За М20
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
4 мнения
• Страница 1 от 1
За М20
М20В20 – 6 цилиндровия 12 – клапанов двигател/ сравнително малък за БМВ/ бил разработен и пуснат в експлоатация през 1977г. под маркировката М60. Наричан го още baby - six
Двигателят бил предназначен за новопоявилата се 5 – серия през 77г. – Е 12. Идеята била да се създаде съвременен икономичен и не толкова скъп автомобил. Освен това 3 – серия се нуждаела от по – модерен двигател под капака. Новия двигател се отличавал от своя по-голям брат с по леко тегло, въпреки чугунения блок и алуминиева глава.През 1982г. Двигателя М60 бил модернизиран и получил маркировката М20. Под тази маркировка били означени и разработките на следващите поколения двигатели 2.3, 2.5, 2.7 литра и т.н. а маркировката М60 била дадена през 93г. на съвършено друг двигател Различията между М20 и М60 не са значителни. Променил се броя на зъбите на газоразпределителния механизъм - М60 - 111, М20 - 128, а от 85г. - 127.. Развитието на М20 допринесло за появата на 2.5 литровия 170к.с. двигател и мощния дефорсиран 2.7л. 127к.с. при 4800об/мин. двигател, който има много висок въртящ момент - 241Нм. при +250 об./мин. за което го нарекли - бензиновия дизел. Моделите снабдени с такива двигатели получили означението325e, 525e, а на американските модели 328e и 528e съответно.
Трета серия:
E21 - 320 - 2 литра, карбуратор, 323, 323i - 2.3 литра карбуратор или механическа инжекция K-Jetronic.
E30 - 320i, 323i - 2.0, 2,3 литра - с инжекционна систева K-Jetrоnic или L(E)-Jetronic, 325i, 325e - 2.5, 2.7 литра с инжекционна система Motronic1.0 Basic.
Пета серия:
E12 - 520 - 2.0 литра - само с карбуратор.
E28 - 520i - K L(E)-Jectronic, 525e - 2.7 литра с инжекционна система Motronic 1.0 Basic
E34 - 520i, 525i - 2.5, 2.5 литра с инжекционна система Motronic 1.0
Глава и блок на BMW M20.
На M20 се монтират няколко типа глави с неголеми конструктивни различия. На карбураторните М60 се монтират глави с общи всмукателни канали, но при появата на L-Jetronic те били значително разширени.
По малкото сечение на всмукателните канали служело за по-доброто смесообразуване /при карбураторните двигатели/ и за по-доброто пълнене на цилиндрите на ниски обороти.
При М20В25 главата е значително изменена. А именно - увеличен е размера на всмукателните 42мм. и изпускателните - 36мм клапани., вместо 40/34 за другите модификации.Главите са взаимозаменяеми след някои преработки разбира се - например напълно еднакви за В20 с В23, за В25 с В27 и разбира се карбураторните с инжекционни.
Кратки ТТДанни
Брой на цилиндрите 6-цилиндров, редови
Клапани на цилиндър 2
Газоразпределителен механизъм SOHC
един разпределителен вал
Ред на работа на цилиндрите 1-5-3-6-2-4
номинално налягане на маслото ХХ (бар) 0.5 to 2.0
Макс. налягане на маслото (бар) > 4
Топл. хлабина на клапаните (мм) всмк./изп. 0.25 / 0.30
(об/мин) празен ход 800 +-50
Свещи
M20 B20, B23, B25
карб./инж. Bosch W8 LCR, - 0.8 мм
M20 B27 Bosch WR9LS - 0.7 мм
Обем Д. на цил./ход на бут. Год. на произв. Модели
1990 80mm x 66mm 1983 E21 320, E30 320i, E28 520i, E34 520i
2315 80mm x 76.8mm 1983 E30 323i
2494 84mm x 75mm 1985 E30 325i, 325iX E28 525i
2693 84mm x 81mm 1982 E30 325e, E28 525e
Преведено от руски сайт. Моля да ме извините за неточностите.
Двигателят бил предназначен за новопоявилата се 5 – серия през 77г. – Е 12. Идеята била да се създаде съвременен икономичен и не толкова скъп автомобил. Освен това 3 – серия се нуждаела от по – модерен двигател под капака. Новия двигател се отличавал от своя по-голям брат с по леко тегло, въпреки чугунения блок и алуминиева глава.През 1982г. Двигателя М60 бил модернизиран и получил маркировката М20. Под тази маркировка били означени и разработките на следващите поколения двигатели 2.3, 2.5, 2.7 литра и т.н. а маркировката М60 била дадена през 93г. на съвършено друг двигател Различията между М20 и М60 не са значителни. Променил се броя на зъбите на газоразпределителния механизъм - М60 - 111, М20 - 128, а от 85г. - 127.. Развитието на М20 допринесло за появата на 2.5 литровия 170к.с. двигател и мощния дефорсиран 2.7л. 127к.с. при 4800об/мин. двигател, който има много висок въртящ момент - 241Нм. при +250 об./мин. за което го нарекли - бензиновия дизел. Моделите снабдени с такива двигатели получили означението325e, 525e, а на американските модели 328e и 528e съответно.
Трета серия:
E21 - 320 - 2 литра, карбуратор, 323, 323i - 2.3 литра карбуратор или механическа инжекция K-Jetronic.
E30 - 320i, 323i - 2.0, 2,3 литра - с инжекционна систева K-Jetrоnic или L(E)-Jetronic, 325i, 325e - 2.5, 2.7 литра с инжекционна система Motronic1.0 Basic.
Пета серия:
E12 - 520 - 2.0 литра - само с карбуратор.
E28 - 520i - K L(E)-Jectronic, 525e - 2.7 литра с инжекционна система Motronic 1.0 Basic
E34 - 520i, 525i - 2.5, 2.5 литра с инжекционна система Motronic 1.0
Глава и блок на BMW M20.
На M20 се монтират няколко типа глави с неголеми конструктивни различия. На карбураторните М60 се монтират глави с общи всмукателни канали, но при появата на L-Jetronic те били значително разширени.
По малкото сечение на всмукателните канали служело за по-доброто смесообразуване /при карбураторните двигатели/ и за по-доброто пълнене на цилиндрите на ниски обороти.
При М20В25 главата е значително изменена. А именно - увеличен е размера на всмукателните 42мм. и изпускателните - 36мм клапани., вместо 40/34 за другите модификации.Главите са взаимозаменяеми след някои преработки разбира се - например напълно еднакви за В20 с В23, за В25 с В27 и разбира се карбураторните с инжекционни.
Кратки ТТДанни
Брой на цилиндрите 6-цилиндров, редови
Клапани на цилиндър 2
Газоразпределителен механизъм SOHC
един разпределителен вал
Ред на работа на цилиндрите 1-5-3-6-2-4
номинално налягане на маслото ХХ (бар) 0.5 to 2.0
Макс. налягане на маслото (бар) > 4
Топл. хлабина на клапаните (мм) всмк./изп. 0.25 / 0.30
(об/мин) празен ход 800 +-50
Свещи
M20 B20, B23, B25
карб./инж. Bosch W8 LCR, - 0.8 мм
M20 B27 Bosch WR9LS - 0.7 мм
Обем Д. на цил./ход на бут. Год. на произв. Модели
1990 80mm x 66mm 1983 E21 320, E30 320i, E28 520i, E34 520i
2315 80mm x 76.8mm 1983 E30 323i
2494 84mm x 75mm 1985 E30 325i, 325iX E28 525i
2693 84mm x 81mm 1982 E30 325e, E28 525e
Преведено от руски сайт. Моля да ме извините за неточностите.
Последна промяна rado_rf на 30 Дек 2003, 18:06, променена общо 1 път
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост
M_Kuzev написа:Браво браво! Постарал си се доста изглежда Имам обаче една забележка - 0.25/0.30 мм не е ход на клапаните, ами топлинна хлабина (т.нар. луфт на клапаните...макар че луфт на немски означава въздух де...), дали това са точните стойности няма да споря
Поправено
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
Радо,страшен си
сега разбирам защо никъде не излиза,освен по ЕТК,че на моя двигател са слагани 111 зъбни ремъци-защото е бил М60.
Много полезна информация,благодаря ти
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани