Чудото стана - ТДС-а полетя!!!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E63 650i '06

Чудото стана - ТДС-а полетя!!!

Мнение от noiseless » 16 Авг 2007, 14:20

Привет на всички,
Искам да ви се похваля, че след повече от 2 месеца откакто съм купил колата и ходене по мъките (разбирай "сервизи" и "майстори") колата ми най-накрая тръгна като истинско БМВ!
Основният проблем беше, че потегляше много бавно и тромаво до около 2200 обо, след което турбото помагаше и ускорението ставаше доста по-добро.
Какво ли не правих и къде ли не ходих и слушах само мрачни прогнози за издухал двигател, скапана автоматична скоростна кутия или ГНП за смаяна - все страхотии. Отвориха двигателя за смяна на гарнитура и вериги, проверка на глава и всичко беше ОК; занесох ГНП-то в НН за смяна на гарнитури и втулки на оста и реглаж на стенд - всичко ОК; центровка и "дизел шпулунг" (прочистване на дюзи и помпа) след това в Дару, където направиха горивото в "норми" на 5.7 и ....... колата пак не ще да върви, а разхода по компютър само се покачваше :roll: Куриозното беше, че като попитах "диагностика" в Дару дали е нормално да е така тромава той отговори: "Еми, 5-ца дизел, автоматик и комби при това - какво искаш повече от нея?" Сега ако пак се качи с вързани очи би трябвало да каже, че е Z3 купе, бензин с ръчни скорости - така върви :lol:
Бях се отчаял и въпреки парите, които дадох за ремонти мислих да я продавам, но реших да пробвам за последно и в Юве, където ми решиха и всичките проблеми.
Препоръчаха ми да търся там едно момче (наистина е млад) Веско.
Та бащата на Веско имал преди години същия модел ТДС и Веско доста експериментирал върху него с центровките. Погледна данните от колата ми на компютъра и каза, че са в норми, но за нови коли, а при старите има износване, което може да се компенсира с аванса на плочката на ГНП-то, като колата тръгва по-добре и харчи по-малко, но пуши повече. След което провери дебитомера, който се оказа, че изобщо не работи, откачи го и беше доста очуден, че никой до сега от диагностиките (НН, Дару и СуперД) не ми беше казал за този проблем.
Разбрахме се да си купя нов дебитомер (във Вари е 500 лв.) и да се върна след седмица за реглаж аванса на плочката и помпата.
Откачането на дебитомера оказа доста положителен ефект върху вървенето на колата (ура!). На другия ден махнах и катализатора, което още повече и значително подобри ускорението при ниските обороти (два пъти ура!).
Вчера с нов дебитомер оставих колата за цял ден при Веско (защото нямах предварително записан час) и вечерта като я взех просто не можах да повярвам как върви! Няма да ви описвам, защото всички сте наясно как върви БМВ, но аз едва вчера разбрах!
На всичкото отгоре разхода, който до вчера варираше 14-15 л. в София, за 40-те км., изминати до момента е 8.7 :shock:
Та с две думи, колата тръгна като истинско БМВ, а харчи като Корса, но и малко пуши черно повече.
За справка само, аванса на плочката според Веско сега е 3.5-4.
По мрежата на стария дебитомер имаше залепнали умряли мухи, една оса и цветчета от глухарче :shock: - явно италианеца преди мен е бил решил да пести от въздушен филтър (мамма миа!!!)
Извинявам се за дългия пост, надявам се да съм бил полезен на някой.
Поздрави.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 238
Регистриран на: 22.02.2007

Мнение от BaVaReC19 » 16 Авг 2007, 16:39

Браво колега, а възможно ли е да има и такова спънато 520? :)
... и после да се направи да върви доста..
чуждото е общо !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 454
Регистриран на: 31.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535xd LCI

Мнение от Kartoff » 16 Авг 2007, 18:39

Да ме беше питал да ти кажа как да си решиш проблемите :) И аз минах по подобен път като теб, след като си купих колата. Но сигурно не съм дал и половината пари, които ти си дал за поправка... И моята не вървеше и аз имах катализатор и моя дебитомер във НН казаха, че е дал фира и предишния собственик беше сипал Валволин пък и моята е с ръчни скорости... Дебитомера сам си го почистих и го направих да работи защото като чух 500 лева и ми стана нещо :mhihi: Във Блейз ми искаха за него 1200 лева даже... Аз не съм толкова луд да дам такива при за пластмаса с пластинка. ;)
И аз махнах катализатора използвах Дизел Шпулунг и оправих тук там някои работи и колата сега върви двойно повече от когато я купих... Може някои ден да сравним двете да видим има ли разлика. :)

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 535d e60

супер

Мнение от defect » 22 Авг 2007, 17:53

Мисля, че и аз имам подобен проблем, как може да се намери тоя пич, за който говориш? Къде се намира сервиза, за който работи?
Сексът е като игра на бридж: ако партньорът ти не е добър, дано имаш добра ръка . . . :)


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 22 Авг 2007, 23:32

Каде се намира дебитомера?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 454
Регистриран на: 31.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535xd LCI

Мнение от Kartoff » 22 Авг 2007, 23:37

Дебитомера е под филтъра преди турбината...
От предната част на кутията на филтъра тръгва една тръба към турбината и на нея е дебитомера... Има една буксичка към него с 3 кабелчета...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E63 650i '06

Мнение от noiseless » 23 Авг 2007, 17:01

Здравейте,
Бях до морето през последните дни без Интернет наоколо, но за изминатите около 1000км. мога да кажа някой допълнитени неща, които забелязах.
Значи вървенето на колата се запази такова, каквото го описах - динамично и агресивно като за БМВ и много полезно за рязките и бързи изпреварвания, необходими за нашите "дървени", двупосочни пътища към морето пълни с камиони, камионища, камиончета и камионетки движещи се с около 30-40 км/ч :confused:
Та, ускорението си е добре, но има два минуса вследствие на махнатия катализатор и бутнатия напред аванс на помпата:
първо, колата пуши повече черно, което се вижда най-добре при натиснат докрай педал на газта и
второ, двигателя работи малко по-шумно и "металически".
Ако за някой това са проблеми, да не прави горните процедури - за мен обаче си заслужаваше ;)
Относно разхода - след повторна консултация с Веско се оказа, че след смяна на дебитомера на компютъра му трябва време, за да започне да отчита вярно и за това ми е показвал толкова ниски стойности. За пример - на отиване компа показа 6.2 л, а се оказа 8 (след засичане с пълен резервоар), а на връщане показа 6.8, а беше 9.1 л. Така че не очаквайте разхода да спадне драстично.

Картофф,
В тази тема питах за бавно потеглящ автоматик, ама ти отговори, че било от скоростите ;)
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 0%F2%E8%EA
Иначе дебитомера е хубаво да е нов, а не само чист, защото се прецаква вътре една пластина, (която всъщност дава информацията) и тя не се почиства

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook