Нов във форума
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
- andrein
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 221
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
Нов във форума
Здравейте пичаги!
След мотори и джипове и т.н. бездънни за харчове хобита, реших и БМВ-це да имам и то Е21. Мнооо ми е легнала на сърцето. Оглеждам се за такова (май колега от Пловдив продава едно доста читаво), но преди това трее подъл план и визия кво ше става точно....иначе горчивия опит показва, че работите свършват зле или поне 3 пъти по-скъпо от нормалното. Та некой въпроси:
заднен мост и окачване
схемата май прилича на Е30...доста бюджетна май...освен мост от 323, никакъв друг ъпдейт не намерих???
шпер
виждал съм омегов набутан в прасе на Е21 и т.н...та оригиналния наистина ли е 25% и става ли вобще за нещо???
предно окачване
схемата тука не ми аресва...нещо кат рено мяза...некви подобрения??
двигател
тука най ме дразни, че нема 16В глави (освен с14)
второ колкото теми намерих за турбиниране, толкова сцепени блокове видях...нещо формула 1....1400к.с. от М10 блок...не било баш така
трето освен ИС М42 друг относително читав двигател (освен М-ките) не познавам, замислям се сериозно за VW 1.8т, поне работа е относително позната и ясна...докъде му стигат възможностите и точно какви инвестиции са нужни
скорости
тука съм хабсолютно бос, кое е здраво и кое не
Колата има некъв непреодолим чар и рядка и е култова и е със задно...вобще
След мотори и джипове и т.н. бездънни за харчове хобита, реших и БМВ-це да имам и то Е21. Мнооо ми е легнала на сърцето. Оглеждам се за такова (май колега от Пловдив продава едно доста читаво), но преди това трее подъл план и визия кво ше става точно....иначе горчивия опит показва, че работите свършват зле или поне 3 пъти по-скъпо от нормалното. Та некой въпроси:
заднен мост и окачване
схемата май прилича на Е30...доста бюджетна май...освен мост от 323, никакъв друг ъпдейт не намерих???
шпер
виждал съм омегов набутан в прасе на Е21 и т.н...та оригиналния наистина ли е 25% и става ли вобще за нещо???
предно окачване
схемата тука не ми аресва...нещо кат рено мяза...некви подобрения??
двигател
тука най ме дразни, че нема 16В глави (освен с14)
второ колкото теми намерих за турбиниране, толкова сцепени блокове видях...нещо формула 1....1400к.с. от М10 блок...не било баш така
трето освен ИС М42 друг относително читав двигател (освен М-ките) не познавам, замислям се сериозно за VW 1.8т, поне работа е относително позната и ясна...докъде му стигат възможностите и точно какви инвестиции са нужни
скорости
тука съм хабсолютно бос, кое е здраво и кое не
Колата има некъв непреодолим чар и рядка и е култова и е със задно...вобще
- alpina-ma6inata
- '2002' fanatic
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Нов във форума
Здравей, колега.
Много добре си се насочил. Първо кажи за какво ще я използваш колата и това според мен доста ще помогне за отговорите на въпросите ти.
Нека да споделя аз какво знам за твоите въпроси. Задния мост - да, от 23-ка е най-добрия вариант, освен ако няма решение за слагането на 30-ков мост. Ако искаш дискове отзад и успееш да си ги нагодиш или си намериш мост - имам едни стари дискове задни, но доколкото помня имаше доста хляб в тях.
Шпер - от Е21 забрави да намериш - аз имах късмета да намеря цял мост от 23-ка с шпер, дискове и апрати за 200 кинта, но ми върза страшно много. Един тенекеджия дето ми прави колата караше Е21-чки и казваше че от години търси и не може да намери.
Но не пречи да потърсиш, ако намериш слагай, аз знам че ако е читав шпера няма чупене...
Попитай Крикчето, мисля че той знаеше филма с шпер от е30.
ДВГ - Да, 16в глава няма, освен Шницер такава, която е супер рядка и ако случайно намериш това ще е за 4-цифрена сума. И само с нея далеч няма да ти се решат проблемите, но това го изключваме като вариант, така че да не обяснявам. Със С14 глава филма е също толкова голям.
Вариантите са ти М42 или другия вариант е да направиш М10Б20-ката. Тук пак идва въпроса за какво ще я правиш колата, ако е за дрифт се насочвай за нещо по-дебело с още цилиндри, но ако е за кеф просто въобще не подценявай М10-ката, била тя с 8 клапана и т.н. Не че съм пристрастен, обаче е доста хубав мотор и има много доработки стига да ти се занимава. Карантията е кована, има мегдан да се олекотява много и то точно от стоковата карантия както са правили с 2002 алпина, което според мен предполага, че може да стане като хората. Можеш да минеш на по-голям диаметър на цилиндрите, което ти дава добър въртящ момент в ниските. Можеш да комбинираш с инжекция от Е21 и оттам да си играеш вече с други дросели, дюзи и т.н.
Скоростната кутия - най-здравите доколкото знам са доглег-овете, но пак са редки и го изключваме като вариант. Според мен ако си намериш една обикновена 5-степенна си чудесен и не се занимавай с глупости.
Дано съм ти бил полезен.
Много добре си се насочил. Първо кажи за какво ще я използваш колата и това според мен доста ще помогне за отговорите на въпросите ти.
Нека да споделя аз какво знам за твоите въпроси. Задния мост - да, от 23-ка е най-добрия вариант, освен ако няма решение за слагането на 30-ков мост. Ако искаш дискове отзад и успееш да си ги нагодиш или си намериш мост - имам едни стари дискове задни, но доколкото помня имаше доста хляб в тях.
Шпер - от Е21 забрави да намериш - аз имах късмета да намеря цял мост от 23-ка с шпер, дискове и апрати за 200 кинта, но ми върза страшно много. Един тенекеджия дето ми прави колата караше Е21-чки и казваше че от години търси и не може да намери.
Но не пречи да потърсиш, ако намериш слагай, аз знам че ако е читав шпера няма чупене...
Попитай Крикчето, мисля че той знаеше филма с шпер от е30.
ДВГ - Да, 16в глава няма, освен Шницер такава, която е супер рядка и ако случайно намериш това ще е за 4-цифрена сума. И само с нея далеч няма да ти се решат проблемите, но това го изключваме като вариант, така че да не обяснявам. Със С14 глава филма е също толкова голям.
Вариантите са ти М42 или другия вариант е да направиш М10Б20-ката. Тук пак идва въпроса за какво ще я правиш колата, ако е за дрифт се насочвай за нещо по-дебело с още цилиндри, но ако е за кеф просто въобще не подценявай М10-ката, била тя с 8 клапана и т.н. Не че съм пристрастен, обаче е доста хубав мотор и има много доработки стига да ти се занимава. Карантията е кована, има мегдан да се олекотява много и то точно от стоковата карантия както са правили с 2002 алпина, което според мен предполага, че може да стане като хората. Можеш да минеш на по-голям диаметър на цилиндрите, което ти дава добър въртящ момент в ниските. Можеш да комбинираш с инжекция от Е21 и оттам да си играеш вече с други дросели, дюзи и т.н.
Скоростната кутия - най-здравите доколкото знам са доглег-овете, но пак са редки и го изключваме като вариант. Според мен ако си намериш една обикновена 5-степенна си чудесен и не се занимавай с глупости.
Дано съм ти бил полезен.
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- andrein
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 221
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
Re: Нов във форума
Благодаря за бързите отговори.
мотор.....ще ми се нещо да се прави със щатния М10...щото вече си имам непродаваеми/вечно мои 'съоръжения' със сменени двигатли. Повече цилиндри неискам, имам си вече 5.6 V8 и ми стига толкова. Имам разни компресори и турбини изостанали от други проекти (за съжаление твърде големи)...може и с тях да се опита...рисърч требе
заден мост...сега се сещам за един пич, Митко 3000..дрифтър...той забоде 20хил в едно Е21 с двигател ХЕ с дросели и мега...рейка прави нова...заден мост със шпер то орел омега...трее да се консултирам.
мотор.....ще ми се нещо да се прави със щатния М10...щото вече си имам непродаваеми/вечно мои 'съоръжения' със сменени двигатли. Повече цилиндри неискам, имам си вече 5.6 V8 и ми стига толкова. Имам разни компресори и турбини изостанали от други проекти (за съжаление твърде големи)...може и с тях да се опита...рисърч требе
заден мост...сега се сещам за един пич, Митко 3000..дрифтър...той забоде 20хил в едно Е21 с двигател ХЕ с дросели и мега...рейка прави нова...заден мост със шпер то орел омега...трее да се консултирам.
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2701
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Нов във форума
Здрасти, ако търсиш оригинални тунингистки части е зор, но ако обичаш да импровизираш нещата не са толкова зле.
За дисковете отзад може да ползваш предни от нещо си с подходящи адаптери, например е30, като забравиш за ръчната естествено. Мост може да ползваш какъвто искаш, като присадиш тампоните на е21, като присъдения ще си върви с шпера.
Предното окачване не е чак толкова лошо, просто иска добър производител, което си е зор.
Двигател, най-добрия вариант, по-точно най-лесния е М20 от е30 или е28/е34 заедно със скоростите. Сменяш само лапите и се радваш на 170 коня, примерно.
Чак рядка и култова.......
За дисковете отзад може да ползваш предни от нещо си с подходящи адаптери, например е30, като забравиш за ръчната естествено. Мост може да ползваш какъвто искаш, като присадиш тампоните на е21, като присъдения ще си върви с шпера.
Предното окачване не е чак толкова лошо, просто иска добър производител, което си е зор.
Двигател, най-добрия вариант, по-точно най-лесния е М20 от е30 или е28/е34 заедно със скоростите. Сменяш само лапите и се радваш на 170 коня, примерно.
Чак рядка и култова.......
- VesoPesa
- старши ентусиаст
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Нов във форума
Аз пък ще ти кажа да внимаваш с купето, защото на това поколение автомобили това е най-слабото място
Гледай отпред бомбетата, праговете, багажника и пода.
Колкото повече изгнило - толкова повече шанс да я закараш на вторични
Гледам за повечето неща покегите са ти казали, обаче за двигателите са оскъдни
Та може би единствените слаби мотори на БМВ са дизелите(и то като минат 350-400 000км)
Аз бих те насочил към нещо, което да има добро съотношение на тегло, звук, пройзводителност, здравина и разход
В това число не влизат:
М20 - много здрав, но харчи много, а върви малко, основен минус - с ремък е
м30 - адски здрав мотор, кована карантия, спокойно може да му боднеш турбо без да го отваряш, но тежи да си е*е майката, за разхода няма да говоря, въпреки че тук се носят легенди за 15/100 градско
М40 - м чъчъчъчъчъъчъчъчъччъчетир'се - надявам се си схванал
М50Б20 - хубав мотор, особенно с ваноса, относително лек, здрав, но е със сименс електроника и някак си не върви като за 150-коня
М52Б20 - същото като за горния с разликата че е по-кекав заради алуминиевия блок
Препоръчани от мен:
М10Б20 - мотора от старата генерация, който има най-добри показатели и съотношения(освен С14)
М50Б25 - много здрав, пърагав, няма проблема с невървежа на малкия си брат Б20
М52Б28TUB - подобрена версия на М52 - 2-ен ванос(и на двата вала) алуминиев блок със стоманени ризи(лек и здрав)
М54Б30 - по-големия брат на горния - 231 коня, 300Нм, като с чип неща са 250 коня на 350Нм, пак с алуминиев блок със стоманени ризи, нисък разход на гориво - лично аз съм го карах на 12/100 градско в София => подходящ и за всекидневна кола и честно казано за мен най-добрия избор
В заключение ще кажа че както най-вероятно знаеш БМВ правят коли с перфектно разпределение на тежеста между преден и заден мост, което ако искаш да караш истинско БМВ е хубаво да запазиш за да може да се насладиш истински на колата
За целта е хубаво да сложиш или мотор заводски вграждан в Е21(м10 или м20) или някой по-лек или поне не по-тежък от тях и да се постараеш да го нагласиш спрямо моста така като е бил оригиналния, като тук ще се заиграеш с лапи, картер и евентуално маслена помпа
Пожелавам ти успех в начинанието и дано съм ти бил полезен
П.с.: Пак ти казвам обърни внимание на купето
Гледай отпред бомбетата, праговете, багажника и пода.
Колкото повече изгнило - толкова повече шанс да я закараш на вторични
Гледам за повечето неща покегите са ти казали, обаче за двигателите са оскъдни
Та може би единствените слаби мотори на БМВ са дизелите(и то като минат 350-400 000км)
Аз бих те насочил към нещо, което да има добро съотношение на тегло, звук, пройзводителност, здравина и разход
В това число не влизат:
М20 - много здрав, но харчи много, а върви малко, основен минус - с ремък е
м30 - адски здрав мотор, кована карантия, спокойно може да му боднеш турбо без да го отваряш, но тежи да си е*е майката, за разхода няма да говоря, въпреки че тук се носят легенди за 15/100 градско
М40 - м чъчъчъчъчъъчъчъчъччъчетир'се - надявам се си схванал
М50Б20 - хубав мотор, особенно с ваноса, относително лек, здрав, но е със сименс електроника и някак си не върви като за 150-коня
М52Б20 - същото като за горния с разликата че е по-кекав заради алуминиевия блок
Препоръчани от мен:
М10Б20 - мотора от старата генерация, който има най-добри показатели и съотношения(освен С14)
М50Б25 - много здрав, пърагав, няма проблема с невървежа на малкия си брат Б20
М52Б28TUB - подобрена версия на М52 - 2-ен ванос(и на двата вала) алуминиев блок със стоманени ризи(лек и здрав)
М54Б30 - по-големия брат на горния - 231 коня, 300Нм, като с чип неща са 250 коня на 350Нм, пак с алуминиев блок със стоманени ризи, нисък разход на гориво - лично аз съм го карах на 12/100 градско в София => подходящ и за всекидневна кола и честно казано за мен най-добрия избор
В заключение ще кажа че както най-вероятно знаеш БМВ правят коли с перфектно разпределение на тежеста между преден и заден мост, което ако искаш да караш истинско БМВ е хубаво да запазиш за да може да се насладиш истински на колата
За целта е хубаво да сложиш или мотор заводски вграждан в Е21(м10 или м20) или някой по-лек или поне не по-тежък от тях и да се постараеш да го нагласиш спрямо моста така като е бил оригиналния, като тук ще се заиграеш с лапи, картер и евентуално маслена помпа
Пожелавам ти успех в начинанието и дано съм ти бил полезен
П.с.: Пак ти казвам обърни внимание на купето
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Нов във форума
Ето ти читаво Е21
Питай хората дето го продават какво може да направиш,щото и с това се занимават
viewtopic.php?f=46&t=210673
Успех
Питай хората дето го продават какво може да направиш,щото и с това се занимават
viewtopic.php?f=46&t=210673
Успех
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2701
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
- GRINGO
- младши ентусиаст
- Мнения: 651
- Регистриран на: 21.06.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: `81 E21 335
Re: Нов във форума
andrein написа:Здравейте пичаги!
За да направиш най-добрият избор за концепцията трябва да видиш на живо различните
варианти и да усетиш как стъпват на пътя.
Ела до Пловдив някой ден и с удоволствие ще ти демонстрирам моята.
пп. Някой спомена нещо за разхода на М30-градско ... не е легенда, ама трябва да си някъв
с железна психика
- andrein
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 221
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
Re: Нов във форума
На Г-егата съм насадил 5.6 В8...разхода е около 50-60 литра в гората и около 23-28 градско.
[url]http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11281729484174911&f1=details
[/url]
фърлил съм око на тая....ма външно е загнила...какво ли остава за вътре...колата е от София мое да я знаете
днес рових из скрапта и изрових един итън М45, само дето съм го направил да върти наопъки...и са ше посметам
м/у другото на колектора на М10 има ли такъв с гнезда за електрически дюзи???
[url]http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11281729484174911&f1=details
[/url]
фърлил съм око на тая....ма външно е загнила...какво ли остава за вътре...колата е от София мое да я знаете
днес рових из скрапта и изрових един итън М45, само дето съм го направил да върти наопъки...и са ше посметам
м/у другото на колектора на М10 има ли такъв с гнезда за електрически дюзи???
- M.Velichkov
- ентусиаст
- Мнения: 1071
- Регистриран на: 4.12.2006
- Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
- Пол: Мъж
- Кара: ретро ръжди
Re: Нов във форума
GRINGO написа:andrein написа:Здравейте пичаги!
... не е легенда, ама трябва да си някъв
с железна психика
туй с тоя мотор непостижимо бе
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......
- akula
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Нов във форума
здр и добре дошъл и от мен,
само бих искал да вметна, че малко тъпо ми се види
да вкарваш в е21 мотор от друга марка- лично мнени разбира се и
не искам да ангажирам някого с него.
само бих искал да вметна, че малко тъпо ми се види
да вкарваш в е21 мотор от друга марка- лично мнени разбира се и
не искам да ангажирам някого с него.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- andrein
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 221
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
Re: Нов във форума
Ровим нета със страшна сила
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4021154
е тоя ги свършил точно както искам
http://www.bmw2002faq.com/component/opt ... 1a47a327f/
и тоя кефи, особено с идеята за завъртане на колектора
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4021154
е тоя ги свършил точно както искам
http://www.bmw2002faq.com/component/opt ... 1a47a327f/
и тоя кефи, особено с идеята за завъртане на колектора
- KriK4eTo
- младши ентусиаст
- Мнения: 492
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: УК
- Пол: Мъж
- Кара: л Е21, а сега Е28
- Детайли за колата: Ниски и бавни.
Re: Нов във форума
Колега не е лошо наистина да измислиш за какво ще ползваш такава кола като Е21 и от там вече да си направиш сметка какво искаш/трябва да модифицираш за да изпълниш желания ефект. Личното ми мнение че не е стоиностно да съсипваш просто така този автомобил освен ако нямаш някаква целенасочена идея, както е в моя случаи например. Чисто извращение си е да се руши инженерната мисъл която е създала тези прекрасни автомобили преди над 30 години.
За задни спирачки мога да ти дам моята контструкция която включва предни апарати и дискове от Е30. За шпер от Е30 още нищо немога да кажа защото несъм стигнал до там, мисля че ГРИНГО имаше в своя тема доста информация за такава трансплантация. Лично аз бих използвал М42Б18 за кола която ще се кара градско.
За задни спирачки мога да ти дам моята контструкция която включва предни апарати и дискове от Е30. За шпер от Е30 още нищо немога да кажа защото несъм стигнал до там, мисля че ГРИНГО имаше в своя тема доста информация за такава трансплантация. Лично аз бих използвал М42Б18 за кола която ще се кара градско.
- andrein
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 221
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
Re: Нов във форума
Колата определено ше градска...със салон и секво.
Джипа ми е със резервар, акумулатор, помпи и кво ли не вътре у купето....нема тапицерии, само уреди, волан и един бюлюк ръчки
за блокажи и раздатки. Вътре е бурята Невада като го подкараш....стига толко бегачки.
Но определено двигателя ше бъде модифоциран...и ше бъде оригиналния...писна ми от полу-законни-насаждани истории.
Джипа ми е със резервар, акумулатор, помпи и кво ли не вътре у купето....нема тапицерии, само уреди, волан и един бюлюк ръчки
за блокажи и раздатки. Вътре е бурята Невада като го подкараш....стига толко бегачки.
Но определено двигателя ше бъде модифоциран...и ше бъде оригиналния...писна ми от полу-законни-насаждани истории.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Нов във форума
Пак ще ви го кажа - М30 е матора, всичко друго е пародия...
И тоя разход 15 градско не е непостижим ако всичко е в час
И тоя разход 15 градско не е непостижим ако всичко е в час
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани