Още едно Е21 в Стара Загора
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Двигателя си е оригиналния от Е-21цата, искам да го възстановя, защото колата по документи се води с този двигател, това е. Този който е с инжекцията е друг, който искам да сложа за да карам колата докато направя моя. После моя карбураторния двигател като го възстановя може да го направя инжекция.
Надраното на цилиндъра е дълбоко и не ми се вярва да излезе само с шлайф и ремонтен размер бутала, затова искам по-големи.
Мерих с шублера ориентировъчно какъв е диаметъра на цилиндрите защото не знаех. ясно ми е, че със шубер не мога да хвана износването. Инсталация за сега уж намерих, ако не се оправя ще пиша.
Надраното на цилиндъра е дълбоко и не ми се вярва да излезе само с шлайф и ремонтен размер бутала, затова искам по-големи.
Мерих с шублера ориентировъчно какъв е диаметъра на цилиндрите защото не знаех. ясно ми е, че със шубер не мога да хвана износването. Инсталация за сега уж намерих, ако не се оправя ще пиша.
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
И така сдобих се с инсталация, много прилича на моята, но не е същата. Много са близки, но не са еднакви. Ще се опитам да обясня това което знам, пък дано някой може да ми помогне. Моя двигател е с делко долу на блока, от делкото излиза кабел, който завършва с една кръгла букса и 2 пинчета вътре, тази букса се свързва към някаква малка кутийка с електроника монтирана на алуминиев радиатор предполагам, че това някакъв комутатор. На комутатора има и още една по-голяма по диаметър букса с повече пинчета на нея. Другата инсталация която купих отделно има правоъгълен датчик с 2 пинчета който е направен за закачане към делкото, а където е мястото за комутатора буксата е правоъгълна. Не знам на някой дали му стана ясно какво съм имал предвид. До тук говорех за двете инсталации, тази която ми дадоха с двигателя който купих и другата инсталация която купих отделно без двигател.
Отделно моят двигател оригиналния, който е с карбуратор делкото му също е с правоъгълна букса с 2 пинчета и с правоъгълна букса на комутатора. Ще мога ли да си ползвам моето делко от карбураторния двигател и моя комутатор от карбураторния двигател и да ги вържа към инсталацията която съм купил отделно без двигател.
Забравих да спомена, че на инасталацията която ми дадоха с двигателя виси едно реле за което ми казаха, че е за бензиновата помпа на другата инсталация на същото място има букса, но тя е различна и релето не може да стане там.
А някъде мога ли да прочета кабелите по цветове кой за какво е, мисля, че ще това ще ми помогне да се ориентирам.
Отделно моят двигател оригиналния, който е с карбуратор делкото му също е с правоъгълна букса с 2 пинчета и с правоъгълна букса на комутатора. Ще мога ли да си ползвам моето делко от карбураторния двигател и моя комутатор от карбураторния двигател и да ги вържа към инсталацията която съм купил отделно без двигател.
Забравих да спомена, че на инасталацията която ми дадоха с двигателя виси едно реле за което ми казаха, че е за бензиновата помпа на другата инсталация на същото място има букса, но тя е различна и релето не може да стане там.
А някъде мога ли да прочета кабелите по цветове кой за какво е, мисля, че ще това ще ми помогне да се ориентирам.
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2702
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Сашо_Т написа:........ Инсталация за сега уж намерих, ако не се оправя ще пиша.
От там, от където я намери не ти ли казаха каква е.
Тая кутийка е комутатор, два модела са, БОШ и Телефункен (до колкото си спомням), а при мотроник-а я няма.
Ако метнеш снимки ще ти кажа, коя, каква е, че по описанието е зор.
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Здравейте колеги, за хората които пожелаха снимки, тук има някакви => http://sasholada.snimka.bg/automobiles/ ... 9.29877568, но нищо конкретно не се вижда, повечето са от свалянето на двигателя (вижда се и моята мутра тук - там) и от превозването на другия.
Конкретно на проблема:
На тази снимка http://sasholada.snimka.bg/automobiles/ ... 9.29877740 е комутатора "Телефункен", който върви към инсталацията която ми дадоха с двигателя. Както се вижда има 2 кръгли букси отгоре, на по-малката с 2-те пинчета се свързва кабела който идва от делкото, а по-голямата букса с повечето пинове се връзва към инсталацията.
На тази снимка => http://sasholada.snimka.bg/automobiles/ ... 9.29877690 е инсталацията която купих отделно, по-конкретно буксата която трябва да се върже към комутатора, който би трябвало да е "Бош", а на следващата снимка => http://sasholada.snimka.bg/automobiles/ ... 9.29877562 тази букса от инсталацията предполагам, че се свързва към делкото.
Накратко комутатора на оригиналния двигател (карбураторния) на колата е Бош и делкото му е направено със същата букса както инсталацията която купих отделно. Мога ли да си ползвам оригиналния комутатор от колата?
Конкретно на проблема:
На тази снимка http://sasholada.snimka.bg/automobiles/ ... 9.29877740 е комутатора "Телефункен", който върви към инсталацията която ми дадоха с двигателя. Както се вижда има 2 кръгли букси отгоре, на по-малката с 2-те пинчета се свързва кабела който идва от делкото, а по-голямата букса с повечето пинове се връзва към инсталацията.
На тази снимка => http://sasholada.snimka.bg/automobiles/ ... 9.29877690 е инсталацията която купих отделно, по-конкретно буксата която трябва да се върже към комутатора, който би трябвало да е "Бош", а на следващата снимка => http://sasholada.snimka.bg/automobiles/ ... 9.29877562 тази букса от инсталацията предполагам, че се свързва към делкото.
Накратко комутатора на оригиналния двигател (карбураторния) на колата е Бош и делкото му е направено със същата букса както инсталацията която купих отделно. Мога ли да си ползвам оригиналния комутатор от колата?
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2702
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Нищо не схванах. Комутаторите БОШ са еднакви за всички мотори и инжекциите, по-ранните естествено.
Могат да се комбинират, но рязането на кабели не е добро.
Пиши, какво ти трябва, някъде имам от двата модела за подарък.
Има разлика в това дали е за допълнителни резистори към бобината или не.
Могат да се комбинират, но рязането на кабели не е добро.
Пиши, какво ти трябва, някъде имам от двата модела за подарък.
Има разлика в това дали е за допълнителни резистори към бобината или не.
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Щом комутаторите Бош са еднакви за всички модели, значи това което мисля ще стане. Това за допълнителните съпротивления не го разбрах. Как да разбера дали ги има или не, къде да ги търся? Бобина която е работила с комутатор Телефункен може ли да работи с Бош? Колата като я купих беше направена с бобина от Лада от предишния собственик, въпреки, че аз съм чувал, че бобините за електронно запалване и за чукче са с различно съпротивление.
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2702
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
До колкото си спомням бобината от Лада работи с допълнителни резистори, които се шунтират при палене за по-силна искра, не че им помагаше кой знае колко.
Намери си оригинална бобина, едва ли ще струва повече от 10лв, става от всички модели с ел. комутатор; м10, м20, м30, е21, е28, е30 и други, стават и от инжекция Л-джетроник (тези с делко разположено, като твоето).
Намери си оригинална бобина, едва ли ще струва повече от 10лв, става от всички модели с ел. комутатор; м10, м20, м30, е21, е28, е30 и други, стават и от инжекция Л-джетроник (тези с делко разположено, като твоето).
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Добре колега, благодаря! Като има развитие ще пиша.
Само информативно бобините на ЛАДИТЕ няма резистори, а тази на Москвичите имат, когато дадеш на контакт тока за бобината минава през резистора, а когато започне да върти стартера от него е пуснат директен кабел към бобината, който не минава през резистора.
Само информативно бобините на ЛАДИТЕ няма резистори, а тази на Москвичите имат, когато дадеш на контакт тока за бобината минава през резистора, а когато започне да върти стартера от него е пуснат директен кабел към бобината, който не минава през резистора.
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2702
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Не помня точно, на Москвича бяха външни, а на Ладата в корпуса. Мисля и двете имат.
Електронните са без.
Електронните са без.
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Доста съм се занимавал с Ладички, но до сега за съпротивление/я не съм чувал. Това в момента няма никакво значение защото с нищо не ни помага. Дал съм маховика и притискателя на стругар да ги шлайфа, трябва да си купя и феродов диск. След това ше събера мотора със скоростите и като ги пусна в колата започвам да действам с кабеляците.
Ако не мога да се оправя на първо време мога ли да сложа една газова плочка преди дросела, да направя запалването и да карам така?
Ако не мога да се оправя на първо време мога ли да сложа една газова плочка преди дросела, да направя запалването и да карам така?
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Естествено, немалко кочини са така (не казвам че твоята е кочина).
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Надявам се да не се стига до там, но и да се стигне ще е временно. Мразя газта!
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Здравейте колеги при мен работата по втората Е21-ца напредва и реших да споделя малко снимки. => http://sasholada.snimka.bg/automobiles/ ... 9.30063232
Моля да ми обясните какво е това алуминиевото с 4-те маркуча => http://sasholada.snimka.bg/automobiles/ ... 9.30063339. Пада се от страната на делкото. Два от маркучите които стоят един срещу друг са за антифриз, а другите два не знам за каво са. Единия беше вързан горе на смукателния колектор,а другия затапен. Как се нарича това нещо, каква фунция изпълнява и може ли без него?
Горе на смукателния колектор има два щуцера единия сочи нагоре, а другия настрани. Те за какво са? => http://sasholada.snimka.bg/automobiles/ ... 9.30063388
Моля да ми обясните какво е това алуминиевото с 4-те маркуча => http://sasholada.snimka.bg/automobiles/ ... 9.30063339. Пада се от страната на делкото. Два от маркучите които стоят един срещу друг са за антифриз, а другите два не знам за каво са. Единия беше вързан горе на смукателния колектор,а другия затапен. Как се нарича това нещо, каква фунция изпълнява и може ли без него?
Горе на смукателния колектор има два щуцера единия сочи нагоре, а другия настрани. Те за какво са? => http://sasholada.snimka.bg/automobiles/ ... 9.30063388
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Колеги, никой ли не може да помогне? Моля ако някой знае нещо по въпроса да пише, че става вече месец стои тая кола в гаража а нямам търпение да я изрева...
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2702
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Сашо_Т написа:Колеги, никой ли не може да помогне? Моля ако някой знае нещо по въпроса да пише, че става вече месец стои тая кола в гаража а нямам търпение да я изрева...
Може.....това е воден смукач на Л-джетроник инжекцион. При студен двигател пропуска въздух, при топъл го затваря, напълно при 80 градуса.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани