РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
- alpina-ma6inata
- '2002' fanatic
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
След около 5 години на инвалидната количка се изправихме на крака. Това е с което мога да се похваля днес. И за пореден път се убеждавам, че тази кола всячески ми тества нервите и търпението и дали я заслужавам.
След последния ми ъпдейт за пружините си мислих, че имам всичко, което ми е необходимо за да се сложи окачването. Да ама не.
Започнахме с болтовете по окачването. Тук имаше някои противоречиви мнения затова дали да се купуват нови такива или да се ползват старите оригинални. 2-ма 3-ма човека занимавали се с това ми препоръчаха да ползвам оригиналните, които са хубави разбира се и след поцинковане. Последва окомплектоването на болтовете с цифри и списък коя цифра за къде е, за да няма после това къде беше:
https://www.dropbox.com/s/vapn0wz21bi4b ... 0.jpg?dl=0
Минаха пясъкоструй и жълто поцинковане (каквото е оригиналното, не бяло). На снимката се виждат и 1/3 от болтовете, които взех нови от БМВ и шарнири:
https://www.dropbox.com/s/fsg7jocxnxxm0 ... 3.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/nd9e9jg2z3bsv ... 8.jpg?dl=0
Оставаха ми едни 6 болтчета на макферсоните към хебела, които в главата имат едно издължение с дупка, през която да минава осигурителна тел. Заради това удължение тези иначе обикновени болтчета струваха нови по около 20-ина + лева едното и близо 200 лв признавам не ми се даваха за такава глупост, затова ми ги направиха от стомана 45:
https://www.dropbox.com/s/5dxom2vhv1gcx ... 6.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/if6zdvv9n4f12 ... 2.jpg?dl=0 - и те жълто поцинковани
Стигнахме до главините. Мислех си, че имам такива, но не. Взех от Жоро Дългия малки главини от Е21, каквито трябват за Big brake update. Оказа се, че ако се прави този ъпгрейд на tii-верскиите трябват големи главини от Е21. Върнах малките на Жоро и взех пак от него големи. Нямаха много привлекателен вид, затова минаха по вече познатата процедура - пясъкоструй и поцинковане. Вече готови + лагери комплект SKF:
https://www.dropbox.com/s/i59711sak7lxd ... 5.jpg?dl=0
В това време Цецо ме подсеща, че за транспортирането ще трябва да закачим капаците и вратите, но панти при него няма. Явно не съм ги дал и на бояджиите, когато са ми пръскали колата. Ето къде били :
https://www.dropbox.com/s/zzgah4wjygfz8 ... 8.jpg?dl=0
Минават пясъкоструй, грунд, филер, търкане, взимам боя по код и Асен за пореден път ми върши чудесна работа :
https://www.dropbox.com/s/hporgayqrqtbi ... 8.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/o5qzfplgwsxxu ... 8.jpg?dl=0
След още няколко месеца занимаване в айде да не кажа глупости, но непредвидени неща - крайния резултат:
https://www.dropbox.com/s/0xxfgd0ikkath ... 7.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ngu1dff4xt99v ... 0.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/wp5xhjz72627i ... 6.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/kby6p18d9szv3 ... 0.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ja76gqvrmqn5c ... 6.jpg?dl=0
След последния ми ъпдейт за пружините си мислих, че имам всичко, което ми е необходимо за да се сложи окачването. Да ама не.
Започнахме с болтовете по окачването. Тук имаше някои противоречиви мнения затова дали да се купуват нови такива или да се ползват старите оригинални. 2-ма 3-ма човека занимавали се с това ми препоръчаха да ползвам оригиналните, които са хубави разбира се и след поцинковане. Последва окомплектоването на болтовете с цифри и списък коя цифра за къде е, за да няма после това къде беше:
https://www.dropbox.com/s/vapn0wz21bi4b ... 0.jpg?dl=0
Минаха пясъкоструй и жълто поцинковане (каквото е оригиналното, не бяло). На снимката се виждат и 1/3 от болтовете, които взех нови от БМВ и шарнири:
https://www.dropbox.com/s/fsg7jocxnxxm0 ... 3.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/nd9e9jg2z3bsv ... 8.jpg?dl=0
Оставаха ми едни 6 болтчета на макферсоните към хебела, които в главата имат едно издължение с дупка, през която да минава осигурителна тел. Заради това удължение тези иначе обикновени болтчета струваха нови по около 20-ина + лева едното и близо 200 лв признавам не ми се даваха за такава глупост, затова ми ги направиха от стомана 45:
https://www.dropbox.com/s/5dxom2vhv1gcx ... 6.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/if6zdvv9n4f12 ... 2.jpg?dl=0 - и те жълто поцинковани
Стигнахме до главините. Мислех си, че имам такива, но не. Взех от Жоро Дългия малки главини от Е21, каквито трябват за Big brake update. Оказа се, че ако се прави този ъпгрейд на tii-верскиите трябват големи главини от Е21. Върнах малките на Жоро и взех пак от него големи. Нямаха много привлекателен вид, затова минаха по вече познатата процедура - пясъкоструй и поцинковане. Вече готови + лагери комплект SKF:
https://www.dropbox.com/s/i59711sak7lxd ... 5.jpg?dl=0
В това време Цецо ме подсеща, че за транспортирането ще трябва да закачим капаците и вратите, но панти при него няма. Явно не съм ги дал и на бояджиите, когато са ми пръскали колата. Ето къде били :
https://www.dropbox.com/s/zzgah4wjygfz8 ... 8.jpg?dl=0
Минават пясъкоструй, грунд, филер, търкане, взимам боя по код и Асен за пореден път ми върши чудесна работа :
https://www.dropbox.com/s/hporgayqrqtbi ... 8.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/o5qzfplgwsxxu ... 8.jpg?dl=0
След още няколко месеца занимаване в айде да не кажа глупости, но непредвидени неща - крайния резултат:
https://www.dropbox.com/s/0xxfgd0ikkath ... 7.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ngu1dff4xt99v ... 0.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/wp5xhjz72627i ... 6.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/kby6p18d9szv3 ... 0.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ja76gqvrmqn5c ... 6.jpg?dl=0
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- snitch
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 211
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Мало Бучино(CRASH Team)
- Кара: Гюнтери
- Мечтае да кара: по пистите...
- Детайли за колата: E28 '87 m20b20 lpg
E28 '83 m30b28
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
Браво Алпинке, перфектна работа до тук!
- alpina-ma6inata
- '2002' fanatic
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
Както колата си е при мен реших, че най-логично е първо да почна с инсталацията. Общо взето разпечатани електрически диаграми с легенди, но е голяма борба като цяло. Ще пускам снимки там, като свърша нещо по-съществено. Всяка вечер съм в гаража и отмятам по малко работа.
През това време си се оглеждам за части и се оказах набързо още една крачка по-близо до успеха . А имено реших си въпроса с джантите. Тук получих доста противоречиви мнения относно избора ми, но на мен са ми интересни. Тези, които намерих са италиянски от марката Borrani и са се предлагали навремето от Alpina и GS-BMW-Tuning за стрийт колите. Вече са определено трудни за намиране, а аз имах късмета да ги намеря в най-редкия им вариант от 6,5 инча ширина, защото започват от 5 инча. Дойдоха ми с някакви "нови" гуми 205/60R13 (които са за красота разбира се), но придават още по изродски Vintage вид.
През това време си се оглеждам за части и се оказах набързо още една крачка по-близо до успеха . А имено реших си въпроса с джантите. Тук получих доста противоречиви мнения относно избора ми, но на мен са ми интересни. Тези, които намерих са италиянски от марката Borrani и са се предлагали навремето от Alpina и GS-BMW-Tuning за стрийт колите. Вече са определено трудни за намиране, а аз имах късмета да ги намеря в най-редкия им вариант от 6,5 инча ширина, защото започват от 5 инча. Дойдоха ми с някакви "нови" гуми 205/60R13 (които са за красота разбира се), но придават още по изродски Vintage вид.
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- DMC
- младши ентусиаст
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
Бая дълбоки ми се виждат тия джанти като за 6.5" . Супер са! Гумите с този размер за съжаление са си цифра, а и са трудни за намиране.
- Механджията
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 199
- Регистриран на: 28.08.2009
- Местоположение: Варна
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
гумите ги запази, интересни са, нищо, че не стават за каране
...с живота под вежди се гледаме строго, и боря се с него, доколкото аз мога....има начин, ваш'та мамааа...
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
Колега, мина Класик-кар събитието на Калояново ... задават се някои други събори ... тази красота ще бъде ли готова за тях... да приготвим фотоапаратите, да изплакнем очи?
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8329
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани