Въпрос за строукър на М10?

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Re: Въпрос за строукър на М10?

Мнение от krika » 06 Апр 2011, 21:53

teao написа:За буталата на М10Б20 съм 99% сигурен че бяха ковани, но не мога да нямеря къде го бях чел.

Няма такова нещо, не са ковани буталата на В20 във всичките му версии. Коляновият вал е кован. Иначе има много проекти с оригинални бутала на около 300 кс. За 2002turbo може да са ковани, но даже не съм 100про дали е вярно :wave:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: Въпрос за строукър на М10?

Мнение от DEMIURGE » 06 Апр 2011, 22:29

andrein написа:и тука има инфо
http://www.daham.org/16vt/technical/bmwm20/


Интересен линк, ама е за М20 двигатели...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Въпрос за строукър на М10?

Мнение от TukBaTa » 12 Апр 2011, 15:30

teao написа:...използват от Фолксваген еъркулд на 91-92мм бутала които са с плоски чела.
...


Колеги, някой да има линк към проект с такива бутала, защото аз намерих доста изписано по темата, но никъде някой който реално да го изпълнил???

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Въпрос за строукър на М10?

Мнение от TukBaTa » 19 Апр 2011, 20:35

колеги, след доста размишления и преценка на вариантите реших да се спра на вариант а с б20-ков вал и следващите от това дейности...

та така имам няколко въпроса:
трябва да се скъси блока с 2-2,5мм от там - ще трябва ли да се скъсяват болтовете на главата или има място да се навият, как да реши проблема с промяната на ъгъла на разпределителния вал - раздвижна ролка или ...( teao при теб как го реши)...

другия въпрос е за гарнитура на главата с бутала на 92мм - каква да ползвам , гледам, че хората ползват от с14 това добър вариант ли е ??? и отново към teao ти каква ползваш ?

мерси предварително

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: Въпрос за строукър на М10?

Мнение от DEMIURGE » 20 Апр 2011, 15:32

Преди да си скъсил блока, знаеш ли каква компресия ще се получи без скъсяване?
Ако ще мислиш после за турбо - това ще ти дойде наготово, така че, намери вариант да я сметнеш.
И ако се получи не по-малка, например от 7.5 - няма ли да си доволен?
Ще имаш аванс за солиден бууст и от там - за солидна крайна мощност, но няма да ти се меся.

Но ако си решил все пак да скъсяваш блока (което лично аз не бих направил) - скъси и винтовете, да ти е спокойно, че не се знае докъде е нарязана резбата във всички отвори. Иначе при разглобяване на М30 мотори - в твоя случай трябва да е подобно - установих, че стара и износена - "разтегната", както казват някои колеги, е направо с една звено "по-дълга" от нова неизползвана. Тук идва моментът да добавя, че имаше сериозен запас за обтягане при старата верига - и според мен нямаше опасност даже и тогава от презацепване или късане. Така че, провери с наложена глава и гарнитура, дали обтегачът има запас и чак тогава мисли за ролки, скъсявания или други неща.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 221
Регистриран на: 3.10.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж

Re: Въпрос за строукър на М10?

Мнение от andrein » 20 Апр 2011, 20:08

аз сън сменял верига на Г-класата...5.6 V8 двигател...като веригата е доволно дълга...обтегача беше със заварена гайка за да обтегне. При сравнение стара нова верига нямаше никаква разлика в дължините. При поставяне на новата обтегача едва се събра (естествено отрязах дообтягащата гайка).

Целото това....странно ми звучи разтегната верига с едно звено...по-скоро луфта е ролките на веригата.
34331 У-У-УДРИ!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Въпрос за строукър на М10?

Мнение от TukBaTa » 20 Апр 2011, 21:29

DEMIURGE написа:....


отново мерси за отговора и мнението колега, но ето как стоят нещата, който аз със моите познания и с информацията, която имам успях да сметна ...

блока е висок(от центъра на коляновия вал то горното чело)(според инфото което намерих) - 217,5мм
вала е с ход - 80мм (което прави 40мм в посока)
биелата е - 135мм
буталото е плоскочелно и с компресионна височина - 39,6мм (според това което успях да измеря)
от тук следва : 217,5-40-135-39,6 = 2,9мм недоход на буталото до челото на блока

обема на всеки от цилиндрите с 92мм бутала и с б20-ков вал е 532сс
обема над буталото до края на блока е (92/2)^2*pi*2,9 = 19,3cc
обема на отвора в гарнитурата е според зависи, но да кажем около - 12сс
така тук идва въпросителната тъй като не знам обема на горивната камера в главата, а и в момента главата е разкомплектована и няма как да я измеря (та някои ако знае да го каже), но при всички случай се получава СС около 6,5:1, което е крайно ниско ...
по моите сметки aко се накъси блока с 2,5мм ще стане около 8:1, но така или иначе първо ще се сметне с точност като сложа два клапана на главата и си измеря камерата в нея преди да се реже блока то това е сигурно, просто в момента точни сметки на мога да направя.

относно веригата аз предполагам, че дори и със скъсяване на блока няма да може да се сложи веригата, така че да се презацепи притесняваме това, че като се опъне ъгъла на разпределителния вал се измества в погрешната посока... и за това питах за раздвижно колело да се компенсира това закъснение на вала ако мога така да го нарека :):):)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Въпрос за строукър на М10?

Мнение от TukBaTa » 20 Апр 2011, 21:32

andrein написа:....


не е толкова и до луфт в ролките ... както е казал колегата веригата се износва заедно с нея се износват и колелата ... при което вориката започва да влиза по дълбоко в колелата и от там има нужда от повече опъване ... това е ясно ... въпроса е за ъгъла на разпределителния вал ... ако teao чете нека каже как е при него тъй като си спомням той е накъсявал и главата и блока с по 2мм (общо 4мм) ако не се лъжа нещо :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: Въпрос за строукър на М10?

Мнение от DEMIURGE » 20 Апр 2011, 21:43

andrein написа:Целото това....странно ми звучи разтегната верига с едно звено...по-скоро луфта е ролките на веригата.


Приятелю, прав си за луфта в ролките :mhihi: , ама като че ли не си обърнал внимание на кавичките в предишното ми мнение. Явно твърде леко е била загатната иронията ми спрямо "термина" "разтегната" верига. Те нали на М30 веригите ги правят от ликра, та затова се наблюдава този ефект...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 9.02.2006
Кара: мфил

Re: Въпрос за строукър на М10?

Мнение от teao » 21 Апр 2011, 8:39

Блока като се среже и трабва да се модифицира банана-да е по-крив, а и оста се прави на ексцентрик и по буталцето има работа, ама това се прави като се сложи главата на блока и се гледа. Никви болтове, шпилки и гайки от дебелостенните.На последните 2 болта дето са до делкото трябва да се сложат тапи че капе масло от тях. Дори с рязан блок степента е малка (нещо около 9 ми се върти, ама трябва да се мери). Аз и главата съм я рязал максимално. Гарнитура си вземи Виктор Реинц и иди на Симеон при гарнитуриста да смени диаметъра на цилиндъра. Първият път ми прави гарнитурата изцяло и не бях много доволен-след 1 година матеряла се разпадаше доста гадно. И за следващата гарнитура си купих стокова и само смени ринговете на цилиндрите. А на разпределителния вал ролката е на 4 болчета и им се правят дупките по големи- 2,5 пъти бяха мойте и се слагат високоякостни болчета със законтрящи се глави -не съм имал ядове за 40 000 км с вала, после го смених...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Въпрос за строукър на М10?

Мнение от TukBaTa » 26 Апр 2011, 8:22

teao написа:На последните 2 болта дето са до делкото трябва да се сложат тапи че капе масло от тях.


teao, това малко не го разбрах ... може ли малко да обясниш какви тапи как та се направят и сложат, за да не капе масло ... мерси предварително :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 9.02.2006
Кара: мфил

Re: Въпрос за строукър на М10?

Мнение от teao » 09 Май 2011, 11:21

Капе ако си със шпилки-не знам как минава през резбата, ама минава и всичко става в масло, с болтовете няма такъв проблем.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Въпрос за строукър на М10?

Мнение от TukBaTa » 09 Май 2011, 11:27

аз мисля да ползвам оригиналните болтове, не мисля да е надувам толкова, че да има проблем ... поне според мен 8)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: л Е21, а сега Е28
Детайли за колата: Ниски и бавни.

Re: Въпрос за строукър на М10?

Мнение от KriK4eTo » 09 Май 2011, 14:37

За всяко сваляне и слагане на главата ти трябват нови болтове, имай го предвид ;) Може да пробваш и със старите, но не бих го препоръчал.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Въпрос за строукър на М10?

Мнение от TukBaTa » 09 Май 2011, 15:46

да запознат съм с това... въпреки че ако трябва да съм честен принципно мисля да ползвам старите болтове... просто при някой фиат или нов опел където болтовете са М8 и са по 20 санта дълги според мен е оправдано да се сменят след всяко развиване, но специално при м10-ката ми се струва, че няма да се разтегнат и ако се ползват втори път :)
но въпреки това сглабянето на мотора е много, много далече и не знам какво ще реша до тогава :dunno:

ПредишнаСледваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook