка и да те радва много и със стягането и с возенето.Точно щях да напиша това,което са ти казали вече-да я рзкостиш до 0 и да я почваш,но като видях снимките си изглежда свежа.За кърпенето виж ако има нещо наистина наложително,ако не-изчакай и си събери повечко пари за да стане всичко като хората,защото купето е най-важното.
- taran
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 176
- Регистриран на: 3.04.2011
- Местоположение: София
- Кара: каквото набара:)
Re: Наследено Е21 - положението много зле но съм оптимист
alpina-ma6inata написа:Все трябва да има прагове. Аз за 2002-ката си намерих нови, пък за Е21 да няма. За ламарини виж в Интеркар 3000. За Е21, Е28 все още има чисто нови. А което го няма се прави - въпроса е както казах да намериш правилния човек. А не някой, който чака да му накупиш всичко ново и директно да цапне новата ламаринка отгоре.
В Интеркар преди три седмици купих последния ляв праг.Има още няколко вносители на едрогабаритни части и при тях няма.В един от сайтовете ги има обявени,има и цени,но когато опитах да поръчам се оказа,че няма.
Това е ситуацията ком момента.Евро 07 приеха поръчка за доставка,но едва в началото на май ще се разбере какво е станало.
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: Наследено Е21 - положението много зле но съм оптимист
На мен преди година ми трябваше праг за Е-12ката. Занесох парче профил от стария и ми сгънаха. Стана като фабричен. Взеха ми 25лв. Става дума за Габрово, да поясня. Успех с колата, колега и не се отказвай!
- andrein
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 221
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
Re: Наследено Е21 - положението много зле но съм оптимист
както се установи Е30-ковия праг е много близо до оригинала...а прагове за Е30 има.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани