Демонтаж на волан

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 12.09.2005
Местоположение: гр.София

Демонтаж на волан

Мнение от redex » 04 Юни 2007, 10:03

Привет,
Колеги налага ми се да демонтирам волана. Интересува ме някой дали вече него е правил. Има ли опасност при демонтажа да гръмна Еърбега и въобще как точно се демонтира. Какви мерки да предприема преди демонтажа, откачане на акумулатора и.тн. Искам да го претапицирам, защото боята на кожата е започнала да се лющи и е доста дразнещо. От Къде да започна демонтажа. Волана ми е мулти и е емков. Как се сваля горната част и бутоните >?
мерси предварително за отговорите.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Мнение от Lucky » 04 Юни 2007, 11:39

Аз лично не бих посмял сам. Но ако почнеш поне откачи акумулатора съвсем

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 549
Регистриран на: 19.07.2002
Местоположение: гр.Бургас
Пол: Мъж

Мнение от RAFF » 04 Юни 2007, 17:04

няма нищо страшно. разкачаш акумулатора , от задната страна на волана има дупки, в тях ще видиш болтчета най вероятно с торкс-глава, развиваш ги и еърбега ще се освободи.след това много внимателно разкачаш буксата от него. после развиваш болта в центъра на волана но не до край, хващаш волана с две ръце и го дърпаш на вън докато освободи от шлиците. болта трябва да е там за да не си разбиеш зъбите с волана. да не забравиш да направиш белязка на кормилния прът и на волана да знаеш как е бил. успех!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 12.09.2005
Местоположение: гр.София

Мнение от redex » 05 Юни 2007, 6:56

Колеги Благодаря за инфото. В Събота ще го демонтирам.

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 29.05.2007
Местоположение: Русе
Пол: Мъж

Мнение от kres » 06 Юни 2007, 22:55

На руски е, но мисля че се разбира. Успех

1. Отсоедините кабель массы от аккумуляторной батареи. Батарея находится в багажнике позади правой боковой облицовки.


При отсоединении батареи стираются данные в электронных блоках памяти, например, памяти неисправностей двигателя.

2. Изолируйте кабель массы у аккумуляторной батареи, чтобы исключить случайный контакт.

3. Выверните три болта крепления нижней облицовки рулевой колонки.


4. Нажмите внутрь верхнюю облицовку рулевой колонки с обеих сторон в районе, показанном на иллюстрации и потяните нижнюю облицовку вниз.


5. Расстыкуйте штекерное соединение подушки безопасности (оранжевого цвета).


6. Расстыкуйте штекерное соединение выключателя рулевого колеса, если оно имеется.
7. Выверните с обратной стороны рулевого колеса два винта Torx 27 мм.

8. Приподнимите узел подушки безопасности и расстыкуйте следующие штекерные соединения:
   a) Патрона для зажигания (1).
   b) Звукового сигнала (2)
   c) Подрулевого переключателя (3).


9. Снимите блок подушки безопасности и положите амортизационной плитой вверх, например в багажник.

10. Установите колеса прямо. Маркировки на рулевом колесе и шпинделе должны совпадать.


11. Выверните болт


:!: После выворачивания болта активизируется предохранительная пружина (F), которая удерживает контактное кольцо в среднем положении. После выворачивания болта ни в коем случае нельзя поворачивать рулевое колесо. В противном случае повреждается контактное кольцо. :!:


12. Пометьте положение рулевого колеса относительно шпинделя.
13. Снимите рулевое колесо со шпинделя. При необходимости можно воспользоваться съемником.


:!: Не сбивайте и не насаживайте ударами рулевое колесо. Следите за тем, чтобы при снятии колеса не повредить кабель:!:

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 17.10.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от jery » 06 Юни 2007, 23:01

Аз го свалях моя без да откачам акумулатора и нищо не стана...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 12.09.2005
Местоположение: гр.София

Мнение от redex » 07 Юни 2007, 7:02

Колеги намерих малко снимков материал. В описанието е смяна на нормален волан с мулливолан но процедурата по демонтажа е същата.

Ето линк: http://www.bmwdiy.info/msport-wheel/index.html

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook