Демонтаж на волан
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
Демонтаж на волан
Привет,
Колеги налага ми се да демонтирам волана. Интересува ме някой дали вече него е правил. Има ли опасност при демонтажа да гръмна Еърбега и въобще как точно се демонтира. Какви мерки да предприема преди демонтажа, откачане на акумулатора и.тн. Искам да го претапицирам, защото боята на кожата е започнала да се лющи и е доста дразнещо. От Къде да започна демонтажа. Волана ми е мулти и е емков. Как се сваля горната част и бутоните >?
мерси предварително за отговорите.
Колеги налага ми се да демонтирам волана. Интересува ме някой дали вече него е правил. Има ли опасност при демонтажа да гръмна Еърбега и въобще как точно се демонтира. Какви мерки да предприема преди демонтажа, откачане на акумулатора и.тн. Искам да го претапицирам, защото боята на кожата е започнала да се лющи и е доста дразнещо. От Къде да започна демонтажа. Волана ми е мулти и е емков. Как се сваля горната част и бутоните >?
мерси предварително за отговорите.
- Lucky
- Старши ентусиаст
- Мнения: 1619
- Регистриран на: 10.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
- Мечтае да кара: 5GT 535i
- RAFF
- младши ентусиаст
- Мнения: 549
- Регистриран на: 19.07.2002
- Местоположение: гр.Бургас
- Пол: Мъж
няма нищо страшно. разкачаш акумулатора , от задната страна на волана има дупки, в тях ще видиш болтчета най вероятно с торкс-глава, развиваш ги и еърбега ще се освободи.след това много внимателно разкачаш буксата от него. после развиваш болта в центъра на волана но не до край, хващаш волана с две ръце и го дърпаш на вън докато освободи от шлиците. болта трябва да е там за да не си разбиеш зъбите с волана. да не забравиш да направиш белязка на кормилния прът и на волана да знаеш как е бил. успех!
На руски е, но мисля че се разбира. Успех
1. Отсоедините кабель массы от аккумуляторной батареи. Батарея находится в багажнике позади правой боковой облицовки.
При отсоединении батареи стираются данные в электронных блоках памяти, например, памяти неисправностей двигателя.
2. Изолируйте кабель массы у аккумуляторной батареи, чтобы исключить случайный контакт.
3. Выверните три болта крепления нижней облицовки рулевой колонки.
4. Нажмите внутрь верхнюю облицовку рулевой колонки с обеих сторон в районе, показанном на иллюстрации и потяните нижнюю облицовку вниз.
5. Расстыкуйте штекерное соединение подушки безопасности (оранжевого цвета).
6. Расстыкуйте штекерное соединение выключателя рулевого колеса, если оно имеется.
7. Выверните с обратной стороны рулевого колеса два винта Torx 27 мм.
8. Приподнимите узел подушки безопасности и расстыкуйте следующие штекерные соединения:
a) Патрона для зажигания (1).
b) Звукового сигнала (2)
c) Подрулевого переключателя (3).
9. Снимите блок подушки безопасности и положите амортизационной плитой вверх, например в багажник.
10. Установите колеса прямо. Маркировки на рулевом колесе и шпинделе должны совпадать.
11. Выверните болт
После выворачивания болта активизируется предохранительная пружина (F), которая удерживает контактное кольцо в среднем положении. После выворачивания болта ни в коем случае нельзя поворачивать рулевое колесо. В противном случае повреждается контактное кольцо.
12. Пометьте положение рулевого колеса относительно шпинделя.
13. Снимите рулевое колесо со шпинделя. При необходимости можно воспользоваться съемником.
Не сбивайте и не насаживайте ударами рулевое колесо. Следите за тем, чтобы при снятии колеса не повредить кабель:!:
1. Отсоедините кабель массы от аккумуляторной батареи. Батарея находится в багажнике позади правой боковой облицовки.
При отсоединении батареи стираются данные в электронных блоках памяти, например, памяти неисправностей двигателя.
2. Изолируйте кабель массы у аккумуляторной батареи, чтобы исключить случайный контакт.
3. Выверните три болта крепления нижней облицовки рулевой колонки.
4. Нажмите внутрь верхнюю облицовку рулевой колонки с обеих сторон в районе, показанном на иллюстрации и потяните нижнюю облицовку вниз.
5. Расстыкуйте штекерное соединение подушки безопасности (оранжевого цвета).
6. Расстыкуйте штекерное соединение выключателя рулевого колеса, если оно имеется.
7. Выверните с обратной стороны рулевого колеса два винта Torx 27 мм.
8. Приподнимите узел подушки безопасности и расстыкуйте следующие штекерные соединения:
a) Патрона для зажигания (1).
b) Звукового сигнала (2)
c) Подрулевого переключателя (3).
9. Снимите блок подушки безопасности и положите амортизационной плитой вверх, например в багажник.
10. Установите колеса прямо. Маркировки на рулевом колесе и шпинделе должны совпадать.
11. Выверните болт
После выворачивания болта активизируется предохранительная пружина (F), которая удерживает контактное кольцо в среднем положении. После выворачивания болта ни в коем случае нельзя поворачивать рулевое колесо. В противном случае повреждается контактное кольцо.
12. Пометьте положение рулевого колеса относительно шпинделя.
13. Снимите рулевое колесо со шпинделя. При необходимости можно воспользоваться съемником.
Не сбивайте и не насаживайте ударами рулевое колесо. Следите за тем, чтобы при снятии колеса не повредить кабель:!:
Колеги намерих малко снимков материал. В описанието е смяна на нормален волан с мулливолан но процедурата по демонтажа е същата.
Ето линк: http://www.bmwdiy.info/msport-wheel/index.html
Ето линк: http://www.bmwdiy.info/msport-wheel/index.html
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани