Никелиране??
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- Пинтев
- младши ентусиаст
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.04.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: СамУет
Никелиране??
Здравейте колеги.Дали някой знае къде в София мога да си занеса задната броня да ми я никилират(има ръжда понея) четох преди време Тано беше писал че ходил на 2-3 места но са им били малки ваните,та ако някой знае нещо нека споредли.За София става дума
Поздрави Пинтев
Поздрави Пинтев
- ZARAZA
- младши ентусиаст
- Мнения: 385
- Регистриран на: 13.02.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Е21..Е28 и Е46
- Мечтае да кара: лагерна количка
- Vasko_BP
- ентусиаст
- Мнения: 1150
- Регистриран на: 7.10.2007
- Местоположение: Враца/София
- Кара: 92' E30 M40 cabrio
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: Никелиране??
Това е доста интересен сайт. Аз бях пред подобна дилема преди време. Тая фирма ще е от полза.
- Пинтев
- младши ентусиаст
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.04.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: СамУет
- Lucky
- Старши ентусиаст
- Мнения: 1619
- Регистриран на: 10.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
- Мечтае да кара: 5GT 535i
Re: Никелиране??
Еверт правят вакуумно нанасяне на метала. За броня предполагам галваничния метод и по добър.
Колега потърси фирма Хром Дизай. Намираха се зад сградите на мобилтел преди време до фабрика/централен склад на Ролпласт. Там направих на Е3 броните
Колега потърси фирма Хром Дизай. Намираха се зад сградите на мобилтел преди време до фабрика/централен склад на Ролпласт. Там направих на Е3 броните
Re: Никелиране??
Тази тема е дискутирана неведнъж.
Брони с никелиране не стават. Впрочем, стават за кратко време и без добър огледален гланц.
Освен големината на ваните е важно първото покритие да бъде медно, а не както го правят далеч по-често - отлагат никел върху желязото и после хром върху никела... Та по този повод вече говорим за друг вид вани, не само по големина. Медта е от първостепенна важност при хромиране на железни изделия, престояващи навън и при лоши атмосферни условия. Вече върху медта може да се отложи хром директно или с междинен слой от никел.
Дебелината на хромовия слой също е от значение - затова хромираните изделия, например, за тропиците са с доста по-дебел слой хром.
Предполага се, че Хром Дизайн ще свършат работа, защото изработват доста хромирани изделия, но за медния слой си струва да се попита. Също така, преди да се даде изделието за хромиране - вероятно ще трябва да е почистено от ръжда - и нещо повече - да е полирано, със свалени стари слоеве, иначе ще трябва да го правят във фирмата - а и това струва пари.
Брони с никелиране не стават. Впрочем, стават за кратко време и без добър огледален гланц.
Освен големината на ваните е важно първото покритие да бъде медно, а не както го правят далеч по-често - отлагат никел върху желязото и после хром върху никела... Та по този повод вече говорим за друг вид вани, не само по големина. Медта е от първостепенна важност при хромиране на железни изделия, престояващи навън и при лоши атмосферни условия. Вече върху медта може да се отложи хром директно или с междинен слой от никел.
Дебелината на хромовия слой също е от значение - затова хромираните изделия, например, за тропиците са с доста по-дебел слой хром.
Предполага се, че Хром Дизайн ще свършат работа, защото изработват доста хромирани изделия, но за медния слой си струва да се попита. Също така, преди да се даде изделието за хромиране - вероятно ще трябва да е почистено от ръжда - и нещо повече - да е полирано, със свалени стари слоеве, иначе ще трябва да го правят във фирмата - а и това струва пари.
- alpina-ma6inata
- '2002' fanatic
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Никелиране??
Аз съм чувал, че преди да ги топят във ваните при всички случаи ги топят в някаква друга химия, премахваща стари бои, ръжки, обезмаслява и т.н. Но някой, който е по-наясно да каже
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Re: Никелиране??
Да, така е, топят ги в обезмаслители и после преминават и през киселина, където трябва да се внимава за време, че остават едни дерюги по иначе гладките повърхности (ако се изпуснат). Но момента с полирането никой не може да го избегне. След като си се преборил с ръждата - остават микрократери - в по-добрия случай или по-сериозни кратери при лоша корозия. Тогава идва полирането - с шайби и пасти... Електрохимичното полиране при сериозни наранявания не върши работа
Иначе - за тези, които се интересуват повече:
Подготовка на металната повърхност преди нанасяне на покрития. Механична, химична и електрохимична обработка.
Механична – към нея се отнасят шлайфане, полиране, крейцване, пясъкосртуйна обработка
- шлайфане – за получаване на гладка и равна повърхност, чрез сваляне на тънък слой материал с помощта на твърди режещи материали – абразиви. Абразивните материали трябва да са с по-голяма твърдост от тези на метала, подложен на шлайфане.
- полиране – заключителна операция при шлайфането, като окончателно се изглажда металната повърхност и се придава гланц. Полирането се извършва с пасти, съдържащи най-често абразив.
- крейцване – обработка на метали със стоманени, месингови и други четки, поради което металната повърхност става матова. Отстраняват се различни корозионни продукти, шлама получен при байцването, крейцването се прилага за намаляване на повърхностните пори на метала и подобряване физико-механичните свойства.
- галатовка – обработка на детайлите с абразивни или полиращи материали във въртящи се камбанни вани или барабани, отстранява се шлам от байцването. В резултат на триенето м/у детайла и абразивния материал, се отстранява съвсем тънък слой и се заглаждат неравностите. Използва се шмиргел, кварцов пясък, стоманени стружки.
- пясъкоструйна и хидроабразивна обработка – отстраняват се корозионните продукти, остатъците от леярската пръст, некачествени покрития на детайли, които не се нуждаят от предварително шлайфане или когато не могат да се приложат другите методи. Към сухата повърхност на детайла се насочва струя кварцов пясък, който се изхвърля посредством сгъстен въздух през дюзата на пясъкоструйния апарат. Този метод има много недостатъци – отделя се много прах, затова кварцовия пясък се заменя са метален пясък. Хидроабразивната обработка съдържа вода с абразивен материал в нея. Също така при струйната обработка, за по нежни детайли се използват и по меки материали - даже и орехови черупки. Виж също така и "Soda blasting".
Химична и електрохимична подготовка на металната повърхност: включва обезмасляване, байцване, декалиране, електрохимично полиране:
- обезмасляване - процес при който се отделят от повърхността на изделието различни видове животински, растителни и минерални масла или полировъчни пасти. Маслата се делят на 2 основни групи: осапуняеми (животински и растителни масла) и неосапуняеми (минерални масла). Обезмасляване в органични разтворители - металите се обработват с органични разтворители с оглед отстраняване намиращите се на повърхността им неосапуняеми минерални масла, консервиращи смазки, използва се бензин, бензол и толуол. Химично обезмасляване – потапяне на детайлите в горещи алкални разтвори на базата на NaOH, натриев карбонат или нормален натриев фосфат. Процедурата трае от 15 до 60 минути при 75-98 градуса (Целзий) с непрекъснато разбъркване. Електрохимично обезмасляване – прилага се при материали, предварително полирани грубо, обезмаслени, монтирани на подходящи рамки. По този начин се постига най-пълно отстраняване за най-кратко време, но се прилага само за детайли с по-проста форма за 1-5 минути при 50-80 градуса (Целзий). Катодно обезмасляване – резултат от извършващ се електролизен процес. Оттеглящия се водород разкъсва слой от минерални масла върху металната повърхност и ги отделя под формата на капчици. Анодно обезмасляване – отделяне на мастни капки от повърхността на газообразния кислород. Обезмасляване чрез ултразвук – във вана изпълнена с органичен разтворител или алкално действащ разтвор, на дъното на която е монтиран ултразвуков излъчвател.
- Байцване – отстраняват се корозионните продукти чрез химична и електрохимична обработка в киселини или основи, извършва се след предварително грубо обезмасляване. Химично байцване – черните метали и техните сплави се байцват във водни разтвори на солна и сярна киселина. С повишаване на концентрацията се повишава скоростта до определен предел след който се нарушава повърхността на детайла. Електрохимично байцване – анодно (електролитно разтваряне на метала и механично откъсване на оксидите от отделящия се кислород), катодно (протича с бурно отделяне на водород, който откъсва оксидите от металната повърхност).
- Декалиране – заключителен процес. Чрез него се постига разтваряне на тънкото оксидно покритие, образувано по повърхността на детайла между отделните операции. Използва се 3-5% солна или сярна киселина.
- Електрохимично полиране – чрез анодна обработка в подходящи електролити и условия, в резултат на което се получава блестяща повърхност, гладкост и висока отражателност.
Иначе - за тези, които се интересуват повече:
Подготовка на металната повърхност преди нанасяне на покрития. Механична, химична и електрохимична обработка.
Механична – към нея се отнасят шлайфане, полиране, крейцване, пясъкосртуйна обработка
- шлайфане – за получаване на гладка и равна повърхност, чрез сваляне на тънък слой материал с помощта на твърди режещи материали – абразиви. Абразивните материали трябва да са с по-голяма твърдост от тези на метала, подложен на шлайфане.
- полиране – заключителна операция при шлайфането, като окончателно се изглажда металната повърхност и се придава гланц. Полирането се извършва с пасти, съдържащи най-често абразив.
- крейцване – обработка на метали със стоманени, месингови и други четки, поради което металната повърхност става матова. Отстраняват се различни корозионни продукти, шлама получен при байцването, крейцването се прилага за намаляване на повърхностните пори на метала и подобряване физико-механичните свойства.
- галатовка – обработка на детайлите с абразивни или полиращи материали във въртящи се камбанни вани или барабани, отстранява се шлам от байцването. В резултат на триенето м/у детайла и абразивния материал, се отстранява съвсем тънък слой и се заглаждат неравностите. Използва се шмиргел, кварцов пясък, стоманени стружки.
- пясъкоструйна и хидроабразивна обработка – отстраняват се корозионните продукти, остатъците от леярската пръст, некачествени покрития на детайли, които не се нуждаят от предварително шлайфане или когато не могат да се приложат другите методи. Към сухата повърхност на детайла се насочва струя кварцов пясък, който се изхвърля посредством сгъстен въздух през дюзата на пясъкоструйния апарат. Този метод има много недостатъци – отделя се много прах, затова кварцовия пясък се заменя са метален пясък. Хидроабразивната обработка съдържа вода с абразивен материал в нея. Също така при струйната обработка, за по нежни детайли се използват и по меки материали - даже и орехови черупки. Виж също така и "Soda blasting".
Химична и електрохимична подготовка на металната повърхност: включва обезмасляване, байцване, декалиране, електрохимично полиране:
- обезмасляване - процес при който се отделят от повърхността на изделието различни видове животински, растителни и минерални масла или полировъчни пасти. Маслата се делят на 2 основни групи: осапуняеми (животински и растителни масла) и неосапуняеми (минерални масла). Обезмасляване в органични разтворители - металите се обработват с органични разтворители с оглед отстраняване намиращите се на повърхността им неосапуняеми минерални масла, консервиращи смазки, използва се бензин, бензол и толуол. Химично обезмасляване – потапяне на детайлите в горещи алкални разтвори на базата на NaOH, натриев карбонат или нормален натриев фосфат. Процедурата трае от 15 до 60 минути при 75-98 градуса (Целзий) с непрекъснато разбъркване. Електрохимично обезмасляване – прилага се при материали, предварително полирани грубо, обезмаслени, монтирани на подходящи рамки. По този начин се постига най-пълно отстраняване за най-кратко време, но се прилага само за детайли с по-проста форма за 1-5 минути при 50-80 градуса (Целзий). Катодно обезмасляване – резултат от извършващ се електролизен процес. Оттеглящия се водород разкъсва слой от минерални масла върху металната повърхност и ги отделя под формата на капчици. Анодно обезмасляване – отделяне на мастни капки от повърхността на газообразния кислород. Обезмасляване чрез ултразвук – във вана изпълнена с органичен разтворител или алкално действащ разтвор, на дъното на която е монтиран ултразвуков излъчвател.
- Байцване – отстраняват се корозионните продукти чрез химична и електрохимична обработка в киселини или основи, извършва се след предварително грубо обезмасляване. Химично байцване – черните метали и техните сплави се байцват във водни разтвори на солна и сярна киселина. С повишаване на концентрацията се повишава скоростта до определен предел след който се нарушава повърхността на детайла. Електрохимично байцване – анодно (електролитно разтваряне на метала и механично откъсване на оксидите от отделящия се кислород), катодно (протича с бурно отделяне на водород, който откъсва оксидите от металната повърхност).
- Декалиране – заключителен процес. Чрез него се постига разтваряне на тънкото оксидно покритие, образувано по повърхността на детайла между отделните операции. Използва се 3-5% солна или сярна киселина.
- Електрохимично полиране – чрез анодна обработка в подходящи електролити и условия, в резултат на което се получава блестяща повърхност, гладкост и висока отражателност.
- alpina-ma6inata
- '2002' fanatic
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Никелиране??
Наистина полезно, мерси!
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- Пинтев
- младши ентусиаст
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.04.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: СамУет
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани