BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 520, E28 M535i, Peugeot 205 GTI
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
E28 M535i '86 Royalblau M30B34
Peugeot 205 GTI '87 XU9JA

Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница

Мнение от DMC » 27 Апр 2017, 14:08

Смяна на регулатор на напрежение. Стария нямаше останали четки и вместо да сменя четките реших да го сменя целия, тъй като не е скъп. Първо купих BERU, което се оказа дефектно. После го занемих за FEBI. На снимката може да се види разликата между нови и стари четки:

Изображение

Напрежение на зареждане преди смяната - 12.8В, напрежение след смяната - 13.9V. Доволен съм.

Сменихме и тампоните на задните носачи, че бяха доста понацепени:

Изображение

Изображение

Изображение

Заедно с това сменихме и маркучите на задните спирачки.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 520, E28 M535i, Peugeot 205 GTI
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
E28 M535i '86 Royalblau M30B34
Peugeot 205 GTI '87 XU9JA

Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница

Мнение от DMC » 01 Май 2017, 20:37

Смяна на амортисьори, спирачни апарати и спирачни маркучи.
Стари апарати:

Изображение

Нови апарати и накладки:

Изображение


Предни амортисьори:

Изображение

Изображение

Задни:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Маркучи:

Изображение

Интересно ми беше, че амортисьорите, които свалих бяха газово BOGE. Явно последните бройки от Е12 са били доста добре оборудвани - и 5ца кутия и шибедах, сини стъкла, газово окачване... Всички амортисьори до един бяха изпуснали. С новите маслени Monroe има осезаема разклика в поведението на колата. При рязка сменя на посоката клатушкането е по-малко и по-неусетно минава през неравности.
Новите накладки обаче, които сложих се оказаха по-гадни от оригиналните BMW (textar), които свалих. Textar-ите са по-меки и спират по-ефективно. Тези които сложих бяха някакви залежали испански, които са доста по-твърди и не спират толкова добре. Но поне пък са нови. Друг път ще знам - ако меки накладки от утвърдени производители.

Все повече се доближаваме до оригналното състояние :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 520, E28 M535i, Peugeot 205 GTI
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
E28 M535i '86 Royalblau M30B34
Peugeot 205 GTI '87 XU9JA

Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница

Мнение от DMC » 10 Май 2017, 21:30

Дойде време да се сбогувам с 518ката. Имах голям късмет да намеря правилния човек за следващ собственик. Автомобилът се връща в Мюнхен, там откъдето е дошъл. Попада в ръцете на грамотен автомобилист, който освен всичко друго работи в БМВ. Прекарахме с него 2 вълнуващи дни в София и Копривщица покрай Е12ката.
Колата вече е в Германия и новият собственик и се наслаждава. За мен остава удовлетворението от добре свършената работа, ценният опит, който придобих с М10 мотора и известна сума за отплата за положения труд.
Ето няколко снимки, когато я видях за последно:

Изображение
Изображение
Изображение

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3287
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница

Мнение от krika » 10 Май 2017, 22:24

Да я върнеш в Мюнхен в ръцете на човек от БМВ - безценно!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 520, E28 M535i, Peugeot 205 GTI
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
E28 M535i '86 Royalblau M30B34
Peugeot 205 GTI '87 XU9JA

Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница

Мнение от DMC » 14 Юни 2017, 8:42

Вече с TUV и немски табели:


Изображение

Край на темата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 11.06.2010
Пол: Мъж

Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница

Мнение от Витанов » 26 Авг 2017, 23:42

Уникално наистина, поздрави за великолепната работа по колата и намирането на собственик! :bowdown:
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да мине :mhihi: А то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 18.07.2007
Кара: Е34 Alpinweis Е39 Silver
Мечтае да кара: BMW с несвалени наелони на седалките!
Детайли за колата: С Vanos без Vanos - все М50В20

Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница

Мнение от intention » 30 Авг 2017, 22:52

Колега, мога само да кажа - поклон пред работата ти и желанието което имаш.

Дали обаче е възможно да се възстанови темата понеже снимките от 1 и 2 страница не се виждат .
Jordana написа:Аурата на класиките от 80те години леко е претопена в морето от безлични возила .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 520, E28 M535i, Peugeot 205 GTI
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
E28 M535i '86 Royalblau M30B34
Peugeot 205 GTI '87 XU9JA

Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница

Мнение от DMC » 30 Авг 2017, 23:31

Благодаря за добрите думи Intention,
шибаняците от Photobucket са забранили прешерването на снимки в други сайтове ако не си платиш някакъв си акаунт.
Ще намеря време да възстановя темата.
Благодаря за забележката!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 8.07.2013
Пол: Мъж
Кара: E46 320d Touring и E21 316
Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател

Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница

Мнение от E.Alexandrov » 12 Ное 2017, 10:56

Настръхваш като четеш. Като зелен собственик на Е21, на което му предстои много кърпене и всичко описано в тази тема ще можеш ли да ми споделиш колко ти излезе реставрацията. Ако искаш на лично, както прецениш. Аз искам да си направя акулата и да си я карам на равно с ежедневната, освен през зимата. Естествено тук, таме може да си поиграя на не-посолен сняг, но няма да прекалявам, че то брони, калници, скъпотия....

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 12.12.2007
Кара: E21; Е30; E30 isTouring; Е34; Z3
Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет

Re: BMW E12 518 - най-новата ми механична любовница

Мнение от TheStorm » 13 Ное 2017, 9:35

E.Alexandrov написа:Настръхваш като четеш. Като зелен собственик на Е21, на което му предстои много кърпене и всичко описано в тази тема ще можеш ли да ми споделиш колко ти излезе реставрацията. Ако искаш на лично, както прецениш. Аз искам да си направя акулата и да си я карам на равно с ежедневната, освен през зимата. Естествено тук, таме може да си поиграя на не-посолен сняг, но няма да прекалявам, че то брони, калници, скъпотия....

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk



Като дългогодишен собственик на Е21 те съветвам изобщо да не вижда сняг тази кола. Едно че вече няма здрави купета и само ще го съсипваш... и друго - че Е21 има МНОГО лека задница и не й харесва хлъзгавото време. Особено с тая дълга рейка .... контрирането при поднасяне си е постижение :mhihi:

Предишна

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook