Въпрос за строукър на М10?
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
50 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Въпрос за строукър на М10?
Не знам това доколко е истинско, но нещо подобно би свършило работа.
И цената е поносима...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-M10- ... ccessories
И цената е поносима...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-M10- ... ccessories
- TukBaTa
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за строукър на М10?
DEMIURGE написа:...
колега, много си прав и съм съвсем съгласен с теб, че това разстъргване е много гранично...
Проекта ми е още на етап "идеен проект" като са събрани и малко железа междувременно...
Мотора, който мисля да ползвам за база е м10б18 от 318i взех него, защото беше почти без пари пък и главата му е с големите клапани, има си смук. колектор, който така или иначе щеше да трабвя пък и б20 се намират трудно и то за суми 3-4 пъти по големи...
Мощността, който съм поставил за цел е даже под 250к.с. на мотора тъй като за около такава мощност имам инжектори и бенз. помпа и мисля да използвам тях, просто проекта е бюджетен и целта е по скоро хоби от колкото някакви постижения или нещо подобно... Тази мощност обаче от 1800сс мотор си е доста каквото и да си говорим пък и на б18-ката буталата не са ковани... и от тук почва филма търсене на бутала, който да са ковани, евтини и всъщото време да се намират лесно, колянов вал от б20 и т.н., все неща, който сами по себе си взаимно се изключват или не се намират лесно... намерих няколко колянови вала, за който ми обявяваха цифри 200+лв., флат топ бутала от б20-ка също не се намират лесно... В същото време ми подариха едни ковани бутала на MAHLЕ за 92мм и с компресионна височина около 40мм, бутален болт 22мм, като м10-ковата биела се слага без никакви проблеми. Ето тези бутала обърнаха проекта ми на опаки... с цел да ползвам тях като вече налични схемите са две или скъсяване на блока или вал от с14...
сега малко за идеята за търбо, от стари пректи (от друга марка) имам останали нови боост контролер, блоу оф и широколентова сонда, който така и не сложих на колата... имам и куулер с подходящи размери, който с малко преправяне ще пасне доста добре според мен... за турбина идеята ми е да е нещо за под 300кс. макс. мощност, което да не е надуто, така че да се развърта сравнително бързо, като максималната мощност да е в средните обороти или малко над тях... като това с кубатура 2200сс вече е доста постижимо и звучи добре...
този линк към кита, който си пратил е добър, но както вече казах целта е повече хоби и занимавка...
- Gecallica
- младши ентусиаст
- Мнения: 548
- Регистриран на: 2.04.2005
- Местоположение: София, Кърджали
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E21 320i, E21 315, E38 735i
Re: Въпрос за строукър на М10?
http://www.turbosport.co.uk/showthread.php?101237-A-race-bmw-316-now-S14-powered-again!
Тук има доста по темата, ако на някой му се чете разбира се
Аз стигнах до там където счупи с14-ковия вал...
Тук има доста по темата, ако на някой му се чете разбира се
Аз стигнах до там където счупи с14-ковия вал...
Re: Въпрос за строукър на М10?
Дам, атмосферния тунинг е скъп и безмислен ако не гониш някъв клас в състезание.
Ако ще бъдеш 1,8 кубатура- имам 20кови бутала- който ще ти разредят мотора и може да си нагласиш степента чрез височината на блока.
Ако ще си 2 литра-можеш да отвориш камерите на главата, или да шлайфаш буталата в изпъкналта им част та да станат флет топ и пак ще разредиш мотора.
За тия коне които гониш (200-250) сток бутала от 20ка няма да имат проблеми, те са ковани. Че карантията е тежка спор няма. Но за обороти до 7 000 върши работа без ядове.Над 7 000 трябват тунунг кобилици дето са скъпички (80$/бр).
Предимството на 20ковия вал е в хода който дава мног приятен въртящ момент в ниските.
Има валове от старите М10ки 1,8 които са с диаметър 84 и ход 81.
Помисли и за механичен компресор, има въртящ в ниските, и няма лаг. Като цяло усещането е като голям атмосферен мотор.
Ако ще бъдеш 1,8 кубатура- имам 20кови бутала- който ще ти разредят мотора и може да си нагласиш степента чрез височината на блока.
Ако ще си 2 литра-можеш да отвориш камерите на главата, или да шлайфаш буталата в изпъкналта им част та да станат флет топ и пак ще разредиш мотора.
За тия коне които гониш (200-250) сток бутала от 20ка няма да имат проблеми, те са ковани. Че карантията е тежка спор няма. Но за обороти до 7 000 върши работа без ядове.Над 7 000 трябват тунунг кобилици дето са скъпички (80$/бр).
Предимството на 20ковия вал е в хода който дава мног приятен въртящ момент в ниските.
Има валове от старите М10ки 1,8 които са с диаметър 84 и ход 81.
Помисли и за механичен компресор, има въртящ в ниските, и няма лаг. Като цяло усещането е като голям атмосферен мотор.
- TukBaTa
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за строукър на М10?
teao написа:....
благодаря за отговора ... знам варианти има много ... тъй като и аз не съм решил точно какво ще правя и мисля нещата да ги изчиствам с напредването по проекта ... преди да се продължи напред мисля да помисля малко за управлението на мотора (ECU) тъй като е сигурно, че такова ще трябва не бързам както се казва хубавите неща стават по-лека...
така и не каза от каква глупост се пукат блоковете ...
- akula
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Въпрос за строукър на М10?
TukBaTa написа:teao написа:За блока си в грешка. Блока е здрав дори след 80та и се чупи от тъпотия ...
и от каква тъпотия се пукат тия пусти блокове???alpina-ma6inata написа:.
поради пренатягане болтовете на главата. тъй като ще го отваряш поне веднеж тоя мотор, да си знаеш: стягане САМО с динамометричен ключ и САМО в реда и границите определени от производителя на гарнитурата или от бмв.
никакви "още 0.5 за всеки случай"
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
Re: Въпрос за строукър на М10?
И друг проблем на блока е като не изчистиш дупката на болта от масло,вода и секва смрад и стегнеш...
Резултата може да закъснее, ама винаги е еднакъв-спукан блок.
Дупките на болтовете се чистят от всичко което е паднало в тях, след това се чистят и резбите, и пак дупките.
Резултата може да закъснее, ама винаги е еднакъв-спукан блок.
Дупките на болтовете се чистят от всичко което е паднало в тях, след това се чистят и резбите, и пак дупките.
- alpina-ma6inata
- '2002' fanatic
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Въпрос за строукър на М10?
teao написа:За тия коне които гониш (200-250) сток бутала от 20ка няма да имат проблеми, те са ковани.
Буталата доколкото знам не са ковани, а само биелите и коляновия вал. Естествено има и ковани на КS, Mahle, ама за Алпините и 2 и 2 турбо.
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- andrein
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 221
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за строукър на М10?
Бутала от IS са класика...много здрави...мисля, че даже с инварна пластина в тях. Бутала от ТДС също...там имаш материал да играеш с формата на челото бол!
- TukBaTa
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за строукър на М10?
andrein написа:Бутала от IS са класика...много здрави...мисля, че даже с инварна пластина в тях. Бутала от ТДС също...там имаш материал да играеш с формата на челото бол!
това с буталата малко не го разбрах
може ли малко повече разяснения... как такива бутала могат да се ползват в сроукър на база на М10
- alpina-ma6inata
- '2002' fanatic
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Въпрос за строукър на М10?
Имаше някакви варианти с бутала от някакъв Форд В8, някаква тойота, а за ис-ковите вече не знам.
Във всеки случай почети малко и тук, има много интересни неща и има доста написано по въпроса:
www.bmw2002faq.com
Във всеки случай почети малко и тук, има много интересни неща и има доста написано по въпроса:
www.bmw2002faq.com
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- andrein
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 221
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- TukBaTa
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за строукър на М10?
andrein написа:и тука има инфо
http://www.daham.org/16vt/technical/bmwm20/
Колега или отново аз не мога да те разберам или като цяло ти не си разбрал идеята на темата ...
в инфото което си пуснал става въпрос само за м20 ...
а аз питам специално за м10, а не за какъвто и да е бмв двигател, тъй като там темата става повече от необятно голяма...
машина, това форумче го знам и знам, че ползват от форд бутала и от олдсмобил биели и т.н. видях че и ти пишеш там и имаш няколко теми и все пак мерси за инфото
просто не бях чувал да се ползват бутала от ИС... той м10б16 е с бутала на 86мм ако не се лъжа пък ИС-а е с 84мм и ми стана интересно какво се прави ризи ли му се набиват в тоя чугунения блок и каква е идеята...
Re: Въпрос за строукър на М10?
За буталата на М10Б20 съм 99% сигурен че бяха ковани, но не мога да нямеря къде го бях чел.
За бутала от ТДС и ИС няма варянта при диаметър 89 и нагоре...
За големите диаметри използват от Фолксваген еъркулд на 91-92мм бутала които са с плоски чела.
Също от форд 4,6 В8 и с тях имаше някакъв варянт...
За бутала от ТДС и ИС няма варянта при диаметър 89 и нагоре...
За големите диаметри използват от Фолксваген еъркулд на 91-92мм бутала които са с плоски чела.
Също от форд 4,6 В8 и с тях имаше някакъв варянт...
50 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани